... i podnoszeniu cen. Władziu składa kondolencje graczom pecetowym.
Nvidia, mistrzowie szczucia, niespełnionych obietnic, zakrzywiania czasu i przestrzeni w tabelkach oraz wątpliwych praktyk atakuje ponownie. W tym tygodniu zafundowali aż dwa LOLe. W kwesti kastracji w ostatnich latach widzimy dwa ciężkie grzeszki
1 Sprzedawanie średnich kart jako tych z najwyższej pólki
2 Oszczędzanie Vramie , które doprowadziło do absurdalnej sytuacji gdzie po roku od premiery właściwie nie ma kart grafiki które nawet dorównywałyby rozmiarom konsolowego :>. W tej kwesti peecee nigdy jeszcze tak nisko nie upadł.
Jakby tego było mało w ostatnim tygodniu wyszed kolejny soczysty przykład prowizory/dymania Pojawiły się donosy jakoby gtx970 posiadała niepełnosprytną konfiguracje pamięci i ostatnie 512 MB ma dużo niższa wydajność niż pozostałe banki pamięci. Spójrzmy na testy wszystkich kostek
O Tak wyszła znowu słoma z butów. W ostatnich 512MB zamiast gddr5 mamy ddr2 LOL.
Naturalnie PRowcy nvidi wydali "oświadczenie" w którym nie udowodnili absolutnie nic. Portale pecetowe nie chcą wychylać łba aby nie dostać potem sprzętu do testu więc do sprawy podchodzą raczej ostrożnie, potulnie jak baranki powtarzając oficjalne stanowisko.
Oczywiście ten wyskok będzie pokutować, baa już pokutuje.
sprzęt jak 3x ps4 Patrzcie i śmiejcie się
A CO BĘDZIE DALEJ? Jeśli ktokolwiek uważa że ta nowiutka potężna karta będzie przyszłościowy rozwiązaniem , grubo się myli, szczególnie ucierpią gry z otwartym światem które non stop przerzucają w pamięci ogromne ilości danych. Jak na razie pewnie spróbują przyklepać trochę w sterownikach a jak tylko pojawi się nowa seria, pstryk MOC WYPAROWAŁA zupełnie jak w przypadku kart z rodziny kepler. Potulny pecetowiec , zapominając znowu co siedzi pod maską i co POWINIEN otrzymać, pójdzie grzecznie do sklepu kupić nową. Co zrobić panie, sprzedaż kart grafiki spada od, 2008 mają swoją nisze którą będą doić do końca.
Drugi wyskok to premiera nowej "przystępnej" LOL karty. Standardowa operacja kastrowania podsystemu pamięci. Za 1000zł otrzymujemy tylko 2 GB na szynie o 128 bitowej szerokości, podczas gdy na konsoli za 1500, otrzymujemy 8GB na 256-bitowej szynie( oraz procesor, dysk, pad) .... po roku.... da sie grac ale detale będą zmyte.
Widząc że społeczność pecetowa kręci nosem na taką "okazje" tym razem podzielili się obrazkiem prezentującym bardziej prawdziwą pecetową rzeczywistośc
Władziu już tłumaczy: " dajcie żyć, kasa musi sie zgadzać, większość i tak gra w LOLa na starych szrotach"
Tymczasem konsolowcy czekają na kolejne podbicie poprzeczki w The Order ( BTW jest już 250 tys preorderów w dwóch sieciach sklepów w USA , obstawiam pierwszy miesiąc na 1-2mln. Po raz kolejny okaże się co decyduje o postępie)
Wracając do tej nieszczęsnej oferty, gdyby to był 2008. Geforce 960 (czyli mniej więcej1/3 dużej karty) byłby geforcem za 300zł , 970 byłby prawie średnim sprzętem za 600zł, 980 za 800-900, a plotkowany titan 2 czyli flagowiec wyszedłby we wrześniu zamiast 980/970 i kosztował 1200-1500, tymczasem wyjdzie kiedyś tam za 1500euro i żuczek pecetowy będzie czekać aż staniejer gier bak. Tak zmienił na sie piicii gejming:D Nie dziwota że nie ma tam warunków do postępu.
Ciekawe jak wypadnie wiedźmin wśród tych niedogodności:>
" " dajcie żyć, kasa musi sie zgadzać, większość i tak gra w LOLa na starych szrotach""
OdpowiedzUsuń10/10 za ironię ;)
http://www.gry-online.pl/S018.asp?ID=1132&STR=2
Wersja pc niewiele się będzie różnić od pctowej. Jak widać chyba poszli dobrą drogą, postawienie na konsole, a nie ukłony w roszczeniową grupę która niewiele daję.
Widać jak gry z otwartym światem na pc wymiękają, wymagania mogą być kosmiczne, bo to tak naprawdę 1szy sandboks redów.
http://www.polygon.com/2015/1/26/7906065/the-witcher-3-wild-hunt-first-three-hours-show-off-this-sequels-changed
Usuńgarstce fanbojów chyba nie spodobają sie te cytaty.
Wszyscy fanboje pctowi to się zapłaczą.. :) Pamiętam "wiedźmin 3 na pc to będzie całkiem inna gra niż na konsolach"
UsuńPrzy okazji Wiedźmina 3 niewiele mówiliście o sprawach technicznych. Zacytuję twoją wypowiedź dla Game Industry z marca 2013: „PC pozwala na więcej w tym momencie, ale next-geny go doganiają, w przyszłości będzie łatwiej zunifikować wymagania”. Uważasz, że ta przyszłość już nadeszła?
Myślę, że tak. Nie da się wyprodukować gry na trzy platformy, która będzie korzystała z wszystkich wspaniałych nowinek i usprawnień unikalnych dla poszczególnych urządzeń. To jest fakt techniczny. Tworzenie tytułu ekskluzywnego pozwala na wyciśnięcie znacznie więcej z danej maszyny.
Wiedźmin 3 jest bogatą produkcją, mamy mnóstwo nieszablonowych postaci, kilka tysięcy głów, dodajmy do tego zamki, dwa duże miasta oraz ogrom świata, który trzeba wypełnić. Zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, żeby gra wyglądała rewelacyjnie. I to nie jest zależne od platformy... Na PC moglibyśmy podnieść rozdzielczość, bo sprzęt jest mocniejszy, ale nie byłoby nas stać w tym czasie na zrobienie czegoś nowego, np. na przepisanie silnika renderującego, który byłby w stanie wyświetlić tak dużą ilość trójkątów. Może gra wyglądałaby bardziej gładko, gdybyśmy mieli lightmapy wnętrz, ale nie dalibyśmy rady jednocześnie zrobić dynamicznego oświetlenia w otwartym świecie. Zjedlibyśmy całą pamięć, nawet na pecetach.
Unifikacja platform istnieje – mamy jeden build, który jest dystrybuowany na każdą z nich, gra jest dokładnie taka sama, zasięgi rysowania traw są wszędzie identyczne. Różnice wynikają z tego, że np. GPU jest inaczej sparametryzowane na poszczególnych konsolach, co może powodować różnice np. w temperaturze barw.
A jak pecetowe ultra będzie się miało do konsol?
Będzie można znaleźć pewne małe różnice, np. we włosach Nvidii, ale one są bardzo wymagające graficznie, więc trzeba mieć mocną maszynę. To trochę niepolityczne, co powiem, ale w przyszłości będzie można włączyć tryb ubersamplingu, który przy premierze Wiedźmina 2 zabijał ten tytuł i teraz też zabije, więc nie chcemy tego na razie odblokowywać. Gra wygląda lepiej, ale ma absurdalne wymagania.
A wszystkie modele i tekstury są takie same?
Tak, jest tylko jedna wersja, bez tego nie bylibyśmy w stanie stworzyć gry na czas. Musielibyśmy ją rozebrać, budować i testować osobno na trzech platformach, co jest niewykonalne. Więc robimy to na jednej bazie, a potem dystrybuujemy ją na wszystkie urządzenia.
Na platformach, na których jest mniej pamięci inaczej nią zarządzamy. Ładują się mniej złożone modele, wszystko zależy od tego, co dzieje się na ekranie w danym momencie. Reasumując, jest niewiele różnic pomiędzy PC, PlayStation 4 a Xboksem One, raczej rozwiązują pewne błędy niż zmieniają konfigurację.
Tak otwartym tekstem dawno nikt nie pojechał :)
Anonymous26 stycznia 2015 19:21
UsuńI własnie takie podejscie i wypowiedzi bez mydlenia, są słuszne. Zajrzałem teraz gdzieniegdzie i zamiast potoku masci na ból tyłka, zaczeli dyskutowac o grze. Mustard race w szcególności z niewiadomych powodów wyobraziła sobie że w3 to ich mesjasz jakiś:D.
Podobnie mieli z wiedzminem 2 na xbox360 gdzie na internetach masowo usilnie próbowali torpedowac prace cdprojekta a bądz co bądz byl to dobry port na xbox360 prawie zamkniete 30fps , podczas gdy na moim starym pc standardowa pecetowa stutter huśtawka. Co wiecej tylko i wyłacznie dzięki konsolom moga powstawać projekty o tej skali.
bravo za bezpośredniość, 5 roszczeniowych nerdów w kącie przeklina , ale w dłuższej perspektywie wyjdzie to na dobre marce i firmie.
cd.
Usuńwidac ze mają ambicje i szanse zostac drugim bioware/bethesda . Pora kupic akcje :D
o ten cytat o hardcore pod koniec chodzi? Ajjj o ile dzinnikarzyna jakos nie zmanipulował wypowiedz iwinskiego niepotrzebnie mogą być niezrozumiane.
widze tam jakiś cień typowej mitomańskiej gadki pecetowej c.a 2009 która własciwie sprowadzała się do "dzisiaj rpgi sa casualowe bo w interfejsie nie ma już przeciagnij i upuść" . w czym niby wiedźmin 2-3 jest bardziej hardcorowy od 1? trudniejszy? :D nie widze. W czym pecetowiec był bardziej hardcorowy?:P w kombinowaniu jak mniej docenić developera. "kombinowalismy a teraz płaczemy ze projekty wymagajace setek osób mają interfejs pod pada " Jaki hardcore dominuje na pc? " naklikac sie za free/f2p do oporu" jaki na konsolach? " wciąz silne zapotrzebowanie na ambitne singleplayerowe produkcje nastawione na fabułe i wartości produkcyjne". Jakos ta kategoryzacja nie trzyma sie kupy dziś w kontekście wiedzmina , mister cofounder sie rozpędził z jakimś dziwnym skrótem myślowym ale mimo to cytacik jak najbardziej cieszy w ramach tego o czym pisałem powyżej ;)
A gry od from software też casualowe ? Wiedźmin 1 nie był hardkorowym rpgiem ( nawet łatwiejsza iż dwójka ), za taki można uznać planescape tormet..
Usuńno własnie no , nie wiem o co chodzi:D
UsuńAmd by zjedli gdyby odwaliła taki numer...a tak "fps jest s sumie taki sam więc nie ma powodu do obaw: Co za hipokryzja na tych portalach.
OdpowiedzUsuń40 10 4 40 40 60 10 60 10 40 10 40 10 średnio nie ma powodów do obaw da sie grać:D
UsuńObstawiam że mają z mediami nie "gorszy" program partnerski jak z developerami. Nawiasem mówiąc w większości tych portali gdyby mieli sobie kupić sprżet do testowania musiliby 3 miesiace wyswiatlac banerki w dziale karty grafiki wiec musza być ostrożni:D to nie 2004 :)
władek okazuje się że w specyfikacji tez skłamali , 970 ma 52 ROP zamiast (64) i mniejszy cache.
UsuńTłumaczą to "błedem w komunikacji" xD
tzw portale technologiczne ( czytaj przepisujemy i clickbait ) nie wyłapały w swoich dogłebnych recenzjach PRZYPADEK?:D
Usuń40 10 4 40 40 60 10 60 10 40 10 40 10 średnio nie ma powodów do obaw da sie grać:D
UsuńOj Władziu 40 klatek to wy będziecie mieli na swoim szajsie raz od święta:) Nawet na waszym flagowcu Uncharted 4 będzie według zapowiedzi najprawdopodobniej 30 klatek:)
Swoją drogą to i tak lepiej niż na psshite 4: 30 20 10 5 fps:)
https://www.youtube.com/watch?v=IAdR6cboy3k
"Anonymous27 stycznia 2015 11:34"
UsuńThis is finally fixed in patch 3 :) Patch 4 will also improve more.It's no more a broken game guys.
Pierwszy komentarz w twoim filmiku. Czyli - PS4 jezeli nawet tworcy cos zjebia w grze to szybko naprawiaja, PC - jaka gra wyjdzie taka bedziecie mieli juz na zawsze. Wersja na PC dalej chodzi jak stado mółów w dodatku crashuje itp. jak widać na PS4 juz nie ma problemów, nawet w grze ubishitu.
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
Usuń27 stycznia 2015 11:34
Usuńnawet ekstremalnie żadkie przypadki wtop to nic w porówniu do standardu z pc gdzie
1 po roczku karty grafiki ( LOL) które powinny wyciagać 60fps z solidnymi upgradami dają rade w 4 i wyglada gorzej niz na konsoli:D
http://restinpc.blogspot.com/2015/01/jak-radza-sobie-polecane-zestawy-na-caa.html
2 kolejna runda mocarzy dalej nic nie pokazuje ( i nie bedzie) i dalej ma problemy z mitycznymi 60fps wedle specyfikacji powinno byc 150) co widzisz powyzej:D
w 30 czy w 60 nie podniecaj sie bo i tak cie to nie dotyczy ale rozumiem ze w biedocie pecetowej dzis panujacej trzeba ogladac trailery konsolowe ;) oczywiscie że będzie w 30 i to jeszce lepsze niz teraz:) Gdyby chcieli zrobią 60 w kazdej grze ale rynek oczekuje realnego rozwoju i tyle. Taki tomb raider pewnie celuje w 30 wiec nie bedą klepac na siłe 60 i robic gorsza gre. W ogóle beka że nie dośc że pececiarz uncharted nie zobaczy to microsoft tak się przejął że zabrał pececiarzowi mozliwosc zagrania w tomb raidera :D Oj maluczccy:D
a w kwesti 60fps własnie skonczyłem wolfenstaina w zamknietych 60fps ( słyszałem ze problemy z tym na peecii) a za chwile obadam metro w ktorym pececiarz również marzył o 60fps w 2010, 2013 i prawdopodobnie 2014:D
aha pozowliłem sobie wykasowac bełkot o patchach z ust pececiarza który na mocnym pc musi co tydzień pobierać sterowniki do gier by potem jeszcze sprawdzać z czego zrezygnować i policzyc ile ekskluzywnych bugów ma:> not relevant.
Usuńta obsesja z fpsami to chyba pewien kompleks dzięki next genom. Ile razy jakaś gra celuje na konsoli w 30fps , na piecu za 2.5 x tyle nie sposób utrzymać 60 . Najnowszy przykład dying light. Już beczą że słaba wydajność, ponoć gorzej niż w unity XD
Usuńhehe dobrodzieje postanowili że zafunduja "optymalizacje" i tak: bedą drzewka i cienie pod parapetami kilometr dalej tak abyś mogł się zachwycać nimi uciekając przed zombie i mysleć " pora na wymiane" :S
UsuńOptymalizacja Dying Light: http://gamegpu.ru/action-/-fps-/-tps/dying-light-test-gpu.html Na 1,5 rocznej karcie za 1000 zł 28 fps. Żenada. Pecetowcy, którzy nie lubią obniżać detali już powinni zbierać forsę na nową grafę. Ale oczywiście nadal usilnie twierdzą, że to granie na konsolach jest drogie. Pfff...
UsuńWładzio biedni pctowcy już płaczą :)
OdpowiedzUsuńhttp://pclab.pl/kom75648--0.html#c827842
ahahah przy okazji tego wiedzminowego dnia zrobiłem wyjątek i wszedłem co by przasnego klimatu troche poczuć. Jejku jakie te wypowiedzi są clueless obejetnie czegoby nie dotyczyły. ja na prawde nie moge oprzeć sie wrażeniu ze przecietny pecetowiec to gimba lub troche starszy z komputerkiem do nauki któremu wydaje się że cos wie o realiach technologi a w praktyce wyglada to jak z filmu w poprzednim wpisie:D wystarczy wejść na forum anandtecha czy pcper i porównac z tym czymś :D dzięki za smiecha.
UsuńWładziu jeszcze ktoś Twojego bloga podlinkował i jakiś kolo pisze że brak Ci elementarnej wiedzy :D
Usuń"Zaawansowana algorytmy kompresji " no no widzimy to w fc4 :)
LOL
Usuńsprawdź w histori postów czy czasami rok temu nie pisał ze 660 wystarczy na cała generacje bo zobaczył to na slajdach nvidi :D
co trzecią serie słysze o jakiejś nowej kompresji, już przy r600 (radeon x1900 miały byc cuda) a wyszło jak zwykle:D
Jeden już stracił nadzieje co do gtx 660 ( komentarz 6 ) :D
UsuńNiezła beka, można sobie poprawić humor :)
ja juz nie czytam bo teraz bede grau w gre:D mass effect:D jak ma jakieś wątpliwosci to nie tu napisze:)
UsuńPojechali po PC po calosci. Nie ma zlituj sie. Oni osiagneli mistrzostwo swiata w dymaniu graczy PC. Do tego komentarze broniace ich i niby tlumaczace dlaczego tak jest. ZAL !
OdpowiedzUsuń" napluj i powiedzą że pada" Lordani
UsuńCzuje sie jak Paulo Coelho, moje cytaty są rzucane :D
UsuńWspaniały pomysł na stronke :-) Wstyd mi za braci pecetowców którym często wbrew faktom zdarza sie bronić tej "prowizory". Dodaje do zakładek. Epicki fail nvidi, oby się to skończyło pozwem.
OdpowiedzUsuńciesze sie ze sie podoba, każdy fail będzie wytknięty:)
UsuńA taka wiadomosc dostalem na gta forums od jakiegos zakompleksionego, chorego psychicznie pecetowego frustrata:
OdpowiedzUsuńhttp://iv.pl/images/34736276602818845955.png (po ang.)
Chyba bylem zbyt ostry w dziale PC dla tego chloptasia :D mam nadzieje ze sie nie pocial przeze mnie czy cos. Jednak nie tylko w polsce mega frustraci pecetowi istnieja.
hahaha tak kończy się 18miesieczne czekanie na gta:D nie o takiego peceta walczył w 2013:D
UsuńJesteś Arcy Mistrzem Wladku
UsuńJestes Mistrzem Wladku
Usuńsenk ju wery macz:D
UsuńWładziu pamiętam w tamtym roku jak się podniecałeś teaserem U4 i mówiłeś że tak gra będzie wyglądać i to w 60 klatach a ja studziłem twoje pobożne zyczenia. Obecnie wyczytałem że gra wygląda słabiej a będzie hulać w "filmowych" 30 klatkach. I kto tu teraz ma bekę z kogo? :D
OdpowiedzUsuńNie bedzie wygladac slabiej przeciez juz dawno idzielismy klipy z gameplayu wiec odejdz od klawiatury jak nie wiesz co piszesz. Efekty zamoczania spodni etc. pamietam arta w drugiej polowie (pod koniec?) 2014r. i gra na nowym gameplayowym trailerze wyglada tak samo i jesli ona faktycznie na 30 fps dziala to bralbym jak cygan zasiłek :D bo i tak zajebiscie to jest plynne. Widzielem ostatnio porownanie jakiejsc gry multiplatformowej gdzie na PC dzialala w stalych 60 fps a na konsoli w 30. Zgadnij ktora wygladala plynniej (bedac puszczona w normalnym tempie)? Obie dzialaly tak samo. Przy spowolnieniu nagrania z gameplayu widac bylo wiecej fps na PC ale... kto gra w gry zeby sie jarac nagraniami w spowolnionym tempie? Moze pecetowcy :D.
UsuńJak nie znajdziesz posta potwierdzającegoto to kazdy post ze slowem fps wylatuje:D
UsuńWładziu pisał że dziwi go zbędne celowanie w 60 i wolałby 30 . Grafike zobaczymy taką jak z teasera lub lepszą w 20 innych produkcjach które omina peceta a tymczasem na peecee 4 tflopsy nie daja rady anie z grafiką ani z 60 fps:> da sie jeszce grać na drugiej karcie?:P
@lordani
Usuńcierpliwosci pecetowcy dopiero powoli , mozolnie zaczynają odkrywac to że wazniejsze od ilosci fps jest ich stabilnośc. Nie dziwota po latach oglądania portali z wykresami jak radza sobie portami z konsol z 2005 na 20 krotnie mocniejszym sprzęcie przyszedł czas na kubeł zimnej wody. na kilku portalach zapanowała moda na mierzenie frametime i szydło z worka wychodzi dlaczego myslał ze 30 jest niegrywalne :> bo było to 30 30 15 28 hitching, 30 23 stutter. lag
https://www.youtube.com/watch?v=jrPCgT6Nv10
OdpowiedzUsuńLab przetestował ,rwię jak cholera, a ktoś napisał na dole że kupuje i dziękuje za test......to ironia albo nadaję się do Tworek
LOL nie widziałem nigdy na konsoli takich ekskluzywnych efektów:D i to w 24fps:D
Usuńwcalae bym sie nie zdziwił gdyby to było na poważnie, dla przeciętnego pecetwoca własciwie to już da sie grać:D
Tak działa w 2560x1440, Ultra, MSAAx8, konsolowe ustawienia łyknie bez problemu.
UsuńW cenie konsoli :)
Usuń@headcrab
Usuńchcesz powiedziec ze 3x mocniejsza karta nie radzi sobie z crossgenowym portem z ustawieniami placebo , renderujac jedynie wiecej pikseli?:> Już 770 mial radzić sobie w 4k a tutaj hego nastepaca pada przed 2.5?:D
Minie roczek czy dwa wyjdzie jakiś fallout 4 i geforce który został najprawdopodobniej celowo wykastrowany aby wymusić upgrade, zamast radzić sobie dobrze bedzie spiewka , " no musze już wymienić mojego staruszka" . władzi wtedy spojrzy na specyfikacje i bedzie beka:D A już na pewno będzie jak na konsolach oddadzą nastepny gigabajt:D
Po za większą ilością pikseli, jest też przegiety MSAAx8, który niewiele wnosi w porównaniu do MSAAx4. Wystarczy ustawić rozsądniejsze AA i będzie git.
Usuńczy ty naprawdę jesteś taki naiwny ze uważasz ze modele i tekstury będą jak z far cry?:D za dwa latak to nawet jak sobie obnizysz na medium i wpadną w cudowne 512MB i zobaczysz takie cyryki że film z artykułu wysiada:D . Farajerzy polecą do sklepu "wymienic staruszka" dokładnie tak jak to zaplanowano.
Usuńheh kolejna "wtopa" nvidii :D - http://www.purepc.pl/audio_foto_video/gsync_mozna_wlaczyc_na_monitorach_bez_tego_modulu
OdpowiedzUsuńLOL nvidia gonna nvidia
Usuńna komórkach jest ten sam "standard " od lat i nawet się o tym nie mówi, tymczasem świadomym technologicznie próbują to wciskać za kase. nawiasem mówiąc widziałem ćwierkanie devów ktorzy wspominają że jeżeli te protezy na spadki animacji się rozpanoszą spowoduje to nastepne bugi w fizyce i animacji.
Kupiłem PS4, w grach mam 6 rdzeni zamiast 8 oraz 5 GB ramu zamiast 8 GB. Kupiłem też GTX970 w którym z 4 GB VRAM zostało mi 3,5. Kto mnie bardziej wydymał, sony czy nvidia?
OdpowiedzUsuńZapomniałem o źródle w poprzednim poście.
Usuńhttp://www.pssite.com/news-31655-naughty_dog_potwierdza__ps4_udostepnia_jedynie_5_gb_ram_i_6_rdzeni_cpu_dla_gier.html
zupełnie rózne sprawy
UsuńPo pierwsze . Jesli kogos to interesowało to rezerwacja zasobów w ps4 znana byla na wiele miesiecy przed premierą. Rezerwacja umozliwia takich funkcji jak np jednoczesne instalowanie i granie. Jak zadecyduja co chcą a czego nie chcą to na pewno sporo oddadzą tak jak bylo to w psp, ps3, xbox360, vita ,xboxone.
Po drugiej stronie mamy grzałke do peceta a tam jest zupelnie inaczej. Softwaru pisanego pod konfiguracje nie ma wiec wszysko trzeba wymuszać siłą liczyć megaherze , bity megabajty i inne. Specyfikacja jest kluczowa i specyfikacja byla falszywie reklamowana.
takze oczywiscie nvidia. Już nie wspominając już o tym co faktycznie dostaje sie z obietnic nvidi:D
Póki co braku mocy doświadczyłem w przypadku PS4, a nie karty nvidii. Multi w killzone chodzi w śmiesznej rozdzielczości i w dodatku nie zawsze płynnie. Spadków doświadczyłem w trybie extented warzone. Trochę mi żal pracowników guerrilla. Narobili się przy teksturach, modelach itd. tylko po to, by okazało się że pleyka sobie nie poradzi i trzeba było przyciąć rozdzielczość z FHD do dwa razy mniejszej, co popsuło cały efekt.
UsuńHeadcrab, dla pewnosci, zrob zdjecie swojej PS4, na niej poloz grę o korej mowisz (killzone) i obok kartke ze swoim nickiem. :)
Usuń@ headcrab póki co to braku mocny z gatunku dymanie doświadczyły wszykie "polecane zestawy" z poprzedniego roku , zal mi tych zuczków ktorzy nabrali się na 770 a dzis ze wszyskiego musza rezygnować.
UsuńJakby tego spadki mocy widać już w kolejnym mocarzu i wybrakowana 970 ma problemy z 60 fpsami:> . Co ciekawe najwieksze problemy ma własnie w tytułach sponosrowanych przez nvidie?:D PRZYPADEK?
jasne tak zepsuli że nikt sie nie kapnął przez poł roku, oby więcej takich optymalizacji , śmierć pikselowym pustym kaloriom. tymczasem pc nie widział od premiery gry na poziomie killozne i pewnie nie zobaczy tez podczas gdy konsolowcy bedą podziwiali kolejnego killozna od guerilla cambridge oraz horizon z guerilla amsterdam:) (4GB nie wystarczą:> ).
słowo "Plejka" i te cytaciki kojarzą mi sie z gościem co plejce czytał jedynie na podrzędnym portaliku od przepisywania clickbaitów. Postaraj sie o lepsze argumenty bo próbujesz na siłe:>
Co do tego 770 rok temu to sie totalne zgadzam, sam mam R9 280x ale to jest AMDowy odpowiednik GTX 770 i juz sie zaczyna kaszana, mimo ze te karty to powinny po roku zapewniac 100% plynnosci, a na medium trzeba FC4 dac zeby nie bylo stutteringu, AC nawet nie wspomne, Watch Dogs to samo i teraz Dying Light.
Usuń"Co ciekawe najwieksze problemy ma własnie w tytułach sponosrowanych przez nvidie?:D PRZYPADEK?"
Wlasnie. Te gry ktore wyienilem powyzej do tych gier naleza i jak jest z optymalizacja? Chujnia. A Gry wspierane pod AMD? Battlefield 4 (z mantle) i jak ktos ostatnio zauwazyl - Max Payne 3 - calkiem swietnie zrobiona optymalizacja jak na trzecią platformę w kolejności.
"słowo "Plejka" i te cytaciki kojarzą mi sie z gościem co plejce czytał jedynie na podrzędnym portaliku od przepisywania clickbaitów. Postaraj sie o lepsze argumenty bo próbujesz na siłe:>"
Dlatego mowilem, niech zrobi to foto i wszystko bedzie jasne, ale to zapewne jakis chlopiec ktory pod choinke nie dostal konsoli i teraz mowi jaka to ona fe i be a pada nigdy w rekach nie mial :D.
@Headcrab
UsuńCytując słowa Harrego Callahana - "You make my day". Serio chłopie różne głupoty czyta sie na tym blogu ale twoja z Killzonem po prostu połozyła mnie na łopaty. Ja się nie znam ja nie jestem programista, grafikiem itp, posłuże sie cytatem z Digital Foundry który wsród środowiska PC ponoć jest bardzo doceniany:
"...We can talk numbers: it runs at a native 1080p resolution and at 30 frames per second in the campaign, 60 in multiplayer, with not a hint of screen tear or judder or slowdown, and just a little texture pop-in. Or we can talk feel, which is knife-sharp and rock-solid. Guerrilla's technicians have made this machine sing...."
A tu na dokładke filmik z trybu multi: https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=85114404&feature=player_embedded&v=DlAYu_Vs-js&x-yt-ts=1422579428
A teraz zobaczmy dla porównania jak w PCtowym ekskluziwie, równiez z 2013 roku i równiez w fps-ie spisuje sie karta nViidi i to nie byle jaka bo GTX 970 : https://www.youtube.com/watch?v=h-MciAJaM44
:D Dropy poniżej 20-tu klatek!!
Tak jak myslalem, na zdjecie headcraba nie mamy co liczyc xD.
UsuńWładzio, z poletka pctowego zawiedziony pctowiec o wieśku, bo nie pójdzie mu na maxa :D
OdpowiedzUsuń"Zapewne anuluje preorder i poszukam innego sposobu na wypróbowanie nowego Wiedźmina. Chciałem być w 100% uczciwy w stosunku do CDR, więcej: bardzo chciałem kupić tę grę nie tylko dlatego, że zapowiada się na dobrą produkcję. Lubię wspierać polski gamedev."
eśli producent gry tak stawia sprawę, to nie widzę powodu, bym mu za nią płacił."
Cała mentalność pcmustard race :D nie dziwota że r* ich tak traktuje :D
dokladnie typowa mentalność, roszczeniowy dzieciaczek :D
Usuńchciało sie grać na prowizorycznej platformie , trzeba sie liczyć z "wyparowywaniem" mocny i wymianami, szczególnie w tytułach przy których "optymalizują" coś zielone trolle:D
Project cars, stabilne 60 fps i jakoś nie widać gigantycznych różnic pomiędzy max pc, tymczasem na pc mają kłopoty z dużym narzutem dx 11 :) Na amd ta gra tragicznie chodzi...
OdpowiedzUsuńhttps://www.youtube.com/watch?v=Ac1nph_eLX4&src_vid=6l-vpULIXuQ&feature=iv&annotation_id=annotation_99116153
Pewnie, jesli faktycznie fps jest prorytetem, każdą gre można dostosować. Z drugiej strony nie ma porównania do detali drive club celujacego w 30. nawet nie moge sobie wyobrazic co mozna byloby zrobić gdyby ktos zlitował sie nad mustardrace i zrobił coś naprawde konkretnego bez mydlenia oczów zamulaczami.
UsuńHehe pamiętam jak mili duze gry pod peceta jak doom3, battlefield 2 , crysis. jak bylo 25 fps z lagiem to były już teksty : " Łoo matko , tylko czasem przytnie ( spadek do 5) da sie grać"! :D
Siedzę sobie wieczorkiem z herbatą przeglądając internety i natrafiam na taką perełkę: http://addons-city.pl/gtasa/gtasa_upodabniajace_do_gta5/ Polecam tą stronę! Ale beka z bezradnych PCtowych dzieciaków. :D Jedyne co im zostało to modować stare 10-letnie GTA :D Władek przejrzyj jak będziesz miał czas. Świetnie poprawia humor. :D
OdpowiedzUsuńAle bieda xD i to w cenie kilku konsol.
Usuńwszedłem tam i ja wieśniak konsolowy czuje że musze się wykapać . Co za brudna prowzizora fuuj !:D
UsuńZapomnieli zrobić moda, który spowoduje dropy przy szybkim przejeżdżaniu przez skrzyżowanie. Mieliby SA upodobnie do GTA V na PS4. :D
OdpowiedzUsuńZawsze można kupic ta gre na Xone, bo nawet PS4 + Xone wyniesie mniej niz PC na ktorym bedzie mozna pograc dopiero za 2 miesiace w ta gre ;). Zobaczymy czy na PC nie bedzie zadnych spadkow fps.
Usuńpececiarz odpali frapsa żeby zobaczyć czy mu się cyferki zgadzają, tymczasem gra nawet zatrzymie się dzieki rozmaitym " hitchingom" i "stutteringom" ale ten nadal bedzie twierdził że "da sie grać" :D
UsuńJa tylko trzymam kciuki żeby nvidia postanowiła pomóc rockstarowi , jak beda takie akcje jak w sponosorowanych przez nich watchdogs , unity, far cry, dying lighti innych to na pewno bedzie beka:)
http://imageshack.com/a/img901/5452/n1OUXV.jpg
Usuńdokładnie oddaje to sytuacje:D świetna tapeta na gejmingowy monitor TN :D
Władek zobacz to , mistrzostwo, kwicze XD
OdpowiedzUsuńhttp://youtu.be/spZJrsssPA0
ogladam 5 x i kwicze jak ten pan:D 10/10
Usuńhttps://www.youtube.com/watch?v=pkzbAtvoa9E
OdpowiedzUsuńHahahaha piekny przyklad pecetowej bidoty, nawet wsrod gier indie. Gra na steam za 15 euro!!! Grafika jak z PS2 wczesnych gier, bugi, nie wiadomo o co w niej chodzi, czasem blokuje sie progress i nie mozna wyonac jakiejs czynnosci ktora normalnie powinnismy moc robic i tym samym blokuje nam postep, zanikajace tekstury scian, frustrujaca, koles umiera/mdleje po zrobieniu paru krokow, i ponoc optymalizacja totalnie zjebana, co mozna przeczytac na steam:
"Worst game performance I've seen in while. I can't even crack 30 FPS with the lowest graphics setting and all effects turned off, on a brand new GTX 980." xDDDDDDDDDDDDDD
tymczasem na tvp:D
Usuńhttps://www.youtube.com/watch?v=JPSM5LVdUeA
Mąciciele z DF twierdzą, że i3+750ti sprosta wersji na ps4.
OdpowiedzUsuńPłynność do dupy, a licznik fps 30-40
https://www.youtube.com/watch?v=xhxT0L-imRQ&feature=youtu.be&t=1m15s
LOL pierwszy lepszy przykład niescisłosci:
Usuńw jednym akapicie ps4 ma ustawiania high tekstur ( które buforuja nawet 4GB tekstur)
w kolejnym 750( z 2GB) daje rade ( przez 3 minity potem , pop up, dropy i stutteringi. Oto dogłebne analizy FRAUDRy
O co chodzi? o kliki , nie wazna platforma , trzeba przedstawic tak zeby dac amunicje fanbojom. Ostatnio cos im chyba kliki spadają , widzialem na gafie jak jeden z autorów ma ból dupy spowodowany tym że ktos zacytował za duzo fragmentów i jeszce ludzie nie klikną:D
najwieksza beka z ustawień LOD placebo dla mustard race. Tak jak mowiłem zawalmy "moc" dorysowując wszysko tam gdzie widać tylko ze snajperki, wyzoomuja sobie 8x i mustard race pomysli ze sie staramy:D
Mysle ze to bedzie to metoda nvidi na najblizsze lata prostsza nawet niż upiekszaszcze zamulacze ktore odtatnio ubisoft olał totalnie., Pstryk , dwa przelaczniki i bezsensowny zamulacz gotowy a istotnego postepu zero.:>
Wład, ciekawa sprawa. Otoz w grze, wykorszystanie karty tam gdzie jest to najbardziej potrzebne, czyli walka, patrzenie w dal itp. wacha sie miedzy 60-70% natomiast w menu i patrzac z bliska na sciane jest 90% i w gore. Widac to na tym filmiku:
Usuńhttps://www.youtube.com/watch?v=xyQcexBoY58
Gosciu ma GTX980. Jak myslisz, celowy zabieg tworcow gry zeby wypuscic pozniej patcha ktory to "naprawia" ale tylko dla najnowszych kart zeby kasa sie zgadzala?
aaaa kij ich tam wie , może menu renderują internet expolorerem:D
UsuńAkurat żeby autorzy celowo strzelaji sobie w stope to wątpie, prędzej optymalizacje nvidi. Na to ze gpu nie jest załadowane w 100% wchodzi mnóstwo rzeczy . gosc słusznie mowi o api , nawet wspomnial o ilosci drawcallsów. draw calls jak sam nazwa wskazuje to ilosc rozkazów które gpu dostaje od cpu , z tego co słyszałem własnie powyzej 5-7 tys zaczynaja sie problemy na peecce ( konsole nawet last geny, moga kilka razy tyle) . Niewazne jakie mocne gpu mozesz je wezwac tylko 6000x na sekunde potem zaczyna sie kaszana:D( frametimey wstrastaja , problemy z cieniami i dymem jak na filmie) Poczytaj sobie to.
http://www.froyok.fr/blog/2011-11-modularity-and-drawcall
http://forums.tripwireinteractive.com/showthread.php?t=69260
Własnie dlatego gry z otwartym swiatem gdzie masz duzo modeli , duzo zmian co sekunde , czesto tak niproporcjonalnie cierpią na peecee. kupowali , ładowali kase w komputerek do battlefielda a moc tak sie marnowała. dx12 byc moze zlikwiduje to waskie gardło (dx11 byly dokladnie te same obiecanki) ale pojawią sie nowe z okazji asynchronicznego compute . A tak wogóle i tak na niewiele sie zda bo żaden tytuł nie bedzie zrobiony żeby tak naprawde z tego skorzystać ( 1 muliplatformy celowane w konsole, 2 wiekszosc pecetow to dwujajowce i nie zanosi sie na zmiany , z tego wzgledu tak naprawde raczyli zając się tym waskim gardłem a nie z dobroci. 3 jakoś beda musieli napedzic sprzedaz grzałeczek więc cudów nie będzie;)
Pierwszy lepszy przykład , polygony , gtx980 potrafi wyswietlić ; 16 jednostek SMM x 0.3 polygona na/mhz x 1300mhz = gdzies ponad 6MLD polygonów/s , (wiekszosc GCN to 1.5mld) kto postawi 300 modelarzy żeby z tego skorzystali dla garstki która nie ma szans żeby zwrociła taki effort? nikt nikt i jeszce raz nikt:D Bedzie mydlenie oczu musztardą, rysowanie tego czego nie widać itd itp ale faktyczna moc.
http://techreport.com/review/21404/crysis-2-tessellation-too-much-of-a-good-thing/2
Także nigdy przenigdy nie wyciszniesz 100% z otwartej , pofragmentowanej platformy . Raczej wygląda to jak kopiuj/wklej i jak wchodzi to wsio.
Władziu, jak to jest dokładnie z tym VRAMEM na pc ? W niektórych grach nawet karty z 4GB mają zapchaną całą pamięć, ale realnie tyle nie wykorzystują.. jakiś bufor ustawiają ? Na przykładzie dying light - realnie pewnie gra wykorzystuję około 3GB ( ustawienia tekstur high i konsolowe ), a na gtx 980 połyka 4. W necie można znaleźć opinie, że gra z wysokimi ustawieniami tekstur na gtx 970 chodzi gorzej niż na 780ti. A może szyna i przepustowość tu gra większą rolę ?
UsuńCzęsto też piszą, że im dłużej grasz ( np unity ), tym bardziej zapycha się pamięć na karcie...... nieodgadniona jest ta prowizora;)
Szczerze nie sluchalem goscia akurat wtedy, mialem wylaczony glos a domyslalem sie z komentarzy i z tego co pokazuje. Ale dzis ogladne z glosem jak tylko znajde czas pomiedzy nauką na egzamin w sensji ;).
UsuńA pamiętam tak się polewali z amd i ich mantle, pctowcy jak zobaczyli że w bf4 można nawet pograć na starym phenomie to już tak do śmiechu nie było:) Ich akcja z niskopoziomowym api była więcej warta niż te wszystkie futra i pierdu pierdu nvidii. Przez to microsoft się z lekka ocknął i mamy dx12 na pc.
UsuńProblem tylko, że w przeciwieństwie do dx11, w niskopoziomowym api dużo więcej bedzię załezało od producenta gry. Jak to będzie wyglądało na pc, można się bać:)
Jeśli na r7850/7870 można wyciągnąć takie coś :
Usuńhttps://www.youtube.com/watch?v=89tIFaylMCk
https://www.youtube.com/watch?v=bZsAaSVZnfE
https://www.youtube.com/watch?v=VTtJ893281I
https://www.youtube.com/watch?v=1EutCDwJ_44
https://www.youtube.com/watch?v=DjlBOikVJew
https://www.youtube.com/watch?v=0sEW2PApHeo
https://www.youtube.com/watch?v=8dUgGgW0r-A
https://www.youtube.com/watch?v=yR03VeiVkcU
To co można by osiągnąć na gtx 980 gdyby moc nie szła w gwizdek :)
Anonymous3 lutego 2015 08:51
Usuńmuszą buforować wiecej bo bez tego masz własnie stuttering , pop upy itd. pc to nie konsola nie wiadomo co dokładnie jest pod maską, nie mozesz mic pewnosci ze dociagniesz tam sobie cos z ram do vram lub dysku " w samą pore" bo moze chocby antywirus je zatrzymac:D
co do tego przypadku najprawdopodobniej widzisz własnie efekt kastracji 970. oczywiscie że szerokosc szyny ma znaczenie. ostatnio prubuja wciskać bajki o cudownej kompresji i oszcedzaniu przepustowosci . jednak to tyczy sie tylko buforoa rederujacego piskele (zwykle kilkaset mega) a nie modeli i tekstur których nie skompresujesz inaczej wiec 3GB tekstur na pc to 3GB na konsoli . legendy "dziala tak samo na karcie 2GB "to zwyczajne bzdury, coś musi byc tam wyciete przez silnik . doskonale widac to na screenie z unity w ostatnim wpisie.
Inne czary z cyklu "the way is menat to be gimped" tez sa mozliwe ;)
Anonymous3 lutego 2015 10:17
Usuńyep. najbardziej zabawne jest to ze wszyskie gry których "optymaliazcje" ostatnio sponsorowała nvidia , maja techniczne problemy , nawet pomijajać protezy i wiejki tuning z gamworks.
Anonymous3 lutego 2015 18:58
UsuńI własnie ta myśl co do prowizory jest najbliższa memu serduszku. najgorsze że bezmyslnie łykają to mydlenie oczu.
Świetne wideo - jestem głównie PC-towym graczem ale to co się teraz dzieje na rynku PC to zgroza. Wydajność CPU prawie stoi w miejscu (5-10% wzrostu na generację człowiek odczuje najwcześniej po 3-ciej generacji - kiedyś co generację dało się odczuć wzrost)
OdpowiedzUsuńGPU - dla mnie nie istnieją karty droższe niż połowa ceny najwydajniejszej konsoli czyli na dziś to karty do max 800 zł czyli GTX 660 od NV lub 270X od AMD i co z tym zwojujemy?
Pogramy sobie ładnie w gry wyprodukowane do 2014 roku ale w grach z 2015 bez zmniejszania detali nie da się!
Ostatnio nawet zastanawiam się czy w ogóle zmieniać PC czy dać sobie spokój i kupić porządnego tableta z 3g w cenie połowy PC i coś mi się wydaje, że tablet narazie uzyskuje wyższy priorytet gdyż wymagania nowych gier np. Wiedźmina 3 przyprawiają o ból głowy.
O nowych konsolach nie ma mowy gdyż gry są zbyt drogie na nie - zostaje szybki 10" tablet na androidzie do 800 zł (czyli w ceniu PCtowego GPU mam kompletny sprzęt do przeglądania netu, czytania e-booków, casualowego grania i oglądania filmów). Mój 6,5 letni PC chyba jeszcze u mnie zostanie aż do samoistnego zgonu a w przyszłym roku nowy tablet.
a wszysko dzieki prowizorze otwartej platformy i cudowne marketingowe programy optymalizacji:)
UsuńJeszce tylko brakowałoby tego ze amd sie zawineło ( mają max 2 lata na ogarniecie sie) i bedzie jazda o ktorej dziś nawet sie nie sni:D
http://kwejk.pl/obrazek/2227523/jak-tam-wasz-renesans-pecetowcy.html
OdpowiedzUsuń;)
trza było wspomniec o rekordowych 18 miesiacach czekania :D
UsuńNie, bo jeszcze by im Władziu tera klopsy nie wytrzymały i sie zjarały :D. I tak wczesniej nie dostalem tak szybko tylu minusów, wiec bol dupki był i tak. A i beka z kolesia w komentarzach.
Usuń- Red Dead Redemption
OdpowiedzUsuń- Forza Motorsport i Horizon(seria)
- Gran Turismo (seria)
- Halo (seria)
- Uncharted (seria)
- inFamous (seria)
- Gears of War (seria)
- God of War (seria)
- GTA V po 1,5 roku xD
- Dead or Alive (seria)
- Tekken (seria)
- The last of us
- Killzone (seria)
- Final Fantasy (seria)
- The Order: 1886
- Deep Down
- Quantum Break
- Beyond: Two Souls
- Heavy Rain
- Metal Gear Solid (seria)
- Fable (seria)
- WWE (seria)
- UFC (seria)
- Soul Calibur (seria)
- Skate (seria)
- Ratchet & Clank (seria)
- Jak & Daxter (seria)
- Ninja Gaiden (seria)
- Army of Two (seria)
- Destiny
- Kingdom Hearts III (seria)
- Dark Sorcerer
- BloodBorn
- Silent Hills
Zapomnialem jeszcze o czyms wladziu? Mysle ze moglbys taka liste dodac jako jedna z "zakładek" na górze bloga, np: "Gry o ktorych pecetowcy moga pomarzyc" :D
hehe pomysli się , szczególnie że bedzie tego wiecej . moze tytuł " nie dla psa kiełbasa":D
Usuńhttp://kwejk.pl/obrazek/2233643/przypomnienie-dla-betonowych-lbow-d.html
OdpowiedzUsuńPC-ty mają DUŻY zapas mocy obliczeniowej, tylko trzeba to odpowiednio wykorzystać......Na przykład słynne już demo Unreal Engine 4 Paris Appartment na GTX570 i czterordzeniowych Phenomie chodzi w FullHD stałe 60 FPS (czyli na 4-letnim komputerze tańszym obecnie niż konsola PlayStation 4), taką jakość grafikii nie ma żadna gra na konsolach:
OdpowiedzUsuńhttps://www.youtube.com/watch?v=wHjIoyEeCdo
Build mozna pobrac ze strony:
http://www.benoitdereau.com/unrealparis.html
LOL
Usuńhttps://www.youtube.com/watch?v=fH0thrqa2Ww
ma i to pełnoprawna gra na nie 4 pokoje :8
oczywiscie ze można nawet dużo lepiej np
https://www.youtube.com/watch?v=ErWicf6yuDo
i demo unreala juz zalatuje plastikiem:D powyzsze dzial juz na ps4 w1080p30, na gdc zobaczysz wiecej:p
Niestyty na taka zabawe potrzeba armie artystów i lat pracy, dlatego juz możesz opłakiwac nigdy niewykorzystane terraflopsy:)
Anon, "Demo was recorded at 1440p on PC running Core i7 5820K with two GTX980s in SLI." Jakie 570? :D Sam mialem 570 i ta karta juz sie do sapera nadaje co najwyżej. Władziu wiedzialem ze pokazesz silent hilla(czy tez PT) ale bardziej dosadny byłby ten filmik z gry:
Usuńhttps://www.youtube.com/watch?v=bXlTET9FXVw&feature=player_detailpage#t=70
https://www.youtube.com/watch?v=spZJrsssPA0 tak było
OdpowiedzUsuńogladam codzinnie , przysiegam xD
UsuńNowy Total War wyszedł - pecetowy ex, czyli gatunek zagrożony wymarciem, warto więc poświęcić chwilę uwagi, może skrobniesz coś Vlad? Z testów na pclolu wynika, że mityczne 1080@60 da się osiągnąć tylko i wyłącznie na najniższych ustawieniach graficznych. i7 + gtx 980 na średnich zapewni 60 fpsów? Nope. Wysokie wymagania, czyli co, graficzny killer, wreszcie gra, która pokazuje moc grzałek? Oceńcie sami - maxymalne detale: http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/radek/2015/TWA/attila_extreme_quality_1.png
OdpowiedzUsuńLOL
LOL indeed:D
Usuńwidze ze pomimo 2 x lepszych grzałek dalej nie dobili jeszcze do zapowiedzi "in game" z total war :D
psia mać , czlowiek ma pomysly na 3 arty na czasie a pecet dostarcza :D