Strony

niedziela, 17 maja 2015

W toksycznych główkach Wiedzmin 3 miał być jakimś zbawcOM kompleksów fanbojów pecetowych, na szczęście zdrowy rozsądek zwyciężył.





Skąd tyle oparów absurdu i ciśnienia wokół tego tytułu? Władziu wyjaśnia.




Cdprojekt jako rozwijający się developer,  siłą rzeczy musiał niegdyś skupić sie na pececie. Na tej platformie oczekiwania walorów produkcyjnych są mniejsze,  nie trzeba zaraz pod kazdym względem być równym  z najlepszymi ( a wręcz nie sposób)  lub liczyć się z brakiem zainteresowania a najmniejsze niedoróbki nie są  rozdmuchiwane na cały internet bo to tamtejszy standard.  Logicznym zatem jest pierwszy krok w postaci wiedźmina 1 na pc oraz w wiedźminie 2 rozwijanie własnej bazy technologicznej i przygotowania do wejścia na  nowe platformy . Platformy które stoją wysokobudżetowymi produkcjami należy dodać.  Proste jak drut. Dlaczego zatem wiedźmin 3 przyciąga jak magnes tyle  głupoty i  pecetowych roszczeń z dupy?  W marketingowych  przekazach podczas promocji wiedźmina 1/2  cdprojekt nadmiernie odwoływał do kompleksów pecetowych fanbojów i teraz to się odbija. Ci następnie wyobrażali sobie że w wiedzminie 3 dostaną jakąś wersje z kosmosu  i będą mieć oręż dla swojej durnej anty konsolowej krucjaty. 





       "Nie chodzi już o te najnowsze chipy ale o baze uzytkowników - gabe newell"

Na szczęście racjonalność wygrała, developerzy słusznie  postanowili zamknąć technologie na jednym poziomie , zamiast skupiać się na pierdołach które nie wnoszą nic a są tylko orężem do dyskredytowania ich pracy  wśród fanbojstwa oraz większej ilości zgłoszeń dla supportu . Zamiast tego skupili się na rzeczach które sprawiły że pojawiły się wysokie recenzje i sprzedaż.  Dodatkowo taki krok oczyści trochę roszczeniową atmosferę wokół cdprojektu, który następnym razem nie będzie już  zakładnikiem nierealnych wyobrażeń pecetowych fanbojów.


Tak trzymać i nie reagować na roszczenia które mają sprawić że garstka fanbojów poczuje się lepiej a kiedy dasz im palec odwdzięczą się dyskredytując ich prace na innych platformach w czasie kiedy pobiera sie torrent .   Władzio kupi sobie więcej akcji po korekcie xd

W kwestii dałngrejdu..  Tak gra różni sie znacznie od pierwszych trailerów z 2013 i tylko niepełno sprytnych to nie dziwi. Kolejna  nauczka dla developera aby nie pokazywać zbyt wcześnie koncepcyjnych filmów bo zmienisz nawet filtr kolorystyczny i no-lify będą wieszać psy na tobie.To co  udało  sie osiągnąć za pierwszym podejściem  i tak jest dla nich kolosalnym osiągnięciem.





Osiągniecie takiego poziomu oprawy jak na pierwszych zwiastunach , przeskakującego całą branże w gigantycznej grze open world ... w pierwszej multiplatformowej produkcji ...  na nowych platformach ...  dla studia które otwarcie przyznaje że bazuje na technologi dx11... grze na silniku będący rozwinięciem  silnika wiedzmina 2  ...  po prostu niemożliwe.( to dopiero zobaczymy za miesiąc w ekskluzywnym Horizon od guerilli :.)  

Wiadomo że produkcjach tego typu w trakcie wiele sie zmienia. Rozwiania które na początku wydawały się dobre nie do końca są, projektujesz sobie pocieniowane źdźbła trawy , rozciągasz po horyzont i titan x klęka pod naporem draw callsów w cudownym direcx.  Gdzie niby tez miałyby być przechowywane te unikalne lightmapy i  tekstury w wysokiej rozdzielczości  na budynkach oddalonych o kilometr? w 2GB VRAM lub mniej które to posiada >90% pecetów zwalniających rozwój ? 







PS rockman żyjesz? :>





79 komentarzy:

  1. A na internetach dyskusje jak to konsole hamują gry na pc xD

    Jakby ktoś kazał zrobić CDPR multiplatformę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Problem w tym że bez konsol mieliby obleśny, zabugowany ,niskobudżetowy szajs "specjalnie dla pc"jak ostatnie gothci/ riseny:> Takie są realia.

      Usuń
    2. Przede wszystkim bez konsol nikt nie zainwestowałby takich pieniędzy CDPR jakie zostały w nich zainwestowane i które pozwoliły im zrobić W3.

      Usuń
    3. Dokładnie, za budżet który możnaby wyegzekwować na wersjie pc only , można zrobić coś jtylko ak te riseny ostatnie,

      Usuń
  2. Władek co to za zniknięcia, tematy uciekają :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nazwij to wład: dziki zgon :> po prostu władek czasmi miewa tak że nie ma czasu lub ma faze "dobra nudzą mnie te głupie gierki" i nawet internetów o tej tematyce nie włącza wraz z restin pc którego mam w osobnej przeglądarce:). Zaległe tematy sie odrobi i są nowe do samego e3 :)

      Usuń
  3. GTA V, Project Cars, Wiedźmin 3 - przed premierą pecetowcy nakręcają się, że konsole to będzie pecetowe low. Po premierach okazuje się, że ultra. Ale oni tak nie wyciągają wniosków i przy najbliższej większej premierze będą gadać to samo.

    Wśród nich choćby aryman, który szyderczo naskrobał takiego newsa w duchu pcmasterrace (zanim wyszedł filmik z porównaniem graficznym):
    http://www.gikz.pl/news20/true-story-wiedzmin-3-na-konsolach-wyglada-gorzej-niz-na-pc/

    "wiedźmin 3 na konsolach wygląda gorzej niż na PC", "Szydło wyszło z worka – gra na konsolach nie wygląda tak dobrze jak na komputerach", "Dla tych, którzy liczą na to, że wersja PC została dopasowana do poziomu graficznego konsol muszę zaprezentować niepokojące informacje: zdaje się, że geniusze zła i ściemniania z CDP RED zapomnieli ukryć pliki odpowiedzialne za opcje graficzne."

    Chyba mu kopara opadła, jak zobaczył filmik z porównaniem, bo nowego newsa już na gikzie nawet nie skomentował.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy gikz stoi tu na równi z pclabem jak szukacie cytatów z PCMR?

      Usuń
    2. @snejki
      To jest dokładnie ten przypadek o którym mowa w pierwszym wytłuszoncym fragmencie. dostał pewnie komputer na bierzmowanie czy komunie z pierwszym wiedzminem i od tego czasu wmawia sobie że jest lepszy od mass effecta :D

      haha pamietam tego fanboja z gamecornera , awatar ze skrzydełkami nie? "wiedzmin i cdprojekt chrystusem narodów" . "battlefild 3 na medium to to next geny zobaczą" . No ja przynjmniej czułbym sie półgółwkiem na jego miejscu.:> mysle że upgrade podtrzyma nadziej na pecetową potege która nastanie za kilka lat do czasu ... kolejnego upgrada i jakas petycja usmierzą ból:> AHA wypadałoby mu przekazać że nawet na klawiaturze nie bardzo wiedzmin...:D

      Usuń
    3. @aihs

      O witam pana:) . Czymze zawdzięczamy wizyte ? Pewnie wielkie swięto z okazji zfyciestwa widzmina i trzeba sprawdzic na RPC co sie stało :> Co do cytatów nie wiem, na gikza nie zaglądam , aczkolwiek przy okazji ; kiedyś dostałem mejla jakoby nitek wyobrażał sobie że jestem jego psychofanem:D . Nie wiem skad takie skojarzenie, fanem byłem sławusia , nitka nie pamietam nawet jako pomniejszej persony z gc, został już tym celebrytom internetowym czy dalej nie pozwala wklejac linków w obawie ze gdzies lepszy kontent ?:D

      Usuń
    4. Czasami nachodzi mnie ochota na dziwne porno i dziwne strony w internetach. Zazwyczaj pada na Frondę, a tym razem na RPC. A zwycięstwo Wiedźmina jest wielkie, tym bardziej na moim x900p.

      Usuń
    5. @aihs

      Decyzyjni na gikzie są ogarnięci, widać, że taki Koń jest normalnym graczem, czego nie da się niestety powiedzieć o wszystkich użytkownikach tej strony, która przejęła sporą część patologii z gamecornera. Do Pclola nie ma natomiast startu, tam się wykluwają polscy pcmasterrejsowcy, im durniejszy wpis, tym więcej plusów.

      Usuń
    6. " że geniusze zła i ściemniania z CDP RED zapomnieli ukryć pliki odpowiedzialne za opcje graficzne."

      LOL I myśli że pozmienia parę linijek w pliczku i cała gra mu się zmieni w niedokończony build z przed roku ?
      https://33.media.tumblr.com/e373c6a871534aee42f8c4c26c1762d7/tumblr_n5tjjk9vfG1t5216lo1_500.gif

      Usuń
    7. @aihs

      zatem be my guest:> , jak widzisz miedzy wierszami beki są tez mądre rzeczy.

      900p ? ciągle jest nad tym dyskusja? Ja tam nie widzę różnicy na tv ( no chyba ze tylko na monitorze) , szczerze wolałbym na ps4 900p plus reszta pary w grafikę. BTW gracze muszą przyzwyczaić się do nienatywnej rozdzielczości. Na kolejnej generacji konsol raczej będą rezygnować z natywnego renderowania 4k bo bez sensu i można sporo ładniej w niższej , w przyszłym roku zacznie się szczucie panelami 8k tymczasem chłopcy pecetowcy nie wiedzą jak tu nawet za 4k sie zabrać:> I po co to wszysko ? żeby wyraźniej widzieć porozciągane tekstury..

      Usuń
    8. Ładne 900p jest ładne, a Wiedźmin operuje głównie "boskimi promieniami" i ogólnie bloomem co wraz z ruchomymi bitmapkami-roślinkami mnie satysfakcjonuje w pełni. Ostatnio zmartwiłem się właśnie, że wciskają na siłę to dynamic 1080p, ale już digital foundry mnie uspokoiło, że fhd tylko w menu i cutscenach występuje ;) Jakby jeszcze Redzi lockneli na 30fps...

      Usuń
    9. Jak na ich pierwszy raz od strony technicznej całkiem przyzwoicie:) Może to pierwsze kroki w open world ale patrząc mam wrażenie że najpierw zrobili gre a potem kombinowali jak zmodyfikować silnik wiedzmina 2 (sporo tekstur wprost z w2, strzechy , drewno, cegły) i miejscami prezentacja jest taka ciut niespójna, z jednej strony realistyczne zbroje w PBR z drugiej bajkowe oświetlenie itp itd . Kolejna przebudowa i delay nie wchodził w gre naturalnie.

      Usuń
  4. Beka, większość siedzi na karcie z 2GB a potem byłby ryk że "projekt nie zoptymalizował" ale to konsole winne downgrade...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beka jest taka że WIĘKSZOŚĆ siedzi na dwu rdzeniowych prockach i kartach z 1GB VRAM : http://store.steampowered.com/hwsurvey?l=polish Ale wiadomo że to wszystko konsolowy spiseg :D
      Ale nie w tym problem, tylko pewnie znowu będzie tak że 80% gier w pierwszym tygodniu sprzeda się na konsole a PCty łykną znowu około 0,5 miliona egzemplarzy i znów odtrąbią ogromny sukces sprzedażowy jak w przypadku GTA V .
      Cała reszta PC MR zagra na wersji z torrentów bo "takie drogie gry som", bo "ale czy mi pójdzie na ultra" itp itd
      Z niecierpliwością będę czekał na piątkowe wyniki sprzedaży "Day One" Wieśka

      Usuń
  5. "Jestem oburzony, włączyłem cieniowanie trawy i wysokie tekstury w novigardzie na moim 660gt (1.5 +512 MB of specjał nvidia ram) i nie dziaUA, Cdprojekt olał graczy pecetowych wypożyczę sobie demo" ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lead Engine Programmer Krzysztof Narkowicz from Flying Wild Hog:
    Most PC players do not realize that lots of PC players has below specs and power the XB1 and pS4 has. PC is a niche market. Would it be awesome to max out this crazy tech in PC,s? Yes. But are developers gonna do it. NO

    Consoles drive the industry forward more than most people think. Why do you think just now developers are revealing new graphics engines? It is because of the new consoles.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. torrenciki, wyprzedaże, kombinowanie jak ukraść ruski kluczyk przez vpn i takie nastały realia :)

      Usuń
    2. Władziu jakie kombinowanie i jakie wyprzedaże, przeciez gry na pici sie sprzedajo tak dobrze, ze doganiajo konsole! :D (sporo takich komciow na moim blogu a łopatologiczne tlumaczenie ze charty z steamspy (ktore i tak sa miazdzone wynikami sprzedazy z konsol BTW) maja sie nijak do odwzorowania nawet roznicy zyskow z konsoli jednej czy drugiej czy n-tej, bo cena na steam to przewaznie wiadomo jaka jest, a ilość graczy rośnie, mimo że steam spy mowi o cenie np 50-60$, taaa jasne)

      W kazdym razie najlepiej dla ponownie szczekajacych prowizoryjczyków zapisywać ilosc sprzedanych kopii na konsolach vs pc np. w 24h, pierwszym tyogdniu, dwoch tygodniach i miesiacu.

      Usuń
    3. "prowizoryjczyków"

      śmiechłem:D

      Usuń
  7. hehe gtx 770 na cała geenrację :D

    http://www.pcgameshardware.de/The-Witcher-3-PC-237266/Specials/Grafikkarten-Benchmarks-1159196/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. LOL ta tabelka zasługuje na osobny artykuł XD

      Nie zapominajmy o 660 z 12-13 fps . Pamiętam jak mędrcy z wiesmarka xor, effendi gwynblaid , straszyli że wiedźmin 3 na ich 660 załatwi konsole:D BEKA

      Usuń
    2. Władek zrób poradnik dla rockmana , jak zablokować na 30fps bo 4 tflopsy prowizory nie wyrabiają xD

      Usuń
    3. rockman na pewno woli odblokowane, skaczące bo trochę wyższy numerek wiec musi być lepeij:>

      Usuń
  8. " to dopiero zobaczymy za miesiąc w ekskluzywnym Horizon od guerilli :.) "

    Myślisz Władziu, że to im się uda ? Sandboks to sandboks, wiadomo że 1.silnik mają nowocześniejszy 2. ekipa na pewno bardziej doświadczona od redów 3. Jedna platforma, ale jak to wszystko będzie się sprawowało na wielkich przestrzeniach ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sanboks sandboksem ale zawsze jest sposób na znalezienie lepszych metod na sprzęcie który juz sie zna , nawet z amigi do dziś demo scena wyciąga rzeczy które wydawały się niemożliwe.. mozna bawić się w nieskończoność jednak w produkcji gier obowiązują deadliny jak nie teraz to następne okienko za dwa lata.. . Wystarczy spojrzeć na skoki oblivion-falout-skyrim lub gta4-rdr-gta5 czy tombriader 2006 a 1013 wszyskie wygladały a nawet działały lepiej. Gdyby graczowi w 2007 pokazać gameplay z gtav czy skyrima na konsoli , większość puknełaby sie w głowe i powiedziała no way. I to był sprzęt który kiepsko stał z RAM , który to jest najważniejszy w open world:) Cykle produkcyjne dziś ciągną się latami i dopiero wychodzimy z crossgenwych gier /łapu capu pierwszych podejść a silnik i dopasowane do tego assety są zawsze grubsza zamknięte co najmniej rok przed premierą. Horizon czy falout4 na pewno będą sporym krokiem w przód. Również następna gra cdprojektu zmiażdży oprawą wiedzmina. doświadczenie ( wogóle i z platformą) dyscyplina , czas, budżet.

      Usuń
    2. To prawda https://twitter.com/postgoodism/status/510469518419042304 , ale czy już za rok zobaczymi taki przeskok, zobaczymy.

      Usuń
    3. Zwykle własnie 2-3 rok , kiedy faktycznie się rozpędzają, szczególnie te ekipy które już coś w okolicy premiery zrobiły i wiedzą już co i jak . Heh kiedyś rockstar zrobił vice city 18 miesiecy po gta 3... dziś nie do wyobrażenia. Być może właśnie przez te długie czasy produkcji gier , trzeba będzie przejść z "generacji" na model refresh sprzętu co kilka lat . Każda ekipa chciałby przecież zrobić co najmniej te 3 gry/generacje a nie sposób trzymać jednego hardwaru 12lat:D bo mobile by ich zjadł.

      Usuń
    4. Nawet ktoś z REDsów wypowiedział się, że teraz, po skończeniu W3 byliby w stanie zrobić wyraźnie ładniejszą grę na next geny, także jeszcze ps4 i xone mają coś w zapasie, mimo zapewnień gtxiora, że z tej architektury nie da się wydobyć już dodatkowej mocy ;)

      Usuń
  9. pokaz desperacji - nvidia daje instruktaż jak pogrzebać w pliczku, aby nie było dałngrejdu :)
    Przywrócony build z e3 ? hahahaha prowizora pełna gębą :

    http://www.geforce.com/whats-new/guides/the-witcher-3-wild-hunt-graphics-performance-and-tweaking-guide
    The Witcher 3: Wild Hunt Tweaking

    Ciutkę więcej trawki na 2 planie i 2 titany wyzionęły ducha :D
    Beka na maxa xD

    http://international.download.nvidia.com/geforce-com/international/comparisons/the-witcher-3-wild-hunt/the-witcher-3-wild-hunt-grassdistancescale-config-file-tweak-interactive-comparison-1-6-vs-1-5.html

    http://international.download.nvidia.com/geforce-com/international/images/the-witcher-3-wild-hunt/the-witcher-3-wild-hunt-grassdistancescale-performance-640px.png

    Jest tam jeszcze więcej LOLi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pacz a co ja pisałem o trawie LOL

      Od wielu lat ten sam proceder, dajmy suwaczki z ustawieniami placebo " wygląda prawie tak samo , działa gorzej " byle w jak najgłupszy sposób utopić terraflopsy przeciętny pececiarz pomyśli "oooo napisane ze ultra i chodzi kiepsko dobra robota hurr durr"

      http://x3.cdn03.imgwykop.pl/c3201142/comment_91fJZq4DR8wJ7D8fWtyDl4LLYf0qQbSy.gif

      Usuń
  10. Gdybyś Vlad szukał inspiracji na kolejne wpisy, to widziałem trochę skarg na politykę Nvidii i AMD. W Project Cars karty AMD nie wyrabiały na premierze (największa taka dysproporcja od lat), bo w grze jest zaimplementowany Nvidia Gameworks. Wszyscy myśleli, że z racji zaawansowanej fizyki gry (którą chwalili się twórcy), jest ona liczona na kartach, a jak wiadomo physx niszczy AMD. Tymczasem okazuje się, że fizyka wcale nie jest liczona na karcie, o czym powiedział wczoraj Rev Lebaredian z Nvidii :)

    Użytkownicy nvidii też mają swojego lola, bo jeśli dobrze pamiętam, po premierze GTX 960 karta miała gorsze wyniki w testach starszych gier, niż GTX 760. W GTA V I Project Cars pobiła już 760 i dogoniła nawet 770. W Wiedźminie są nawet testy, gdzie 960 wyprzedza 780 (test na drugich ustawieniach, http://www.pcgameshardware.de/The-Witcher-3-PC-237266/Specials/Grafikkarten-Benchmarks-1159196/ Zotac GTX 960 AMP/2G wyżej niż Palit GTX 780 Jetstream/3G! Rozumiem, że niby optymalizacja nowych kart ma miejsce, ale żeby aż tak xD ? Ludzie się skarżą, że Nvidia w nowych grach blokuje w sterownikach karty z serii 700, żeby miały gorszą wydajność niż seria 900 i coś w tym jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. " Rozumiem, że niby optymalizacja nowych kart ma miejsce, ale żeby aż tak xD ? Ludzie się skarżą, że Nvidia w nowych grach blokuje w sterownikach karty z serii 700, żeby miały gorszą wydajność niż seria 900 i coś w tym jest."

      oczywiscie ze tak jest. Pół roku temu 980 była wydajniejsza o jakies 10% od 780ti, dzis już 970 zaczyna przeganiac :)

      Usuń
    2. @snejki

      O o wyścigach jest planowany art:D info będzie pasować:) Co do "optymalizacji" pod nowe karty to juz było troche widać jesienią w fc4 i dai ale widzę że już specjalnie się nie ograniczają. xD

      Usuń
  11. heheh a wczesniej krzyczeli, ze PC za 2 tys jest lepszy od konsoli a tutaj prosze :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. był lepszy do portów z last genów i call f duty w testach z przymrużeniem oka ;) , niektórzy nawet kupili taki za 3.5 i ale już wypada kopić nową karte grafiki:D

      Usuń
  12. Władziu, to się nadaje na arta jak nic :
    http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2015/05/w3/charts1/w3l_ultra_1920.png
    http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2015/05/w3/charts1/w3b2_ultra_1920.png

    Ultra, które zarzyna gtx 970 do 30 fps, zapewne cała gra pływa i lepiej dac już locka.
    High i 280x 30 fps WTF, gdzie jest 750ti adekwatny wg DF do ps4 ?xD
    Nie myślałem, że to tak szybko nastąpi, titan x ratuj może będzie pływające 60 fps :)

    Z for pcotwych - nikt nie gra na hairworks bo wiksa jest niemiłosierna :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to widzę, że na mojej dwuletniej karcie, za którą dałem ponad tysiaka zagrałbym poniżej 18 fps. Rany jak dobrze, że już skończyłem z tą skarbonką. A beton pecetowy nadal uważa, ze granie na PC jest tanie.

      Usuń
    2. Anonymous19 maja 2015 10:16

      https://www.youtube.com/watch?v=vS5tfq_Ctis

      2004 demo nvidii "juz za chwileczkę takie włosy będą standardem" .2015 na kartach za kilka tysięcy trzeba wyłączyć bo "da się grać". Moc prowizory jest nieskończona :>

      Usuń
  13. phi, trza poczekać aż gra będzie mocniej spatchowana, poczekam też na mody, póki co na high średnio w 42 fpsach mi śmiga na 280x w Białym Sadzie.To i tak więcej niż konsole, szach mat!

    PS: Gra w 2013 wyglądała o niebo lepiej, no ale wiadomo trzeba było ciąć pewne 2 maszynki by nie wyrobiły. A optymalizacja na PC na pewno jeszcze się poprawi, spokojna głowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "szach mat" zabrzmiał jak śmiech przez łzy :>

      Chcesz powiedzieć że na 4 tflopsgrasz w kilku fpsach więcej niż xboxone z 1.3 tflops ?

      http://giphy.com/gifs/new-O5NyCibf93upy


      A co będzie dalej masz w tabelkach powyżej :D BIDA! :D

      AHA A co z ustawieniami "ultra" które byłes taki pewien że nam pokażesz? coś mi się wydaje że więcej z nich możesz zobaczyć u konsolowców :>

      W 2013 gra była bulshitowym trailerem jakiego nawet ubisoft nie osiągnął. Cdprojekt zdążył wyrobić sie jedynie z wiedzminem 2 open world Ja wiem że BUL fanbojów bo w stukniętych główkach wiedzmin na peecee miał pokazać tym wstrętnym konsolowcom , ale oni już grali w nawet ładniejsze gry:>

      PS czekaj grzecznie na optymalizacje i módl się aby przypadkiem sie nie pogorszyła bo trzeba sprzedawać nowe karty:>

      Usuń
    2. nie wszystko było bulshitem, zobacz jak gra wygląda po pierwszych modyfikacjach głównie kolorystyki i filtrów wyostrzających:

      http://forums.cdprojektred.com/threads/1974-Wied%C5%BAmin-3-grafika/page1125

      Wy macie cartoonowe kolory które nie idzie zmienić a PC. co chcesz to masz, wystarczy trochę pokombinować. I gra gitara.

      Usuń
    3. takie modyfikacje to ja mogę "osiągnąć" zmieniając filtr pilotem w tv:> A trailera z 2013 to nie przywrócić jakkolwiek głęboko by w to wierzyć:>

      Usuń
    4. Haha, Dokładnie. Zmiana kolorystyki, na PS4 mogę to osiągnąć przez chwile bawienia się ustawieniami w tv. Beka :D

      Usuń
  14. CDP RED przecież od początku twierdził w wywiadach że robią tylko jeden build ze względów ekonomicznych/czasowych i to będzie standardem przez najbliższe lata.
    Edycja PS4 ma wg twórców jakość ustawień HIGH z PC
    Porównajmy GPU najbardziej zbliżony do PS4 to HD7870 lub R9 270
    jakie osiągi w tym trybie - min 26 fps a średnio 29 fps czyli poziom PS4 zachowany
    źródło: http://pclab.pl/art63116-15.html
    Plus dla konsol, że dobrze wykorzystują swoje 8 rdzeni bo na PC to ze świeczką szukać oprogramowania wykorzystującego więcej niż 4 rdzenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. you need to go deeper

      1 tak konfiguracja CU: TMU: ROP jest jak z r7870 ale w ps 4 ma zegar 800mhz zamiast 1100 co owocuje 1.83tflops zamiast 2.5...
      2 r270 ma całe 172GB/s przepustowości dla siebie, ps4 musi podzielić się z cpu( -20GB/s) dodatkowo , duzy ruch z cpu i gpu na raz dalej obniża dostępny bandwidth
      http://cdn2.wccftech.com/wp-content/uploads/2014/08/PS4-GPU-Bandwidth-140-not-176.png

      Także jakby wszysko było cacy r7870 powinien łapac się na 60fps a nie 27 Juz pomijając ustawienia bo moze znowu okazać sie ze kilka jest ultra;)

      Usuń
    2. Rockaman bzdur nie pisz .Na ps4 gra wygląda ślicznie .Pograj o ile masz okazje na ps4 podłączonym pod porządny tv to zmienisz zdanie .

      Usuń
  15. youtube.com/watch?v=tkB8gpPzMkw
    Dzięki temu filmowi wiem, że muszę kupić sobie PlayStation 4.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuje najpierw nauczyć sie czytać ze zrozumieniem bo na razie to matematyka w zerówce:P, podpowiem czego szukać w tekście: " wersja ps4" jest płynniejsza , pomimo że wyświetla takie numerki". :P

      Nie bój żaby , jeszcze za 4 lata będą gry z oprawą o które będziesz pisał petycje:P

      Usuń
    2. Faktycznie, wersja na PS4 potrafi ściąc porządnie, cos jak 95% gier AAA na pc ostatnimi czasy i bardzo mi sie to nie podoba. Troche mnie pocieszył ten news:
      http://canadianonlinegamers.com/2015/05/new-witcher-3-update-in-the-works/

      Dropy w cutscenkach to nieporozumienie, nawet na Xone w 1080p (w takiej rozdzielczosci sa cutscenki na Xone) jest zachowany poziom 30 fps, tak wiec ewidentna wpadka programistyczna. W grze takze pojawiaja sie spadki, ktore ciezko wyjasnic, biorące sie z nikąd, gdzie takie GTA V trzyma idealny poziom na PS4, a wiadomo, do wyrenderowania jest tam znacznie wiecej niż we wieśku. Także mam nadzieję, że ten patch wpłynie pozytywnie na wersje PS4, ale i tak na dzien dzisiejszy beka, bo srednia klatek na tej konsoli to tak bedzie 29-30, bo spadki sa sporadyczne nawet do tych 20-22 fps, a na kilkukrotnie mocniejszych grzałkach na pecee znacznie gorsze wyniki:

      http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2015/05/w3/charts1/w3l_ultra_1920.png
      http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2015/05/w3/charts1/w3b2_ultra_1920.png

      A jak widzielismy, pecetowe ultra niewiele sie rozni od konsolowych settingów. Także beka ;).

      Usuń
    3. Ogólnie ścina i jest stuttering w tych samych miejscach na wszystkich platformach i wygląda to na to że wynika to z jakiś problemów ze streamingiem.

      na ps4 na "sensacyjnych wykresach" ;) sa takie zjazdy ponieważ jest vsync , który kiedy robi się "gorąco" probuje zamiast do 30 zamknąć się na stalych 20 zamiast skakać (co jest słuszne).i na wykresach obniża to średnia.. anyway sprawa powoli nieaktualna bo łaty ;)

      Usuń
  16. Piraci są sami sobie winni ;) http://www.ppe.pl/news-35949-cdp_red_przeprasza_za_zmiane_jakosci_grafiki_w_wiedzmin_3__dziki_gon.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Na stronkach benchopodobnych już poradniki jak przyspieszyć Wiedźmina przez grzebanie w plikach i sterownikach. Typowe. Jednocześnie zaznaczono, że "spodziewaliśmy się lepszej oprawy graficznej". Hoho, lepiej nie, bo byście w ogóle tego nie odpalili.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Typowa pecetowa roszczniowość półgłówkowata od kazdej strony:) Nigdy nie dogodzisz , crytek próbował i kiepsko skończył , dlatego cdprojekcie jeśli nie dasz sobą manipulować to następnym razem będzie bez ciśnienia :)

      Usuń
  18. Władziu jak tam Twoje zdanie o wieśku? Moim zdaniem średniak, 7.5 to max ile bym dał. Ta gra ma tak pwoażne problemy że nie wiem jak portale recenzenckie mogły jej dawać 10/10. Co o tym sadzisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie fajna , cyferkami nie oceniam:) W kwesti fabuły są wysmienite questy jak krwawy baron ale są też nudy.

      Technicznie niezłe ale nic szczególnego

      - materiały i oświetlenie poza kilkoma ważniejszymi lokacjami i postaciami nie umywają sie do unity.( no ale trzeba oddać że cykl dnia i nocy)
      - tekstury w niskiej rozdzielczości ( w dodatku często doczytują sie jak chcą) , tymczasem w miejscach o podobnym priorytecie w inkwizycji są kamyczki z paralax mapngiem lub przynajmniej nierozmyta tekstura.
      - geomatria raczej prosta , sporo kwadratowych pali , murków i kartonowych domków wręcz jakby z jakieś gry celujacej w 60fps jak mgs5 czy cod
      - pbr jest niwelowany tym nierealistycznym światłem, widzę ze zamysł byl "zróbmy spektakularne zachody słońca jak w red dead " ale ktos przesadził.
      - wbrew najbardziej kosztowna jest ta roślinność która tak jest wytykana . ale z drugiej strony w gta jest ładniejsza

      Ogólnie technologia niezła ale jeszcze trochę brak wyczucia techniczno/ artystycznego może czasu/budżetu. Cudów od razu , nie ma nie bez powodu twórcy gier nazywają sie developerami , jak mówiłem ( jak wałensa:D) rok temu że jeszcze muszą się (technicznie) dorównać najlepszym to byli tutaj wątpiący:) .


      Usuń
  19. oj coś średnio konsole wypadają jeśli chodzi o Wiedźmina 3 w porównaniu do PC . To jest odpowiedź właśnie na ten temat:)

    http://www.eurogamer.pl/articles/2015-05-23-digital-foundry-kontra-wiedzmin-3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://www.youtube.com/watch?v=1fUGFmmikn4
      https://www.youtube.com/watch?v=GUtquPxjp7w
      https://www.youtube.com/watch?v=FQxCHW7l4Iw

      Znalazłeś już twoje 4 tflopsy? :>
      Chyba raczej pokrętne rozdwajanie włosów nad niczym jak zresztą ze wszystkim ostatnio przyprawione naciąganymi " wioskami" bez żadnego ich udowodnienia:P

      Usuń
    2. Konsola 1000-1500 pc 2000-2500 no faktycznie porównanie .Mam na ps4 i super gra i bez 60 fps .

      Usuń
    3. do stałych /nie skaczących 60fps bez zbytniego kastrowania to raczej więcej :)

      Usuń
  20. Sorry Wład, ale Wiedźmin 3 już teraz wygląda o wiele lepiej na PC. Siedzę na dość starym konfigu (i7 920, GTX 580, prawie 5-letnia karta, o procu nie wspominając, 6GB RAM-u) i jak widzę takie screeny z PS4:
    http://4.bp.blogspot.com/-SvGawGAsQyk/VWLcDygVvyI/AAAAAAAAdEQ/LS-AaSnwny8/s1600/Velen_3.jpg
    ... to ogarnia mnie pusty śmiech. Mam ostrzejszy obraz (konsolowe SSAO wszystko rozmywa, dodatkowa anizotropia x16 przez panel NVIDIA), lepsze tekstury na drugim planie, świetne HBAO+ (zwłaszcza "na dworze" - na polach, w lasach itd.), lepszą symulację wody, płynność (adaptive v-sync do 30 fps, stabilne i bez rwania), 1080p, a różnica z każdym patchem i nowymi opcjami dla PC będzie tylko rosła. I wszystko to na ustawieniach poniżej ultra. Jeśli wypuszczą dodatkowe tekstury w wyższej rozdzielczości i patch do DX12, to będzie pozamiatane. Mogę sobie jeszcze dołożyć SweetFX, ale na razie nie widzę potrzeby.

    Naprawdę nie jestem fantastą, nie mam oczu w du..., gra chodzi mi na tym konfigu (umiarkowanie podkręconym) w tzw. "cinematic experience" ze spadkami tylko w mieście, ale i tam jest dobrze. Ani razu mi gry nie wywaliło. Jestem pod wrażeniem, jak bardzo dopracowany jest ten tytuł. Dawno nie kupiłem gry w dniu premiery, a taki np. Dragon Age: Inquisition do tej pory wyrzuca czasem do pulpitu albo nie ładuje mu się interfejs w MP. W Wiedźminie nie miałem na razie żadnego z tzw. game-breaking bugs, mniejszych w zasadzie też nie (raz mnie wrukwiło jak łucznik strzelał do mnie przez jeden z tych grubaśnych dębów).

    Wracając do sedna, tu jeszcze jeden przykład:
    http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/7/5/6/6/2/1/PS4_007.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg
    Zdjęcie z PS4, popatrz na prawą nogę i rękę Geralta. Marne, konsolowe SSAO zrobiło mu jakąś dziwną aureolę, halo. Na PC tego nie ma (przynajmniej z HBAO+, nie wiem jak w innych trybach). Dziwne, że pikselobadacze z Digital Foundry tego nie wytknęli, piszą tylko o halo na jasnym tle.

    Gra została oczywiście dostosowana do możliwości konsol, zwłaszcza miasta nie wyglądają jakoś nadzwyczajnie, ale nie wmawiaj mi, że na konsoli byłoby mi lepiej, płynniej itd. Nie byłoby.
    Niniejszym odcinam się też od bulu doopy dużej grupy PC-towców. Gra wygląda rewelacyjnie i będzie jeszcze lepiej :) Na konsolach może też się poprawi.

    Summa summarum, zakłamywanie rzeczywistości w komentarzach. Poczekaj lepiej na ten Horizon, wtedy będziesz mógł sobie znowu pofolgować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pusta głowa pusty śmiech nie musisz przepraszać rozśmieszył to odpisze :>

      Standardowo zacznijmy od tego:D
      https://www.youtube.com/watch?v=1fUGFmmikn4
      https://www.youtube.com/watch?v=GUtquPxjp7w
      https://www.youtube.com/watch?v=FQxCHW7l4Iw

      Ja wiem że chciałeś coś napisać , jakos sie odgryżc ale Llnkujesz mi jakiś obrazek od którego jest ładniejszy mgs3 sprzed 10 lat jako dowód?:D

      Ostrzejszy obraz ? gdzie? ambient occlusion daje ostry obraz ? LOL dziecko co ty wygadujesz , wkleiłeś to z opisu jakiegos polecanego zestawu za 1400 z allegro ?:D Nawiasem mówiąc masz lipa antaliasing bo nie dalo sie zaimplementować na prowizorze podczas gdy konsolwcy odpowiednik 2xmsaa:D

      Konsolowy ssao? hbao obstawiam że na tym rzynchu już to drugie wyłączyłeś aby dało sie grac bo archtektura za stara :> Zarówno SSAO jak i HBAO to protezy mające udawać cienie i HBAO też robi aureolki o czym własnie masz napisane u df. Popatrz na to

      Twoje hbao i wiejskie aureolki ( lepiej wyłączyć bo da sie grać:> )
      http://i.imgur.com/I8AOnvc.png
      a teraz popatrz jco zamiast protez robia ambitniejsi konsolowi developerzy
      http://i.imgur.com/tiEqHRl.gif
      http://i.imgur.com/2Ual56w.gif

      symulacja wody dokładnie to samo (10 min) , ale cdprojekt tak zrobił kopiuj wklej z wersji pc że włącza sie kiedy chce i niektórzy "eksperci " sie nie dopatrzyli :> (albo dostali umowe na reklamowanie polecanych zestawów) :D

      http://www.gamersyde.com/hqstream_the_witcher_3_wild_hunt_en_replay-34667_en.html

      dx 12 cos ci pomoże w grze ktora nie jest ograniczona cpu? a renderer jest pisany pod 11 ? :D zrobią tekstury nowe? niby po co? Odłóż te ulotki pecetów z marketu:D Ja wiem pecetowa gimbaza żyła marzeniami ze "wiedzmin im pokaze" bo pr cdprojektu kiedyś nam sie podlizywał ale nie ma to absolutnie żadnego sensu. Moza za to robic sobie bullsjoty z jakąś trawką tam gdzie nie patrzysz :>


      Gra oczywiście zostala dostosowana do możliwości typowego cebulowego peceta .NIEZBITYM I KORONNYM DOWODEM jest to VRAM nigdy nie przekracza 1.8GB a zasoby to lekko podkręcony poziom w2 więc to na pewno nie zostało celowane w konsole . także możesz się cieszyć ze na karcie której jak pamiętam " konsole następnej generacji miały nie dotknąć" możesz sobie wybierać co musisz wyłączyć aby dorównać konsoli :>

      Więc mam sobie folgować czy nie bo nie da rady? ja wiem ze można gupio pisać ale żeby dwa zdania dalej sobie zaprzeczać? LOL oczywiście że prowizora będzie wykpiona na calego:D

      Usuń
    2. "Gra oczywiście zostala dostosowana do możliwości typowego cebulowego peceta .NIEZBITYM I KORONNYM DOWODEM jest to VRAM nigdy nie przekracza 1.8GB a zasoby to lekko podkręcony poziom w2 więc to na pewno nie zostało celowane w konsole . także możesz się cieszyć ze na karcie której jak pamiętam " konsole następnej generacji miały nie dotknąć" możesz sobie wybierać co musisz wyłączyć aby dorównać konsoli :>"

      A może wykorzystują sparse texture ? Na xbox one zapewne. Chociaż rzeczywiście tekstury szału nie robią.

      Usuń

    3. Nie widziałem nigdzie żadnej wzmianki o wirtualizowanych teksturach u nich , zresztą gdyby z tego korzystali to przypominałoby to raczej gry na idech5, z unikalnymi detalami malowanymi na ogromnej "megateksturze" . Zupełnie jak tamte , przy tej wielkości gry na pewno ważyłby sporo więcej a własnie Wiesiek dużo nie waży. ;)

      http://twvideo01.ubm-us.net/o1/vault/GDC2014/Presentations/Bushnaief_Jasin_Solving_Visibility_In.pdf

      Po prostu podejście "na just cause" czyli sporo recyklingu zasobów + plus agresywny occluder UMBRA. :)

      Usuń
    4. Przestałem czytać po 580, które miałoby wyświetlić coś ładniejszego niż PS4 xD. No chyba że w 1 klatce na sekunde.

      Usuń
    5. albo wyświetliło w menu a w grze zmyło po kilku metrach::D

      Usuń
  21. Władziu, ploty chodzą, że fiji słabsze od 980ti. Jeśli tak, to coraz gorzej z amd. Muszą to grzałkę wysoko wycenić bo hbm, WC, a 980 ti 650 usd ( gdyby dolar był znośny to nie tragedia ). Jeżeli to prawda z wydajnością fury myślisz, że nvidia chce ich do końca wykończyć ? Może być odwrotny skutek, spada wycena amd i taki samsung będzie miał łatwiej :). W sumie te ploty to może być robota zielonych ludzików, skoro na e3 mają zaprezentować kartę " the most impressive ":)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesli to prawda ze gpu z hbm jest słabsze to ktos solidnie zjebał bo wszystkim dzisijszym gpu brakuje przepustowosci pamieci . Moze to tytuły z gameworks , może sterowniki a

      może za goraco i trzeba bylo zegary nisko ustawić...
      Kiedys widzialem ich prezentacje w ktorej pisali ze gpu na poziomie r7870 aby nie byc w zadnym scenariuszu ograniczony musialby dysponować oko 400GB/s ( ma 170)

      Wykonczyc to pewnie by nie chcieli bo gdyby zostali sami to rózne instytucje antmonopolowe częsciej patrzyłyby na rączki, ale zombiamd jest im na ręke podobnie jak intelowi.

      Tak czy inaczej nawet jesli fury będzie na topie to co oni sobie wyobrażają ? niszowa karta dla kilkudzisieciu tys userów nie postawi ich na nogi. Szczególnie że w skarbonce

      mają najmniej w historii, trzeba pracować nad sterownikami i marketingiem bo tutaj jest największy problem... amd mozne mieć ( i czesto ma) lepszy produkt /ceny i i tak przegrają

      z zielonym dymkiem nie kryją się już sprzedajne dzinnikarzyny. zauważ jak zmieniają front ostatnio. Kiedy amd mialo wiecej pamięci była narracja " nie szkodzi niepotrzebny" teraz kiedy okazuje się fury bedzie mial 4Gb bo na tyle pozwala specyfikacja hbm1 nagle jest " o jejku jejku skadal mają mniej od nvidi" Podobnie było z frametime, kiedy nvidia miala lepszy wszyscy mierzyli fcatem , teraz kiedy amd ma czesto stabilniejszy ( szczegolnie na tle keplera) to jest : " odpuscimu bo za duzo pracy i danych" :D
      Polecam posty goscia o nicku russiansensation na forum anandtech, punktuje to bezlitośnie :D

      Usuń
    2. Jest światełko dla nich w tunelu ( jeśli wypali ) :
      - zen ( może w końcu coś konkretnego z cpu )
      - dx 12 radeony nie będą odstawać w grach "procesorowych"
      - ogólnie zejście na niższy proces
      - jeśli fiji będzie nr 1 to raczej to będzie in plus tylko dla wizerunku, w połaczeniu z dx 12 być może już w batllefornt ( anderson z dice namawiał na rychłe przejście na win10 ) będa mieli znacznie lepszą opinie. Produkty mają dobre, jeśli się software poprawi ( pytanie jak szybko dx 12 będzie masowo w grach ) wyjdą na prostą ( oby )

      Usuń
    3. Tak to wszysko prawda . Dodałbym że dzięki hbm w końcu w pełni zrealizuje się wizja APU , które dziś jest zagłodzone tym dwukanałowym ddr3 . W 2017 będą mieli całkiem zgrabne chipy apu z zen + gcn2 + hbm dla laptopów . Z takimi designami mają coś czego nie oferuje intel /nvidia i mogą sporo kontraktów wygrać na te lepsze laptopy.

      Usuń
  22. Integra coraz większa :D
    http://images.anandtech.com/doci/9320/BDW-H-Map.png

    OdpowiedzUsuń
  23. no no wiesław 4mln :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Dlaczego gry na konsoli przycinają gorzej niż na pc 2003 roku ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://www.youtube.com/watch?v=CN_-HrxSdRM

      Czy twój pecet z 2021 też będzie tak przcinać? A co z nową jakością? :>

      Usuń