Fakty są niepodważalne, ale na pewno nie jeden obrońca blaszanej puszki zaprezentuje pokrętne wymówki.
Aby nie było niedomówień i fantazji wyssanych z palca , na początku trzeba zaznaczyć że cyfrowa dystrybucja to 80% sprzedaży gier na PC a z tego już 2 lata temu 75% zagarnął Steam. Od tego czasu pewnie jeszcze mocniej się okopali bo ostatnio wypchnęli już z rynku kilku konkurentów , desura bankrutuje , direct2drive wypchnięty z rynku. Doskonale będzie się to za chwile pokrywać z dostępnymi danymi
Grand theft auto 5
Pecetowa myśl niepełno sprytna rzekła" jak wyjdzie na pc to dopiero będą wyniki" nieco później jak wyniki na stemie nie zrobiły specjalnie szału w porównaniu z wersjami konsolowymi " na steamie nikt nie kupuje , rockstar social club gog, pudełka" i inny bełkot niepoparte żadnymi faktami ani nawet próbą rzetelnej analizy
Rockstar w sprawozdaniu za ostatni kwartał poinformował że, włączając już wersje pc , sprzedaż osiągneła 52mln egzemplarzy. bardzo łatwo oszacować jak pecetowcy się spisali. Kilka miesięcy wcześniej take two informowało że z końcem 2014 sprzedali 45mln wersji konsolowych. Jeśli popatrzymy na wyniki sprzedaży z NPD , charttrack a także cyfrowe konsolowe listy przebojów przez cały 2015 , widzimy że GTA5 dalej utrzymywało ( i nadal utrzymuje się) w ścisłej czołówce w miesiącach kiedy nie było wersji pc, zatem te 45 mln z pewnością jeszcze sporo wzrosło .
Steamspy szacuje sprzedaż gta 5 na pc na poziomie ~2.5mln egzemplarzy, znając realia z początku artykułu, będąc hoooojni, możemy powiększyć tą liczbę o 1/3 z pudełek i innych sklepów i biorąc pod uwagę dalszą świetną sprzedaż wersji konsolowych w 2015 , dochodzimy wprost na 52mln podane przez take two. Social club i gog nie zrobiły 20mln bo fizycznie to niemożliwe w przeciwieństwie do tego co sugerowali desperacko broniący ula półgówkowe:) Zabawne jak odejmując od całości sprzedaży wersje konsolowe i szacunki steamspy niewielkie pole manewru pozostaje bajkopisarzom pecetowym:>
49mln konsole vs 3.5 pc
Wiedżmin 3
Cdprojekt ogłosił że po 2 tygodniach sprzedali 4mln egzemplarzy. Świetnie czyż nie? Już sama cyferka nie kojarzy się z wynikami typowej gry AAA na pc. Założę się ze z tego powodu pod newsami o tym jest już sporo niepełnosprytnych analiz zatroskanych chłopców pecetwoców próbujących desperacko przedstawić rzeczywistość lepszą niż jest podobnie ja z gta ;) Nie dziwota! W obliczu kolejnego byłego "pecetowego " developera uciekającego na konsole i tam odnoszącego prawdziwy sukces, pozostaje zaciągnąć się oparami z zasilacza i dalej śnic o potężnym pc :> BEKA. No nic Przeanalizujmy .
4mln po dwóch tygodniach na wszystkich platformach . Tymczasem steamspy sprzedaż na pc szacuje na 550tys ale... po 3 tygodniach. ;) . Wiedząc już mniej więcej jakie są proporcje steam vs pudelka i reszta sklepików, podbijmy to do 700tys. W starciu z konsolami dalej bieda jak na gre dla której pecetowcy od 5 lat kupowali pecety, :>
Co jeszcze wiemy ? W pierwszym tygodniu w Wielkiej Brytanii w sklepach proporcje wyglądały następująco : ps4 -63%, xbox one -34% peecee 5%. Dodajmy dystrybucje cyfrową na konsolach i pc. Podbijmy zatem peceta do 20% . 20% z 4mln = 800tys. Analiza Władzia prawie w punkt . Typowe proporcje digital/pudełka się potwierdzają a także to jak bardzo steam zmonopolizował peceta.
~3.2mln konsole vs 0.8 peecee :> Wszyscy kupili pecety dla tej gry BEKA
Z brytyjskich doniesień wiemy też że wiedźmin 3 to jak na razie jest największa premierą 2015 i dzięki konsolom sprzedaż jest o ponad 600% wyższa niż start wiedzmina 2. Pecetowa nisza klęka i dziękuje konsolowej szlachcie za rozwój :>
Co ciekawe słyszę że podobno w PL półki uginają się od pudełek z pecetową wersją a ta na ps4 wymieciona. Hmmm ... Nie działa na laptopkach czy kupili na TPB bo trzeba spłacić rate za "polecany zestaw" który zestarzeje się zanim spłaci się ostatnią xd? a może nie działa na pececie do wiedzmina 2 " na całą nową generacje " spojrzeli na cyferki i poszli po rozum do głowy bo kolejny upgrade nie w smak :>
dying light
Bardzo podobna historia co z wiedźminem techland donosi o sprzedaży 4.5mln sztuk od premiery . steam spy pokazuje 500tys sztuk. Podłóżmy znane fakty (70-80-% całej sprzedaż pc to steam) oraz typowe proporcje i dochodzimy do podobnych wniosków co z wiedźminem:)
project cars
O tej grze jeszcze będzie zaległy wpis bo mimo że spoko gra to niezła dawka pecetowego grajdoła oraz beka w kwestii obiecanek jaki to miał być "wyścigowy zbafca peceta". Tak czy inaczej pierwszy miesiąc sprzedaży 1mln z czego ; Pc 160tys, xboxone 250tys , ps4 reszta. . Znajomo czyż nie? Osobiści mnie nie jara bo nudy ale dziękujemy pecetowcom za betatessty:> jeśli developerzy asseto corsa staną na wysokości zadania to może spojrzymy również i na to .... w przerwie od gran turismo, forzy i drive club :>
battlefield hardline
Więcej nie trzeba dodawać.
Ogromny rozdźwięk miedzy bólem tyłka i deklaracjami pecetowych nerdów na internecie a rzeczywistością czyż nie? Morał dzisiaj króciutki. No z takimi przegranymi już we wczesnym etapie cyklu życia konsol chłopcy pecetowcy , mogą zapomnieć że kiedykolwiek zobaczą coś co naprawdę pokaże możliwości sprzętu i pozostaje zadowolić się ustawieniami placebo oraz pikselami koniecznymi zresztą na taborecie. Dlatego dziękowałabym za to co spadnie z konsolowego stołu i zaśpiewał z ryszardem
Niech Pan nie przesadza Panie Wład. Tomb raider , alan wake i metro również sprzedały się w milionach i nawet lepiej na pc niż na konsolach.
OdpowiedzUsuńPanie władziu?:D
UsuńDziecko :
alan wake - wyprzedaż za 2$
Tomb raider wyprzedaż za 5$ + był w kilku bundlach
Metro : rozdawane Za FREE , nawet sam mam
Spójrz sobie na to jak sprzedają się na początku, zapewniam że było nawet gorzej niz w przypadku dziś opisywanych:P Co develperzy maja za takich milionów?:P to raczej forma promocji marki i wyciskanie ostatnich soczków , uważasz ze dzięki takim przychodom ktoś zadecyduje o wielkich inwestycjach na pc? :>
Ja wiem że pecetowcy też chcieliby pochwalić się milionami ale może lepiej w czymś co jest bardziej powszednie czyli casualowymi gierkami pod laptopy za 1500:P
Tutaj pasuje moja opowieść o Adasiu i Jasiu.
UsuńAdaś i Jaś mieli po 10 jabłek.
Adaś sprzedał 6 jabłek.
Jaś - całe 10.
Adaś sprzedawał swoje jabłka po 2zł/sztuka, Jaś za 30gr, jako, że na początku nikt nie chciał od niego kupować. Ostatecznie Adaś zyskał 12zł, Jaś, mimo że sprzedał 4 jabłka więcej - zyskał 3zł. Adaś to oczywiście konsole, Jaś pecety :D, oczywiście mooooocno przesadzony przykład bo nawet humble bundlach i steam sale'ach takich sprzedaży na PC nie ma :D.
Tylko ciut przesada , z interesem z humble bundle właściwie żadna:)
Usuńa xcom2 pecetowym exkluziwem:P
OdpowiedzUsuńLOL
UsuńBędzie to taki exkluziw jak rok temu cywiliazacja która wielkich zapowiedziach okazała się , skromnym odgrzewanym kotletem?:P
Już władzio ci tłumaczy dlaczego xcom jest "exkluziwem"
1 wiedzą że nie ma co isc na czołowe z konsolwym lineupem na jesień bo wygladają skromnie a może nawet wersja alfa na premierze jak to na pc:p a tak można nazwać exkluziwe i jeszcze zwrócic uwage spragnionych fanbojów:P
2 kombinują jak tu nie pociąc na kawałki czy inne tego typu "innowacje" na pc. Jeśli tak to niech tam zostaną ale obstawiam ze exkluziw skonczy najdalej w kwietniu na konsolach:P
"Niesamowita" grafika na tym Xcom2. Nie będzie żadnego downgrade'u przez te niedobre konsole, grzałki pokażą całą swoją moc.... NOT:
Usuńhttp://www.gikz.pl/wp-content/uploads/2015/06/XCOM-2-Screen-02.jpg
http://www.gikz.pl/wp-content/uploads/2015/06/XCOM-2-Screen-03.jpg
Poziom wczesnych lat x360/ps3 xD
"Nie będzie żadnego downgrade'u przez te niedobre konsole, grzałki pokażą całą swoją moc.... NOT:"
UsuńJak horizon będzie wyglądał znacznie lepiej niż wiesław to będzie wiadomo przez kogo te dałgrejdy ;)
"Nie będzie żadnego downgrade'u przez te niedobre konsole, grzałki pokażą całą swoją moc.... "
Usuńśmiechłem . O tak pecet pokaże te swoje wyśmienite warunki do "rozwoju" XD
Nowe konsole mają takie parcie, że jeszcze Roberts zmieni zdanie i da SC na konsole :D
OdpowiedzUsuńWładziu czekam na news e3 konsole vs pc gamig show :D już na stypę wygląda : blizzard ( za to wow film będzie miazga ) pewnie z overwatch ( tfu ),paradox, bohemia, roberts i grzałka do 4k. ( moze chociaż jakies demko ), dx12 i microsoft. Ostatnio spencer walnął hita, że seria halo na pc jest równie ważna no bo kiedyś tam x lat temu wyszło i teraz jakiś kapiszon online :)
Oczywiście że prędzej czy później bedzie, jak na razie nie pokazali absolutnie niczego co byloby poza zasięgiem konsol, grafika gameplay, czeste testowanie padem, devkity w studiu :D . Oczywiście nic nie mówią bo na razie mają frankensteina a na konsolach trzeba mieć konkret . Dodatkowo mozna przypodobać się pecetwym fajbojom siedzacym cale dnie na internecie i będą robic marketing, crysis wiedzmin iw iwle innych...
UsuńZe stypy na pewno będzie relacja . Obstawiam wiele godzin wodolejstwa z którego niewiele wynika :D
spencer mówił ze halo ważne na pc? tego nie slyszałem:D zapewne musi tam pójsc , poglaskać i powiedziec " lubimy pecetowców zupgradujce windowsa w sklepiku czeka lege of legends" xD
Co do wiedzmina
OdpowiedzUsuńhttp://www.glassdoor.co.in/Reviews/CD-Projekt-RED-Reviews-E644250.htm
Wieszcz Władek znowu trafił w komentarzach w poprzednim wpisie . Byli i obecni pracownicy wspominają o chaosie w ekipie, "braku spójnej wizji artystycznej", czasami przestarzałych narzędziach i praktykach. Przy takim projekcie muszą pojawić się jakieś niedoróbki.
RestinPC
Usuń"brak spójnej wizji artystycznej" - kurde bele szkoda że ekipa Bioware tworząc Mass Effect 3 nie wykazała się takim brakiem wizji jak Redzi bo może wtedy ME3 było by jedynym z najlepszych RPG w histori gier. A tak wyszło blado.
Ja w chwili obecnej mam 35 lev. wykonuję misje znalezienia słonecznego kamienia i jestem grą zachwycony - prywatna ocena 9/10 za bug z niskolevelowymi questami których coś nie da się zakończyć :/ Ogólnie kto nie grał niech zagra - bo warto
@RestinPC fan10 czerwca 2015 00:41
UsuńOjtam ojatam , żaden wieszcz, przecież oczywistym jest dal szybko rosnącej ekipy w projekcie pod wieloma względami "first" nie będzie absolutnie wszystko idealnie. Jak widzimy w opiniach pracowników ciemne strony polskiej kultura pracy też dały się we znaki:)
@hanys
Nikt nie zaprzecza ze nie warto, wprost przeciwnie. Myślę że fanowi chodzi o to skąd wzięły sie pewne dziwne niedoróbki techniczne. Pod linkiem jeden z pracowników pisze
"No clear art direction, separate team leads will tell you their separate visions for it, that more often than not… "
w komciach w ostatnim poście wspominałem że mam zastrzeżenia np do realistycznych zbroji i niwelującego je bajkowego oświetlenia, myślę że On do tego pije, podobnie np jakieś dropy gorsze niż w unity na bagnach wyglądających jak assasins black flag itp, które nie mają nic wspólnego ze sprzętem a raczej z tym o czym piszą pracownicy.Osobiście do ich twórczości nic nie mam, uważam że jest to kolosalne osiągniecie ale przyznam ze potknięcia które u innych devów byłyby wielką aferą tutaj są głaskane, dzięki bardzo sprawnemu działowi pr który umie obchodzić się z internetem, dlatego jak możne zauważyłeś nieco się czepiam.
Dropy na bagnach pewnie celowo zostaną aby dziennikarstwo miało powód do pisania o każdym kolejnym patchu xD
UsuńPrzesadzasz. Widziałem wideo z Wiedźminem na Intel HD4400 ok. 28 fps w 800x600 (chyba tylko z poziomu plików konfiguracyjnych da się tak nisko zejść). Skoro 28 fpsów jest akceptowalne na PS4 to tu także ;)
OdpowiedzUsuńA zresztą proszę, klękajcie przed mobilnym i5 https://www.youtube.com/watch?v=AoToxwhLBFQ
Do sprzedaży W3 na PC należałoby doliczyć jeszcze drugi obrót pudełek na allegro po 5 zł. Jeżeli dobrze rozumiem to można na takiej kopii grać tyle, że bez paczy i dlc. Pieniążki przepływają i są paragony fiskalne więc +1 do słupka sprzedaży się należy. I co teras? ;)
RENESANS!!!! omg mamy miliony wreszcie!
UsuńDobra beka , myślałem że te integry dorównują już chociaż last genom z 2005 ale wiedzę ze dalej krucho:D. akceptowalne jest nawet 20fps byle w idealnym rytmie , aihs niech zglebi jedyny słuszny aspekt płynności czyli frametime a nie frameratei śpiewa z władziem pieśń prowizory.
Z iGPU lepiej poczyna sobie AMD. Ostatnio pożegnałem PCta i przymierzam się do czegoś taniego do drobiu/klasyki oraz lastgenowych pozycji i takie np AMD APU A8-7650K sparowane z szybkimi DDR3 2400MHz wyprzedza każde i3 z HD4400 o 30%, a jak są to tytuły pisane pod AMD (+Mantle) to przewaga może sięgnąć i 100%. Jeszcze ten śmieszny patent z Dual Graphics gdzie do takiego APU dokładasz Radeona R7 (chyba 240 dla A8 i 250 dla A10) i otrzymujesz coś na podobieństwo crossfire, ale z fajnymi opcjami jak frame pacing itp. I nie mówimy tu o grubych kwotach, wspomniane A8 jest wyjątkowo atrakcyjne bo to 400 zł na dzień dzisiejszy. I taki śmieszny PC dorównuje last genom jakością generowanej grafiki i to zazwyczaj w 1080p więc AMD umie iGPU, Intel ma je gdzieś jak mniemam :)
UsuńTo ja może doprecyzuje bo skrót myślowy. Oczywiście że współczesne technologicznie igpu przewyższają te ze starych konsol w końcu to technologia opracowana w 2004 , ba! bliżej im do nowych niż do starych , na papierze są wielokrotnie mocniejsze(setki ALU vs 48, 2x wyższe zegary, kilka generacji nowższe i sprawniejsze architektury) . Spojrzałem film z linka a potem przypomniałem sobie wiedzmina 2 na x360 i..... generalnie bida z pokazaniem tego .
UsuńDlaczego ? ponieważ są zagłodzone niewystarczającą przepustowoscią pamieci z ddr3 , zwyczajnie nie ma czym wykarmić tych ALU. Doskonale widać to w zeszłotygodniowych recenzjach nowego brodwella z 128mb szybkiego edram , który to wystrzelił przed igp amd z teoretycznie "tłuściejsza " grafiką. W pecetowym grajdole mijają lata zanim ktoś raczy rozwiązać problem i najczęściej producenci uciekają sie do prowizory tak było i teraz ale na szczęście jest w końcu na horyzoncie HBM. W 2017 wszystkie igpu będą na prawdę konkretne. Intela oczywiście też to interesuje, właściwie tylko to ich interesuje ostatnio patrząc na schematy ostatnich chipów ....krok po kroczku wypychają z mainstremu dedykowane karty ale skoro są w pozycji jakiej są to nie ma co się spinać zanadto;)
Opcje z muliadapterami igpu + dgpu grafiki były już dostępne w windows 8.1 i nikt nie korzystał. Teraz znowu o tym przypominają ale poza spreparowanymi demonstracjami nie wydaje mi się że cuda z tego będą. Pomiedzy cpu a gpu połaczonym pcie jest ponad 100ms czasu dostępu czyli wiele klatek , bardzo to ogranicza opracowanie takich algorytmów które efektywnie zaprzęgną dwa układy w tandemie. szczególnie że na pc nikomu sie nie chce i wszysko po najmniejszej lini oporu ;)
Po linii najmniejszego oporu :)
UsuńMantle crossfire, o którym piszę działa np w Tomb Raiderze. A10-7850k + R7 250 awansuje z 30 do 55 fpsów (medium detale, 1080p). Można? Można, tylko to developer musi się przyłożyć, a to wiadomo jak wygląda.
Ciekawe czy jak AMD sprzedawało Jaguara MS i Sony to miało już te APU w laboratorium w fazie testów czy są one właśnie wynikiem dalszych prac nad kotkiem.
No dobra niby działa , sredni fps podbity ale dalej pomimo tego " feels chopy"
Usuńhttp://www.tomshardware.com/reviews/dual-graphics-crossfire-benchmark,3583-3.html
Dlaczego? to jest własnie efekt tego jeden układ jest "daleko " od drugiego , dzięki pcie. A tomb raider to gra amd w swiecie intela i nvidi. Ponadto samo mantle raczej nie będzie często używane , przepoczwarzyło sie w vulkan ale to na linuchy itd , na windzie karty rozdaje directx. Jak widzisz bałaganik , w tej sprawie oczekiwałbym więcej problemów niż pożytku.
"Ciekawe czy jak AMD sprzedawało Jaguara MS i Sony to miało już te APU w laboratorium w fazie testów czy są one właśnie wynikiem dalszych prac nad kotkiem."
Nie zrozumiałeś, HBM ,to nie apu samo w sobie tylko nowy typ pamieć o wysokiej przepustowości, właściwie w świecie pecetowym najbardziej innowacyjny od niepamiętnych czasów . Nie ważne z czym i w jakich proporcjach to połącza wydajność wzrośnie. Najbardziej skorzystają właśnie APU których gpu maja zwyczajnie za malo memory bandwidth, HBM to rozwiązuje. . prototypy są od 2011 ale dopiero teraz koszty spadły aby można powoli zacząć to wdrażać w najdroższych dedykowanych kartach . Dopiero w 2017 w całym linupie.
Co ma się w laboratorium a co można realnie produkować na masową skale za cene którą ludzie chcą kupować to dwie rózne sprawy;)
Szcególnie po generacji nauczek , RROD i miliardów utopionych przez blu ray i cella ;) Jesli chodzi o cpu no nie mieli wyjścia i musieli wybrać kotki, buldożera mogliby nie zmieścić (a także TDP) a co ważniejsze jest produkowany wyłącznie z użyciem technologi FDSOI w global foundries. Zadna inna fabryka chipów nie korzysta obecnie z fdsoi ,a przy przejściu na kolejny proces też bedą z tego rezygnować na rzecz FINFET. Ergo wybierając buldozery( bądź następców) efektywnie zamknęliby sobie droge do redukcji kosztów.
Nie ukrywam, że jestem laikiem w kwestii hajtechu więc trudno żebym zrozumiał - strzelam i dopasowuję na logikę co niekoniecznie musi dawać sensowne wyniki. Zdaję sobie jednak sprawę, że ewentualna 9 generacja powstanie mniej więcej na bazie tego co na rynku jest właśnie teraz czy może w ciągu najbliższego roku więc praktycznie nie ma opcji by AMD nie zasilało również następnych konsol. Intel musiałby mieć naprawdę jakąś schowaną bombę albo musiałby wejść z nvidią w jakiś mało opłacalny deal (wymierzony głównie przeciwko AMD, a nie w zysk) żeby coś tu ugrać. Nawet ten wspomniany broadwell z edram wydaję się raczej ciekawostką, a jak sam zauważyłeś eksperymenty na miarę cella/br są kosztowne i raczej się już nie powtórzą. Przynajmniej Sony na pewno już do tej rzeki nie wejdzie, MS pewnie na to stać, ale wątpię by byli zainteresowani podjęciem ryzyka w czasach, w których biznes opiera się na jego minimalizowaniu. Wydaje się, że przy tworzeniu konsol zaczęto kierować się nie tyle oszczędnościami co niezawodnością używanych rozwiązań. Porównanie może głupie, ale z tego samego powodu w kosmos lata taka, a nie inna elektronika nawet jeżeli przysłowiowy iPhone "umie" lepiej i z pewnością ma więcej megapikseli :)
UsuńSpoko luz ja miewam zdania wielokrotnie złożone ;> wszysko sie zgadza . Dodałbym że na decyzje o specyfikacjach maja wpływ 1 koszty produkcji gier.
Usuńhttp://restinpc.blogspot.com/2015/03/pecetowa-prowizora-jest-powodem.html
(art i komcie)
Zeby były gry kosztujace dziesiątki baniek , musi szybko być baza użytkowników, żeby była baza trzeba startować z pułapu ok 400$ bo jak pokazują historyczne wyniki za więcej kupuje nisza tylko. Tu przechodzimy do kwestii drugiej . krzem daje coraz mniejsze zwroty co wszystkim daje sie we znaki , kiedyś praktycznie co roku moc sie podwajała dziś na podwojenie mocy gpu trzeba czekac ok 3 lata. Kiedys konsolowe firmy mogły zaszaleć i stracić na każdym pudelku 100-200$ bo za rogiem był kolejny nizszy proces . wystarczyło wrzućić chip na nową taśmę z mniejszymi nanometrami, bęc koszty spadają o 50%... dziś 4 rok siedzimy na 28nm... więc nikt na pewno takiej decyzji nie podejmie .
O terminie next genów zadecyduje krzywa sprzedaży obecnych. Jeśli padłoby na 2018-19 to będą oparte o procescie 10nm tsmc/samsunga , niestety zwroty ze zmniejszania tranzystorów są coraz mniejsze i przy tdp 150-200watów wyjdą może 5-6 x mocniejsze od obecnych. Na bardziej typowy skok kilkunastokrotny trzebaby czekać do procesu 7nm a ten z kolei wprowadza sporo zmian a co zatem idzie niepewności, duzych delayow.... zatem pewnie 2019 ze relatywnie średnim skokiem technologicznym , który i tak da wspaniale wyglądające gry ... o ile nie będą renderowane w 4k:D wtedy będą ciut ładniejsze niż obecne ;/ . Koszta produkcji gier i ledwo zipiące prawo moora sprowadzają nas na ziemie.
władziu, wróć do tematu sprzedaży na PC po summer sale, ciekawi mnie o ile to wszystko skoczy oczywiscie o ile w ogole :)
OdpowiedzUsuńa to te gry będą na wyprzedaży? jeśli tak to może do 40-45$ więc pecetowcy ww większości alej będą kręcić nosem:)
Usuńswoją drogą co to za zatwierdzanie komentów? boisz się pckliki? :D
OdpowiedzUsuńWładzio niczego się nie boi ale teraz czyta więcej i jak było otwarte i są spamerzy co piszą żeby pisać i bawić się w straw-man'a. robi się bałagan i poziom youtuba a ma być centrum myśli alternatywnej:> zresztą większość i tak wpuszczam:)
UsuńWładziu ja jako typowy PCtowiec co mnie obchodzi sprzedaż gier na PC i ile developer zarobi na grze.
OdpowiedzUsuńMnie (czyli PC-towca) obchodzi ile ja na tym zyskam czy kupie tanio grę w którą będę mógł długo grać - czyli koszt praktycznie żaden
Przykład Wiedźmina - kupiłem oryginały 1 i 2 część na PC ale nie w momencie premiery (jestem cierpliwym człowiekiem np dopiero w tym roku kupiłem płaski TV bo kineskopowy zgasł, nadal mam prawie 3 letni tablet 7" bo działa - chociaż powoli - ale wymienię na 10" dopiero jak padnie) ale część pierwszą za 15 zł a drugą za 28,99 zł - obie wersje pudełkowe!
Nigdy w życiu nie wydałem (i nie wydam) więcej na grę niż 40 zł
Oryginał tanieje poniżej 40 zł - analiza czy lubię taki gatunek tą grę i JEŚLI tak to kupuję.
Ja tu jestem panem a nie developer.
Dev się nie dostosowuje (czytam nie obniża ceny) gra nawet jeśli ciekawa NIE JEST przeze mnie kupowana (z torrentów też nie pobieram żeby nie było).
Who the fuck cares co kupujesz i za ile ?
UsuńMam nadzieje że nie jesteś jednym z tych kupują za dychę a potem pitolą gorzkie żale o zwalnianiu rozwoju przez konsole bo do tego dokładasz cegiełkę:p
"ja jako typowy PCtowiec"
Usuńkilka zdań pozniej...
"jestem cierpliwym człowiekiem np dopiero w tym roku kupiłem płaski TV bo kineskopowy zgasł, nadal mam prawie 3 letni tablet 7" bo działa - chociaż powoli - ale wymienię na 10" dopiero jak padnie"
i bombka na koniec:
"Nigdy w życiu nie wydałem (i nie wydam) więcej na grę niż 40 zł"
xD jebłem i to mocno.
tu dane dot wiedzmina 3
OdpowiedzUsuńhttp://www.dsogaming.com/news/the-witcher-3-out-of-its-4-million-sold-copies-1-3-million-were-from-the-pc-version/
dokładnie, beka z vlada http://www.gram.pl/news/2015/06/11/co-trzecia-kopia-wiedzmina-3-sprzedala-sie-na-pc.shtml
UsuńPomyślałeś ile w tym kluczków goga dodawanych do geforców:p oraz innej potencjalnej ksiegowosci majacej na celu pokazać jaki gog duzy i wspaniały?:P no własnie:P
Usuńanyway gratulacje z pecetowej gry z większością sprzedaży na konsolach:P
O wow! Gra która miała być pecetowym objawieniem sprzedała się tam, tak jak na konsole, które na rynku są od zaledwie poltorej roku. Wow. Gratulacje! Właśnie jestem ciekaw ile to wersji free za GTXy jest w to wliczonych (bo na pewno są wliczone, nie chce mi sie wierzyć że jakoś mogliby oddzielić je od tych "sprzedanych"). Zresztą, jakby ta marka była znana bardziej na świecie, czyli tam, gdzie sie gry KUPUJE niż w takim bangladeszu w jakim żyjemy, gdyby miała taki rozgłos jak poweidzmy chociażby dragon age, to sprzedałaby się na konsolach kilka razy tyle. Ale to tylko wypierdek z jakiegoś zimnego kraju, w którym nie ma wody :D. Ps. dobrze że przypomnialem sobie ostatnio o Kingdoms of amalur, 5x lepsza od wiedźmina a i na integrze pojdzie wam lepiej :D.
UsuńNoo, ze wszystkim sie nie zgodzę.... ale z pewnością rynek konsolowy mogliby bardziej spenetrować. wg NPD Oficjalna sprzedaż pudełek w3 w stanach do końca maja 700tys (420 ps4 275 xbone) Nawet jak na rpg to dość średnio... Pewnie ciągnie jeszcze się za nimi skojarzenie "pecetowa gra, niewiadomo czy udała sie na konsoli" , dziękować pierwotnej fanbazie siejącej zamęt na internetach;)
UsuńNie narzucam swojego zdania o tej grze nikomu, mi sie bardzo nie spodobała i zawiodła na prawie każdym polu (dodam, że nie miałem na nią nawet hype'u, zawiodła bo po poltorej godzinie spałem), rozumiem, że komuś może sie podobac, ale ocen typu 10/10, 100/100 nie rozumiem ;). Tyle.
Usuńspoko luz .Mi sie podoba , doseniam ale śmieszą mnie jakieś mesjanistyczne kulty wokół tego, szczególnie że jeśli podpadają pod mentalność kalego;)
UsuńJa dopiszę dalej...
OdpowiedzUsuńSzczęśliwej drogi już czas, z musztardą konsolowe porty na pececie masz,
Jesteś jak...
Pececiaaaak...
Głuchy jest bios...
Nadaremnie zmieniasz go...
Klatki wio.. spadki sąąąąą xD
Czysta manipulacja. Skąd Ty niby wziąłeś te 0.8mln na PC? Wiadomo od dawna, że na pc sprzedało się więcej kopii niż te twoje 0.8 mln... To, że rynek PC jest słaby to wiadomo. Ostatnio sytuacja trochę się polepsza.
OdpowiedzUsuńzacznij od dat.
Usuń