Strony

piątek, 26 lutego 2016

PC w 2015 - podsumowanie

Styczeń rozpoczął się  grubą beką.  Po zobaczeniu tego filmiku nie mogłem spać ze śmiechu :>, poniżej reupload bo komuś przeszkadzał;) . Gość normalnie powinien zostać animatorem w naughty dog.  Ten dobór,  jakże prawdziwych tekstów, to połączenie z gestykulacją , żadna późniejsza kopia nie dorównuje,  doskonale  obrazuje powagę sytuacji z 970:>



ale przede wszystkim doskonale pokazuje politykę pewnej firmy z zielonym logo  którą chłopcy pecetowcy w swej roztropności potulnie wykreowali niemalże na monopoliste. Co tam było tylko w zeszłym roku?  : oszustwo z 3,5 GB , efekty gameworks robione najgorszymi możliwymi metodami, uwalony GPUcompute w porównaniu do sporo starszych kart konkurencji,  związane z architekturą katastrofalne opóźnienia w zastosowaniach VR i   przede wszystkim :   skandaliczne spadki wydajności na grzałkach które reklamowali jako mocarze na cała generacje, tymczasem dziś oferują wydajność gorszą niż wcześniej "słabsze" karty amd a także dzięki celowo wbudowanym wąskim gardłom, nie dorównują już konsolom.  Oznaki "wyparowywania" mocy widać już nawet w najnowszym maxwellu. Nvidia potrafi być tak bezczelna że film wcale nie jest przesadą.

Tym bardziej beka z urządzeń żartobliwie dziś zwanych "kartami grafiki" była w lutym ... kiedy to wyszedł The Order 1866 i pozamiatał wszelkie dokonania prowizory dołączył do grona najbardziej imponujących oprawą tytułów dostępnych tylko na konsolach. Na chłopcach pecetowcach tytuł ten zrobił tak duze wrażenie że na ich portalach podczas premiery były po 3 newsy dziennie :D   Peecee do dziś nie ma na nie odpowiedzi nie mówiąc już o czymś kilka razy lepszym które powinny wyświetlić specyfikacje najmocniejszych grzałek.

W której grze na peecee  można zobaczyć taką jakość i zarazem konsystencje w każdym pikselu?



Chyba wrażenie było tak duże że w marcu pomyłko wysłali petycje o wydanie na pc bloodborne nie do tej firmy co trzeba:>  szkoda bo zabawa była przednia.


BTW zauważyliście na zwiastunach i gameplayach dark souls 3, niby silnik ten sam oprawa coś słabsza , art "na szybko" sporo tektur słabszych, geometria jakaś oszczędna.  Czyżby pecet i jego mały vram znowu zwalniał rozwój?:D Osobiście po dwóch tytułach tego typu from software w ciągu roku,nieco sie nasyciłem  ta cześć sobie podaruje. Poczekam na następce bloodborna który ma być czymś bardziej nowym.  Ciekawe czy  da sie grać... tak jak tu :D




 

Również tym razem , trzeci rok z rzędu, kiedy wychodzi słońce, konsolowy splendor wystrzeli peceta w kosmos :>

Kiedy nadchodzi wiosna pecetowcy odurzeni zapachem przypalonego kurzu w zebranego przez zime w zasilaczu szukają powodów potwierdzenie sobie słuszności zakupu drogiego i mocno wątpliwie wykorzystanego sprzętu. Wydana po 18 miesiącach GTAV która miała "pokazać"  okazała się portem z musztardą ale nie dziwota w końcu każda kolejna część własnie tej seri pokazuje jak zmieniały sie priorytety branży. Rockstar znalazł sprytną sztuczkę na "udany port", niezależnie od ustawień silnik w razie potrzeby ignoruje ustawienia dynamicznie dopasowuje sobie zasoby i niejeden pecetowiec myśli że gra na high grając na med/low.  Dość  niestabilny framerate już pominęli no bo tyllllle sie naczekali . :> Jednak najprawdziwsza prawda o tym co jest pod maską pokazała maszyna do pisania władzia.

Największe głupoty, uproszczenia i teorie spiskowe w internetach można usłyszeć od pecetowych "znafców" branży. Jakże zatem donośny ból tyłka widzieliśmy z powodu tego że cdprojekt pozmieniał sobie to i owo .  Znafcy zupełnie nie wzięli pod uwagę tego ze wiedzmin 3 budowany był zaraz po ukończeniu wiedzina 2, na rozwiniętym silniku ale wciąż solidnie zakorzenionym w tamtych podejściach technologicznych  i  realiach pecetowych, a twórcy stawia pierwsze kroki w muliplatforomowym developmencie, co za tym idzie sa niezbyt gotowi na niskopoziomowe cuda . Jeśli już to korzenie pecetowe i to że była to główna wersja przesadziła o tzw dałngrejdzie   W trakcie trwania projektu tej wielkości wiele rzeczy sie zmienia i okazuje niezbyt optymalnymi. Zamiast cieszyć się że "da sie grać" i że  cdpr nie zafundował im bezsensownych  efektów nie do uruchomienia bez wrzucania na bezsensowny kod idiotycznych ilość mocy , ustalili że winne som konsole.:D Cóż , studio jest trochę  same  sobie winne, kilka lat wcześniej jeszcze za czasów pijaru pana Gopa, sporo  było odwołań do fanbojskiej pecetowej retoryki, spor część fanbojów uważała ich za jakiegoś zbafce komplesów pecetowych i odbiło sie to. Cdprojekcie przy cyberpunku nie dajcie się złapać w pułapke cryteka ;) .

Wielu jeszcze nie skończyło wiedźmina, tymczasem nadeszło E3.  Pecetowcy podczas oglądania ukradkiem konsolowych prezentacji  wyglądali tak :

w nadziei czekając na pierwszą konferencje o graniu na pc, którą  jednym obrazkiem podsumował Lordani. :D






Pecetowcy jeszcze nie ochłonęli i nie skończyli pisać zatroskanych pasywno-agresywnych postów
" czy te gry sie udadzą ? wontpimy" tymczasem  sami  mamy perspektywy wydawnicze jak widoki powyżej:>, a tu  bęc... wylądował   batman i pokazał potęge mocnego peceta:D.

Podczas kiedy chłopcy pecetowcy czekali na patche do batmana, konsolowcy mogli pograć sobie w ciekawe klimatycznie i wypieszczone graficznie tytuły na wyłączność jak everybody gone to rapture czy until down.


8GB gddr5 ponownie w akcji  :>

Resztę 2015 mogę pominąć bo już opisała się w poprzednim wpisie. Jakie wnioski. ?  Pecet bezbronny i nie dotrzymuje kroku konsolom w tytułach szczególnie porywających wyobraźnie pecetowca fantazujacego o specyfikacjach nowej karty graficzki która ma możliwości na 5 x tyle...Cóż za ironia nieprawdaż? :D
No  przecież nie powołamy się na jakieś "ustawienia ultra" które w porównaniu do tego jak to wyglądało kiedyś , dziś powinny nazywać się raczej  ustawianiami placebo bo nie wnoszą prawie nic a widoczne są tylko pod zoomem 8x i pewnie celowo jest to tak posegmentowane aby były jakiekolwiek różnice a  dzisiejszy pecetowiec zadowoli się już jakimikolwiek, informacją o suwaczku do zmiany rozdzielczości na trailerze  i powie że renesans nastał  zapominając ile terraflopsów gdzieś sie schowało LOL
Cóż, na nic innego nie można liczyć bo nikt przy dzisiejszych kosztach nie będzie robić osobnych wersji.  Na high endowe produkcje dedykowane  pc tymbardziej ( i tu jeszcze raz lista otwierająca oczy )  , szczególnie przy rekordowo niskich ilościach sprzedaży coraz wyższych  cenach kart grafiki we wszystkich segmentach  i cebulowej mentalności w kupowaniu gier gracza pecetowego.
W 2016 beka wokół tego tematu będzie jeszcze większa, zestawy "da się grać, na cała generacje " będą ostatecznie na kolanach ,  nowe karty graficzki pobiją kolejne rekordy niewykorzystanych specyfikacji a konsolowy splendor będzie jeszcze obfitszy niż pierwszych dwóch latach. gif zabawny tymbardziej że nawet niepełny:)


93 komentarze:

  1. risitas jak inżynier nvidi wymiata :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale tym że AC syndicate został zdowngrejdowany w porównaniu do unity a just cause 3 na konsolach dropował to już Władek sie nie pochwali:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "AC syndicate został zdowngrejdowany w porównaniu do unity"
      Również na piss-ee, bo cudowny silniczek ubishitu wykonuje powtarzane operacje obliczeniowe procesora na każdym NPCu w miescie, a jak wiemy, 4 rdzenie i 8 wątków przy takim czymś to za mało, więc wystarczających proców nie posiada 99,88% pececiaków (a 0% posiadaczy PS4) - http://suckmyjoystick.blogspot.com/2015/08/zaledwie-34-pececiakow-gra-w-1080p-mamy.html. Podziękować tutaj możemy i ubisoftowi za piękną optymalizacje na zasadzie "za rok się coś z tym zrobi", oraz biedzie na Piss Sea.

      "just cause 3 na konsolach dropował"
      Dobrze, że napisałeś w czasie przeszłym :) - https://www.youtube.com/watch?v=Pdr97m7wF9k (co ciekawe, na 1.01 płynniej jak na 1.02). Za to dziękujmy wszech-nie-mogącej zielonej firmie. Na PC, na porównywalnych kartach AMD jeszcze większe dropy jak na konsolach po releasie. Tymczasem w grze, która ma jescze więcej do renderowania - GTA V - płynne 30 fps. Ale to wszystko leży w rękach developerów.

      Usuń
    2. "...AC syndicate został zdowngrejdowany... "

      Wut? unity nie ma cyklu dobowego więc dali statyczne wyrezyserowane oswietlenie, syndicate ma dynamiczne i cyk dobowy. oczywiscie ze wyreserowne bedzie wygladac naturalniej ale to żaden dałngrejd a raczej upgrade. Do tego popatrz na tekstury podłoza i dorysowywanie , równiez znacznie lepsze w unity.

      @ lordani na własnie próbowali zrobic cos nowego , głównie aby ominąc pecetowe wąskie gardła z draw callsami , przesuneli renderowanie npców w całosci na gpu, jednak ai i animacji się tak nie dało trzeba "wracać" do cpu. Niestandardowy i nie do konca sprawdzony setup i stąd były dropy i popupy. sami przyznali w prezentacji na siggraphie;)

      "a just cause 3 na konsolach dropował"

      A na peesee nie???? dokładnie w tych samych sytuacjach i to na 4, 6,8 x "wydajniejszym" cpu:P. Team B z avalanche plus najnowsza wersja havoka od intela , pewnie zoptymalizwowana jak gameworks od nvidi i jest jak jest.


      BTW Zresztą czasem warto się zastanowić czy jakiś technologiczny pudelek w poszukiwaniu klików nie próbuje ci bujdy sprzedać przypuszczeniami które w następnym akapicie sa juz faktami czy tam filmikiem i w całości złożonym z ekstremalnych sytuacji 50 wybuchami ,ze niby tak cały czas jest:P

      BTW2 Gracze chcieli żeby żeby wszysko bylo symulatorem kozy w otwartym świecie wiec gracze dostali. Sanboksy juz taką maja naturę, w każdej sekundzie może wydarzyć sie cos nieprzewidywalnego i zawsze wydajność moze sie zachwiać , na kazdym sprzęcie. W tej generacji wygląda to dośc dobrzy a dzięki duzej ilości ram gry w otawrtym swiecie nawet tak nie odstają już graficznie od bardziej odgraniczonych.

      Usuń
    3. "również znacznie lepsze w *unity"

      *syndicate

      Usuń
  3. Pytanie do autora: Ostatnio coś od nvidi przycichło o game works, a często zapowiadane dla tytułów dodatki nie pojawiają się, jakieś zdanie na te temat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rok temu reklamowali swoje globalne oświetlenie, ale coś przycichło. Łatwiej wstawić nowe cienie które zarzynają fpsy:D

      Usuń
    2. W dx12 nie będzie takiego pola do popisu w mataczeniu w sterownikach więc pewnie kombinuja jak tu zrobić aby dalej pokierować tak aby klient miał po dwóch latach potrzebe wymiany "przyszłosciowego sprzętu" :>
      Powód drugi, 80% rynku, zyski rekordowe więc moze nie trzeba się tak "starać" :>

      Usuń
    3. "rok temu reklamowali swoje globalne oświetlenie, ale coś przycichło. Łatwiej wstawić nowe cienie które zarzynają fpsy:D"


      Najpierw miało być zapowiedziane w 2014 global ilumination VXDI , nie wyszło , uruchmione na 970 i bylo 7fps w jaskini z unreala 4
      W tomb raiderze downgrajd GI na ambient occlusion ( LOL ) VXAO , też nie wyszło, zapowiadali , nie odstarczyli.

      O to własnie chodzi , o suwaczek który rewolucji nie zrobi a sprawi że trzeba "wymienić staruszka" :D

      Usuń
  4. Spoko wpis. Z dwoma postulatami szczególnie muszę się zgodzić, co nie każdy zauważa:

    1. Ogólna zajebistość Orderka - ostatecznie daję 8/10, byłoby 8.5/10, ale skaszanili zakończenie tej gry, która nieźle mnie wciagneła fabułą. Graficznie nie ma porównania do czegokolwiek. Gameplay'em nie odstaje w czymkolwiek, BA, nawet robi znacznie więcej pod względem różnych mini-gierek (najbardziej mi się podobało wysyłanie sygnału SOS, szkoda że tylko w jednym momencie było).

    2. Dark Souls 3 wyglądające gorzej jak BB. I nie mowie tutaj nawet o grafice, chociaż tez widać że ustepuje, ale przede wszystkim jakby toporniejszy, wolniejszy i mozolny gameplay. Animacje ponoć wzięte z DS1 (sic!). No ale tak to jest w multiplatformówkach, zawsze będą odstawać od eksów. Konsolowych :D.

    To, co posiadacze PS4 dostaną w 2016 i 2017 (a w poczekalni kolejne zapowiedzi) z budżetem jaki idzie na gry to miazga (w pozytywnym tego slowa znaczeniu), której nie widziała nawet PS2.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The Order pokazał PaCiaciakom, że moc i teraklopsy to nie wszystko, bo tym wszystkim musi zarządzić mądry i uzdolniony człowiek. Minął rok od premiery a na PC co? Superhot najnowsze cudo za 70 zeta do ukończenia w dwie godziny :) A niby Order krótki. Kolejne "cudo" PC dewelopingu - UnReal World :D Gra robiona 25 lat i wyglądająca jak z C64. Gdzie ta moc?

      Usuń
    2. Order bardzo fajny, No szkoda że zblazowane dzienikarzyny załatwiły ciekawie zapowiadająca sie serie. ale jak halo 5 czy sunset overdirve były do skonczenia w 5g to było spoko. Inny przykład Ea inwestuje w nowe ciekaw reczy , mirrors edge i brUtal legend . jak na pierwsze wejście całkiem spoko gry a w recenzjach , 6/10 " nie podoba nam się " "ea zawoidło ". Z pierwszym wejsciem nowej marki trzeba ostrożnie bo nie wiadomo czy sie zwróci i z budżetem też musi być ostrożny ergo nie wszyskie fantazje i życzenia mogą byc spełnione. Zamiast za pierwszym razem potraktowac troche ulgowo i wspierać oryginalnośc w wysokim budżecie , urządzili sobie clickbait a dwa lata pózniej "och te wstrętne EA , robią tylko strzelanki z taśmy i fife". matoły. facepalm.

      Im szybciej gracze zdadzą sobie sprawę z tego aby nie polegać bezkrytycznie na SREDNIEJ ( Lol) wyciagnietej z opini kilkudzisieciu blogerów , dla których ważne jest głownie to jak strona sie klika lub i jak zarobić na bólu tyłka graczy tym lepiej dla branży.

      Usuń
    3. Władziu gdyby redaktorki konkretnie coś wiedziały o biznesie i technologi to nie trudniliby się (prze)pisaniem tych newsów xD

      Usuń
    4. hahahaha śmiechłem srogo :) czasem najprostsze wyjaśnienia są rzeczywiście najlepsze :D

      Usuń
  5. The order bardzo pcmr zabolał "korytarz", "gra na 5 godz", "wszędzie mgła - sztuczki grafików". Ile razy można przeczytać na pc można to zrobić o wiele lepiej tylko co to ma wspólnego z zastaną rzeczywistością ? Najlepsze w konsolach jest to, że tam nie ma ściemy - wyciskają ile się da żeby w tych 30 klatkach na sek się zmieścić, technicznie żadna ekskluzywna gra pc już nie dotrzymuje kroku, a poziom grafików, designerów, artystów to himalaje do rowu mariańskiego.
    Fajny ostatni przykład to guerilla, gdzie mocno wzięli się za chmurki, warunki atmosferyczne. Ze też im się chce, tam gdzie nikt do tego takiej uwagi nie przykłada.
    http://www.slideshare.net/guerrillagames/the-realtime-volumetric-cloudscapes-of-horizon-zero-dawn

    "uwalony GPUcompute w porównaniu do sporo starszych kart konkurencji"
    Coraz bardziej widać to jak na dłoni, im w grze więcej compute shaderów, tylko Władziu nvidia jak zwykle byla bardziej cwana. Mieli architekturę na czasy obecne, czyli stare silniki, a jak wejdą nowe to pascal sprawę załatwi :) Interesujące jest jak załatwią sprawę z async compute - czy pascal będzie je sprzętowo obsługiwał, a może będą na poletku pctowym torpedować bo mają argument w udziałach w rynku. Przykładem tomb raider tragicznie zooptymalizowany który miała ponoć mieć na starcie dx12 i async compute. A na xbox async hula w tej grze.

    "Wydana po 18 miesiącach GTAV która miała "pokazać" okazała się portem z musztardą ale nie dziwota w końcu każda kolejna część własnie tej seri pokazuje jak zmieniały sie priorytety branży."
    Tak, pamiętamy sławne kaktusy pctowych nerdów. Jak gra wyszła to kaktusy opadły, gra niczym się nie różniła od wersji ps4/xbox.

    Ciekawe co oni w tych gearsach i quantum break dają że na niskopoziomowym api takie kosmiczne rekomendowane wymagania... pewnie optymalizacja tylko do poziomou konsolowego, a wszystko wyżej rzucone w samopas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "nvidia jak zwykle byla bardziej cwana"

      Niestety tak jest. cyniczna kalkulacja wygrywa z dobrymi intencjami w świecie prowizory ,dodatkowo uzależnionej od api microsoftu... jak sobie tak przypomnieć to karty ati/amd przeważnie wcześniej miały nowe technologie niz nvidia, kolejne wersje pixel shaderów, kolejne rodzje pamieci , gpgpu itd wszystko wczesniej u amd. nvidia skupiła sie na tym zeby dobrze wypasc na wykresach zeszłorocznych gierek a nie nowatorskie rozwiazani z których zanim ktos na peesee raczy skorzystać mija 5 lat.

      "to pascal sprawę załatwi "

      No właśnie nie wiadomo czy tak załatwi. czytam że sama architektura własnie nie zmieni sie dużo w porównaniu do maxwella. maxwell 2 na nowym procesie z dodatkowymi oprócz fp16 i fp32 trybami mixed precison . Afera z async compute wyszła latem poprzedniego roku , to już jest mocno późno aby zmieniać coś na poziomie architektury, rok prze startem to sprawdza sie czy chipy już działają :)

      Jedno jest pewne wielebny JenSen jak wyjdzie na scene rzuci hajpem i "opowie o rzeczch o których nie mają pojecia" to wszystko sie sprzeda.:D ( tylko trzeba wysłać karty do recenzji z odpowiednimi instrukacjami;)

      Usuń
    2. "Jedno jest pewne wielebny JenSen jak wyjdzie na scene rzuci hajpem i "opowie o rzeczch o których nie mają pojecia" to wszystko sie sprzeda.:D ( tylko trzeba wysłać karty do recenzji z odpowiednimi instrukacjami;)"
      https://youtu.be/b57f0nR58RI?t=45 :D

      Usuń
    3. Nie ma to jak ilustrować premiery nowej potęznej grzałki paplaniem o o esportowych gierkach wycelowanych w zintegrowane układy intela :D ahh ta shizofrenia pecetowa :D

      "Ciekawe co oni w tych gearsach i quantum break dają że na niskopoziomowym api takie kosmiczne rekomendowane wymagania... pewnie optymalizacja tylko do poziomou konsolowego, a wszystko wyżej rzucone w samopas. "

      Wciąż, nawet w dx 12 są niedostępne dla programistów rzeczy , a które są dostępne na konsolach, bardzo często widze takie ćwierknia grubszych programistów z duzych studiów:)

      Usuń
  6. Na PC bez zmian, potwierdza nawet UBI: http://i.imgur.com/sEyNWDf.png :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Tymczasem na PC gorąca premiera roku: http://www.gry-online.pl/gra.asp?ID=15488

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A na twitchu widzę zagrywają w takie cudeńko
      http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=30306

      śmieszne, że poniżej w grach "podobnych" wyświetla się Dark Messiah of Might and Magic . 10 lat minęło i widać jaka patologia nastała w tytułach pctowych.

      Usuń
    2. crysis 1 był ładniejszy huheheu :D


      Valve tak poluzowało kontrole jakości że zrobili ze steam wysypisko śmieci. Na pecee wysyp lipa developerów z garażu z których każdy myśli że jest tak genialny że jak zrobi kolejnego klona dayz, rocket legeagu to zostanie drugim Notchem :> ale czy jest coś dla czego warto kupić drogie peceta z 5 terraflopsami?:D

      Usuń
    3. To jest o wiele lepsze. Dzięki tej grze na pecee nastąpi renesans :D https://www.youtube.com/watch?v=DNL4dE4BvX0

      Usuń
    4. Władziu... teraz jak to brzmi? Bo jak dla mnie to jak jeden z powodów kryzysu growego w 1983 w USA. Ostatnio fajny filmik znalazłem, wiec zeby nie musieć powtarzać c owtedy sie dzialo, po prostu rzuce linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=ikIeaCE3Ljc

      Usuń
    5. Gdyby nie konsole które jeszcze jakoś to wszysko trzymają to z pewnością branża byłaby w kryzysie, może nie w sensie że totalne tąpnięcie sprzedażowe, bo sztukę złapania casuali co chcą w byle co "popykać" mają darmowymi pierdółkami opanowaną, ale w sensie jakościowym na pewno.

      Usuń
    6. O tak. W 1983 jednym z powodów krachu była jakość. Dziś taki pecetowiec łyknie wszystko, każdą gówno-gierke, byle by nic nie płacić, a jak już to jakieś 3$.

      Usuń
    7. jeszcze tylko brakuje konsol ala steam machines i powtórka z rozrywki ;)

      Usuń
    8. pluszaki microsoftu ostatnio coś piszą na internetach o kadłubkach ala steam machines na jedynie słusznym win10 :D
      Władziu prawdą z tą forzą na pc ? Parę tytułow ma spopularyzować win 10 ? Bo przecież nie chodzi o sprzedaż, która co najwyżej będzie średnia jak na warunki konsolowe.

      Usuń
    9. prawda, własnie dlatego darmowe demo, jeszcze więcej ludzi oswoi sie ze sklepem a moze nawet sie wciagnie. Google ma w przyzłym roku zrobic androida dedykowanego komputerom wiec na gwałt trzeba sie okopać bo np w segmencie "laptopów do nauki" chrombookie już zdemolowałay wind/office w usa. Rozkaz przyszedł z góry ,wszystkie ręce na pokład i nie ma zmiłuj , caly ten pomysł jest jak najbardziej logiczny ale może rozbic sie o podstawy czyli xboxa to co długofalowo tworzy ich sukces. zanim cokolwiek przyniesie efekt xbox moze być zdemolowany i nie będzie warunków do produkcji drogich gier, bo peecee tego nie spłaci.

      Usuń
  8. To też zabawne
    https://www.youtube.com/watch?v=ZWq8ynUq7wM

    Roberts gra w swoje dzieło w 20 fpsach przy tearingu, na małej kartonowej lokacji i jeszcze co chwila co się nie trybi. W międzyczasie pomoc techniczna pokazuje nam 4 litery... tyle kasy i nawet pr nie mają;)

    A może coś z tego będzie...
    https://www.youtube.com/watch?v=X5XSiww9ZO4

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. symboliczne, że nawet wajcha w joysticku nawaliła i trzeba było ratować się padem.. na końcu totalna zwiecha LOL

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    4. Wow... swietna grafika.







      Jak na 2003. Serio, przypomina mi DOOM 3, byc może z wieksza ilością poligonów wewnątrz 5:27

      Hahahahaha i ta jego żałosna minka, kiedy wszystko sie wiesza xD. Ja pierdziu, PC to jednak platforma przegrańców życiowych i porażek xD.

      I ten komentarz na youtube: "Is, is, is Dennis around here? Because, because the computer is like borked" An elderly uncle who just installed Bonzi Buddy by accident or CEO of a $100 million game company? YOU DECIDE!

      xD wygryw. Sorry Władziu za spam, coś się... coś się popsuło :D. Mozesz usunac pozostałe komentarze moje (ten poniżej też).

      Usuń
    5. @anon

      "da sie grać" :D

      wygląd tego star citizen faktycznie przypomina mi czasy kiedy były robione duze pecetowe , nazwałbym to " tekstury w wysokiej rozdzielczości ale artystycznie bankruty " :D

      ale nie dłubią , chętnie zagrałbym w coś w kosmosie z rozmachem, w tym tempie to będziemy mówić o konsolach następnej genracji, w sam raz na wymuszenie definitive edition jeśli za bardzo się zagrzebali z kodem, choć szczerze to nie widze tu niczego co nie potrafiłyby obecne.

      Usuń
    6. @ lordani

      No tak właśnie paczę co tu sie wyczynia :D , czy nie popsuły sie tam przypadkiem o 3 piwka za dużo przy sobocie ? ;)

      Usuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. z każdą kolejną grą robi sie coraz smieszniej
    http://www.pcgameshardware.de/Far-Cry-Primal-Spiel-56176/Specials/Benchmark-Test-1187476/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak tak patrze na wykresiki z division, tomb raider i teraz tego to zastanawiam sie czy przypadkiem nowe karty graficzki nie były planowane do wypuszcenia na poczatku roku ale sie opóżniły:D

      970 i" Płynne" 33-47 fps z ustawieniami placebo jedynie w 1080p LOLOLOLOLOL a taki hajp był przy premierze :D

      Usuń
    2. Kolejny lolport, ale Radeony spisują się trochę lepiej. Z kolei Gearsy też lolport, ale przewaga nvidii.
      Nowy Doom działa w 60 fpsach tylko na topowych kartach AMD, z kolei The Division ma mieć "optymalizacje" Nvidii.

      I weź tu kup kartę zielonych albo czerwonych - taka rosyjska ruletka, nigdy nie wiesz, czy następna gra nie pogryzie się z twoją kartą.

      Usuń
    3. ach te piękno otwartej platformy w której nikt nikogo do niczego nie zmusza :D

      Usuń
  11. Haha: http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=96817

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojojoj " w 2014 pc będzie platformą pierwszej kategorii", " w 2015 konsolowcy pożałują że kupili konsole" " w 2016 pc pokaże" :D

      ale tak na poważnie to radziłbym sie przyzwyczajać , jeśli fanabareie microsoftu z wieloma konfiguracjami sie przyjmą to na konsolach będziemy za kilka lat mieć to samo.

      Usuń
    2. Myślisz że Sony zrezygnuje z nowego hardware'u? Wygrywają kolejną generację i to ze sporą różnicą. Dla producentów/wydawców to co jest obecnie na PS4 to jest co najmniej 40 milionowy rynek, na którym jest mnóstwo forsy do zarobienia. I ta ilość będzie rosła.

      Po co mieliby brnąć w modyfikowalny sprzęt i tracić czas i pieniądze na optymalizację?
      Moim zdaniem szybciej się doczekamy rezygnacji z opracowywania wersji na PC niż zwiększenia nakładów na PC i nowepseudo PC-konsole.
      Zamknięty hardware ma swoje plusy :)

      Usuń
    3. Nie, nie o rezygnacje chodzi ,

      Gracze są ostatnio super podatni na cyferki, nawet konsolowcy od pecetowego bełkotu ta facynacje łykneli. z kolei pecetowców bardzo łatwo ostatnio zmamić jakimiś bzdetami które nazwie sie sarkastycznie ultra tu sie doda krzaczek a tam coś i już cieszą się najmniejszymi różnicami w historii. Jesli takie róznice zadowalają graczy to taka sytuacja sprawia że faktycznie można zrobić co 3 lata nową "konsole" i z takim "dostosowniem" nie będzie problemu. Ale to nie jest faktycznie skorzystanie z mocy sprzetu. przykład 3 częśc batmana i jej wymagania zalecane na pc były niedaleko od specyfikacji next genów a czy oferował oprawę jak arkham knight? :)

      zakładajac ze model microsoftu stałby sie popularny , Developerzy mają pole do pójscia na łatwizne bo starają sie jak na pececie, gracze nieświadomi " whatever za dwa lat nowa konsola" i może wytworzyć sie pewien toksyczny cykl do którego nawet sony z będzie musiało sie dostosować (jeszcze raz przypominam o cyferkach, wyobrażasz sobie e3 i "zobacz na nowej konsoli teraz w xyzP i zyzFPS" myślisz że dziennikarzyny i sporo graczy nie podchwyciliby?, w koncu do niedawna 900 vs 1080 temat nr1 ) i odpowiedzieć również kadłubkami, upgradami co 2-3 lata itd.

      "tracić czas i pieniądze na optymalizację"

      No własnie nie traciliby, raz żę taka rozpiętość czasowa dzisiejszych projektów 3-4 lata pokrywałaby się z wypuszczaniem nowej konsoli, więc i tak zrobiliby 1-2 projekty , dwa że tyle wersji trudno czy wręcz nie sposób dobrze optymalizować i praktyce wyglądałoby to tak :Wersja na stara konsole kastrat ale co tam się bedziemy przejmowac forumki gadaja juz tylko o nowej a na nową pobieżnie wykorzystana . taka "optymalizacja" rodem z peceta. nie zwiększaliby nakładów, po prostu tylko działali po linji najmniejszego oporu , nawet na pozostałych "rasowych" konsolach co jeszcze bardziej wywarłoby ciśnienie na szybsze upgraady.

      oczywiście to nie ten rok czy nawet przyszły;)

      Usuń
    4. "Zamknięty hardware ma swoje plusy"

      Oczywiście że ma , tylko na zamkniętym można pokazać co faktycznie potrafi , szczególnie przy dzisiejszym ogromie pracy, kosztach i cebulowych zwyczajach amatorów "otwartego". Zawsze bardzo podobało mi się obserwowanie jak i co z tego można po latach wyciągać. szkoda byłoby gdyby zostałoby to zastąpione wszechobecną prowizorOM. Cóz gracze chcieli, gracze będą mieli.... porównywanie cyferek w lolportach.

      Usuń
    5. Władziu, a może ciut lepszy scenariusz choć mało prawdopodobny. Wyciskamy ile się da w target najmocniejszej konsoli w warunkach 1080p/~60 fps, a słabsza konsola otrzymuje przyciętą wersję 900p/ ~30 fps. Może nie byłoby ściemy jak na pc, bo wyciskali ile się da warunkach 1080p/60fps ?

      Poza tym chyba niemożliwe żeby w dzisiejszych warunkach w okresie co rok, 2 lata wypuszczać nową konsole, w takim razie niestety kadłubki, a to już jest w ogóle nastanie pctowego grajdołka.

      Usuń
    6. "oczywiście to nie ten rok czy nawet przyszły;)"

      Być może na koniec 2017 zdążyliby z apu od amd w ale co dalej ? Szybko nie będzie zejścia na nizszy proces, a amd nic nie wymyśli żeby był choć jakikolwiek większy skok.
      A może przestawienie na arm ? Sebbi z b3d przepowiadał, kolejna generacja to wszędzie arm. Tylko wtedy problem z xbox one

      Usuń
    7. Podobno zły pieniądz wypiera dobry pieniądz.
      Czyli należy kibicować Sony w historycznych wynikach sprzedaży - 150 mln? 200? co może powstrzymać zły trend.
      Cyfry faktycznie robią wrażenie ale konsument umie liczyć i dba o swoje przyzwyczajenia - porażka X1 przez te 2 lata to dobry przykład.
      Sami tu analizowalismy rozrost rynku konsolowego i spadek pc-towego - to kolejny dobry trend, który może przesunąć w czasie zły scenariusz.
      Xboxy reklamowane jak IPhone i tak sprzedawane? To się nie dodaje. Przecież przystawki do konsol już nie raz były na rynku i raczej nie przynosiły drastycznych wzrostów sprzedaży.

      Chyba że po prostu nie chcę przyjąć innego scenariusza do wiadomości :) Na Miecz Pana, to przecież byłaby katastrofa!

      Oby Kaz Hirami cieszył się dobrym zdrowiem i pomysłami jak najdłużej!

      Usuń
    8. "Władziu, a może ciut lepszy scenariusz choć mało prawdopodobny. Wyciskamy ile się da w target najmocniejszej konsoli w warunkach 1080p/~60 fps, a słabsza konsola otrzymuje przyciętą wersję 900p/ ~30 fps. Może nie byłoby ściemy jak na pc, bo wyciskali ile się da warunkach 1080p/60fps ? Poza tym chyba niemożliwe żeby w dzisiejszych warunkach w okresie co rok, 2 lata wypuszczać nową konsole, w takim razie niestety kadłubki, a to już jest w ogóle nastanie pctowego grajdołka. "

      oczywiście zawsze można wypuścić sprzęt w samopas i sprowadzić wszystko do suwaczkówz roz/fps ale myślę ze w praktyce nawet tutaj nie byłoby tak pięknie. zobacz jak jest dziś , co druga multiplatformowa gra wymaga kilku patchy a jeszcze jakby zwiększyć illosc docelowych konfiguracji... A prawdziwymi optymliacjami ( nie suwaczkami) prawi nikt już nie przejmowałby sie. przykład next-genowa konsola, amd zen 4-5x wydajność jaguara. port gry xy na next gena bierze sobie z tego 2x dla 60fps , a reszta gdzie? dodatkowy krzaczek? :D osobnej wersji od podstaw dostosowanej sprzętu nie będą przecież robić. piszac " za dwa lata" wczułem sie w genracje w trakcie;) realne jest powiedzmy co 1 proces nm czyli 3-4 lata.

      Usuń
    9. "Być może na koniec 2017 zdążyliby z apu od amd w ale co dalej ? Szybko nie będzie zejścia na nizszy proces, a amd nic nie wymyśli żeby był choć jakikolwiek większy skok.
      A może przestawienie na arm ? Sebbi z b3d przepowiadał, kolejna generacja to wszędzie arm. Tylko wtedy problem z xbox one"

      Dopóki jest amd z jakimś w miare sensownym niezbyt gorącym rdzeniem x86 to myślę ze zostaną żeby sobie i devom pracy nie robić. ale arm to zawsze jakaś alternatywa, ostatnie procesory rywalizują a nawet przewyzszaja już z x86 jak porównać "Wat do wat".
      Tak pierwszy sensowny moment na jakiś skok to zen+hbm+14nm gpu, no chyba że cały ten upgrajde ma jedynie zasypac deficyt do ps4 :D wtedy dałoby się coś zrobić na obecnej technologi.

      Usuń
    10. "Anonimowy2 marca 2016 21:25
      Podobno zły pieniądz wypiera dobry pieniądz.
      Czyli należy kibicować Sony w historycznych wynikach sprzedaży - 150 mln? 200? co może powstrzymać zły trend.
      Cyfry faktycznie robią wrażenie ale konsument umie liczyć i dba o swoje przyzwyczajenia - porażka X1 przez te 2 lata to dobry przykład.
      Sami tu analizowalismy rozrost rynku konsolowego i spadek pc-towego - to kolejny dobry trend, który może przesunąć w czasie zły scenariusz.
      Xboxy reklamowane jak IPhone i tak sprzedawane? To się nie dodaje. Przecież przystawki do konsol już nie raz były na rynku i raczej nie przynosiły drastycznych wzrostów sprzedaży.

      Chyba że po prostu nie chcę przyjąć innego scenariusza do wiadomości :) Na Miecz Pana, to przecież byłaby katastrofa!

      Oby Kaz Hirami cieszył się dobrym zdrowiem i pomysłami jak najdłużej!"

      wzrost wzrostem , przyzwyczajenia przyzwyczajeniami ale jeśli gracze pokażą że działa na nich szczucie cyferkami a patrząc na całą debate 900 vs 1080 śmiem twierdzić ze tak, to nawet lider będzie musiał się dostosować. Tu tkwi klucz.

      Inna sprawa że ze względu na bardzo powolny ostatnio rozwój technologiczny ,nawet po 6 latach za tą cene nie można juz zapewnić generacyjnego skoku (8-16x) , 10letnie generacje dzis tez odpadają. właśnie dlatego byćmoże konieczne będą odświeżane urządzenia z zachowaniem wstecznej/do przodu kompatybilności ala iphone. kto nie chce moze zostac przy obecnym urzadzeniu , pytanie jak developerzy będą sie przykładać....

      koszty, ogromne ryzyko i kalkulacje jak sie do tego dostosować zabrały już egzotyczne konfiguracje sprzętu z dawnych generacji , być może zabiorą także software dostosowany do sprzętu i optymalizacje z prawdziwego zdarzenia.

      Usuń
    11. Naprawdę nie chcę uwierzyć w to, że nagle cały rynek dopadnie hype na PCtową prowizorę w nowym wydaniu. Musi być jakaś oaza normalności.
      Tak jak w tym dowcipie gdy prawie cały świat został podpity przez komunistów. Zostało jedno państwo do podbicia. Sekretarz generalny odmawia jednak rozpoczęcia ofensywy i podboju. - Dlaczego, towarzyszu sekretarzu? - pytają. Na co on odpowiada - Przecież musimy wiedzieć ile to wszystko tak naprawdę kosztuje :)

      Ale każdy rynek ma swoje wzloty i upadki - to nie antyki :) Najwyżej za jakieś 10 lat nakręci się nową wersję "Big Short" tylko, że o rynku konsolowo-pecetowym ;)

      Gdyby tak rzucić okiem na ostatnie 10 lat to ile takich punktów przełomowych można by znaleźć? Punktów na styku hardware-software, które były istotne dla przyszłego kierunku rozwoju?

      PS. Vlad ale mógłbyś zrobić parę gifów z ostatniego zwiastuna Uncharted 4 :) To jest prawdziwy majstersztyk :)

      Usuń
    12. next geny tak czy inaczej wyjdą pewnie w 2018-19, sam start obecnych w dobrej cenie jest na to ustawiony... Realia są takie że byłyby bardzie refreshem niż nową generacją na tle historii( no chyba że w tych samych rozdzielczościach wtedy postęp jest możliwy) , takie warunki stwarzają pecetowi dostawcy sprzętu.

      Może to tylko semantyka i ktoś zawczasu nazywa rzeczy po imieniu upgrejdem/refreshem zamiast nextgenem.

      W teorii podejście , nowa konsola co 3-4 lata, obowiązkowo wspierana obecna i poprzednia miałaby nieco sensu w dzisiejszych czasach(zastój w chipach , budżety), ekosystem konsolowy mógłby być jeszcze silniejszy, brak posuchy przy generacyjnym resecie itd w praktyce jednak uważam że wyszłaby prowizora, wystarczy popatrzeć na niedopracowane muliplatformy już dziś...

      "Gdyby tak rzucić okiem na ostatnie 10 lat to ile takich punktów przełomowych można by znaleźć? Punktów na styku hardware-software, które były istotne dla przyszłego kierunku rozwoju?"

      https://restinpc.blogspot.com/#!/2015/04/gta5-ps3-vs-maszyna-do-pisania-wada.html :D . Maszyna do pisania włada jest doskonałym przykładem:D jak dobrze zetknie się software z hardwarem to takie rzeczy sie dzieją... lub nie :D

      o uncharted naturalnie będzie wpis :D

      Usuń
  12. Władzio czarne proroctwo się spełniło
    http://www.polygon.com/2016/3/1/11121666/xbox-one-hardware-upgrades-phil-spencer-microsoft

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to jak zwykle z najgorszymi trendami branży, pecetowa prowizora została zaimportowana na konsole. Już nawet nie chce mi się tego komentować w komciach pod poprzednim juz sie napisalem :D Ale jest nastepna przepowiednia, Jeśli ktos z kilka lat będzie zastanawiać się "dlaczego nie ma już gier jak gta5 czy last of us( omg jak oni to wycisneli" a wszystkie przypominają sklejone taśmą niezoptymalizowane potworki bethesdy" na e3 " kiedys na e3 mowiłem ale sobie pogram warto bylo kupic konsole a teraz mowie czy sobie pogram" oraz " same sequele , nikt nie robi nic nowege" to tu już powinien wiedzieć skad to sie wzieło. z drugiej strony "mocne pecety" w tarapatach, nie będzie już "renesansu" w 5/6 roku generacji hehehehe

      Usuń
    2. To dość dziwny komunikat, bo jak technicznie wyobrazić sobie taki upgrade konsoli? Co potem z grami? Phil wie, że spierdolił, bo zaczął wycofywać się powoli, że niby nie chcą zdradzać planów hardware'owych na przyszłość, więc więcej nie powie.

      Prędzej chodziłoby tu o odświeżonego Xone, może z lepszymi bebechami? (też mało realne). Ewentualnie temat na dalszą przyszłość przy okazji grania w chmurze i wykupowania lepszej/gorzej grafiki? Może coś pod okulary? Cholera wie, ale Phil już sam nie ogarnia albo stracił kontrolę na tym co tam się dzieje w MS.

      Usuń
    3. Tak z pewnością chodzi o odświeżenie. z drugiej strony dzięki znacznemu spowolnieniu rozwoju procesorów( i będzie to norma przez najbliższa dekade) nawet wydana w 2018/19 konsola nastepnej generacji w podobnych gabarytach i poborem energii, byłaby jedynie gdzieś 5-6 x wydajniejsza, na "next gen " to za mało , w sam raz na: prawie to samo tylko 4k...

      Spencer jest miedzy młotem a kowadłem jako weteran konsol wie że stąpa po bardzo cienkim lodzie ale prezes zarzadził , wszystkie ręce na pokład bronimy ekosystemu windowsa i to jest teraz główny cel marki xbox. nadela niedawno powiedział " mam tylko 3 produkty , Azure , windows, office, wszystko inne w microsofcie ma im służyć."
      spencer w wywiadach odprawia chocholi taniec że to dla dobra graczy itd , ale nie on nadaje kierunek, jeśli dział ma xbox po drodze z celami korporacji to mogą przy okazji sobie być. dodatkowo oczywiście ich pozycja w tej generacji i bardzo mocno osłabione sprzedażowo tytuły first party postawiła kropke na i.

      Usuń
    4. Tak to wygląda, że idą rozkazy z góry i Spencer nic nie może poradzić. Gdyby wydzielić markę Xbox i dać mu więcej kontroli, to może Xone nie byłby tak daleko za PS4, nie byłoby też pomysłu z wymienianym hardwarem, integracją z Windowsem i resztą.

      Coraz trudniej o Next Gena nie tylko ze względu na spowolnienie rozwoju, ale głównie przez to, że dodatkowe polygony trudniej zauważyć. Auta w Driveclub, czy Forzie są i tak już bardzo śliczne.

      Obecna generacja to przede wszystkim:
      - wysoka rozdzielczość (m.in 900p w 95% gier)
      - tekstury w wysokiej rozdzielczości
      - daleki horyzont

      To co najbardziej mogłoby zrobić wrażenie w następnej generacji to dużo więcej fizyki, interakcji ze światem, generowania jakiś proceduralnych efektów itd. Do tego jednak przydałby się chyba mocny procesor albo mocna grafika, na którą przerzuci się obliczenia. Trzeba poczekać kilka lat, bo wypuszczenie next gena za 2 lata, w tym 2018/19 nie zaoferuje nam żadnego przełomu.

      Usuń
    5. Marka xbox zawsze była stworzona do obrony interesów microsoftu, dopóki szło gładko mogli sobie robic co chcieli, ale zagrożenie nadeszło z innej strony. Góra zatem pomyślała ohh mamy przecież xboxa którego znaja konsumenci, wykorzystajmy go jako atut w obronie paździerzowego windowsa ;) Dodatkowo pewnie uznali że wszystko jest lepsze , niż czekanie kolejne 3-4 lata z "uszkodzoną" marką kiedy nie pomagają; wykrwawianie sie w obniżkach cen , bundle, tytuły własne i kupione ( btw nawe nie wyobrażam sobie ile zaplacili za Lare która historycznie przecież ma największy fanbase na playstation i pc).

      Tak tzw "prawo diminishing returns" widać najbardziej w polygonach :). Do atutów które robią róznice obecnej generacji dodałbym jeszcze koniecznie przejście typy shaderów materiałów naśladujące ich fizyczne właściwości, The order i battlefront wiodą tutaj prym, ale w tej kwestii wiele jeszcze będzie zrobione w bliższej i dalszej przyszłości.

      Podobnie oświetlenie,jest to obok tekstur chyba najbardziej uderzająca róznica. tutaj można bawić się w nieskończoność wrzucając na tą sprawe nawet dziesiątki terraflopsów. W następnych generacjach powinny pojawić się standardowo systemy oświetlenia global ilumination które zrobią różnice jak PBR w obecnej:) fizyka również nie będzie rozwiązana, ale krok po kroku możliwe postępy.

      "Trzeba poczekać kilka lat, bo wypuszczenie next gena za 2 lata, w tym 2018/19 nie zaoferuje nam żadnego przełomu."

      Tak, nie zaoferuje, ale idąc tym tropem nawet dokładając kolejne 3 lata niewiele sie zmieni, już nawet nie wspominając o budżetach i czasie produkcji... Problem w tym że wszechobecny konsumeryzm złapie nawet konsole i producenci po prostu dostosują się do tych potrzeb, w szczególności jeśli jeden będzie starał się usilnie zmienić podejscie;) Władzio oczywiście lubi duże skoki ale niestety widze co sie dzieje.

      Usuń
    6. ja osobiście jestem mega wkurzony tym faktem, no ale jak wład mówi niedługo nie będzie już gier...

      Usuń
    7. ohhh please wład pisał że gry będOM , może jeszcze więcej ale w popierdółkowatym wydaniu. Zaadaptowanie pecetowej prowizory na konsolach tym własnie się skończy. W skrócie jedna konsola niezbyt dobrze wykorzystana ( choćby z racji na to ze pojedynczą gre produkuje sie dziś 3 lata i za pierwszym podejściem nie sposób szczególnie w przypadku muliplatformowym) a jej następca dostanie porta z większymi cyferkami , który nie wykorzystuje dobrze jej specyfikacji.

      Usuń
  13. LOL
    https://www.youtube.com/watch?v=utOyqdoMqas
    te gearsy to chyba na kolanie przeniesione

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kwicze !!!!! :D


      poznaj moc 6x potęzniejszego niz xbox one radeona fury działającego pod kontrolą wspaniałego nowego api dx12.

      Usuń
    2. Api jak najbliżej sprzętu :D Sprawa zawsze śmierdzi jak reklamują 4k i 60fps. W dx11 sterownik dużo załatwiał i dewy narzekały, teraz mają bliżej sprzętu to i roboty trzeba wiecej władować. Gry na dx12 mogą być jeszcze większymi LOLportami.

      Usuń
    3. Nic sie nie zmieniło, zawsze miały być cuda niewidy a potem.... :D

      http://restinpc.blogspot.com/2014/09/metro-redux-najdoskonalszym-dowodem-na.html

      BTW Po co sie starać, wystarczy zrobić tak aby najmocnijsza karta na rynku ledwo się ocierała o obowiązujący w danej chwili cyferkowy benchmark a gracze i tak nie wiedzą co potrafi sprzęt ;) jeszcze kasa wpadnie od nvidi:D

      Usuń
  14. http://pclab.pl/news68646.html - no proszę, to pewnie dlatego, że na kartach innych niż najdroższe można teraz zagrać w porty tylko na low, w porywach medium bez AA.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 6 z 50 sprzedanych milionów to wciąż niewiele, bo 12% sprzedaży kart graficznych. 88% kupiło karty słabsze, co jest kolejnym dowodem, że mit potężnych pecetów do 4K@60 jest fałszywy.

      Usuń
    2. Redaktorkowi się procenty pomiliły z promilami chyba xD. Zeszły rok pokazał, jakie są trendy - najgorsza sprzedaż GPU generalnie w ostatniej dekadzie. Pozatym - karty za $300 to górna półka? xD 1000zł za kartę nie da nawet GTX 970, a jak wiemy to one są najpopularniejsze z takiego nieco wyższego segmentu, w którym stanowią 80-85% posiadanych kart (jesli mówimy o mid-high endowym segmencie i wyżej). No i jak już wiadomo z wpisów u mnie i tutaj na RiPC, nawet 970 niedomaga w porównaniu do słabszej PS4 coraz częściej, a znając trendy panujące w obozie PC - ta dziura się jeszcze bardziej poszerzy na niekorzyść karty od zielonych.

      Usuń
    3. Właściciele 970 musieli sie mocno zdziwić grając w tomb raidera czy division i zastawiając sie czy warto obizyć te tekstury poniżej konsolowych aby zlikwidować te dropy :D a miała być "karta dla ostawień ultra i 60fps locked na na cała generacje" :D

      Cały sekret dziś tkwi w tym aby tak wypozycjonować karty aby zagonić do kupna droższych skoro samoistnie nic sprzedaży juz nie napedza. Popatrzmy np na 960 i 980ti, kiedy była taka potężna różnica w wydajności pomiedzy x600 a x800? chyba trzeba było dostać komputer na pierwszą komunie w 2013 aby na takie coś sie godzić:D

      BTW spora cześć nawet nie jest kupowana do gier , np uniwerki kupują sobie ostatnio "po taniości" geforce zamiast quadro do różnych akceleracji cuda itd.

      Usuń
    4. "Właściciele 970 musieli sie mocno zdziwić grając w tomb raidera czy division i zastawiając sie czy warto obizyć te tekstury poniżej konsolowych aby zlikwidować te dropy :D a miała być "karta dla ostawień ultra i 60fps locked na na cała generacje" :D"

      XD biere ten tekst do nastepnego wpisu.

      Usuń
  15. A szef epica wzywa do walki z microsoftem
    http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1193773

    ea, ubi, praktycznie kazdy ma swój sklep cyfrowy wiec nie wiem skąd niepokoj. I tak to nie wypali , bo rynek gier AAA to nie świat mobile i apki, całkiem inne realia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w szczególności całkiem inne realia kiedy spóźniło się 8 lat i idzie się przeciwko rozpędzonym ekosystemom android i ios ;)

      No wiesz w dalekiej przyszłości jeśli dopięliby swojego i wszystkie aplikacje mialbybyć tylko przez windows store to równie dobrze mogliby odrzucać ich aplikacje np origin ze sklepu i powiedzieć , chcecie sprzedawać na windowsie , prosze wstawić gry do sklepu my pobierzemy tylko 30% i cacy. Nie jest żadna nowość w mikrosofcie, właściwie strategia od dawna. Z pewnością jest to cel ostateczny bo płatne systemy operacyjne to już przeszłość, dlatego też udostępnili wind10 za darmo w nadziei na rozkręcenie sklepu szybszym wzrostem bazy uzytkowników.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Embrace,_extend_and_extinguish

      Usuń
    2. "No wiesz w dalekiej przyszłości jeśli dopięliby swojego i wszystkie aplikacje mialbybyć tylko przez windows store to równie dobrze mogliby odrzucać ich aplikacje np origin ze sklepu i powiedzieć , chcecie sprzedawać na windowsie , prosze wstawić gry do sklepu my pobierzemy tylko 30% i cacy."

      Ale to oznaczałoby otwartą konfrontację z valve.
      A może po części vulkan ( kompletnie zrywający z bolączkami open gl ) napisany przez khronos grup, po to żeby być przygotowanym na taką ewentualność. Valve lub inne distro przygotowane przez khronos mogłoby wykorzystać na popularyzację linuxa "nie będziemy brać żadnych prowizji".

      Głowny zarzut o agresywności Sweeney'a to sposob w jakie piszę się te uniwersalne aplikacje, całkiem odmienny od tych w origin, steam, ubiplay.
      Czyli decydując się sklep win znacznie utrudniamy wydanie gry na inne sklepy, czyli dokładnie ten model co Władziu zalinkowałeś.

      Usuń
    3. Co śmieszne na swoim polu też się spóźnili o wiele lat, bo trzeba było działać jak valve raczkowało ze sklepem, a oni zlewali, jakieś śmieszne incjatwywy bo i tak każdy instaluje windowsa.

      Usuń
    4. Taa zgadza się, valve własnie dlatego podjęło decyzje aby pakować sie w hardware i OS żeby mieć wyjście ewakuacyjne w razie gdyby microsofoft wywinął coś nie po ich myśli a na te całe myślenie sklepem zanosiło sie już podczas windows 8 i... sklep jak był tak jest :D
      Vulkan oczywiście do tego sie przyda , ale nie powiedziałbym że głównie do tego celu powstał, w końcu trzeba było lata prowizory opengl po prostu zaorać bo tak dalej sie nie da a spójny standard jest potrzebny do wszelkich mobilnych i nie tylko zastosowań.

      pc i mickrosoft nie są już pępkiem świata, dziś pierwszym komputerem w rekach sporej ilości dzieciaków wcale nie jest windows, kiedyś nie było alternatywy sensownej, nawet w firmach coraz częściej widzę linuchy i to nie informatycznych stanowiskach.
      Nie tylko z tym sie spóźnili , to samo bylo z internetem, wyszukiwaniem , smartfonami. Najpierw przespali moment kiedy trzeba było ostro działać a potem nie wiedzieli na co sie porywają mając tylko do powiedzenia nieporadnie "my też". Jestem bardzo ciekaw czy sprawdzą sie plotki o fuzji chromeOS i androida oraz prawdziwym dostosowaniu go do laptopo/tabletów, laptopów, komputerów. Tutaj oczekiwałbym największego zagrożenia dla ich biznesu nie valve , raz że dla sporej grupy dziś android w komputerze byłby atutem , dwa model biznesowy googla jest kryptonintem dla modelu mikrosoftu .

      Usuń
  16. Porównanie Division PS4/PC/Xbox One już na YT: https://www.youtube.com/watch?v=x2nUjOia2RM
    A w komentarzach? :D Targowisko retardacji blaszanej. Typowe leczenie dupki, że PC>PS4=XOne, tymczasem w 3:22 lepsze tekstury na PS4 i XOne, pozostałe assety takie same, roznice miedzy SSAO a HBAO niezauważalne, tylko cienie na wymaksowanej wersji PC lepsze (mniej niż 30 fps na GTX 970). Rasa "zwycienscuf".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie tekstury szafek, podłogi jakby lepsze. Z "większych" różnic widać jedynie lepsze cienie.
      Ogólnie z tych ficzerow nvidi to hbao najbardziej mi się podoba, ale jak zwykle efekt niewspómierny do wymagań sprzętu
      http://images.nvidia.com/geforce-com/international/comparisons/tom-clancys-the-division/tom-clancys-the-division-ambient-occlusion-interactive-comparison-003-nvidia-hbao-plus-vs-ultra.html
      http://images.nvidia.com/geforce-com/international/comparisons/tom-clancys-the-division/tom-clancys-the-division-ambient-occlusion-interactive-comparison-002-nvidia-hbao-plus-vs-ultra.html

      Usuń
    2. LOL a miała być "prawdziwa różnica":D . Ja na prawdę jestem pod wrażeniem jak dobrze obecne konsole radzą sobie w tej generacji, w poprzedniej podczas premiery muliplatformy miały gorsze tekstury nie mówiąc już o innych rzeczach a teraz po dwóch latach możną powiedzieć ... whatever. Lokalne( pozostałe niezbyt nie odstają) cienie faktycznie lepsze, ale to jest sprawa do pachowania, chociaż może tak już zostanie aby były jakiekolwiek widoczne różnice i rasa panów miała wrażenie że cos istotnego robi sie z sprzętem.:D

      Co do tych tekstur , nawet nvidia w swoim poradniczku pisze że gra dynamicznie dobiera sobie ich jakość w zależności ile jest dostępnego vram i jeśli nie masz 6GB to możesz nie dostać najlepszych wersji, wiec nie dziwota że na konsolach doczytały sie lepsze ;). "2Gb na cała generacje bo battlefield 4 tyle wymaga w 1080p " ahh ta pecetowa myśl techniczna XD

      Usuń
    3. "...ale jak zwykle efekt niewspómłierny do wymagań sprzętu"

      Well said. To jest cała filozofa współczesnego haiendowego pecgejmingu, wymusić jakiś kiepski kod mocą i chłopcy pecetowcy mają wrażenie że cos sie dzieje. No ale w muliplatformach na nic innego nie można liczyć, z takim rozwojem na pc to konsole mogłyby i 10 lat sobie życ ale konsolowcy sami będą chcieli czegoś nowego wcześniej. :> Nie wyobrażam sobie co możnaby zrobić ze sprzętem kalibru fury/980ti posiadajacym możliwość na wielokrotnie lepsze tekstury( ale nie ma gdzie ich przechowywać LOL) , modele i efekty kiedy juz w 2012 robiono dema jak infiltrator na 680. oczywiście tego nie zobaczymy bo pc exkluziw z takim podejściem miałby tyle ekonomicznego sensu co budowanie koloni na plutonie:D

      Usuń
  17. Włądziu pykam na konsolach całe życie, ale jak widze obrazki takiej jakości to zastanawiam sie czy nie kupić pieca z gtx980ti.

    http://images.nvidia.com/geforce-com/international/images/rise-of-the-tomb-raider/originals/rise-of-the-tomb-raider-4k-screenshot-051.png

    http://images.nvidia.com/geforce-com/international/images/rise-of-the-tomb-raider/originals/rise-of-the-tomb-raider-4k-screenshot-056.png

    http://images.nvidia.com/geforce-com/international/images/rise-of-the-tomb-raider/originals/rise-of-the-tomb-raider-4k-screenshot-052.png

    http://images.nvidia.com/geforce-com/international/images/rise-of-the-tomb-raider/originals/rise-of-the-tomb-raider-4k-screenshot-084.png

    http://images.nvidia.com/geforce-com/international/images/rise-of-the-tomb-raider/originals/rise-of-the-tomb-raider-4k-screenshot-088.png

    http://images.nvidia.com/geforce-com/international/images/rise-of-the-tomb-raider/originals/rise-of-the-tomb-raider-4k-screenshot-071.png

    http://images.nvidia.com/geforce-com/international/images/rise-of-the-tomb-raider/originals/rise-of-the-tomb-raider-4k-screenshot-118.png

    http://images.nvidia.com/geforce-com/international/images/rise-of-the-tomb-raider/originals/rise-of-the-tomb-raider-4k-screenshot-069.png

    http://images.nvidia.com/geforce-com/international/images/rise-of-the-tomb-raider/originals/rise-of-the-tomb-raider-4k-screenshot-076.png

    Na very hight w 4k działałoby mi to znośnie.

    https://www.youtube.com/watch?v=QUKl17Kv0cI

    TV 4K juz mam bo żona pól roku temu uparła sie na taki bo niby przyszłościowy. I to 4K tak stoi odłogiem póki co. A nie powiem, gierki w jakości 4K jak ROTTR kuszą. Nie żebym srał forsą, ale wiesz w pewnym wieku człowiek zaczyna zarabiać normalne pieniądze wiec tak myśle żeby zainwestować w porządnego pieca z gtx980ti. W sumie więcej kasy wydajemy z żonką na fajki w ciągu roku. A ta jakość...kusi mnie Władziu, no co cie będe oszukiwał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. IMO o wiele większe doznania zapewni kombo http://www.lg.com/pl/telewizory/lg-55EG910V + kosnola. Jakość obrazu zrobi różnice, a nie więcej pikseli, jak i tak pewnie siedzisz parę metrów od tv.

      Usuń
    2. ahahah cute post :D

      "takiej jakości" ale potrafisz to nazwać o co chodzi czy tylko taki placebo cyferkowy?:> Teraz otwórz sobie te obrazki raz jeszce i władziu powie ci co na nich widać. Widać mankamenty modeli, shaderów tekstur wycelowanych wprodukcji w inną rozdzielczość ekranu i wiecej wad niz pożytku ze zwiekszonej ostrości. Popatrz na bluzeczki lary, popatrz na skały itd. Do tego 18fps na karcie za 3500tys jak tylko jakis wodospad się pokaże :D no ale gdyby faktycznie dostosowali assety to byłoby pewnie 3.5 fps :D ach ten niekonczoncy się quest w poszukiwaniu 4k i 60fps :D BTW zabawne jak co drugi obrazek TR to cutscenka z mieszkania lary lub syria na których mamy zupełnie inne modele i oswietlenia niż w samej grze :>

      żona cie namówiła i jak gapa kupiłeś? Władzio już by jej ... wytłumaczył :D Przecież obecne tv 4k nie mają nic wspólnego ze standardem UltraHD i to tylko cyferkowa prozwizora ( gdzie hdr, gdzie palety kolorów p3/rec2020? nawet wtyczki hdmi niedostosowane, gdzie jest kontent przygotowany ? jagielonowie z naziemnej czy stream "hd" 2mbit z kablówki ?:>

      No ale rób tam co uważasz , "W pewnym wieku" życze powodzenia w negocjacjach z żoną w sprawie pozwolenia na oglądanie stękania lary z fajką :>

      Usuń
    3. "IMO o wiele większe doznania zapewni kombo http://www.lg.com/pl/telewizory/lg-55EG910V + kosnola. Jakość obrazu zrobi różnice, a nie więcej pikseli, jak i tak pewnie siedzisz parę metrów od tv."

      O! Ten jegomość kuma o co biega. wszystko to kwestia odległości vs ilośc pikseli, OLED to jest to , szczególnie nadałby sie do oglądania czegoś takiego ;8

      https://giant.gfycat.com/GiftedFlawlessAmericanratsnake.gif

      Usuń
    4. pctowcy na huk wam te 4K jak reszta leży i kwiczy. Podziwiać grafikę to będziemy w Uncharted4. Takich animacji próżno szukać na pc.A ten tomb raider z pc w 4K przy Uncharted4 będzie wyglądał jak gra z poprzedniej generacji :

      Władzio pokaż mu to niech się zabiera z tą prowizorą pcmr

      http://i.imgur.com/ahoQhfx.gif
      http://i.imgur.com/M6VvByg.gif
      http://gifyu.com/images/Uncharted4reunion.gif

      Usuń
    5. http://i.cubeupload.com/jHSaXu.gif

      :8

      Usuń
  18. http://www.eurogamer.pl/articles/digital-foundry-kontra-filtrowanie-tekstur-na-konsolach

    A tymczasem na PC elita gra w takiej jakości :DDDD
    http://images.nvidia.com/geforce-com/international/images/rise-of-the-tomb-raider/originals/rise-of-the-tomb-raider-4k-screenshot-051.png

    http://images.nvidia.com/geforce-com/international/images/rise-of-the-tomb-raider/originals/rise-of-the-tomb-raider-4k-screenshot-056.png

    http://images.nvidia.com/geforce-com/international/images/rise-of-the-tomb-raider/originals/rise-of-the-tomb-raider-4k-screenshot-052.png

    http://images.nvidia.com/geforce-com/international/images/rise-of-the-tomb-raider/originals/rise-of-the-tomb-raider-4k-screenshot-084.png

    http://images.nvidia.com/geforce-com/international/images/rise-of-the-tomb-raider/originals/rise-of-the-tomb-raider-4k-screenshot-088.png

    http://images.nvidia.com/geforce-com/international/images/rise-of-the-tomb-raider/originals/rise-of-the-tomb-raider-4k-screenshot-071.png

    http://images.nvidia.com/geforce-com/international/images/rise-of-the-tomb-raider/originals/rise-of-the-tomb-raider-4k-screenshot-118.png

    http://images.nvidia.com/geforce-com/international/images/rise-of-the-tomb-raider/originals/rise-of-the-tomb-raider-4k-screenshot-069.png

    http://images.nvidia.com/geforce-com/international/images/rise-of-the-tomb-raider/originals/rise-of-the-tomb-raider-4k-screenshot-076.png

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pisz takich głupot, bo jeszcze wpadnie tu jakiś nieobeznany tatuś chcący kupić kompa dla dziecka na komunie i zdziwi się, że w TR ma tylko 5 fps, a 4k to zobaczy za 5 lat i nie na tym kompie. A potem będzie "ale w internetach znafcy pisali, że na kompie to 4k można mieć".

      Usuń
    2. @anon

      I tak sobie myślisz ze tak będziesz sobie wklejać głupoty ?:D Odpisze co by się inni pośmiali:D.

      Hhahaha Czyżby jakieś tekstury były słabej jakości na "przyszłosciowej" karcie z 2 Gb ( albo 3,5 LOL) że odgrzewany kotlecik z pudelka a w nim dawno już spachowane sprawy lub badziewia od prowizoryjskich devów? jaka jakość tak znowu boli pecetowca? jak division, tomb raider , hitman ? da sie grać z pauzami na doczytwyanie czy przyszłosciowy sprzęt nie dorównuje po dwóch latach konsolom? :D

      PSST jakbyś miał mało "jakości" to mogę podrzucić linka do bulshotów zrzucanych z 40 megapixeli z antyaliasingiem który nawet nie można w real time uruchomić , jest taka firma trudniąca się produkowaniem tychże aby mydlić pecetowcom oczka o jakości której nie zobaczą przez 15 lat :D ostatnio wszystkie "pcscreenshot" przedpremierowe z tomb raidera i division pochodziły od nich ?:D przywrócą wiare w twojego peceta? :>

      Usuń
    3. @victorprince

      hehe. Tatusiowie chyba zaczynają szukać powoli informacji o uncharted na pc bo widze w statystykach spory wzrost wejść na tą fraze :D dodam że nie jest to przeważnie artykuł po którym wychodzą :D

      Usuń
  19. Zapowiada się mega interesująco
    https://www.youtube.com/watch?v=7Yh-zFCILR4&feature=youtu.be

    Swietna animacja, oddanie emocji...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. postacie i motion capture to od dawna konik ninja theory. swego czasu juz w heavenly sword dali czadu w tych sprawach:)

      Usuń