Strony

środa, 7 września 2016

Nie dla psa kiełbasa 4



Ciężki zaskok Władzio? Już się „tłumacze” ;) 


Najpierw oglądając konferencje sony podczas segmentu o call o f duty Władzio wyszedł do kuchni zaparzyć herbatkę i słysząc nute z crasha bandicota poparzył sobie rączkę:>  kiedy bąble się zagoiły  złapały mnie ostre łokcie golfisty na treningach,  także  też obok klawiatury możliwie jak najmniej  i już mamy sierpień ciepło i urlopki ale czy ktoś myślał że wpisu na temat takiego pogromu pecetowej prowizory nie będzie? Haha no tez coś :>
Nie dla psa kiełbasa IV

Porównajmy pecetowe frazesy które kolejny rok z rzędu nie przyniosły nic konkretnego z prezentacją sony. Prezentacja poprowadzona była po mistrzowsku zero dukania  jak o promocji proszku na wysepce w Lidlu tylko:  orkiestra, klimacik i konkret za konkretem . Szczególnie dla kogoś kto lubi gierki single playerowe z wyszukanymi settingami, dojechaną grafiką i artem i zarazem wielkimi budżetami, chyba nie tylko ja  w końcu wszyscy kupujemy nowe  zabawki po to by powiedzieć „ŁaŁ tego nie było” .





Już pierwsze nuty pompatycznej melodyjki sugerują  grubsze sprawy , zaraz zaraz czy ja słyszę jakieś motywy z god of war ? Yep Kratos wyłonił się z cienia.





Nie jest to szybki sequel ale przednio zapowiadający się restart. Wszystko z czego znana była seria wywrócone do górny nogami, dorosłe  i przepięknie wykonane prawdziwy generacyjny skok .  The order i uncharted zdetronizowane( a jeszcze bardziej bieda pecetowa). 




PC na e3


Bez zbędnego przeciągania kolejny tytuł  z wewnętrznych studiów Sony, Days gone , Post-apo,  open world, survival, motocykle, najemnicy, crafting , hordy zombie przed którymi czujesz respekt   no i oczywiście jak to u sony  zero skąpienia na fabule,  animacjach , grafice i arcie i w końcu unreal engine 4 zaciągnięty do pracy w dużej grze. Momentami przypomina prezentowane niegdyś demo kite surfer na titanie jednak pecetowcy będą musieli obejść się smakiem:>







Last guardian  z datą premiery. Nie skończyłem nigdy ico ale shadow of collosus to dla mnie ścisła czołówka z ps2, klimat , minimalizm i muzyka.  Mimo że w grafice  widać nieco korzenie  z ps3 dobrze że w końcu wyszli na prostą i nie zaczynają od początku bo byłby 2020.  Animacja i art w zupełności to pokrywają a gameplay jakiego próżno szukać gdzie indziej , nooo może w czeluściach steama znalazłaby się jakaś popierdółka 2d w sam raz na drogiego peceta:>. Sporo kosztowała ta zabawa i chwała że dokonczyli , jeśli będzie choć w ¾ tak unikalna jak shadow of collosus  to sporo kaski pójdzie również od władzia.  






Horizon i znowu  zasługujące na pochwałę w realiach dzisiejszej branży gier  motywy z linupu sony.  No fucks given jeśli chodzi o klimaty, animacje, fabułe,  art, grafikę.   Tym razem pokazano więcej gamplaya i jak wspaniale się to wszystko zazębia.  Horizon jest już dostępny do pogrania na zagranicznych konwentach na tubie można znaleźć już wrażenia iiiii…..  Sa same pozytywne taktyczny rarytas, mnóstwo opcji , crafting uzbrojenia, wspaniale rozwiazana i płynna kontrola.   Wygląda na to że 6 lat opracowywania koncepcji i produkcji nie poszło na marne.   Sam zastanawiam się już jak tu podejść dniorobota krokodyla ze zwiastunu bo przecież nigdy wcześniej czegoś takiego nie było:>. 

Tymczasem pecetowcy już zamieniają troskę „ czy się uda” na petycje o wydanie na pc.  Pod linkiem można zobaczyć typową mentalność  pana LOL




Pamiętacie troski pecetowe na widok pierwszego zwiastun Detroit ? Nie będzie tak wyglądać bo bo bo  kupiłem w 2012 peceta o specyfikacji ps4 lza dwa razy tyle lub mocniejszego  a dziś „da się grać” i po zobaczeniu tego zaczynam się zastanawiać:D  Typowy objaw pecetwej stuleji umysłowej. Quantic dream zawsze osiąga to co na demkach a nawet więcej.  . Jeśli chodzi o gamplay to w końcu jest wystarczająco  ramu na skomplikowane drzewka decyzyjne i jest spora szansa że będzie to najlepsza gra davida cage ,  until down pokazał jak to się robi.






Janusze technologii zapewniali że playstation vr się nie uda.  Tymczasem okazuje się że sprzedaż pecectowych headsetów niemalże stanęła w miejscu no bo i jaki może być rynek dla  zestawu za 10tysiecy na którym możemy zobaczyć kilka popierdółek.  Konkrety wnoszą natomiast znowu konsole , resident evil 7(BTW świetnie że RE7 to też reset serii na cos bardziej klimatycznego 5/6 nie przypadły władziwi do gustu) w całości grywalny w vr, proszę bardzo.  Rigs, far point, batman , star wars, drive club vr i dziesiątki innych zapewniają przednie wrażenia wystarczy posłuchać wrażeń każdego kto miał okazje testowac .  Wygląda na to że właśnie to playstation  rozrusza to VR.  Janusze technologii herbu pecetowy ból tyłka znowu mieli „ racje” LOL.




Ujęcia na publiczkę wskazują że ta jest już zadowolona, nawet call of duty w tym roku wygląda świeżo, tymczasem z głośników dobiega motyw z crasha bandicota i podana jest informacja że będą remake trzech części, Szczerą euforie na sali widać nawet u  muzyków w orkiestrze, ale w końcu kto nie miał styczności z tą serią mając pierwszą prawdziwie mainstramową konsole 15-20 lat temu .



przekaż jest najważniejszy:>



Tymczasem  Hideo kojima zstąpił przy nucie z mad maxa i wgniótł w ziemie pierwszym teaserem nowego tytłu.  Wspominałem o nietuzinkowości i przepychu artystyczno graficznym?  Pecet oczywiście bez odpowiedzi ale konsolowcy mogą być spokojni dyrektorem technicznym jest mark cerny gra korzysta z jednego z wewnętrznych silników firmy i tutaj z tego powodu mogą już na wszelki wypadek szykować petycje, moooże spadnie trochę kiełbasy ze stołu bo nowe grzałeczki same z siebie na pewno nie zapewnią.





Insomniac szykuje spidermana specjalnie na ps4, zwiastun już jest uroczy.  Były wcześniej plotki że jest spiderman w produkcji ale raczej stawiano że robi to sucker punch . Cóż  jeden ekxluzive więcej przy następnej okazji.  Insomniac jest wyśmienitym kandydatem ponieważ mieli doskonałą rozgrzewke przed  tego typu produkcją w sunset overdrive .    Insiderzy którzy insynuowali o crashu i spidermanie spominali też o red dead redemtion który miał zkonczyc prezentacje  jednak plotka głosi ze strzelanina w barze z Orlando za bardzo pokrywała się ze strzelaniną w zwiastunie i odłożono to na na następny raz aby nie było faux pas.






Była to chyba najbardziej konkretna prezentacja jaką widziałem ,  idealnie w te nuty które Władzio lubi w grach.  Pomyśleć ze to ta sama firma która 10 lat temu bujając w obłokach może i ambitnych ale niepraktycznych pomysłach  związanych z ps3 zakręciła się w ten sposób na czym skorzystał wtedy Microsoft.




Apropos Microsoftu .  Nie widzę dziś u nich ambicji a raczej wyrachowanie i autopilot byle było coś do bundli w listopadzie.  Podoba mi się forza horizon reszta raczej meh (szczególnie gearsy ) zupełnie nie ta liga co u sony .  A poza tym wszystko pc wiec nie pasuje do koncepcji bloga  :> . Należałoby się też  zastanowić czy  mówimy wciąż o konsolach Microsoftu czy tylko pecetach przebranych za konsole ( tym razem na serio) oraz czy tak naprawdę im się chce bawić w te gry.  Można dopytać w komentarzach  skąd takie refleksje. Oczywiście nawet słabszy mcrosoft to nieskończenie lepsze podejście niż valve i ich  " mogą lecieć nawet ścieki z naszego kurka najważniejsze jest 30% "  na stype o pecetach nawet oficjalnie nie idziemy :>

A teraz porównajmy konsolowy przepych  do  konferencji pc gamera :>   W poprzednim roku już na początku próbowali się bawić jakieś win wink; animacje mountain  dew w kieliszkach przy nutach bethowena i pececie dla kumatych ironicznie a  dla dzieciaczków z pecetami aby nie przełączyli, w tym roczku coś poważniej aby dysonansu osobowości zbyt dużego nie było hehe.    Jakieś gierki indie ,  odgrzewane tasiemce , patch do army,  i na końcu warren spector  z tak drętwa przemową jaki to pcgeming fajny że aż płyta mu się zapętliła :  do peceta można kupić części,  każdy głupi może zrobić popierdółke na stema,  sa klawiatury z diodami i tak w kołko. LOL  Szkoda tylko że niewiele z tego wynika jak przyjdzie do kupowania tych drogich zabawek  oprócz „wyrenderuj sobie jeszcze raz to samo”  W tym momencie ujęcia na publiczkę przedstawiały skrzywionych ludzi   z WTF na twarzy Miało być bez spiny a wyszła jeszcze większa żenadka niż rok wcześniej no ale nie dziwota że jest potrzeba uzasadniania sobie drogich zabawek.   I tym właśnie różnią się frazesy o prowizorze i konsolowy splendor.  Amen.



BTW Jakby były byki to później poprawie bo zaraz neo , oby tylko nie bylo za duzo pikseli bo nie kupie :/






96 komentarzy:

  1. Władziu co myślisz o plotach o upgradzie neo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Watpie, jesli to jest w produkcji od lipca to będzie to co w przeciekach, moze byc najwyższej podkręcone zegary +10-15% ( o ile wentylator ma czym oddychać) bo nie da sie od tak wymienić wszyskiego sczególnie jesli jest na jednym chipie (kilkanascie miesiecy na wdrożenie)

      Usuń
    2. Czyli jednak Władziu miał racje głównie piksele , jak dla mnie meh

      Usuń
    3. Oczywiście ie że meh szczególnie jeśli nie masz nowego telewizora z hdr. Gracze może w końcu zrozumieją co oznacza dla rozwoju gonitwa za pikselami w czasach kiedy GPU rozwijają się dwa razy wolniej niż wcześniej.

      Usuń
    4. to faktycznie będzie w 4k czy jakieś pośrednie?

      Usuń
    5. Władziu, kupujesz pro czy odpuszczasz ? Jak się ma tv 1080p to różnice będą minimalne, upscaling, lepsze AA no i pctowe ustawienia "placebo". Trzeba poczekać parę lat na prawdziwą bombe, czyli ps4.
      Jakoś mało szczegółowo o technikaliach, więc chyba pewne, że niżej taktowany polaris ~4TF i podkręcony jagur - to i tak dużo lepsze podejście niż microsft i zapowiadamy konsole, która ukaże się dopiero w 2017r. Sony ich do tego czasu zdominuje całkowicie i żadne scorpio nie pomoże.

      hola hola Władzio, pc ma jeszcze star citizena:P
      https://www.youtube.com/watch?v=GucYhhLwIxg

      Wygląda momentami bardzo dobrze, ale strasznie to wszystko jakieś surowe i chodzi w 15 fps:D

      Usuń
    6. zależy od tytułu niektóre natywnie , 3200:1800 w trybie szachownicy rekonstruowane do 4k , wygląda jak 98% 3840/2100 natywnie. Tak czy inaczej ja zainteresowany nie jestem.

      Usuń
    7. @ Anonymous7 września 2016 22:16

      zdecydowanie odpuszczam. Nowego tv kupować nie zamierzam dopóki oledy nie zjadą z cenami i nie wyeliminują pozostałych wad (input lagi , wypalanie itd) Na pewno jest to co było w przeciekach zbyt mało czasu aby coś zmieniać obudowa też jest raczej upakowana więc na podkręcanie nie ma opcji.

      Microsoft pewnie zobaczył specyfikacje i u nich może być nawet ten sam chip tylko w większej budzie i jest 6tflops zamiast 4,5 ale za rok LOL i znowu to samo ale pod zommem 600% ostrzejsze. A potem 8k i kolejna kotwica , renderujmy to samo tylko 4 x a reszta stoi w miejscu :D w czasach kiedy gpu podawjaja moc zamiast co dwa lata to co 3-4.

      Ten rak rozprzestrzenia się tak :

      producenci telewizorków i monitorków juz nie wiedzą jak tu sprzedawać nowe --> nvdia i społka zacierają na to rączki wiedząc że konkrety przekraczają możliwości budżetowe peceta więc renderowanie tego samego 4 x im na reke ----> pecetowe przygłupy wiedzą że na nic lepszego nie mogą liczyć więc łykają jak pelikany i powtarzają śpiewkę ---> redaktorki coś zasłyszą i nakręcają troski ---> a potem zdziwienie że wszysko będzie stało w miejscu.

      Usuń
    8. Jak myślisz władziu 1 Tflops więcej zrobi jakąś różnice za rok?

      Usuń
    9. w czym 4k? Oto rozmówka najlepszych ludzi od układow grafiki z branży o renderowaniu w 4k

      https://twitter.com/ryszu/status/742831396767535106

      "yyyy ten tego , szkodaaaaaa , no mozna ale w sumie po co "

      Usuń
    10. http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-three-hours-with-playstation-4-pro

      digital foundry raczej zadowolone z tego 4k

      Usuń
    11. Co kogo o zdrowych zmyslach obchodzi co ma do powiedzenia debital pierdry :D. Predzej bym slepego w ciemnosciach posluchal niz ich w czymkolwiek zwiazanym z grami, konsolami - slynne motywy z ich zapowiedziami "Battlefield 4 to bedzie pecetowe medium, 720p na PS4, dragon age wyglada 100x lepiej na PC", o ich doszukiwaniu sie spadkow w grach na konsolach juz nie wspominajac (czytaj - znajda jakies momenty ze spadkami i oczywiscie tylko te dadzą do filmiku, no chyba ze cos tak zajebistego jak Uncharted 4, to tylko 50% filmiku to spadki, mimo ze w przekroju calej gry nie masz ich nawet w 1%).

      Władziu ja na pewno tez omijam Pro. Typowy upgrade dla plebsu (nie portfelowego, ale raczej umyslowego), mam nadzieje ze nie odbije sie on na gamingu jako takim (innymi slowy - Sony nie wyjdzie zle na Pro, bo jak wiemy, oni trzymają rynek growy w garsci juz praktycznie w 70% sami, co moglo by sie zle skonczyc dla kazdego), byle by tez sie za duza rzesza na niego nie rzucila.

      Usuń
    12. haha dobre podsumowanie ich twórczosci :D

      To prawda ale przyznam że jeśli Richard "porażka sony" Leadbetter jest bardzo zadowolony z tego co widzi jak rozwiązali to 4k w pro to... wiedz że musi być dobrze. Ten pan w poprzedniej generacji " apelował " do recenzentów eg aby obniżali oceny wersjom muli platform z na ps3 ze względu na "problemy techniczne" ( problemy techniczne mniejsze niż dzisiejsze "problemy " xbone w kontekście ps4) :D

      Usuń
    13. Panowie, ale to pro to jest psucie gamingu AAA. Wyjdzie ps5, to będzie parcie na natywne 4k, no bo nie może być gorzej niż poprzednio. I jest Władziu jak piszesz, programiści, artyści uważają to za głupotę, ale księgowi i zarządy dały prikaz i koniec.

      Jakieś zażenowanie czułem, jak Cerny demonstrował tomb raidera w 4k, totalne nudy.

      Usuń
    14. gonitwy za 4 krotnym ( jak nigdy wcześniej) podbijaniem pikseli w czasach gdy układy grafiki podwająją moc co 3-4 lata(wcześniej co dwa) to na pewno psucie branży.

      jak to się rozprzestrzenia napisałem w poście wyżej:D Gracze sami są sobie winni całe ostatnie lata gadając o pikselach i potem zarządy patrzą i mówią skoro tyle o tym gadają to proszę bardzo macie co chcecie. To jest tak jakby na konkursie fotograficznym oceniać tylko czy zdjęcie ma tyle i tyle piskeli :D pomówmy o głupocie.

      Dla ps5 natywne 4k nie będzie problemem skoro pro jest już blisko z 3200/1800 i szachownicą a często i natywnie, pozostaje pytanie czy do tego czasu nie będzie ciśnienia na 8k :> Jeśli gracze chcą aby rozwój stanął w miejscu to proszę bardzo.

      Usuń
    15. Dla tych bez tv 4k też coś będzie. Tomb raider oferuje 3 tryby na ps4pro


      -4K mode, the big resolution and developers made the optimal choices

      - 1080p high framerate, the game running at >45 FPS targeting 60

      - 1080p bells and whistles, 30 FPS locked with every processing technique pushed to the max

      Usuń
    16. hmmm trzeba było tak od razu mówić czyli konkrety są dla userów z 1080p. A przynajmniej super ostry obraz dzieki supersampling w standardzie na sprzęcie za 1700zł. kolejny strzał w pape dla pecetowej prowizory. Oni 1700 to jeszcze trochę i będą płacić za samo gpu na tym poziomie :D 4k też świetnie wygląda :

      https://abload.de/img/rottrcomparison28nr05.png

      pc nieskompresowany png, ps4pro jpg z trailera . nawet pod zbliżeniem nie traci ostrości , screen ps4 jasny bo tryb hdr na screenie wywołuje artefakty a wersja pc go nie ma. Wersja pc również brak efektu przenikania światła przez palce :D I tak dzięki sprytnym sztuczkom 4k trafiło na konsole a pecetowe bidule na marnych lcdekach mrużą oczka bo nie ma ani jednego monitora z hdr:D

      https://www.youtube.com/watch?v=pUb63Dc7-Bw

      fabryka trosk zachwycona i grzmi żałujcie ze nie mogliście zobaczyć na zywo.





      W sumie to co , cena świetna jeśli ktoś teraz kupuje konsole to wspaniała oferta lepiej że jest taka opcja niż by jej nie było:) renesansu peceta nie będzie:)

      Zamotali się na tej prezentacji ale nie dziwie sie opowiadaj o czymś czego nie widać na stremie o czymś co jest kompletnie obce uzytkownikom i jakoś tak chaotycznie wyszło.

      Usuń
    17. No o supersampling raczej mozna bylo byc spokojnym, bo to bedzie pewnie glowna "atrakcja" graficzna w porownaniu PS4 z Pro, ewentualne roznice graficzne w pozostalych aspektach to tak jak obecne pecetowe ultra vs PS4, ktorym glowki sobie nie ma co zaprzatac, stad musieli cos z tą mocą dla mocnego rynku 1080p zrobic, a wiadomo - 60 fps to cała rzesza nie łyknie. Jestem mega ciekaw jak taki U4 bedzie wygladal w 4K/SS przy 1080p, pewnie piotruś już nawet podrabiać screenów z photo mode i ustawiać ich tak, żeby wyszły brzydkie nie bedzie, bo juz w ogole w kompleksy popadnie xD. Ja jednak pozostane przy obecnej PS4, fajnie, że bedzie to nadal taka konsola, jaką by była, gdyby Pro nie wychodziło (o czym z reszta "przepowiadalem" u siebie na blogu i oczywiscie jak zwykle mialem racje :D).

      Usuń
    18. Ps. Władziu jak wrzucasz coś z DF to mów, nie chce im nabijać wyświetleń xD.
      Ps2. To porównanie na obrazku to denne troche, tak jak mowisz, PS4 z trailera na youtube skompresowany w jpg, rozmazany, z pc bezstratnie z samej gry, widac przez to roznice ktorych nie bedzie przy porownaniu surowej gry z PS4, dlatego ja bym sie tym nie poslugiwal, jeszcze jakis lamus to znajdzie, pomysli "hehe suabe konsole nawet w 4k wyglondajo dennie" i rozprowadzi debilne ploteczki.

      Usuń
    19. Oj ból dupy na internetach zaczyna pojawiać się u pctowców :D "to żadne 4k, oszustwo"
      Nawet na gafie jad już sączą
      http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=216251886&postcount=36

      Jestem ciekaw czy jeden cymbał z drugim odróżni natywne 4k od "checkerboard 4K"

      Usuń
    20. Ps3. zasłyszałem że update do HDR bedzie też dla podstawowych PS4 via firmware.

      Usuń
    21. Ps. Władziu jak wrzucasz coś z DF to mów, nie chce im nabijać wyświetleń xD.
      Ps2. To porównanie na obrazku to denne troche, tak jak mowisz, PS4 z trailera na youtube skompresowany w jpg, rozmazany, z pc bezstratnie z samej gry, widac przez to roznice ktorych nie bedzie przy porownaniu surowej gry z PS4, dlatego ja bym sie tym nie poslugiwal, jeszcze jakis lamus to znajdzie, pomysli "hehe suabe konsole nawet w 4k wyglondajo dennie" i rozprowadzi debilne ploteczki


      Taa wiem że denne pierwsze lepsze jakie zobaczyłem już wkleiłem :D obrazki oczywiście zjebane ale kumaci już widzą że faktycznie szachownica ma potencjał:)

      "Ps. Władziu jak wrzucasz coś z DF to mów, nie chce im nabijać wyświetleń xD."

      w ciemno tez nie kliknąłem , najpierw sam przeczytałem ze ten akurat dobry film :D Co mnie zaskoczyło że trolle bardzo chwalą to rozwiązanie zamiast kręcić ból dupy. Może resztki odpowiedzialności zostały i oby te rozwiązania sie przyjęły bo jeśli nie i native or bust to bida z nędzą w rozwoju grafiki będzie przez najbliższe 10lat (4k 8k etc)

      https://twitter.com/bmcnett/status/774220680757846017

      ( programista sony santa monica , niżej miedzy innymi były inzynier api PS oraz inzynier od api xboxa )

      Usuń
    22. @Anonimowy9 września 2016 16:00

      Niech janusze technologi sączą , a potem za kilka lat obudzą się ze "zwalnianiem rozwoju":D

      "Ps3. zasłyszałem że update do HDR bedzie też dla podstawowych PS4 via firmware."

      very nice , teraz tylko niech w tv input lagi ogarną w trybie hdr bo różnie z tym jest.

      Usuń
    23. I tak jak mowilem, hdr jest z naknowszym update, w tym inne nowosci (nawet wyglad menu i rozne udogodnienia, fajny update).

      A mafia 3 robi furore wladziu. To wyglada jak gry ubisoftu z ich prezentacji, przed "downgrade" ( dlaczego w cudzyslowie chyba wiadomo). Generalnie miodnie.

      Usuń
    24. Też mam mafie na oku , ten zwiastun normalnie jak u rockstara https://www.youtube.com/watch?v=-kgq38j9xDc
      temat w dość oryginalnym wydaniu, do oddania klimatu widać że sie przykładają , grafiki też , btw soundtrack ma być na poziomie vice city. Takie rzeczy to u władzia w ciemno dwa oczka wyżej:>

      Usuń
    25. Boje sie ze model jazdy bedzie spartolony bo jak dla mnie tylko GTA dobrze to robi, moze FC jak na FPSa open world, reszta śmierdzi (nie pamietam, moze mafia 1 pod tym wzgledem mi sie pdoobala)

      Usuń
    26. Mafie ogólnie na tle rockstara były takie nieco kartonowe choć klimatycznie ale tu już widać znaczne postępy, i czuć ze jest wizja a nie sequel z taśmy. Mozna byc ostrożny optymistą.

      Usuń
  2. Wład faktycznie zaskok wrzesień a on z e3 relacje robi xD. ale opis 10/10 anyway.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko prawda z początku wpisu. A dodatkowo zwierze się że po prostu jak widzę to internetowe śmietnisko z każdym rokiem coraz gorzej normalnie jakbym telewizor włączył , szcególnie jak zrobi się cieplej to jakoś odruchowo po prostu ograniczam internety o 95% :D

      Usuń
  3. Władek rozwiń co masz na myśli z tymi wątpliwościami co do Microsoftu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zależy które wątpliwości:D

      Jak dla mnie konsola to kawałek sprzętu z dedykowanym api wykorzystującym wszystkie niuanse sprzętu i z grami budowanymi wokół tego. Idąc dalej polityka microsoftu dx12 , uwp , kompiluj raz i kopiuj wklej na inne sprzęty. Czyli xbox mały pecet, skoro tak to od razu nie będzie pełen windows wtedy byłbym zainteresowany przynajmniej stacjonarną pokrake mógłbym wyrzucić z domu.

      Usuń
    2. Jeśli chodzi o gry to po prostu mam wrażenie że im się nie chce. Microsoft ma dokładnie 4 studia gotowe do produkcji AAA, reszte zamknął lub puścił wolno, fabryka halo ,fabryka forzy, fabryka gearsów i broń boże aby robiły cokolwiek innego , forza i komnadosy obwiazkowo na kazdy listopad specjalnie sie nie wysilając. oprócz tego rare reszta to kupione rzeczy.

      sczegółowo o linupie

      halo przekształcił sie w tasiemca , popularnośc 1/3 tego co przy halo na 360, nawet te live action reklamówki juz bez pasji jak kiedyś
      gearsy zaraz za halo. Jak widze gamplaye to aż poirytowany jestem i mowie to jako ktos kto kupil 360 mdzi dla gearsów. aż sobie potroluje; Komandosy strzelają , betonowe bloczki w tych samych wąskich korytarzach stoją, w tym odcinku wiater wieje przewraca bloczki , spycha kule z trajektori ale dzielny komandos biegnie pod wiatr. resztki fabuły są generacja bibera na okładce ale prordery chyba nie szły zbyt dobrze więc zarośnięty markus jednak sie pojawił. Ciach ciach w edytorku pospolite bloczki i zardzewiałe szopy, nie ma co szalec najważniejsze aby były do pazdziernika. Nie widac postępu , Porównajmy to do zmian w gamplayu uncharted które czynią pierwszą trylogie zabawną czy totalny reset god of war.
      recore ; o kurka potrzebujemy jakiegoś platformerka, zadzwonień po grupe focusową i jakieś studio indie niech skrobną coś w unity. patrze na te animacje w tym platformerze i zastanawiam sie czy to troling jakiś? animacje? khem khm last guardian.
      dead rising , następny szybki sequel z edytorka , w dodatku kupiony na rok, gracze z konwentów donosż że meh .
      scalebound - za malo widzialem to sie nie wypowiem ale cóż rówznież kupiony exkluziwe abysmy mieli coś japonskiego , sony ma dziesisatki takich i sie nie chwali
      sea of thives- pomysł fajny ale wygląda na to zbieranie punkcików(wład nie lubi zbierania punkcików) a reszta to wydmuszka i tak ogólnie to też nie wiem czy takie AAA. z fable sie nie udało może tu sie uda.
      forza horizon - nie mam zastrzeżeń.

      Microsoft gra bardzo zachowawczo po lini najmniejszego oporu aby tylko sprawić wrażenie hurr durr games studios myśląc "ziew ... kiedy będziemy mogli przerobić komadosów i forze na f2p , abonamenty, transakcje miliony MaU , sklepik już stoi na nogach ? niech dell zbuduje jakieś ładne pudełko nie chce na sie". Microsoft nie przyszedł się tutaj bawić w "sztuke", choć swoje dobre czasy mieli które pokrywały się ztym kiedy sony bujało w obłokach. Na scorpio będzie to samo forza halo gearsy z taśmy i kupowanie żeby inni nie zagrali przez rok może nasze marzenie o potężnym sklepie i i ekosystemie sie spełni.

      Usuń
    3. Wład kucyk sony8 września 2016 15:54

      Przynajmniej jest w co grać a nie znowu delaystation.

      Usuń
    4. xD Xbox fan in denial widze :D. Ostatnio zaczeli mocno naskakiwać na Sony, bardziej niż PC mustard race nawet (szczegolnie tendencja ta zauważalna w polskim internecie). No ale statek tonie, trzeba chwytać się brzytwy. Faktycznie jest w co grać na Xboxie, porównajmy jakie gry AAA wyszły/zostały zapowiedziane na konsole sony a jakie na konsole MS:

      Xbox One:
      Halo, Forza, Quantum Break
      3 xD

      PS4:
      Bloodborne, DOA Xtreme 3, Driveclub, inFamous, Killzone, MLB 16, Ratchet & Clank, The Order, Uncharted 4, Until Dawn
      10

      Zapowiedziane Xbox One:
      Crackdown 3, Gears 4, Halo Wars 2, Scalebound, ReCore (chociaz to takie pseudo AAA)
      5

      PS4:
      Days Gone, Death Stranding, Deep Down, Detroit, FF VII, God of War, Gran Turismo, Horizon, Ni-Oh, Spiderman, The Last Guardian
      11

      Gdyby jeszcze Japońce AAA doliczyć do PS4 to mamy +7 (pare z nich wyszlo moze tam na NDS, jeden na X360, ale na XOne zaden): Disgaea 5, Dragon Quest XI, Exist Archive, Nier:Automata, Persona 5, Star Ocean, TKoF XIV


      Mamy Xbox One = 8, PS4 = 28, auć...
      Gdyby policzyć wersje HD (refreshe) poprzednich AAA to mamy:

      Xbox One: chyba tylko Gears of War i Halo
      PS4: Beyond Two Souls, Crash Bandicoot (zapowiedziany), God of War 3, Heavy Rain, The Last of Us, Uncharted 1-3 (licze jako jedną)

      Ostatecznie Xbox Done (10), PS4 (34), mów mi więcej jak bardzo jestem kucem sony, skoro wybrałem konsole która ma ponad 3x więcej eksów AAA niż microshitu (o PC nie mowie bo to jest już ZERO xD).

      Usuń
    5. @ "Wład kucyk sony"

      LOL

      Ale czy ty na prawdę nie widzisz dlaczego "delay" dwa powody które powinny być tak obvious

      1 Sony sprzedaje się lepiej na całym świecie nawet bez exluziów więc mogą się trochę pobawić z produkcją szukając następnych hitów zamiast walić sequele z taśmy. Poza tym po co pchać sie na siłe miedzy jesienne tasiemce walcząc o dolarki lepiej wiosną kiedy jest lużniej. Microsoft sprzedaje ponad połowe swoich konsol w usa a ponad połowa z rocznej sprzedaży przypada na listopad i grudzień także w ich przypadku absolutną koniecznością jest mieć jakieś atutów tych miesiącach aby jeszcze bardziej nie zostać z tyłu.

      2 powiązane z powyższym. Chcesz powiedzieć że naprawdę nie widzisz różnicy w tym jakiego rodzaju produkcja musi trać dłużnej? Przykładowe gearsy szybki sequel niewiele zmieniający w korytarzu i nawet nie cisnący się na oprawe czy taki horizon którego nikt nie próbował lub god of war który wywraca wszystko do góry nogami? o przywiązaniu do animacji , artu zrobionych dodatkowo w realtimowych cutscenkach w odróżnieniu od stalego ostatnio tricku zgrywania filmików aby było ladnie na kilku screenach ale nie było za duzo pracy (QB ROTR) nie wspomnę.

      I myślisz że co Władzio jest zadowolony z takiego obrotu sprawy? Myślisz że chciałbym aby totalna dominacja sony skończyła sie jak intela i nvidi na pc? niestety w produkcji gier mało widze jakiegoś długofalowego planowania, szczególnie że teraz kiedy dział xbox jest pomieszczeniem gospodarczym w dziale windows i niewiele mają do powiedzenia w kwesti tego w co inwestować a co nie.

      Usuń
    6. @lordani

      Jestem ciekawy czy nieuchronne 7-8/ 10 dla gearsów4 też będą świętować jako porażkę sony delaystation hurr durr :> Hypeu na kolejną cześć "mięsistych space marines ich historii z krwi i kości" ( LOL to prawdziwe teksty :D ) ja nie czuje zbytnio choc wybór 360 był no brainer dla mnie. Normalnie xboty na autopilocie jak microsoft ze swoimi sequelami róznic nie zauważają . Mam wrażenie że niektórzy jakby w 2006 byli i autopilot z ta samą argumentacją :D

      żeby nie było : http://s2.quickmeme.com/img/7e/7e2057d746cd3c99fff31a01c5ed0d21b6af93d8c5276a02f5fb1759e4530def.jpg MS ;)

      Usuń
    7. Jeszcze do tego jeden obvious powód bym dopisał: mogą sobie pozwolic na delaye, bo w miedzyczasie i tak coś mają zapowiedziane (jak to bylo z Uncharted 4 - przesunięcie spowodowalo ze mozna bylo sie napawać Ratchet & Clank). Na jesień zapowiedziane są eksy w postaci Ni-Oh i The Last Guardian (A i chyba Final Fantasy VII pod koniec tego roku, nie wiem jak seria MLB wychodzi mozliwe ze tez na jesieni), to mogą sobie wydać np. Horizona na poczatku przyszlego roku, nieco pozniej jakies spidermany i cala reszta, lineup jest wrecz ogromny, wiec nie musza sie martwic pustkami (chociaz latem jakby gorzej, ale z tym co jest zapowiedziane na razie, mysle ze w przyszlym roku bedzie lepiej). Tymczasem Microsoft sie tlumaczy "nie zapowiadamy czegos na co trzeba bedzie dlugo czekac" xD, tylko ze skoro tak, to od poczatku istnienia One zapowiedzieli tylko 2 nowe IP - ReCore, Quantum Break i to na dosyc sporo przed premierą bo ponad rok (Quantum to chyba 2 lata)... Troche im sie Sean Murray włącza zeby zrobic damage control xD. Czyli teraz albo na nic predko nowego Xboxowcy nie maja co czekac, albo MS serio nic nie ma do zaoferowania. Tak czy inaczej - troche hooynia :D.

      Usuń
    8. "Ale kuce sony pony jusz droogi miesiac przegrywajom w sprzedazy hue hue"

      No tak, bo w koncu One S jest normalnych rozmiarow, nie posiada zewnetrznego zasilacza, jakby to był 2010, przy czym PS4 slim to prawie zadna roznica w porownaniu do "fat", bo sony w 2013 zrobiło to co ms w 2016, ktory potrzebowal trzech lat zeby ich dogonic xD. To i sie S-ka lepiej sprzedaje od Slimki. W dodatku mowimy znow tylko o USA samym.

      Usuń
    9. Wład kucyk sony9 września 2016 18:06

      Modów też nie będzie, sony nie pozwala

      https://bethesda.net/#en/events/game/ps4-mod-update/2016/09/09/199

      Usuń
    10. Uch cóż PRowy peszek , dla mnie żadna wartość . Ledwo skyrima skończyłem i żadne popierdółki na które musze czakać mnie nie jarają.

      Sony nie pozwala? LOL dlaczego zatem farming simulator ma mody na ps4?:D . Nie wierzyłbym do konca w to co mówi bethesda te leniwe partacze którzy to nie potrafią naprawić bugów obecnych od 2002 w swoim sklejonym taśmą silniku. Kilka miesiecy temu sprawa wygladala tak :


      PC textures are used. Memory and performance issues may occur. We are working with Sony on optimal texture exporting support in a future update.
      Sound files are currently not supported. PS4 sound format is a proprietary format. We are working with Sony on sound file processing support in a future update.
      PS4 Mod Storage limit is approximately 900 MB at present. Please do not upload mods larger than 900 MB. We are working with Sony to increase this limit."

      Pewnie sobie zażyczyli że niby sony ma rozwalić swoją architekturę że im wygodnie się stawiało popierdółki bo formatu tekstur(xbx korzysta z tego samego formatu co na pc) czy audio nie chce się konwertować a teraz liczą że zadyma będzie w internecie i może s ustąpi.


      Czekam na następne wrzutki , o już mam : "sony dlaczego nie pozwalasz grać z pecetowymi cheaterami , zapytaj tylko graczy z division czy dark soul jak jest pieknie" :D

      Usuń
    11. O to chuj, sprzedaje PS4, co za gowno. Zeby nie było modów do gry ktora wyszla 5 lat temu, którą ograłem 100 razy i do ktorej nie mam zamiaru wracac i do drugiej, ktora wyszla co prawda rok temu ale wyglada gorzej jak ta pierwsza, w dodatku niczym mnie nie zachęca żeby w podstawke nawet zagrać, no to już jest szczyt. PS4 przegrało. Lepiej wszyscy posiadacze PS4 niech popełnią seppuku.

      Ahhh czym to już fani Xboxa 720 nie podeprą. Ups... powiedziałem 720? Miałem powiedzieć One, ale szczerze to nie wiem czemu nie nazwali po 360 następcy 720 (360x2=720)... Oj albo już wiem, za bardzo by pasowało do rozdzielczości do jakiej musza najczesciej schodzic producenci gier na ta konsole.

      O jakich modach w ogole mowimy? Horse Cock Mod jak to Władziu raz napisał? :D Ostatni mod jakikolwiek mnie zachecil do pobrania byl do gry z 2003 - Jedi Academy, a wyszedł jakoś tak w 2007? 2008? Od tej pory cicho sza, bo prace nad zbyt duzymi grami w kwestii modów to dla modderów nie lada wyzwanie i się nie parają czymś ciekawym, to i mamy tylko to co mamy, poczatkujacy modelerzy bawią się w kreatorów contentu do pełnoprawnych gier. NEXT!

      Usuń
    12. "sony dlaczego nie pozwalasz grać z pecetowymi cheaterami , zapytaj tylko graczy z division czy dark soul jak jest pieknie"

      Ok tu już jebłem mocno xD.

      Usuń
    13. W kwesti modów update.

      Rewelacje sprawdzone przed admina gafa
      http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=216403176&postcount=1073
      http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=216407382&postcount=1230

      Czyli Sony pozwala ale bethesda ma sprawdzić czy wszystko cacy z tymi modami bo w końcu konsola a nie prowizora. Proszenie bethesdy o kontrole jakości? LOL to musiało ich zaboleć:D

      Usuń
    14. Oni nie potrafią stworzyć nowego silnika, ani nawet skontrolować swojej podstawki gry, co dopiero coś od userów by mieli kontrolować xD. To nie R*, czy jakiś kluczowy gracz na rynku jak Naughty Dog, to typowy multiplatformers w dodatku chylący się przed blaszaną publiczką, czyli tzw. "bottom of the barrel".

      Usuń
    15. muliplatforma czy nie to bezczelnie leniwy technicznie developer, prawie jak jakiś webowy :D. Założe się że nawet gdyby sony pozwoliłoby im wejsc z modami bez kontroli jakości byłyby fuckupy totalne bo ps4 rózni się tycici od peceta na którym to mają swój skeljony taśmą codebase i trzebaby coś pozmieniać. fun fact najbardziej kompetentnym portem gier bethesdy na playstation był chyba port obliviona zrobiony przez jakąś inną ekipe. Nie dziwie się sony że akurat tej ekipie sony stawia warunki.

      Usuń
    16. Nie marudziłem że multiplatforma jako taka, tylko że najgorszy typ multiplatformy - taki, ktory chce jeszcze sie upodobac PC jakby to był 2002 i coś im to miało dać (przyklad wlasnie slabej na poczatku sredniej ilosci klatek miejscami na PS4, po patchach lepiej, nawet ze zwiekszonym rysowaniem mocno na tejże). Drugi taki to mój "ólóbjony" CDP (zreszta, objawy glitchera 3 takie same jak F4), którego "CD" w nazwie nie może byc przypadkiem, oni mają dalej główki w latach kiedy płyty CD były czymś cool, a blaszaki coś znaczyły. Ale o tym dokladniej pisalem juz wiesz ;).

      Usuń
  4. Władziu, jak to jest z tym HDR ?
    Czy taki http://www.lg.com/pl/telewizory/lg-55EG910V oled 1080p zjada na śniadanie wszystkie lcd uhd z hdr ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oled rozdeptuje lcd to pewne , ale co do kwesti hdr nie wiem jak to wygląda w tym i innych modelach , są duże różnice w input lagach w trybie hdr trzeba sie zorientować.

      Usuń
  5. No to się porobiło z PSpro. Ja poważnie się zastanawiam nad wymiana, ale nie w dniu premiery. Poczekam na jakies bundle albo jakas fajna wersje kolorystyczna. Cale te 4K mi lata bo takiego TV nie posiadam, ale po tym jak ograłem DOOMa w 60 fpsach na PS4 to stwierdziłem, że każda gra w dzisiejszych czasach powinna tak płynnie chodzić. Stad chęć przesiadki na Pro.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doom jest totalnie zajebisty, czytałem że oprócz 60fps są tam po raz pierwszy porobione sprytne rzeczy z input lagiem i synchronizacją. Śmiga jak marzenie na padzie oby inni odpatrywali od nich.

      Na to że wszystkie z automatu będą w 60fps jeśli nie 4k to bym sie nie nastawiał, częściej ale nie zawsze, zależy co developer wybierze i co łatwiej mu osiągnąć w silniku. Nigdy na konsolach jakieś sztywne cyferki nie były standardem i nie będą ani na pro ani na scorpio ani następnych. Szczególnie teraz jak są te przegięcia na kosmiczne rozdzielczości. Ale w kwestii 60fps już jest znacznie lepiej niż kiedykolwiek, w multiplayerze to już praktycznie standard.

      Usuń
    2. Doom smigal idealnie. Wbilem platyne i ciągle było mi mało. Co kolwiek zastosowali w DOOMie było bardzo dobre i chwała im za to.

      Liczę, że więcej gier będzie miało do wyboru ustawienia jak w przypadku nowego TR będą do wyboru ustawienia pod tv 4K albo 1080/60 fps itp. Co akurat dla mnie jest dobrym pomysłem bo nie każdy ma tv 4K a nawet jak ma to może woli zagrać właśnie w 1080/60 fps na full detalach.

      Usuń
    3. Rozwiązane jest to bardzo sensownie w TR, w ten deseń też chciałbym aby więcej tytułów celowało.

      Usuń
  6. https://pbs.twimg.com/media/Cr3ugDnWAAAMnkl.jpg:orig
    https://pbs.twimg.com/media/Cr3ue-qVIAAiSXC.jpg:orig

    Władziu tak patrze na te screeny z tej zajebiście wygladajacej gry ekskluzywnej PS4 i tak sobie myśle żeby jednak sprzedać tą konsolę żeby mieć mody na Xbox One do Fallouta 4 który jest co prawda crapem i do Skyrima ktorego co prawda nie mam zamiaru ruszać bo przeszedłem ze 100 razy, ale dobrze jest jednak mieć ten wybór, co Ty myślisz? Mody do dwóch gier >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> eksy najwyższej jakości ktore zabiorą mi setki godzin, podzielasz moje zdanie?

    xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...Skyrima ktorego co prawda nie mam zamiaru ruszać bo przeszedłem ze 100 razy...

      http://s2.quickmeme.com/img/9b/9b3ec2629194a2642105cfc73c1d3abfc7e7f4468871d26725b9dbb53786ca94.jpg

      xd

      A będziesz kręcił filmiki dla gimnazjalistów z reakcją na to jak pięknie coś nie działa w tych modach ? rączki do góry i krzyk co 30s i jesteś gwiazdą:S . Przetarcie tego szlaku na platformie exbałx to chyba dobry pomysł na mase funu. :>

      Usuń
    2. Hehehe chyba bym do poziomu takiego plebsu polskiego (ale i zagranicznego) jutuba nie mogl sie znizyc. Wolałbym kulke w łeb.

      Władziu wiesz czemu jednak czesto naskakuje na neoFAGa i nie zagladam tam? Bo to jedno i to samo co na youtube: http://i.cubeupload.com/Wk7zZl.png (komcie o Days Gone właśnie) Ten sam rak content jak dla mnie.

      Usuń
    3. Uwielbiam te ich przechwałki jak to na PC by nie wygladało :D masturbatory benchmarkowe

      Usuń
    4. @lordani

      ale przecież to jest jeszcze niewinny komentarzyk są znacznie gorsze:D w końcu największe nerdy przebywają tam. Wersja komentarza na youtube czy innym śmietnisku bez moderacji wyglądałaby tak : "lol stupid pesant game if not for stupid console there would be bettter games on my pc" . :D

      Gaf nie jest idealny, szczególnie jak co kilka miesięcy wpuszczą nowy narybek który nie czaji jeszcze tamtejszej etykiety i zanim nie nastąpi selekcja naturalna to forum kwitnie jak woda w oczku za oknem u mnie:D. Ale ciągle o głowe lepsze niz reszta, bany za żebranie portów, bany za nachalne agendy retard race, bany za sianie dezinformacji , bany za fejkowe konta innych i wpuszczanie partiami co kilka miesięcy, rejestracja na email operatorów, firmowy itd Wchodzę i nawet nie otwierając tematu z nagłówka więczej sie dowiem niż na portalozie odwrotnie kombinującej jak w nagłówku zamieszać.

      BTW zobaczcie to , nie mogę przestać sie śmiać, zagrane idealnie. gamers... :D

      https://youtu.be/rkDWHm02Op0

      Usuń
    5. Z gafem racja, elyta pctowa, durante i paru innych z gafa ogólnie piszę w wyważony sposób, nie widać też takiego bólu dupska, potrafią np docenić grafikę w the order czy u4. Tu koment dictatora93, pctowca często udzielającego się na gafie https://www.youtube.com/watch?v=LjCjXFmkX-4 . I przede wszystkim mają jakąs tam wiedze w porównaniu do naszych lokalnych szympansów. Tam jest dopiero szczujnia.

      Usuń
    6. Dictator zrobił się w miare w porządku, ale kiedyś jak były crysisy toooo :D Ale chyba nie ma sensu interesując się grafiką i widząc top10 najładniejszych tytułów chować głowy w tyłek jak przeciętny szympans pecetowy ;)

      Było tam jeszcze niedawno kilku prawdziwych oszołomków ale gdzieś kurde przepadli pomiędzy e32015 a upadkiem "750 na całą generacje" hehehehe . Nie wiem czy to bany były czy refeleksja przyszła XD

      Usuń
    7. "jak woda w oczku za oknem u mnie:D"

      Teraz antyfani beda na google mapy ogladac i szukac gdzie to wladziu moze zamieszkiwac żeby go znalezc i wyeliminowac co by wiekszego kuku nie robil juz wiecej xd. To byl blad

      Usuń
    8. Piotruś już zaczyna szukanie od kanady XD. kuku będzie jutro lub pojutrze w następnym wpisie:D

      Usuń
  7. Zmęczony Starzec10 września 2016 11:54

    1080p i 60 fps ciągle niedostępne dla ps4. To jest kurwa dramat. Te cyferki są jedynym powodem dla którego wywalam hajs na tego blaszaka. Wystarczy zobaczyć różnicę last of us 30 vs 60 fps. Mam nadzieję, że Uncharted 4 dostanie jakąś łatkę na PS Pro i będzie latać w tych 60 klatkach.
    Tylko teraz czuję się lekko wydymany przez sony bo szykuje się upgrejd konsoli za jakies 2000 bo na pewno w polandii mniej kosztować ten wynalazek nie będzie.
    Na ps4 przeszedłem dosłownie 3 gry: Infamous, Uncharted i The Last of Us. Bloodborne nie dałem rady, nie z tymi cholernymi dropami do 15 fps. Mam nadzieję, że exy zaczną śmigać tak jak powinny.
    Ogólnie fajny blog i post ale trochę stronniczy. Driveclub jest niegrywalny w 30 fps a cały czas jest przytaczany, podobnie Asseto Corsa w które na konsoli zalicza dropy do 25 fps.
    Co do samego lineupu dla mnie tylko Days Gone,Spiderman, Ni-Oh i Crash, tylko kiedy to wyjdzie? W 2018. Kratos zero podjarki, Detroit wiadomo, że będzie znowu rozdmuchanym filmem, a Horizon wygląda mi na typowego nudnego sandboksa typu Just Cause. Przeszedłem Ico i Shadow of the Colossus, mam nawet orginały z ps2 na półce ale TLG bez podjarki, za dużo gier tego typu (emotional experience) wyszło ostatnio. Gra Kojimy wyjdzie pewnie w 2019 xd.
    Dawać nową grę mistrzów z Naughty Dog i nowe GT GODDAMMIT.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nice try:)

      " Bloodborne nie dałem rady, nie z tymi cholernymi dropami do 15 fps" show me:P

      " Driveclub jest niegrywalny w 30 fps a cały czas jest przytaczany" haha noooo z tą grafiką żaden wyścig do dziś nie jest grywalny na żadnej platformie:>. Odpalam w tle spotify i do dziś gram rekracyjnie dla relaksu. Nie zaminiłbym drive cluba w 30 na żaden wyścig z kartonowym otoczeniem i efektami w 60. szcególnie jakis obleśny asseto z bieda teamu.

      "...xd"

      still better story than.... everywere else. Przynajmniej można za czymś konkretym czekać.


      Ty chcesz upgrajdować konsole dla fps w najładniejszych grach które są zrobione w 30 z całą parą w oprawe żeby nie wiem co? LOL Wiesz dobrze że cpu zostal ten sam bo innego nadajacego się do konsoli po prostu nie ma , chyba że chcesz konsole za 3 tys i zapaść branży w ciągu 2 lat.

      Na takie rzeczy polecam peceta, kupowanie co kilkanaście miesięcy nowej grzałki w cenie konsoli która utrzymie nieskazitelne 60fps bo tylko takie ma sens a nie "60 da sie grać" , babranie sie z ustawieniam szukając tego co zamula i stabilizowanie framratu zewnętrznymi programami w każdej grze inną metodą. poczuj sie jak zwycięzca:>

      aha
      " 60 fps ciągle niedostępne dla ps4 "

      No własnie coś za dużo tego ostatnio, szkodzi to rozwojowi w tej generacji jak w żadnej innej wcześniej:> wystarczy przypomnieć sobie jak działały wtedy hity miodności wynoszone pod niebiosa przez redaktorów. Nie wiem tylko którzy głupsi tamtejsi czy dzisiejsi kręcący biednym graczom ból tyłka tam gdzie go nie ma.

      https://www.youtube.com/watch?v=Cx3_beBwsZ0


      Usuń
    2. "1080p i 60 fps ciągle niedostępne dla ps4. To jest kurwa dramat."

      https://suckmyjoystick.blogspot.com/2016/05/o-tanim-pc-do-grania-sow-kilka.html

      Napisałem tam tak: "60fps, które jak dla mnie często niepotrzebne, a jednak osiągalne na PS4 i Xbox One - wszelkie remastery (jak np. Devil May Cry, God of War III, The Last of Us, Uncharted 1-3, Dark Souls, a także Metro: Redux i wszystkie inne), poza tym - Wolfenstein: The New Order, Warframe, Outlast, wszelkie Battlefield’y i COD’y, Star Wars: Battlefront, Metal Gear Solid 5, Diablo III, FIFA, NBA, WWE, MLB, PES, Killzone: Shadow Fall (MP), Mad Max, Project Cars, Mirror’s Edge Catalyst, Shadow Warrior, Sniper Elite 3, Tomb Raider, Borderlands 2, Doom, Dirt Rally, Gears of War (MP), Forza Motorsport 6, Halo 5 i jeszcze więcej (TU i TU macie listy gier i które jaki framerate obsługują). A to tylko tytuły największe, pominąłem wszelkie indyki, czy po prostu “mniejsze” gdy od tych AAA. Nigdy nie było tak dużo tytułów 60fps na konsoli"

      Generalnie tego trolla moglbym porzucic bo cyferki juz na prawde mnie mierżą, ale co tam. Można i od czasu do czasu najwieksze glupotki uciszyc (szczegolnie ze od paru miesiecy sie nie robilo xD), a w linka klikać i kawalek znalezc bo tam linki do pełnej listy. Z powyzszej pare moze wyleciec ze 900p 60fps, no takim onanistom jak wyżej to nie przypasuje xD.

      Teraz czekam na przyklad platformy gdzie 1080p, 60fps to standard, powtarzam STANDARD, w sensownej cenie, nie w cenie połowy niezlego uzywanego samochodu, w kazdej grze, w dodatku zeby nie byly to ustawienia "bida PC low, suwaki w lewo" bo nie chce miec renderowanej paćki na ekranie nawet w 8K, 600fps.

      "Te cyferki są jedynym powodem dla którego wywalam hajs na tego blaszaka."

      No bo to jedyny powód dla jakiego ktokolwiek moglby sie onanizowac kupujac co rok/poltora karcioszke w cenie konsoli. Powodzenia z cyferkami i milego liczenia matematyku ;). Pozniej na innych forach placz ze sie pecetowcom nie dobrze gra w chujowe porty.

      "Wystarczy zobaczyć różnicę last of us 30 vs 60 fps."

      Grałem, Widziałem i prawie "rzygłem" przy 60fps na poczatku, bo cos co wyglada juz prawie jak prawdziwe zycie w 60fps to dla mnie rak dla oczu (a gry to co raz bardziej wlasnie taka grafika), nie mowiac o filmikach na YT nagranych gdziekolwiek w realu i 60fps - zjezdzam od razu nawet do 480p zeby tej wiochy nie widzieć (jedyny sposob na wylaczenie 60fps). Jedynie dlaczego przemeczylem 60fps w TLOU to dlatego, ze przy 30fps byl input lag z jakiegos powodu. Ale płakałem troche.

      "Tylko teraz czuję się lekko wydymany przez sony bo szykuje się upgrejd konsoli za jakies 2000"

      Aha, bo to co do tej pory mialo wychodzic juz nie bedzie wychodzilo, PS4 zostaje opuszczone i TRZEBA kupic PS4 Pro? :D Najs, stary, daj namiary na dilera, bo dobry towar dostajesz.
      Ale wiem co powiesz "bo gry bedeom lepiej hocić" - pomijając fakt ze na PS4 FAT bedziesz mial to samo co bys mial gdyby Pro nie wychodzilo - Co CI osobiscie sony obiecalo ze teraz tak bardzo "wydymany" sie czujesz - mi nie obiecywalo nic, kupilem bo wiedzialem ze bedzie lepiej jak na XOne i PC, myslalem ze bedzie tak dobrze jak na X360 i PC lacznie na poprzedniej generacji mi bylo, a jest jeszcze lepiej z gradem eksów jakie sa zapowiedziane i powychodzily. Nie tylko czuje sie nie wydymany, ale wrecz odwrotnie - nie spodziewalem sie ze bedzie az TAK zajebiscie. To nie jest tak ze ludzie ktorzy sie jarają tym co mają z PS4 to sa idioci ktorzy nie wiedzieli czego sie spodziewac. Kazdy posiadacz danego sprzetu powinien wiedziec czego moze sie spodziewac. Liczyles ze co? W pudelku z konsola bedzie dmuchana lala do tego czy jakiś inny specjalny content, nie wiem - moze prywatny niewolnik?

      Usuń

    3. "Bloodborne nie dałem rady, nie z tymi cholernymi dropami do 15 fps."

      https://www.youtube.com/watch?v=s-WN2jLEVYI

      Am I fucking blind czy jak kurwa? Moze z Twoja jednostka PS4 jest cos nie tak... Te 15 fps to oczywiscie w oczach normalnie policzyles xD. Fakt, czasem przy bossie sie zdarzyly jakies przycinki, moze o pare fps, albo jak sie cos doczytywalo, jakas nastepna lokalizacja (ale to norma), ale to jest gra od FromSoftware, na DS III jest jeszcze gorzej na PC. Gdzie ty te 15 fps miales to moze ci sie pomylilo z jakimś chujowym portem na PC xD.

      WŁADZIU pisze: "Na takie rzeczy polecam peceta, kupowanie co kilkanaście miesięcy nowej grzałki w cenie konsoli która utrzymie nieskazitelne 60fps bo tylko takie ma sens a nie "60 da sie grać" , babranie sie z ustawieniam szukając tego co zamula i stabilizowanie framratu zewnętrznymi programami w każdej grze inną metodą. poczuj sie jak zwycięzca:>"

      Najlepiej powiedziane. Na te dokupowanie sprzetu dowody u mnie, w linku podanym tez juz wyzej, czyli tym: https://suckmyjoystick.blogspot.com/2016/05/o-tanim-pc-do-grania-sow-kilka.html

      No chyba ze mowimy o spierdolinach optymalizacyjnych to i na kombajnie z NASA nie pociagniesz w dobrych warunkach, a tutaj Ci ich pod dostatkiem na blaszanym grzejniku:

      https://suckmyjoystick.blogspot.com/2015/07/rok-2015-pokazuje-niskie-standardy-pc.html
      https://suckmyjoystick.blogspot.com/2016/02/bekowe-wejscie-pc-w-2016-rok-komedia.html

      "Driveclub jest niegrywalny w 30 fps a cały czas jest przytaczany"

      Ty jesteś niegrywalny w 30 fps xD. https://youtu.be/fDTNbEwHZFY?t=83
      Niech ktos mi powie ze to nie jest najplinniejsze czego mozna doznac. Any day STABILNY FRAMETIME 30fps > 60fps z niemozliwym do uzyskania stabilnym frametime w takiej grze. Popatrzmy jakie spadki sa na PC na KARCIE W CENIE trzech PS4 w Project Cars, ktore do piet DC nie dorasta (ponownie - link powyzej do mojego bloga, ten sam wpis, pod zdjęcieć Kraśko o demokracji jest ten kawałek).

      Generalnie - typowy PCMR z ciebie, ktory jednak probuje zrobic cos na zasadzie "przyznam im racje tak w 5%, zeby nie bylo ze jestem totalnym blaszanym retardem, a reszta to juz standardzik jak zawsze".

      Usuń
    4. Pozatym PC ma jeszcze wiecej dodatkowych smaczkow:

      https://youtu.be/H3ewNGrbXcI?t=235

      Tutaj na przyklad w tym momencie od ktorego link sie zaczyna, widzimy jakis taki prostokat ladniejszej sciany, ktora jest tuz przed graczem, ktory sie przesówa razem z postacia. Takiego czegos na PS4 nie widzilem NIGDY w zyciu, a koles jest dosyc duzym youtuberem wiec na pewno ma niezlego PC (gosciu gra na PC z padem od X360/XOne). Okropnie to wyglada.

      Usuń
  8. Vladziu, a myślisz że XBOX Scorpio, który przecież będzie miał potężne bebechy rozszerzy obsługę modów? Bo w końcu MS wydaje się być bardziej otwarty jeśli chodzi o mody. Jeżeli pozwoliliby mi zrobić z GTA V coś takiego https://www.youtube.com/watch?v=8YMEMZbR7HE, to z niezwykłą przyjemnością przeszedłbym je już nie wiem który to raz. No ale specjalnie sobie nie kupię "mocnego peecee" za 20k cbl żeby pograć w jedną gierkę (i musieć jebać się ze sterami i resztą gooowna). Natomiast przy konsolowej optymalizacji scorpio mógłby coś takiego zaoferować? Czy zaawansowane wsparcie dla modów byłoby ostatnim gwoździem do trumny mustard race? Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bebechy scorpio wcale nie są takie potężne, szczególnie jeśli polecą w piksele to znowu będzie "to samo tylko trochę bardziej ostro". Microsoft wcale nie jest też bardziej otwarty na mody . ps3 miało mody do unreal tournament 3( w czasach kiedy ms mówiL "lol żadnego grzebania w konsoli ") a nawet byli chwaleni za otwartość przez valve. Wiadomo że wyjątkowo utalenowana odmiana kadry dziennikarskiej starająca sie dorównać kolegom z większych pudelków stara się teraz stworzyć "walke dobrego i złego" "duzego i małego" or whatever ale takie są po prostu fakty. bardzo dobrze że ktoś utarł nosa leniom z bethesdy.

      Tak czy inaczej, to nie jest ważne zapytaj siebie jedną rzecz: Czy jakis cięzki mod graficzny do gta albo whatever działa dobrze na tym samym sprzęcie co podstawka? no way, kilka półek wyżej. Optymalizacja nie ma tu nic do rzeczy bo przecież modder nie ma o tym pojęcia on po prostu grzebie w pliczkach i patrzy czy jakims cudem jeszce działa. Mody to nie optymalizacja tylko wymuszanie siłą prowizory dlatego zawsze na jakikolwiek konsoli tego typu rzeczy będą jakoś ograniczone.

      Jeśli mówimy akurat o TYM modzie DO gta 5 na hipotetycznym scorpio( btw co takiego specjalnego w nim? pstrokaty filtr i kilka tekstur podmienionych) to czemu nie jesli wszystkim będzie po drodze.

      Usuń
    2. Od razu mowie - ni ma szans. To jaką nagonke na mody zrobilo R* w tej generacji chyba kazdy zna - bany itp. https://suckmyjoystick.blogspot.com/2015/06/jak-umieray-mody-na-pc.html

      To nie jest Bethesda, oni nawet na PC tych modow nie akceptują, tylko tam nie maja juz jak zablokowac mozliwosci. A co do konkretnego moda to Wład dobrze pisze, kolejna spierdolina w ktorej najwieksza zmiane zrobily filtry, jak to mialo miejsce w przypadku battlefronta. Zreszta - u siebie zostawilem na temat tego wlasnie moda komentarz:

      "W 2010 mieliśmy mody do GTA IV które faktycznie upiększały grę przynajmniej pod względem tekstur o wyższej jakości, w 2016 mamy do GTA V TO:

      http://www.dsogaming.com/wp-content/uploads/2016/07/GTA5-2016-06-06-16-25-08.jpg
      http://www.dsogaming.com/wp-content/uploads/2016/07/GTA5-2016-06-05-13-47-31.jpg
      http://www.dsogaming.com/wp-content/uploads/2016/07/GTA5-2016-06-05-12-21-28.jpg
      http://www.dsogaming.com/wp-content/uploads/2016/07/GTA5-2016-06-06-01-16-41.jpg
      http://www.dsogaming.com/wp-content/uploads/2016/07/GTA5-2016-06-11-23-55-52.jpg

      I komentarze w internecie:

      "I don't get the appeal of these. They all look worse to me."
      "This looks ostensibly worse, much like most reshade/enb mods, made by single guys who think they know better than a big studio's entire art direction team."
      "Problem with most of these Redux versions is that they all heavily rely on costly fx that either desaturate the game or brighten it up way too much along with blurring the f' out of everything else. I'd love to see one that completely overhauls most of the textures and the way things act in the game like car damage and ragdolls being silly."
      "Still looks worse."

      :D Nawet fani reduxów widzą co się dzieje. Żadne over-haule, tylko wieśniackie filtry, które na PC trzeba robić software'owo i w dodatku tracić na performance, a które na TV można ustawić w 5 minut, tylko kto przy zdrowym umyśle chciałby w to grać?"

      Usuń
    3. Jezu, to już z modami jeszcze gorzej, w gta 4 takie były https://www.youtube.com/watch?v=QIMHT51C1f0

      Usuń
    4. @Anonymous10 września 2016 21:11

      Autor ENB wpominał kiedyś że takich skoków już nie będzie. skyrim i gta4 oparte były na silnikach w dx9. w nowszych wiele rzeczy jest już niewidocznych dla moddera, nie można po prostu od tak rozpruć i podmienić oraz wyedytować i oczekiwać że sie nie rozsypie. Dalej jeszcze gorzej współczesne gry używające pbr fotogrametrii itd a to już nie są tematy dla moddera laika co zapisał teksturke w fotoshopie.


      @lordani

      te komentarze w punkt

      Usuń
  9. Wygląda na to, że po raz kolejny to konsole będą pionierem i popularyzatorem nowej technologii - tym razem 4K i HDR. Telewizory Ultra HD tanieją, już teraz większość modeli jest w 4K, więc jasne, że stopniowo coraz więcej konsolowców będzie miało taki odbiornik. Tymczasem na PC dalej będzie rządzić 1080p, które może dobije do tych 50% w statystykach steama :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Tymczasem na PC dalej będzie rządzić 1080p, które może dobije do tych 50% w statystykach steama :]"

      LOL

      Usuń
  10. Władziu jak myślisz, czy scorpio ma szansę na procesor zen. Chyba to byłaby większa zaletą niż flopsy które pójdą w piksele, to chyba zagwarantowałoby przełącznik na 60fps dla ludków z tv 1080 we wszystkich tytułach. Słychać coś w temacie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słychać i to z samego żródła. Szefowa amd powiedziała bodajże kilka dni temu na konferencji dla inwestorów że procesory zen bedą dostępne w 2018 dla biznesu semicustom czyli chipów które sprzedają na zewnątrz choćby dla konsol. Także niestety wygląda na to że nie. kłamać nie mają powodu a wręcz jest to nielegalne.

      Usuń
    2. "Szefowa amd powiedziała bodajże kilka dni temu na konferencji dla inwestorów że procesory zen bedą dostępne w 2018 "
      A laptopy i desktopy ?
      Czyli obsuwa, bo miały chyba być w 2017 ? Oj niedobrze, bo z 6 rdzeniowym skylake nie mają szans.

      Usuń
    3. desktopy 1 kwartał 2017, laptopy chyba pół roku później (ale tu słowa były ostrożnie dobierane ), układy semicustom na zmówienie 2018.

      Usuń
  11. " remake pierwszych trzech części crasha" a nie mówili przypadkiem remaster władzio:P?
    "pierwsza mainstreamowa konsola" czy aby nes/snes nie było masowe przed playstation ?

    OdpowiedzUsuń
  12. a nie mówili przypadkiem remaster władzio:P?

    Powiedzieli : "fully remastered from the ground up". ale znaczenie jest oczywiste. Uważasz że puszczą assety z crashów na ps1 w 1080/4k? przecież to byłoby tak porozciagane że małoco byłoby widać. Oczywiście że to remake.

    "pierwsza mainstreamowa konsola" czy aby nes/snes nie było masowe przed playstation ?

    Maybe, whatever... ale która konsola jako pierwsza poszła w ponad 100mln egzemplarzy? na której zrodził się model AAA? która wprowadziła gry(mgs, gt, gta itd itp.) które nie były już kojarzone jako tylko platformerki dla dzieci? . "historycy " twierdzą generalnie że to właśnie PS. Podobnie uważa też branżunia; EA np określa obecną generacje jako "gen4" czyli liczy generacje konsol od PS1 choć było ich sporo więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj bardzo sie nie zgodze z tymi generacjami jesli mialbym sie pierdół czepiac. Juz atari 2600 mialo powazne dorosle tytuly (gen 2), horrory, gry porno, strzelanki.ok porno to nie powazne ale dla doroslych xd. Nes to samo tylko sie tak nie wybily, ale pelne aaa, nie tylko platformowki dla dzieci (kto nie zna contry i metroida), nawet gry point n click. w tym samym czasie byla sega master system ktore tez miala swoje powazne gry a to juz generacja 3 a na polmetku 3 wyszla genesis a to juz w ogole - mortale, splatterhousy i masa innych. Na pewno model aaa zrodzil sie na generacji trzeciej, w sumie to na drugiej ale tam historia wrecz wyparla aaa na jej koncu i byl krach rynku ale to dluga historia. I nie slyszalem zeby ea mowila na obecna generacje gen 4, jednak czytalem jak cdp mowilo ze ps2 to byla pierwsza powazna konsola ale co o tych burakach i tym tekscie mysle to podzielilem sie w komentarzu chyba w ostatnim wpisie, albo u mnie w komciach, nie pamietam. Zeby nie bylo - nie szukam dramy tutaj, tylko mowie - nie warto branzy we wszystkim sluchac ;).

      Co do crasha - oczywiscie ze to bedzie remake. Moga byc nawet doslownie identyczne levele (design, rozmieszczenie itp) ale wszystko budowane od zera.

      Usuń
    2. I slusznie bo nieprecyzyjnie sie wyrazilem.

      Tak oczywiscie ze byly rózne rzeczy dla "doroslych" wczesniej ale czy byly tak popularne jak na przyklad mgs, gta , gran turismo, resident evil, silent hill ? wyniki sprzedazy mówia czesc;) . Anonim pisze tez konkretnie w kontekscie nes/snes, czy te konsole z takimi tytulami sie kojarzyly? generalnie nie(choc tez mialy takie ). Wizerunkowo i sprzedazowo "na front" tego typu tytuly wyplynely na PS1.

      Jesli chodzi o budzety to podobnie owszem wczesniej równiez byly stale wzrosty wartosci produkcyjnych ale nie nazwalbym tego jeszcze aaa. Prawdziwa eksplozja chcac nie chcac zwiazana byla z 3d i wnoszacym stukrotna pojemnosc w porównaniu do poprzedników cd-romem. To na ps1 wtedy zaczal sie prawdziwy wyscig AssetsAssetsAssets ( ale zem definicje wymyslil) modeli , dobrego audio , dialogów ,cutscenek. Redaktory w starych gazetach tez tak czesto twierdza jak i wiele reportazy na yt czy upadlym gametrailers( duhh tam byl fajny kontent... ) tez tak to widzi , cos jest na rzeczy Lordani. Mimo ze PS1 to nie byla moja pierwsza zabwka to nie pamietam nigdy wczesniej abym po skonczonych creditsach mial wrazenie " OMG co to bylo? przezajebisty film czy nawet o wiele lepeij " jak podczas pierwszego metal gear solid. :D

      "I nie slyszalem zeby ea mowila na obecna generacje gen 4"

      Mówia tak na kazdej konfernecji kwartalnej z inwestorami widocznie coś wtedy zmieniło się dla nich że tak licza generacje. widzialem juz gdzies ból dupy o to na internetach:D. sa na ich stronach investorskich livestremy i stenogramy check for yourself.

      " cdaction... ze ps2 to byla pierwsza powazna konsola"

      Ale parsklem :D. Gimby nie pamietajO. BTW zabawne jak ta kiepska gazetka dodawana do plytki ze starociami zaczela pisac o konsolach w których to kwestii mieli zawsze glowe w tyłku aby dzieciaczki z komputerami do nauki nie płakały :>. Pewnie dzis inaczej nie byloby ladnych screenów,hype i ploteczek z tych stert crapu na peesee więc trzeba nagle udawać ekśpierda:D.
      Co do ps2 to pierwsza powazna nie byla ale IMO troche z sentymenów a w wiekszosci faktycznie mozna ja nazwac konsola wszechczasów. 160mln sztuk, ponad 1.5 miliarda sprzedanych gier i okolo 20tysiecy tytulów. w kazdej niszy kazdego gatunku bylo tam conajmniej kilkadziesiat oryginalnych hitów. Zadna inna nie dorasta tej maszynce do piet pod tym wzgledem i tej róznorodnosci nie dorówna nic dopóki produkcja gier bedzie tyle trwac i kosztowac jak dzis... Pomyslec ze np taki rockstar potrafil wyczarowac wtedy w kilkanascie miesiecy vice city... lub konami silent hill którego dzisiaj takie kasuje bo boi sie ryzyka finsowego.

      Usuń
    3. "ale czy byly tak popularne jak na przyklad mgs, gta , gran turismo, resident evil, silent hill "

      Ależ oczywiscie. MGS to przeciez powstał na NESa :D. Gry typu horror na Atari 2600 sprzedawaly sie swietnie, tak samo jak wyscigi na NES (chociazby rad racer), czy Contra, metroid, ghouls n ghosts, castlevania, ninja gaiden - to prawdziwe topy topów, które jedynie mario bił (ale to wiadomo czemu) a poza nimi były inne. Zwroc uwage na to ze dzisiaj rynek growy to monstrum prawdziwe, oczywiscie ze do GTA zadna gra nie dorasta pod wzgledem sprzedazy w historii (bo tak rynek wzrósł), ale patrzac na procentowosc zainteresowania powaznymi tytulami w generacji 2 i 3, to mamy to samo co dzisiaj, z tym że na takim prawdziwym wierzchołku nie były CODy, a Mario, ale to niczego nie zmienia, jedynie co to moze "twarz" danej konsoli. Nie rowna sie to temu, ze nie powinno sie tych generacji traktowac jako faktycznych generacji konsol.

      "Anonim pisze tez konkretnie w kontekscie nes/snes, czy te konsole z takimi tytulami sie kojarzyly? generalnie nie(choc tez mialy takie )."

      Rozumiem, ale pozniej byla mowa o generacjach i do tego sie odwolywalem. A przeciez generacja 3 to nie tylko NES, generacja 4 to nie tylko SNES, to sa tez SMS, Genesis, ktore wlasnie wrecz odwrotnie - z takimi powaznymi grami sie kojarzyly. Poza nimi były mniej rozchwytywane konsolki, ktore tez staraly sie byc dorosle, ale nie mialy tego swojego "mario" - a mario to nic innego jak pierwszy ogromny tytul AAA na 3 generacje (przeciez to tzw. tytuł premierowy dla NESa), ktory nie za sprawa swojej dziecinnosci nawet tak zdobyl rzesze fanów, a dlatego ze to byla tak duza pierwsza gra. Ludzie wprost mowia ze byli wniebowzieci tym ze po raz pierwszy widzieli przesuwajacy sie ekran i taka duza ilosc poziomow, w czasach Arcade i Atari 2600 to bylo niespotykane wczesniej, gdzie byla tylko jedna plansza. Stad mario robi do dzis taka furore i jest to najbardziej rozpoznawana marka swiata growego.

      "" cdaction... ze ps2 to byla pierwsza powazna konsola"

      Ale parsklem :D. Gimby nie pamietajO."

      Jakie cdaction Władziu? CDP = CD Projekt, chociaz w sumie "gimby nie pamientajo" pozostaje, tylko raczej z "gimby" zamienia sie na "polaczki", bo wiadomo ze Polska w czasach od pierwszej do 4 genracji to byly daleko za murzynami, nawet w 5 i 6 nei bylo tak cacy i PRLem ten kraj śmierdział xD. To pozostało w główkach panow z cdp, przeswiadczonych nadal ze "pc mocno stojo" w rynku growym.

      "Jesli chodzi o budzety to podobnie owszem wczesniej równiez byly stale wzrosty wartosci produkcyjnych ale nie nazwalbym tego jeszcze aaa. (...) wtedy zaczal sie prawdziwy wyscig AssetsAssetsAssets"

      No to każdy ma w takim razie swoją definicję tego czym jest AAA i nie do konca sie z tym zgodze. To tak jakby mowic ze technologia rozwinela sie dzieki powstaniu branży IT, natomiast matematyka i fizyka ktore istnialy doslownie tysiace lat przed nią to były popierdółki.

      "Redaktory w starych gazetach tez tak czesto twierdza jak i wiele reportazy na yt czy upadlym gametrailers"

      Lol, tak zawsze jedziesz na redaktorów, pismaków, te wszystkie duże korporacje "newsowe" rynku o ktorym traktuje ten blog a teraz sie na nich opierasz? :D

      Usuń
    4. "Mimo ze PS1 to nie byla moja pierwsza zabwka to nie pamietam nigdy wczesniej abym po skonczonych creditsach mial wrazenie (...)"

      No widzisz, nie miałes, ale niektorzy mieli ;). Ten przyklad z mario tutaj właśnie bardzo pasuje ("wow, jak to mozliwe tyle upchać w jedną gre") i nawet juz chyba kojarze skad to mi sie wzieło a dokładnie - od AVGN. Pamietam w jego "recenzji" (bo jego filmikow powaznymi recenzjami bym nie nazywal xD) Ghosts n Goblins mowil ze po pokonaniu pierwszego sub-bossa i przejsciu pierwsego lewela myslal ze to juz koniec gry, bo do tego byli przyzwyczajeni ludzie w tamtych czasach a tu jebs, to nawet nie 1/20 gry. Co do cutscenek o ktorych mowiles - filmowe moze to nie byly, ale filmowo-komiksowe w pierwszym ninja gaiden - to tez mi sie wlasnie przypomnialo z jego filmikow, jak wlaczyly mu sie wspomnienia o tym jak jaral sie tym deliveringiem fabuly poprzez cutscenki.

      Dlatego mysle ze nie ma co mowic "assety = zaczlo sie aaa", bo to byl po prostu kolejny krok naprzod. Taki sam duzy krok był wlasnie w przejsciu z 2. na 3. generacje (i moim zdaniem prwdziwy model AAA zrodzil sie wlasnie w czasach 3. generacji - NES,SMS, nieco pozniej genesis), zreszta pisalem o tym na blogu i tutaj to podrzuce:

      " 1. generacja to konsole pong, czyli dwie kreski i kropka, 2. generacja analogiczna, ale rozbudowana, atari 2600, nadal wszystko oparte na kreskach i kropkach ale już bardziej to można nazwać grafiką.
      3. generacja to NES, czyli prymitywna grafika 2D, i znowu analogicznie 4. generacja SNES i Genesis, czyli 2D na znacznie wyższym poziomie.
      5. generacja przyniosła nam PS1 i N64, czyli pierwsze gry 3D 6. generacja dała nam gamecube, PS2 i xbox, czyli poprawa 5. generacji.
      I w tym miejscu powinno pojawić się analogicznie coś nadzwyczajnie nowego, przynajmniej takie były do tej pory standardy, ale 7. generacja przyniosła "jedynie" poprawę 6. generacji, a 8. (obecna) poprawę 7. Bardzo łatwo można zauważyć jak wszystko zwolniło, ale jest to oczywisty i normalny proces."

      I tak wlasnie Tobie duzy skok kojarzy sie z 5 generacją (PS) no i sie nie dziwie. Pierwsze dwie generacje były do siebie analogiczne, pozniej kolejne dwie, i kolejne, kazdy numer generacji nieparzysty to byl duzy skok, tak samo dla kogos innego 3. generacja to byl taki ogromny skok prawdziwy i prawda jest taka ze punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. A to ze PS jako pierwsza sie sprzedala w 100mln to tez zasluga slabszej konkurencji, gdzie NES/SMS/GENESIS/SNES bardzo mocno ze soba konkurowaly, tak N64 nie dorastal do PS1 juz bardzo czesto.

      Usuń
    5. I jeszcze dlaczego EA może tak sobie mowic o obecnej generacji - oni sie wlasnie nie lubia za bardzo z nintendo, a jak wiemy gen 5 (ktora oni nazywaja pierwsza) to była nie konsola nintendo a sony i tutaj taki troche pstryczek w nos od nich "hehe zapomnijmy o czasach dominacji nintendo hehe", co zreszto widac w spartolonych (i generalnie - niewielu) portach ich gier na konsole japońców właśnie (chociaz to sie bierze z faktycznej slabosci konsol Nintendo obecnie w porownaniu do konkurencji, ale to temat do rozwiniecia na inny dzien), nie mowiac o nieudanym partnerstwie ktore chyba jedni i drudzy oglosili w 2009? Albo jakos predzej. W kazdym razie jak dla mnie czyste kuksańce od EA.

      No i tak jak mowisz, ktos znowu sobie moze PS2 (gen 6) jako pierwsza liczyc, albo mowic ze to pierwsza powazna/ pierwsza AAA konsola byla bo to byla faktycznie konsola wszechczasow (ehhhh jak szkoda ze dopiero dobralem sie do niej pod koniec 6. generacji i mnie minelo mase smaczków do ktorych dzis wole nie zasiadac bo bym sobie tylko niepotrzebnie zdanie zepsul przez oprawe, a szkoda). Dlatego ostatecznie generacje najlepiej liczyc jak były (1 - pong, 2 - atari, 3 - nes/sms, 4 - genesis/snes, 5 - psx/n64, 6 - ps2/xbox/gamecube, 7 - wii/ps3/x360, 8 - ps4/wiiu/xone) i nie sluchac co tam ktos mowi "bo mi sie bardziej ta podobala i od niej zaczne liczyc" :D.

      Usuń
    6. Chyba myślimy o tym samym ale niepotrzebnie rozdwajamy włos:>

      Tak wcześniej był duzy skokowy rowój , Tak dla mnie też też wcześniej były momenty OMG jak w mario i contrze osobisci u mnie aliens , tak były cutscenki w ninja gaiden i tak były gry dla dorosłych czy może graczy hardcoreowów ( chyba o to róznicowanie ten elemant dyskusji rozbija się ) na bardziej niszowych konsolach ale czy sprzedawały się w 10mln egzemplarzy?

      Nie mogły na niewiele wiekszej bazie konsol a mówiemy przecież o mainstremie czyli kiedy wypłyneły na szeroką publiczke. Przykład co do tych dorosłych i hardcorców. Taki silent hill, owszem wcześniej były horrory w tym typie ale czy oprócz calej growej pulpy poruszane były w nich tak subtelnie rózne cięzkie motywy ? don't see it.

      Najlepszym przykładem jest podany przez ciebie mgs na nesa, chyba nie ma co porównywać z tym z PS. To własnie wtedy dokonał się skokowy postep na skale jak nigdy wczesniej i pózniej , któr to wymusiło 3d (takze audio, motion capture) i umozliwił cdrom w standardzie jak i budżety osiągalne dzieki 100mln konsol. Ten skok sprawil ze nawet poza niszą zaczeli dostrzegac gierki inaczej. Zresztą sam wspominasz o erze sprzed 3d i konsol w 3d które jedynie ewoluują do dziś;) Chyba ta moja defincja AAA nie jest daleka od reczywistości...

      "Jakie cdaction Władziu? CDP = CD Projekt"

      LOL. sorry, czytałem/pisałem na raty z komórki i jakies zwidy :D Ale jak już przy tym jesteśmy. Najawiększy facepalm w tym wywiadzie miałam widząc ten tekst " playstation 1 , nie nie lata 90 to było drogie gdzies tam i niepopularne w polsce " kiedy nawet prwowadzący mówi że miał a teraz nie ma. Totalne pudło, w latach 90 miniaturyzacja chipów tak szalała że po 3 latach konsole ps/n64 kosztowały 700zł i nie pamiętam aby kiedykolwiek później w moim kręgu było więcej maszynek niż wtedy.

      Usuń
    7. "Lol, tak zawsze jedziesz na redaktorów, pismaków, te wszystkie duże korporacje "newsowe" rynku o ktorym traktuje ten blog a teraz sie na nich opierasz? :D"

      Do-kła-dnie:) Jak otworzysz sobie stare gazetki to różnica jest porażająca. Wtedy pisali to bardziej hardcorowi pasjonaci ze znacznie lepszym warsztatem merytorycznym i szerszym spojrzeniem big picture i przede wszystkim własnym zdaniem a nie tylko rozglądającym sie po twiterkach "jest ból dupy? nie ma? co tu wypada napisać dziś". tez pisali czasami głupotki ale to pewnie dlatego że modem się rozłaczył , a dziś? Totalne szambo.

      w 98% znudzone, cyniczne, bełkoczące bzdety lub co najwyżej półprawdy lamusy udajace ekspertów, przepisujące te kilka linijek jeden od drugiego i jakby tego było mało kombinujące na kazdym kroku jak to wciśnąć jakąs teorie spiskową/powód do bólu tyłka może barany się podniecą i dostanie na kolacje bonus za wierszówe.

      Nie zalicza się do nich stara ekipa z gametrailers i kilku pasjoatów robiących niszowe dobrze uargumentowane książki i dokumenty a to przecież przytaczam Może później jakieś linki bo w biegu ;)

      Usuń
    8. "Taki silent hill, owszem wcześniej były horrory w tym typie ale czy oprócz calej growej pulpy poruszane były w nich tak subtelnie rózne cięzkie motywy ? don't see it."

      Oczywiscie ze nie, gry z 2-4 generacji to był glownie 90% gameplay średnio, nie było tak ciezkiego nacisku na fabule i jej dostarczenie. Wynikalo to przede wszystkim z mozliwosci jakie dawal sprzet w tamtych czasach (i gatunki jakie były), w ciagle rozwijajacej sie, bardzo mlodej branzy gdzie trzeba bylo delikatnie stąpać po grzązkim terenie (co zreszta jest do dzisiaj). Tylko ze ja nie mowilem ze tak nie jest ze PS1 i cala 5. generacja nie dostarczyly czegos nowego ;). Wrecz przeciwnie.

      "Chyba ta moja defincja AAA nie jest daleka od reczywistości... "

      Ale co ma piernik do wiatraka :D (w sensie to co przed tym zdaniem napisales). Tutaj przyklad z matematyką i fizyką ktory wczesniej podałem. Czy mozna o nich powiedzieć ze nie sa to powazne nauki a tylko IT jest powazna bo dzis sie ją rozwija bardzo mocno, a praktycznie matma odkryta w 99,99999999999999999% i jedyne co to szukają kolejnych liczb pierwszych, fizyka w jakichś 98% i praktycznie stoją te dwie nauki w porownaniu do IT, ale zeby przez pryzmat tego mowic ze to nie sa powazne nauki to troche nie halo... Bo gdyby nie one, nie było by IT, ktore bazuje przeciez na nich cholernie mocno. Tak samo gdyby nie era 2D, nie było by dzisiejszego 3D. Wszystko ewoluuje i bedzie to robilo, dlatego rownie dobrze mozna powiedziec ze AAA nadal nie istnieje, czekajac na jakis inny konkretny punkt zwrotny (a nawet w wieczność) na przyklad na fotorealizm w grach virtual reality. Dlatego wlasnie tutaj sie nie zgadzam z tym ze przez to powinno sie oceniac kiedy cos sie stalo masowe, kiedy powstal AAA itd. Nie no jasne, w niektorych sprawach to AAA powstało nawet dopiero na poprzednią generację, np. patrzenie na tak drobne szczegóły jak w GTA 5 chociazby, gdzie nigdy tego nie mielismy (a juz pierwsze podrygi tego przy IV były) itd.

      "Jak otworzysz sobie stare gazetki to różnica jest porażająca."

      No tak, teraz doczytalem ze chodzilo o STARE xD. Tu sie zgadzam w 100%. Do dzis pamietam czasopisma dot. Amigi, wczesnych PCtów też, nawet nie pamietam ich nazw juz bo praktycznie pierdkiem małym byłem wtedy, ale sie czytało (i zboczenie sie zrodziło :D). Pozniej czytalo sie CDA i sie myslalo "kurwa czy oni mnie maja za retarda?". Ale to tez dopiero pozniej. A dzis to jest jeszcze gorzej w ich odpowiednikach ktorzy istnieja w internecie, wiadomo.

      W ogole - TO MI SIE KURDE PODOBA. Mamy na jakies tematy odmienne zdanie i mamy swoje jakies tam odniesienia ktorymi sie poslugujemy i nie przyklaskujemy sobie mimo ze w caloksztalcie sie przeciez zgadzamy w praktycznie wszystkim - teraz niech mi ktoś pokaże coś takiego w internecie gdzie PCMR robi coś takiego i nie wazelinuje siebie nawzajem na kazdym kroku.

      Usuń
    9. Lordani 14 września 2016 14:50

      Pewnie i jest w tym nazewnictwie jakiś element kuksańca dla nintendo ale nie przesadzałbym w końcu to biznes który nie ma sentymentów. Co na logike można powiedziec patrząc z boku i nie znając ich motywów? Historii się nie zmieni ale nastąpiły dla nich jakieś istotne zmiany że tą generacje uwazają za poczatek dziejów. Moze było to to że nagle rynek konsol potroił się i fify oraz need for speedy tłoczone na cdromach szły w milionach zamiast szarpania się z wieczną małą dostawą cartdige które trzeba było zamawiac rok do przodu...

      A smaczków było jakiekolwiek człowiek sobie nie zażyczył. Mam do dziś działającego fata z 2001, karton płyt ^^ i tvcrt29 odłożone :D Laser ledwo zipie ale za 3 dyszki są na allegro. chyba będzie trzeba kupić póki są , polutować i zrobić mauzoleum na strychu :D

      Usuń
    10. Co do EA - Albo dopiero patrzą od generacji 5. bo to była dla nich pierwsza generacja tak na prawde. Wczesniej robili jakies popierdolki na wczesne PC o ktorych nikt nie uslyszal. A o fifach na PSOne juz slyszal prawie kazdy ;). Nie wspominajac SSX, simsów, need for speed (chociaz teraz sprawdzilem i fify powstawaly od 93, ale umowmy sie - to juz powoli byla koncowka 4 generacji).

      Usuń
    11. "Oczywiscie ze nie, gry z 2-4 generacji to był glownie 90% gameplay średnio, nie było tak ciezkiego nacisku na fabule i jej dostarczenie. Wynikalo to przede wszystkim z mozliwosci jakie dawal sprzet w tamtych czasach (i gatunki jakie były), w ciagle rozwijajacej sie, bardzo mlodej branzy gdzie trzeba bylo delikatnie stąpać po grzązkim terenie (co zreszta jest do dzisiaj). "

      Ale ja dokładnie własnie do tego pije w kwesti "wydoroślenia" ( mgliste okreslenie ale : ;) :)


      My się zgadzamy tylko jakos tak asymptotycznie :D . Skoro analogie o nauce to może ta będzie trafna, elektryczność. Nie mówie że przed jej wynalzeieniem wcześniej tylko wieki ciemne nie działo się nic i wiedzy nie przybywało. był stały rozwój. Jednak od tego momentu ukształtował sie świat jaki znamy i na bazie tego się rozwija :D. Analogicznie , 3d, duze nośniki, szeroka publiczka i budżety były razem takim węzłem jak elektrycznośc i dały fundament branżuni jaką znamy dziś, zaczynając od gatunków, marek, gamplaya , sposobów i skali produkcji itd itp.


      "pcmr robi coś takiego i nie wazelinuje siebie nawzajem na kazdym kroku"

      I z kazdą porcją wazeliny można schować głowe jeszce bardziej w tyłek aby fakty znikneły z zasięgu wzroku XD

      Usuń
    12. No ale z tym pradem to tez tak... Bo prad mozna traktowac jako caloksztalt - gaming jako taki. A sposoby na jego pozyskiwanie np. to jako kolejne generacje. I tak mozna sie sprzeczac w nieskonczonosc :D.

      Usuń
    13. PFFF można xd. asymptota indeed:>

      Usuń
  13. "Do-kła-dnie:) Jak otworzysz sobie stare gazetki to różnica jest porażająca. Wtedy pisali to bardziej hardcorowi pasjonaci ze znacznie lepszym warsztatem merytorycznym i szerszym spojrzeniem big picture i przede wszystkim własnym zdaniem a nie tylko rozglądającym sie po twiterkach "jest ból dupy? nie ma? co tu wypada napisać dziś". tez pisali czasami głupotki ale to pewnie dlatego że modem się rozłaczył , a dziś? Totalne szambo. "

    Dokładnie, otwieram właśnie secrete service z 97 roku i po prostu inne światy. Sposób pisania, duże gierki recki na 4 str, gierki do wyboru do koloru w gatunkach : wing comander 5, daikatana, falcon 4.0, populous, hexen 2, broken sword 2, litlle big adventure 2, total anhilation,blood omen lagacy of kain port VF 2 i recka gulasha ( czy on nie by kred naczelnym neo ?) z podsumowaniem, że gierka na jego pentium 133 chodzi w 1,2 fps i biegnie do sklepu po p200 mmx.:D I to wszystko w jednym tylko numerze...

    Absolutnie zero bólu dupy na punkcie konsol, baaa, osobny kącik konsolowy i dowolny cytat z kolejno losowo wybranego nr z 98r "plystation na świecnie trzyma się w dalszym ciągu znakomicie - firma donosi o liczbie 20 mln sprzedanych konsol. Po niekończącym się paśmie sukcesow , także na rynku software'owym , Sony planuje na luty kolejną ofensywe tytułów"
    Teraz się piszę, że na ps4 nie ma w co grać i że przez 5% czasu gry spada do 25 fps.

    W ogóle wszystko jakoś stylistycznie, gramatycznie lepiej, bogactwo języka, lekkie pióro. Teraz wszystko jakies płytkie pisanie, nic od siebie. Władziu, internety wszystkiemu winne, no i upadek pc, gdzie mamy tylko porty przepisywane z konsol, a exy to próba żerowania na sentymentach "robimy klona baldurs gate", który graficznie wygląda jak remaster staroci napisany w unity, a często nawet nie potrafi dorównać gameplay'owi... Przenosząc realia z tamtych czasów i pozycyje pc w świecie gier, dziś baldurs gate z 98r pewnie hulałby na frostbite 4:D Zresztą 4 lata poźniej w newerwinter night przenieśli się na 3d, a Ci wracają do widoku izo:D beka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "...i recka gulasha ( czy on nie by kred naczelnym neo ?)"

      Tak był. red naczem neo i neo+ ( powiedziałbym że + to taki czysto konsolowy spadkobierca klimatu SS), gdzieś w jakims kartonie mam 70numerów :D

      Gazetki dawno w ręku żadnej nie miałem ale już dawno temu parówy jak w internecie tylko miesiąc póżniej ale tak ogólnie skąd to się bierze chyba wiem. wystarczy połaczyć kropki.

      Kliki i sprzedaż spadają generalnie wszystkim chyba ze naprodukują 1000newsów dziennie po 3 linijki ,a rosną na tubie. W gazetach jeszce gorzej. Co widzimy na tubie? gwiazdy gimbusów siedzą i reklamują a to jakiąs klawiaturke z ledami , a to myszke batmana a to nową grzałeczke lub krzesełko. Redachtór mysli , kufa tez tak bym chciał.
      W miedzyczasie klepie te newsy i paczy w komentarze a tam co ? nerdy znalazły sobie powód do młocki, którzy najgłosniejsi? oczywiscie ze szympansy , mysli" o kurka oni używają słów o których nie mam pojęcia musi być coś na rzeczy. noted "
      Jaką tarcze przyjmują szympanse na początku generacji na samą mysl o exkluziwach które powinni miec juz na poprzednim peecee? fps/p/fps/pfps/p do porzygu.
      Przeciętny redaktor jest dziś bardzo ciemny w sprawach technicznych , bo jakby nie był to zajmowałby sie czyms innym niz tarzaniem w brukowcach za grosze, hejt ale prawdziwy. To widać , zauważ jak żadko na portalozie potrafią cokolwiek powiedzieć o oprawie gier oprócz p i fps bo na palcach liczyć potrafią. Pamietam że w tych starych gazetakch nawet bardziej nastawionych na konsole bardziej porównywało się modele, technologie, rozwiazania graficzne dynamike ? dziś nie ma tego a jednynie koza robie kupe w 60fps? 10/10 w 30? uuu to 4/10 nigdy nie było tak żle chyba poczeba nowych konsol :>
      Nawet jesli redachtór chce czegos sie dowiedzieć to co? wchodzi na Fraudry a tam? Nawet jesli prawda to przedstawiona w tak zapalczywy fatalistyczny sposób z przeskaiwaniem z wątku na wątek i przypuszceniami przedstawionymi jako fakty że jeśli nie masz solidnej wiedzy technicznej żeby to przefiltrowac to na pewno się złapiesz na ich słowa klucze. podczas gdy tak naprawde wszyskie roznice w dzisjszych muliplatformach to bzdety. Potem są takie kwiatki bełkot pierwszego lepszego redachtóra który " uwielbia czytać eurogejmera uwielbiajacego pastwic sie pastwic sie nad grami"
      http://restinpc.blogspot.com/2016/04/pecety-juz-za-sabe-mozna-sie-usmiac.html?showComment=1460741244790

      Tymczasem gry na konsole , działają najlepiej w historii stosunku do pc , róznice w muliplatformach równiez najmniejsze, pecet stracił cały higendowy development a gpu ktore kosztowały 300-500$ kosztuja 1200. Normalnie mozna poczuc się jak w "idiotokracji", swietny film jak ktos nie widział. Tyle w technicznych sprawach.

      O tym że AAA to dziś cięzki temat ( pojawiaja sie jakieś nowe studia? raczej w druga strone...) tez nie przeczytasz nigdzie , raczej przedstawia się jedną strone medalu tylko " łoszukali cie baranie jak mogli kliknij i skomentuj"...

      Toksyczna papka redaktorskiej mizerii, kontenciku sponsorowanego, cynizmu i znudzenie podlane marnymi perspektywami w statystykach a już wybitnie widoczne na końcu tej stonogi w naszych portalach. Usmiecham się ilekroć słysze że któryś padł. Czytał Zbigniew Stonoga.

      Usuń
  14. W ogole co myslisz Wladziu o tym ze wczoraj na chwile pojawilo sie Red Dead REVOLVER na PS4 na PSN? Ni stąd ni z owąd pojawilo sie w sklepie ale juz zniknelo (damage control oczywisty) - myslisz ze to jakies wskazowki od R* ze Red Dead Redemption 2 wychodzi? Jak dla mnie to troche moze to byc, taki kontrolowany wyciek ktory moze cos dawac do myslenia na zasadzie "wrzucimy RDR na dobe na PSN bez wczesniejszej zapowiedzi, zrobi sie szum, usuniemy ze sklepu, bedzie jeszcze wieskzy szum wokol marki". No bo PROSZE - zeby gra w sklepie sie pojawila to musi duzo zielonych swiatelek byc nadanych przez wysoko rangą pracowników Sony jak i R*. To nie jest przypadkowe zamkniecie przegladarki bo kursor zjechal w prawy górny róg, nie jest to przypadkowe nacisniecie czerwonego guzika.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak, może fuckup, może celowo ale do czegoś sie szykują jak to bywa z remasterami poprzedzającymi sequele. Tak jak pisałem w art, te same osoby które rok temu szczuły przed e3 o last guardian, shenmue i ff7 remake i wszyscy pukali się w główke bo brzmi to jak fun fiction, w tym roku wrzucały miedzy wierszami teasery z crashem, spidermanem i ...RDR2. z ostatnim coś nie wypaliło , ponoć przez zbytnie podobienstwo do strzelanin w barze. Trailer days gone przy początku konfernecji i gameplay na końcu wyglądały jak jakaś zmiana na ostatnią chwile a to rdr2 miał zakonczyć;)

      Usuń