Strony

sobota, 26 kwietnia 2014

Wycieczka w gamingowe slumsy czyli w co i jak gramy na pc:>


Wielokrotnie słyszymy o domniemanym renesansie peceta,  komitet obrony pc, nvidia , i inni przytaczają miliardowe cyferki, Wreszcie znamy dowody z których   czarno na białym widzimy z czego wynikają. U hardcorowych  pecetowych graczy powinny wywołać większy ból tyłka niż komplesky z powodu konsol.



Raz po raz słyszymy a tym jak całościowe przychody z branży gier pc idą w dziesiątki mld$ (oczywista oczywistość), według różnych statystyk od 20-30 MLD  , można nawet spróbować coś przeinaczyć i ogłosić renesans lub dominacje:> Cóż nie o taki renesans pluje przeciętny fanboj na internetach z nowym komputerkiem a szczególnie ci pamiętający lepsze czasy peceta :)


Zacznijmy od steama,  najnowsze  dostępne dane mówią o przychodach rzędu 1.5 MLD dolarów. Wygląda całkiem biednie na tyle tych dziesiątek miliardów czyż nie? a przecież to taka potęga i zbawca pc :>. Zanim wyszczególnimy skąd wzięła się reszta i jak nieistotny jest ambitny  gracz pecetowy i jaką małą ma sile nabywczą , przeanalizujemy co i jak się sprzedaje na tym straganie, bo ostatnio były ciekawe wycieki.


Ars technica ( w środku długa lista ) sporządziła pewien hack w wyniku którego mniej więcej oszacowali ile może być gier przypisanych do steamowych kont. Na pierwszy rzut oka imponujące ale gdy przyrzec się bliżej wyłania się obraz miernoty, taki polsat wręcz:D  . Pierwsze kilkadziesiąt miejsc zajmują głównie tytuły  które były rozdawane za darmo  dopiero później zaczynają się solidniejsze pozycje których górnym limitem jest okolo 2 mln sztuk i 3/4 tego po ciężkich wyprzedażach patrząc na kilka informacji prasowych  o sprzedaży po pełnej cenie .  To wszystko serio ? Cóż , z pewnością można powiedzieć że z takiego wsparcia renesansu nie będzie i ciężko oczekiwać porządnego pecetowego rpg, fpsa,  rtsa  symulatora jak za starych dobrych czasów, co najwyżej bezpiecznego odgrzewania kotleta jak np w cywilizacji  :>. Tymczasem na konsolach spokojnie można inwestować w ambitne pozycje wiedząc ze sprzedadzą się w kilkunastu milionach sztuk za średnio kilkukrotnie wyższą cene:)


To może zostawmy steama który wypada blado  na tle pc gamingu skupionego wokół casualowo-autystycznego klikania  dla niewymagających. Zdradzę Wam ze władziu miał do czynienia z kilkoma firmami w których produkowane są darmowe klikadła. Za każdym razem było to podejście : " nie projektujemy gry projektujemy biznes plan, i  autystyczne mechanizmy które zagonią   ich do płacenia" z absolutnie każda decyzją podporządkowaną temu, cokolwiek by nie mówiono oficjalnie jak grzecznie poklepywano po pleckach.

Podejście to widzimy w najpopularniejszych




Widzimy tutuły w których te założenia spełnione są perfekcyjnie, a cała reszta jest tylko zapychacz .  Dla niewymagającego gracz kompletnie dla przyjęcia są jakieś pokraki w strojach sado maso wyglądające jakby rysował je programista na  lunchu albo generator, bo i tak grupa docelowa ma słabe komputerki które i uniemożliwiają postęp graficzny . równie żenująca jest  oprawa dźwiękowa wydające z siebie odgłosy które zażenowany byłbym puścić w mieszkaniu.  O jakiejkolwiek warstwie fabularnej można zapomnieć.

Należałoby dodać jeszcze przychody z fejsbukowych/przeglądrkowych  pierdołek ale na samą myśl  boli mnie głowa wiec pominę , ale z pewnością miliardy much nie mogą sie mylić:>

Taki oto mamy pecetowy renesans , szczególnie zabawnie wyglądają zapewnienia nvidi "pcgaming nie umarł , kupujcie geforcy czeka was jakość " i ilustrowanie to milierdami z obelśnych casualowych popierdółek. Choć przy ich podejściu do klienta to nie dziwi za bardzo



Na koniec małe porównanie . Zobaczymy jak wyglądają te gamingowe slumsy rozciągające się na 90% platformy , weźmy pierwszy tytuł z tej listy  który odniósł największy sukces , crossfire (reszta nawet klonuje siebie samą wiec trudno by wyróżniać:>)





Wygląda jak biedny kuzyn call of duty , oprócz oprawy z 1999 i kiepskiego gameplayu na kiepskich mapach, ma pewnie równie rozpiskelowane skiny do  karabinu( zapewne sprzedawane za na setki dolarów). Typowy gracz pecetowy chciałby zatem być jak konsolowy ale zadowala się najczęściej namiastką.

Jaki morał? po raz kolejny widzimy podejście przypominające " nie będę płacił za HBO( konsole) obejrzę klan(lista)  na tvp bo za darmo lub zaczekam aż będzie za 3 lata z lektorem na polsacie(steam)"





51 komentarzy:

  1. Warto jeszcze dodać, jeśli to rzeczywiście jest prawda, że :

    "Prowizja, jaką pobierają od twórców sprzedających na Steamie, chociaż zróżnicowana, jest jednakże wyższa nawet od tej, którą pobierają producenci konsol – Nintendo, Sony i Microsoft. Zaznaczam – w zależności od wydawcy, opłaty różnią się, ale o ile na konsolach ta opłata to około 15%, tak Valve zgarnia około 30%"
    ( http://www.niezgrani.pl/2014/01/22/jezeli-nie-ma-cie-na-steamie-nie-istniejesz-blaski-i-cienie-monopolizacji-sprzedazy-gier-na-pc/ )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stosunek 70/30 jest potwierdzony z rożnych źródeł, vide Forbes: http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2012/02/16/the-numbers-behind-steams-success/
      "...Below (via Videogamedesignschools) is a rather informative graphic that shows some of the more important numbers behind Steam’s success. The most notable statistics show that sales of a game are split 70-30 between the developer and Steam, whereas retail copies are 70-30 the other way, with developers getting the short end of the stick while retailers take a bigger chunk of the pie..."

      Usuń
  2. Władziu w tym arcie do którego linkujesz są bardzo ciekawe statystki z których jasno wynika że steam nie jest też rajem dla twórców indie, jak malują to fanboje. Wychodzi na to że znakomita większość nie odnosi sukcesu i sprzedawanych jest kilka tys sztuk. Zdecydowanie materiał na kolejny obrazoburczy art ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Napisz o failu z dark souls, połowie pecetowców kraszuje po intrze, a reszta męczy się na myszce która jest tam fatalnie zrobiona :D
    jedynie ci co mają pada od x360 (no chociażby ja ;d) mogą w miarę spokojnie pograć D:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pewnei dlatego, że mają pirackie wersje i crack nie do konca dobrze napisany :D hahaha.

      Usuń
    2. Nawet zrobili moda, że oświetlenie wygląda "podobnie" jak w zapowiedziach ;)

      http://www.youtube.com/watch?v=EN4znC0A9_Q

      Usuń
    3. co do PCtowych problemów DS2 nikogo zainteresowanego nie powinno to dziwić.
      Natomiast jest inna dość zabawna kwestia - czyli "mod" wydany do gry przez niejakiego Durante.A co w tym takiego zabawnego ? Zacytujmy CD Actiona:
      "...Z kolei w tym samym czasie Peter Thoman, znany szerzej jako Durante, wziął się za usprawnianie produkcji na własną rękę. W kilka godzin po premierze gry opublikował współpracujący z nią mod GeDoSaTo. Pozwala on na aktywację downsamplingu – opcji, która wymusza uruchomienie tytułu w większej rozdzielczości, a następnie przeskalowuje obraz do standardowych wymiarów. Dzięki temu jego krawędzie są wygładzone, co skutkuje lepszej jakości oprawą wizualną. Poza tym poprawione zostają tekstury, a gracz otrzymuje dostęp do kilku dodatkowych ustawień graficznych – można włączyć m.in. cieniowanie powierzchniowe i głębie ostrości. Wcześniej Durante zrobił moda DSfix do pierwszej części w wersji PC, który eliminował wiele kłopotów związanych z grą..."
      Źródłó: http://www.cdaction.pl/news-37898/dark-souls-ii-problemy-z-wersja-pc-durante-usprawnia-ja-modem.html
      Podsumujmy najciekawsze kwestie:
      - Durante, wziął się za usprawnianie produkcji na własną rękę.
      - W kilka godzin po premierze gry opublikował współpracujący z nią mod GeDoSaTo.
      - Pozwala on na ..... co skutkuje lepszej jakości oprawą wizualną
      Pan "Durante" prawdziwy PCtowy cudotwórca!
      Bynajmniej! kolejny nius z CD A z dnia 17 kwietna: http://www.cdaction.pl/news-37818/martwiliscie-sie-o-jakosc-portu-pc-dark-souls-ii-nie-ma-potrzeby--jest-bardzo-dobrze.html
      A w niusie- UWAGA tydziń przed PCtowa premierą gry - czytamy:
      "Ze względu na kiepski port Dark Souls na PC, który trzeba było potraktować modem DSfix, by w ogóle dało się grać, wielu z nas obawiało się pecetowej wersji Dark Souls II. Wygląda na to, że niesłusznie – o czym przekonał się Peter "Durante" Thoman, sam autor DSfix,..."
      Zaiste czy tylko ja widze tu typowe PCtowe Dwójmyślenie?
      Najpierw Durante bezczelnie okłamuje graczy że jest dobrze, a tydzień później wydaje patch poprawiajądzy grę.
      Oczywiście moda/patch wydaje i robi kompletnie sam bez dostepu do kodu źródłowego gry i bez pomocy From So. czy Namco Bandai.
      Ta jasne.

      Usuń
    4. No dark souls zasługuje na osobny wpis:> Kiepski porcik tym razem z możliwością zmiany rozdzielczości na które dalej wygląda jak kupa... klękajcie narody renesans nadszedł:D

      Usuń
    5. @Zoltar
      Jest lepiej, odnosząc się do dark souls, bo to była tragedia portu :)
      Tej gry to 100 modów nie poprawi, jest po prostu przestarzała technologicznie.

      Trzeba czekać na demon's souls 2 na ps4 :)

      Usuń
  4. A pctowcy głoszą, że to konsole hamują rozwój technologiczny gier..
    Wystarczy spojrzeć na te statystyki i trochę pomyśleć.

    http://wccftech.com/epic-developing-high-end-game-push-generation-graphics-teases-lot-unreal-engine-4-titles/

    Nie zdziwię się, jak ten next gen w ogóle nie wyjdzie na pc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kradnący software pecetowcy do spólki z producentami sprzętu zagwarantowali stop rozwoju technologicznemu gier na tej platformie, to jedyna recz która spektakularnie tam wyszła:)

      Usuń
  5. Informacje ciekawe zaiste, ale tez nie powinny nikogo zaskakiwać.
    No może poza kilkoma kwestiami które mnie osobiście zaskoczyły. czyli:
    1. "...Zacznijmy od Steama, najnowsze dostępne dane mówią o przychodach rzędu 1.5 MLD dolarów...."
    To nawet nie jest biedne to jest żałosne.
    PRZYCHÓD, nie dochód, 1500 mln dolarów na 65 milionów użytkowników Pary?
    Przecież to daje 23 dolary wydane przez użytkownika. DWADZIEŚCIA TRZY DOLARY!!!
    A w kwestii formalnej informacja co do ilości kont na Steamie: http://www.theverge.com/2013/10/30/5045830/steam-65-million-active-accounts-6-million-concurrent-users
    Renesans PCtowego gamingu? Przy takich wydatkach PCtowych graczy? Ad Kalendas Graecas - jak mówili Rzymianie.

    2. Bardzo ciekawy wykres:
    http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2014/04/steam-meter-update-2.001.png
    Zasadniczo 1/4 zakupionych gier w ogóle nie została uruchomiona.
    Pozostawię bez komentarza - bo i po co!
    Zasadniczo zaledwie 1% użytkowników Steama spędziło przy zakupionym tytule powyżej 460h.
    Patrząc na ten wykres tak sie zastanawiam o co chodzi? Niby użytkownicy Pary męczą kilkuletnie tytuły na potęgę a zaledwie 1% spędziło przy jakiejś grze około 500 godzin.
    Postanowiłem sobie zerknąć na Battleloga i sprawdzić ile czasu spędziłem przy BF3 i BF4.
    BF3 - 798h
    BF4 - 220h
    Nie wiem jak to rozumieć. Albo PC "niedzielnym graniem stoi". Albo PCtowe tytuły nie sa warte spędzania z nimi setek godzin - w tym także multiplatformy.
    Ewentualnie jest jeszcze inaczej - jak nie wiem, może ktoś ma iny pomysł?

    3. Podsumowanie.
    Dane zebrane przez ArsTechnika pokazują jasno to do czegfo zagorzali fani grania na PC przyznać sie nie chcą:
    - PCtowi gracze wydaja na gry marne pieniądze
    - PC grami FTP stoi
    - PCtowi gracze męczący tytuły na podęge to żąłosny 1% całej populacji Steama.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tym kupowaniem i niegranien to pewnie jest tak że "gracz" spiracił , skonczył a potem dostał w bundlu i olał. Btw juz wyszły nieprawidłowosci z tych szacunków . np dark souls 1 wydawca twierdzi ze sprzedał 2.4 mln egzemplarzy z czego 2mln na konsolach
      https://dl.dropboxusercontent.com/u/18784158/dark-souls-sales.jpg
      a ars wyliczył ze 1.4mln na pc:D o kant dupy zatem:)


      Owszem to przychód a nie zysk:) poza nielicznymi wyjatkami przypomina to lumpeks, biznes jest to może dla właściciela, dla producenta co najwyżej promocja marki.


      Niedzielnym graniem stoi, po prostu target przeszedł z tibii i cs na lol i crossfire bo "da sie grac" i za darmo;)

      Usuń
    2. Może namco wyliczył dla pc tylko wersje pudełkowe ?
      Chociaż nawet te 1,4 mln jeśli tp prawda, to kupione za 5 eur :)

      Usuń
    3. wątpliwie. jaki sens chwalic się liczba sprzedanych kopii przed inwestorami, uwzgledniając tylko pudełkow wersje skoro cyfrowych miałoby byc tak duzo?:>

      Usuń
    4. Informacja o 2,4 mln sprzedanych egzemplarzy DSa pochodzi z 12 kwietnia 2013-go, źródło: www.eurogamer.net/articles/2013-04-12-dark-souls-worldwide-sales-total-2-3-million
      Od tego dnia Namco-Bandai nie chwalili się ilością sprzedanych egzemplarzy.
      Istnieje więc całkiem spora szansa że w ciągu roku, przy odpowiednich obniżkach cen, DS znalazł się w posiadaniu tych 1,4 mln PCtowców.

      Usuń
  6. https://www.youtube.com/watch?v=LAJjPTDG9ak widać sterowanie pada ps4 ;D jest moc :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. całkiem spoko i tyrion za lektora! wole symulator kozy, koniecznie w full hd:D

      Usuń
  7. Wladek, a ty w ogole grasz w gry? Jak cie lubie to nigdy nie piszesz o grach, co lubisz itp tylko pieprzysz o technikaliach. Rozumiem, taki mamy klimat, ale chetnie poczytalbym o twich growych preferencjach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszak pod którymś newsem nie tak dawno wywiazała sie dyskusja:>Głównie single player, nastawione na fabuły klimatyczne, aaa, z bezkompromisowym artemRockstar, bethesda, naugty dog i inni z sony, halo itd. Indie tez lubie ale nie te z rodzaju piskelozy kalkujacej schematy w 15 tytułach :)
      pokrakami w stylu risen dibalo, doty, i innymi klikadłami gardzę:)

      Usuń
  8. Władzio widzisz to normalnie zachwyt pc master race jeszcze trochę i się zesra...... z tej prowizory pc-towej.

    Tragedia normalnie i z czego oni się tak podniecają ja pier......

    http://pclab.pl/kom71696.html

    Gimbazja nawet takie teksty rzuca

    "Konsole do grania? HAHAHAHH to się nadaje jako podstawka do telewizora
    Swoją drogą nie dziwi mnie ten stan rzeczy. Stare konsole to było guano a ten 'next gen' to jeszcze większe rozczarowanie"

    No debil roku tyle w temacie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ból dupy pecetowca jak sie patrzy:> wspomnij o symaulatorach kozy i gierkach z fejsbuka i daj linka do tego arta zobaczysz ile plusów dostaniesz:D

      Usuń
    2. W tamtym wątku moja argumentacja za konsolami, pomimo że rzeczowa i daleka od chamstwa, i tak została zminusowana praktycznie od razu. Niestety, gaming pecetowy w Polsce to czysty fanatyzm. Czekam na czasy aż ci maniacy się ockną. Ciężko będzie, jeśli jedyne, co widział taki fanatyk to LoL i beta DayZ i to na dodatek odpalone na kompie jeszcze z komunii, co to rodzinka zrobiła zrzutę i udało się uzbierać te 2 koła na coś na czym "da się grać". Taki gość recenzje i trailery tytułów z konsol pewnie nawet pomija, żeby przypadkiem nie zobaczyć czegoś, co go zwali z krzesła.

      Usuń
    3. https://dl.dropboxusercontent.com/u/18784158/plt/FgSwj%5B1%5D.gif

      Pamietaj ze polacy mają prowizore we krwi , parabanki, paraapteki, polocota jest lepsza od coca coli, luksusowe paróweczki ,zezłomowane samochody ból dupy z konsol, ból dupy z appla, bol dupt z HBO nawet widziałem:D
      Nie oczekujmy cudów:) ale... pamiętam ze bylo sporo gorzej :)

      Usuń
    4. Żenada, tam naprawdę na tym portalu albo głupich udają albo diagnoza "dzieciarnia co PC utożsamia z LOLem". Jakby na szczycie list PC był saper to też by się cieszyli .

      Znamienne jest, że większość starszych pctowców kupiło konsole i olało blachę.

      P.S.
      Pepsi jest lepsze od coca-coli:)

      Usuń
    5. im mniej prawdziwie pecetowych gier tym wiecej szczekania w internetach:> Gracze pecetowi wymarli a gimby nie pamiętajOM.

      Moze byc i pepsi :> ale żeby polococta?:D

      Usuń
    6. PC do rozrywki głównie dla tych co OSZCZENDZAJOM. Centrum dowodzenia PC - czyli filmy, gry, fejsbuś i "praca" w jednym miejscu. Główny sklep to RELOADED. Biedota niszczy kręgosłupy przez 24h/dobę, tłumacząć sobie że to jest cool.

      W końcu to najlepsze wytłumaczenie gdy w portfelu pustka. Takiemu nie przetłumaczysz wygody grania na PS4 i PS3 na 50" TV, czy oglądania filmów Bluray w miejsce kompresowanych ripów, albo przeglądania internetu na ipadzie w ogrodzie pod parasolem popijając drinka. PC to bóg rozrywki dla biedoty, głównie mentalnej biedoty.

      Usuń
    7. Artykuł na PC Labie mówi/pisze? wyraźnie o tym o czym my już wiemy - PC grami MMO i FTP stoi.
      Natomiast poziom komentarzy i wypowiedzi jak zwykle pływa gdzieś w szambie. Nie wiem tylko czy jest to wynikiem. Albo niektórzy z tych wypowiadających się nie potrafią czytać ze zrozumieniem, albo nie chcą przyjąć tej informacji do wiadomości.
      Myślę że najlepiej cały poziom wypowiedzi w tym temacie podsumował użytkownik o niku Kowal:
      "Niezły flamewar, a nikt nie przeczytał nawet newsa gdzie nie ma ani słowa o sprzedaży gier, ani o tym gdzie gry są lepsze. Jest o dochodach z rynku gier, moi drodzy, nie ma tutaj ani o pctowych strategiach, ani o konsolowych exach. Jest mowa o mobach, srobach, f2p i tym całym mikropłatnościowym syfie, gdzie wydawane są ogromne pieniądze na lepszy mieczyk i tym podobne rzeczy. News ten nie dotyczy w ogóle producentów gier AAA, a o to się bijecie..."

      Usuń
    8. Wiem, że konsolowców przerasta podłączenie kompa pod TV, wiem biedaki, jeszcze brakuje mi tekstów o instalacji sterowników i problemach z tym związanych. Oczywiście jak mówię konsologłówkom, że istnieje taki program jak SlimDrivers, który wszystko pięknie instaluje i nie ma problemów to gały robią:)

      Usuń
    9. Slim Drivers ;D idz chłopczyku do szkoły podłączac komp pod tv ? co mamusia na monitor nie dała ? biedaku :D

      Usuń
    10. Ani ładu ani składu w twojej wypowiedzi. Najpierw piszesz coś o szkole później o monitorze. Co ma jedno do drugiego, wiem że konsologłowie nie grzeszy inteligencją a w twoim wypadku widać wyraźnie że masz iloczyn zamiast ilorazu inteligencji:)
      Na marginesie specjalnością konsologówków w Polsce jest kupowanie na raty, bo nie stać a później okradanie wydawców przez kupowanie używek i jeszcze moralizowanie innych. Jesteście żałośni:)

      Usuń
    11. Saturn, dziś. Stoi PS3 za 599zł.

      Ta konsola jest w stanie odpalić grę konsolową w stylu TLOU, Uncharted, Gran Turismo, GTA V, Red Dead Redemption czy Resistance, których na PC NIE MA.

      Dodatkowo można na niej grać w KAŻDĄ NAJNOWSZĄ grę PECETOWĄ, np Hitman Absolution, Max Payne 3, Far Cry 3, Tomb Raider, Assasins Creed IV, czy Splinter Cell Blacklist.

      Te pecetowe gry działają nawet przyjemniej na konsoli. To znaczy, szybciej się ładują poziomy, nie trzeba mordować się z DRM, nie trzeba ręcznie nic aktualizować ani instalować, łatwiejsza obsługa i zarządzanie. PS3 startuje błyskawicznie, po paru sekundach od włączanie ZDALNEGO padem można usiąść w fotelu i grać.

      Co mi daje PC w grach PECETOWYCH? Nic oprócz ostrzejszej grafiki. Niektóre pecetowe gry chodzą nawet płynniej na konsoli, nie ma stutteringu, jest czysty gameplay i fun. I o to chodzi w graniu.

      Konsola w cenie karty grafiki. Z potrzeby onanizowania się ostrymi krawędziami i FSAA można się wyleczyć. Przemyśl to.

      Usuń
    12. Anonymous30 kwietnia 2014 10:21 ty to masz inteligencje :D jak kura :D juz wypłakałes u mamusi kaske na karte grafiki ?

      Usuń
    13. Anonymous30 kwietnia 2014 10:21 a co do okradania to niedługo tylko gry pokroju koza simulatro wam zostana:D bo twórcy maja gdzies bande pc złodzieji.

      Usuń
    14. @Anonymous30 kwietnia 2014 10:21
      1. Masz racje polski konsolowy plebs kupuje na raty bo ich nie stać. A gry same uzywki i "producentów okradajo"
      http://pclab.pl/news54966.html - "...Gra Rockstara po tygodniu sprzedaży w Polsce trafiła do rąk ponad 100 tys. graczy. Jest to rezultat godny pochwały, tym bardziej że pobito znacząco dotychczasowego rekordzistę na naszym rynku – Wiedźmina 2, który potrzebował na przekroczenie tej bariery… okrągłego miesiąca..."
      Jak rozumiem żaden PCtowy tytuł nie sprzedał sie w ilości 100k w ciągu tygodnia w kraju nad Wisłą od czasów Piasta Kołodzieja :D
      Może pochwal sie kolego kolorowy tymi danymi sprzedarzowymi PCtowych eksów z roku 2013. Pośmiejemy sie razem, zobaczymy gdzie ta PCtowa gotowość na FHD i 60 kl/s od dwóch lat?

      2. Dziecko kochane wytłumacz mi jak zakupienie przeze mnie produktu i jego odsprzedanie jest "okradaniem producenta"
      Ja rozumiem że propaganda wydawców i Steama zlasowała ci już mózg albo też samodzielne używanie tej części ciała sprawia ci kłopot.
      Zakupiony przeze mnie egzemplarz gry jest MÓJ, a nie Sony, MS, EA czy Ubisoftu.Natomiast aby uzmysłowić ci paranoje która prezentujesz przedstawię ci hipotetyczna sytuacje z przyszłości jesli ludzie tacy jak ty będa stanowili wiekszość.
      Idziesz do sklepu i kupujesz butelkę wódki. Oprócz banderoli na butelce jest taki oto napis:
      ZABRANIA SIE ODSPRZEDAŻY, OBDAROWYWANIA, WYNAJMU I CZĘSTOWANIA PRODUKTEM BEZ ZGODY GORZELNI.
      Przyjdą do ciebie znajomi to im nie polejesz bo pan Gorzelnik stwierdził że NIE LZIA, bo przecież faktycznie kopiłeś tylko licencje na używanie wódki a nie wódkę.

      Usuń
    15. "Podłączanie komputerka pod tv..."

      LOL pierwsze lepsze dark souls i juz są problemy z kolorystyką i znikaniem obrazu, chyba poszukam jakiegoś programu szpiegujacego ktory zabierze mi ram dla gry i sciagnie sterowniki w tle, pewnie dlatego te dropy z przejscia z jednego pokoju do drugiego:>

      Usuń
    16. @zoltar
      " Albo niektórzy z tych wypowiadających się nie potrafią czytać ze zrozumieniem, albo nie chcą przyjąć tej informacji do wiadomości."

      obstawiam przewage tego drugiego, choc oczywiście znajac swiadomośc graczy pecetowych pierwszego tez nie mało:D

      Usuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. To warte jest większego newsa! http://hatak.pl/artykuly/dlaczego-destiny-nie-pojawi-sie-na-pc-tworcy-gry-wyjasniaja-decyzje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bungie - kolejne świetne studio, które zawinęło się z grajdołka pctowego.
      Myth: The Fallen Lords i Myth II: Soulblighter - genialne klimatyczne strategie.. no ale, to już nie wróci.

      http://www.youtube.com/watch?v=xrjljJulC5g

      Usuń
    2. extra extra extra chetowanie tylko na pc:)

      Usuń
  11. gdzie ta grafika 10 razy lepsza na nex genie??

    https://www.youtube.com/results?search_query=ps3+vs+ps4

    wladzop podnieca sie cyferkami jak pecetowiec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://restinpc.blogspot.com/2013/06/nie-dla-psa-kiebasa.html


      A gdzie ta grafika na "mocnym pc" gotowym od 5 lat ?:>

      Usuń
  12. Obserwuje całą ta sytuacje z pc ..z konsolami...z grami itp i dochodze do wniosku pc to zabawa dla dzici...nie mówie o wieku , chłopaczki kupia nowa grafike i juz jazda co to on nie ma , a intel ? jeju "mam i5" ...banda biedaków umysłowych bo zamiast grac kłóca sie o cyferki w opisie wydajności na benchmarkach.A pootem a konsole to słabsze ..i to 2x od mojej grafiki ...chiecko co z tego skoro i tak nie daje rady...bo ma nie dawac...rynek tego wymaga...i cytat miesiąca "Gówno prawda że CPU+GPU w jednym to przyszłość, bo nigdy procesor nie będzie jednocześnie wydajny, ani integra nie będzie bardzo wydajna. To tak samo z mikrofonami. Żaden headset nie dorówna normalnej pojemnościówce. Poza tym to konsole właśnie hamują rynek gier, ale w sumie to może i dobrze, bo grafiki co miesiąc wymieniać nie muszę, by pograć w 30 klatkach na low w 800x600. Jesteś zwykłym kiepskim trollem, który chciał wszystkim pokazać jaki Ty to nie jesteś. Polecam specjalnie dla Ciebie https://www.youtube.com/watch?v=22SK1oxMuNc" no popis wiedzy nie ma co.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://restinpc.blogspot.com/2013/11/jak-wymary-pecetowe-exkluziwy.html
      http://restinpc.blogspot.com/2013/11/porownajmy-wyniki-w-najpopularniejszych.html

      pecetowcy skutecznie strzelili sobie w stope i raz na zawsze zatrzymali realny rozwoj grafiki na prowizorycznej platformie.

      Teraz po wielkich "szczędnosciach" i wydaniu co najmniej 10tys lub żuleniu w crossfire i tibie :.

      http://restinpc.blogspot.com/2013/11/z-matematyka-nie-wygrasz-czesc-1-czyli.html

      Dalej robią petycje a najładniejszych gier nawet z last genów prózno szukac na pc

      http://restinpc.blogspot.com/2013/10/beyond-two-souls-vs-przygodowki-pecetowe.html

      Usuń
  13. 900p styka tak samo jak 30 fps to ze konsole sa jakie sa ma swoje plusy a i nie musze placic 4 razy wiecej zeby miec pare graficznych bajerow zgadzam sie z przedmowca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 900p i 30 fps ? :D
      http://restinpc.blogspot.com/2013/10/pecetowy-fanboj-na-widok-next-gena.html



      na pc pewnie za 3 lata i znajdą sposób żeby wymusic wymiane sprzętu:D


      Proponuje kupienie 3-4 pecetów za 10tys w ciągu 8 lat i granie w LOLa bo za darmo , doskonała inwestycja:>


      PS a nioshocka infinite to zobaczysz na wyprzedaży za 2 lata , konsolowcy mili za darmo:)


      Usuń
  14. władziu zobacz jakie wyprzedaże ubisoftu na psn dosłownie rywalizują z najlepszymi wyprzedażami od volvo . Teraz konsolowcy nie dość że płacą za sprzęt kilkakrotnie mniej to płacą mało za gry lub mogą kupic ciut drożej ale z możliwością sprzedaży:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Niech jeszcze twórcy division oleja pc to juz w ogóle będzie masakra .

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten project cars to będzie bieda w porównaniu do driveclub.
    https://www.youtube.com/watch?v=ny3JYGXCmFg

    OdpowiedzUsuń