Strony

niedziela, 21 września 2014

Święto czy stypa graczy - oceńcie sami



Wielu chłopców  czuje po tym święcie moralnego kaca i raczej nie od zielonych drinków;).


Niedawno kupili przecież  „przyszłościowe” komputerki za 3-5tys z grzałkami za 1000zł ,  które to miały wystarczyć na całą generacje. Cóż twierdzili że sie znają :D . Pierwsze zgrzyty wyszły w maju przy okazji watchdogs , a druga salwa  LOLi wystrzelona z okazji metro redux a to przecież żaden next gen pełna gębą.
„Optymalizacja nadejdzie” myśleli, aż tu nagle BUM !!! Nvidia wypuszcza nową serie pod każdym względem ośmieszającą to co za ciężkie pieniądze wcisnęli im niedawno i deklaruje koniec żywota poprzednich.
 Na pewno nie będzie miło czytać opisu przy cotygodniowym pobieraniu nowego sterownika a w nim : „poprawki w grze xyx na serii 900”. Psia mać.


A co z nowymi kartami? Na tle ostatnich kilku lat odgrzewania kotletów  jest pewien  postęp, ale nie tak dobry żebym przemalował już zakładkę: mocny pc :D . Pełnego wsparcia dla dx12 nie ma, zapowiadanej zunifikowanej pamieć nie ma. Jest nowy antyaliasing , oby był lepszy od ostatniego tworu nvidi txaa(da sie grać i blur) ,  Patrząc historycznie jest kiepsko. Jak to dobitnie przedstawił użytkownik znanego  forum pecetowego.



TNT2 Ultra VS Geforce 1 DDR (12 vs 28 fps)
http://img.tomshardware.com/us/2000/...1_16_12_32.gif


Geforce 1 DDR vs Geforce 2 Ultra (25 vs 55 fps, more than 100%)
http://img.tomshardware.com/us/2000/...0_image001.gif


Geforce 3ti500 vs Geforce 4ti4600 (85 vs 130 fps). There was even faster verison (GF4 4800), and ATI released in that time radeon 9700 pro, it scored 177 fps in this benchmark, so still, year after geforce 3 we had 100% performance increse)
http://img.tomshardware.com/us/2002/...i/image160.gif


Gf 4ti4800 vs GF 5900 (55 vs 113 fps, and Nv had even better card, 5950)
http://img.tomshardware.com/us/2003/...a/image005.gif

http://img.tomshardware.com/us/2003/...x/image005.gif


GF 5950 vs 6800 Ultra - (31 vs 55 fps in shader model 1 game, and 18 vs 88 fps!!!! in shader model 2)
http://www.xbitlabs.com/images/video..._1600_pure.gif

http://img.tomshardware.com/us/2004/...1/image003.gif


6800Ultra vs 7900GTX (80 vs 156 fps w ut2003, a w HL2 31 vs 53 fps)
http://tpucdn.com/reviews/PointOfVie.../ut2k4high.jpg

http://tpucdn.com/reviews/PointOfVie...es/hl2high.jpg


7900GTX vs 8800Ultra (31 vs 71 fps)
http://img.tomshardware.com/us/2007/...n/image005.png


8800GTX vs 280GTX (26 vs 53 fps Half life 2 2560x1600 8xMSAA)
http://www.overclock.net/t/381806/gt...800-gtx-review


280 vs 480GTX (56 vs 100 fps)
http://www.geeks3d.com/public/jegx/2...3d_farcry2.jpg


And since 580GTX performance increse isnt that spectacular anymore. I thought 980GTX will bring massive performance increase compared to 780GTX, but this is big let down for me (even 680 vs 780 performance gap was better).



Czasy ogromnych skoków co roku  to chwalebna przeszłość. Wszystkiemu winne coraz dłuższe i mniej opłacalne przejścia na niższe procesy technologiczne. Dlatego rozpoczyna się kolejna runda sprzedawania średnich układów w cenie drogich i odgrzewania kotletów przez 3 lata . Gdyby to był 2008 to odpowiedniki dzisiejszych 970 i 980   kosztowałyby 600-800 zł nie 1400-2000( w tych cenach 2x lepsze). Perspektywy na szybki rozwój wcale nie są lepsze, szerzej Władziu jeszcze napisze.

PODSUMOWUJĄC : RACZEJ BIEDA


Porównując z pierwszą generacją kart grafiki po premierze ps3 , sytuacja jest jeszcze gorsza.
W grudniu 2006 pojawił się 8800gts ubiegając w Europie  spóźnioną playstation 3 o 4 miesiące .  Oferował PONAD DWUKROTNIE WIĘKSZA WYDAJNOŚĆ ZA POLOWE CENY konsoli, przed jej premierą.


Karta ta wnosiła prawdziwą nową generacje w architekturze  przypomnijmy ;

1 Wprowadziła nowy typ pamięci  gddr4 oferując daleko większą przepustowość , 22GB/s ps3 vs 64GB w 8800. Dziś ps4 ma 178GB a 9800gtx - 225
2 Wprowadziła nowy typ shader model 4, kiedy ps3 oferowała model 3 . Wraz z SM4 wprowadzony został directx10,  na papierze;)  zostawiający daleko w tyle możliwości RSX w ps3. Dziś pc musi gonić sprawność konsolowego API.
3 Posiadała podobną lub większa ilość pamięci jak  ps3 ( początkowo 384MB ) vs 320 lub 640 MB w 8800.  Dzisiejsze pamięciowe kastraty wyglądają żałośnie.



AHA i NAJWAŻNIEJSZE ! Był cały szereg exkluziwów jakoś pod to pisanych. FEAR  -Batllefield 2142, -Crysis, Enemy Territory;quake wars -Supreme commander- World in conflict-Wiedźmin, Dark messasiach- Spore-Stalker.

Niektórzy mają krótką pamięć ale takie własnie były realia.  Wyobrażacie sobie coś takiego dziś ? był prawdziwie mocny sprzet i było co pokazać, szympansy chyba padłyby z wrażenia :D Jeśli dziś "konsole sa słabe i za pół roku na śmietnik " to co można powiedzieć o poprzedniej rundzie:D? Na szczęście to tylko hurr durr szympansa:)

Potem wszystko zdechło, a koniec końców z czasem  PS3 sromotnie ośmieszyło ” potężnego” geforca 8800 czego dowody widzimy tu  i   tu .

PODSUMOWUJĄC TOTALNA BIEDA


Władziu nie jest pewien (ale niesamowita beke ma) czy naprawdę wszyscy dzisiejsi fanboje peceta to gimby co nie pamietajO i technologiczni ćwierćinteligenci zaklinający rzeczywistość ? 
Dzisiejsze tępo rozwoju sprzętu  i oprogramowanie piicii jest żartem , nie stanowiącym żadnego zagrożenia.  
Jedno jest pewne, ból duby fanboja piicii jest wprost proporcjonalny do nędzy  platformy. Świadkowie jehowy zaklinają rzeczywistość , próbują z obsesją nawracać ( a mają sporo czasu bo pc has no games ) a tymczasem nawet w Polsce sprzedaż ps4 (7miesiecy)jest dwukrotnie(100tys ) wyższa niż ps3 (11miesiacy) .  Dobitnie pokazuje to mądrość w projektowaniu ps4. 

EHHH żeby już był 2017 , z jakich to pecetów można byłoby się śmiać:>


Tymczasem na "  mocnym " laptopie , z nową architekturą:




 aha,  pc żyje! gramy w dote, ! fapujmy do benchmarków! :>





43 komentarze:

  1. Dzień bez beki to dzień stracony :)
    Takich postów z dodanymi tabelami/wykresami/porównaniami sprzed lat powinno być jak najwięcej. Skoro nie wierzą na słowo niech zobaczą na własne oczy.

    Zaraz restart Secret Service. Zastanawiam się czy daliby się przekonać o umieszczeniu artykułów opisujących oszustwa/naciąganie przez branżę. Chyba wiem co by powiedzieli niektórzy reklamodawcy :) Ale z drugiej strony po to mamy wolną prasę - powinna nam dostarczać informacji, a nie opinii.
    Vlad zadzwoń do nich może znajdzie się kilka stron na najciekawsze Twoje posty :)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co zauważyłem Władziu to wróg publiczny nr 1 na portalach pctowych, raczej secret service nie pójdzie na to;)
      No właśnie, gdzie ta zunifikowana pamięć, przecież obiecali :
      http://images.anandtech.com/doci/7515/GPURoadmap.jpg

      Co do nowych grzałek, wyobrażam sobie taką gtx 970 ( tdp już 150W ) w konsolach, wtedy byśmy zobaczyli na co ją stać, a tak to tylko sztuka dla sztuki.

      Usuń
    2. nie oszukujmy się - jakby chcieli to by mogli. optymalizować tytuł pod określoną platformę (a chuj, napisaliby na wymaganiach że optymalizowano pod dwa - trzy konfigi :)) ) i zobaczyć jak to wyjdzie.

      problem w tym, że kupowanie gier będzie dowodem, że damy się dymać, a nie, że chcemy, żeby się opłacało optymalizować.

      a co do wzrostów wydajności - ale po co podbijać moc, skoro obecne grzałki i tak wystarczylyby do orania? nV nie chce przechodzić na niższe procesy, bo im rosną straty i koszta produkcji. winna jest stagnacja na rynku gier, a nie sam sprzęt.

      Usuń
    3. i żeby mi nikt tu nie wyjebał: mowa o stagnacji na rynku gier PC, a nie ogółem.

      Usuń
    4. Anonymous21 września 2014 12:14

      hehehe wątpie zeby chieli pokazywać dzisijszą kupe i zniechecac czytelników do ich hobby :D
      BTW ciekawe jak to wyjdzie, oby nie okazałsie wydmuszką. Ci ludzie w dobie interentu nie są już szamanmi niosacymi kaganek i ich twórczośc może okazac sie zwyczajnie nudna po kilku miesiacach.

      Usuń
    5. Anonymous21 września 2014 12:44
      No właśnie, gdzie ta zunifikowana pamięć, przecież obiecali :

      za rok

      " zebralismy sie tu wszyscy zeby ogłosić że pełne wsprcie dx12 ma nowy gtx1090, gratis zunifikowana pamięc, jak ktos skorzysta:>"


      150W TDP dla samego gpu to jeszcze ciut za dużo, łacznie wyszłoby 250 i mamy już magnetowid za 3tys( koszty: 2chipy , chłodzenie, obudowa zasilacze, transport itd z automatu leca w góre) i cross gen do 2017 .

      Tak czy inaczej obecna sytuacja jest lepsza bo , nie są zakotwiczeni na ldługą generacjie stratami z pierwszych lat iprzez zabwae w topowy sprzet. . w razie potrzeby mogą szybko wypuscic nastepną, ale na to sie nie zanosi.


      Nvidia odpadła juz w przedbiegach ponieważ producenci chieli APU, a ci nie mają nawet żadnego rdzenia x86 a ARM tez kiepski nawet nie 64bitowy.... Pozatym bywają ciezcy we współpracy.

      Usuń
    6. "a co do wzrostów wydajności - ale po co podbijać moc, skoro obecne grzałki i tak wystarczylyby do orania? "

      Bardzo szybki wzrost przecietnej mocy sprawiłby że pojawiłyby sie tytuły z efektem "WOW" realnie wykorzystujace go, nastepnie kolejne grzałki itd Efekt kuli sniegowej jak w 99-2006.

      "nie oszukujmy się - jakby chcieli to by mogli. optymalizować tytuł pod określoną platformę (a chuj, napisaliby na wymaganiach że optymalizowano pod dwa - trzy konfigi :)) ) i zobaczyć jak to wyjdzie."


      cięzko, popatrz na mantle, do każdej karty osobno wszystko trzeba przygotowywać (a to dalej nie jest to co robią na konsolach) . W otwartych platformach w praktyce nie da sie tego obejść i trzeba liczyc sie ze słabszym wykorzystaniem sprzetu.

      Usuń
    7. dobra, ale skoro i tak większość obecnych (nowych!) konstrukcji nv opiera się na jednym - dwóch czipach, to gdzie tu problem? zamiast ustawień graficznych wprowadzić wybieranie rodzaju GPU :D

      poza tym wzrost obecny jest też spory, teraz nie jest to 2x, ale to wynika z obecnej mocy kart z przedziału mid-hi, ciężko jest skoczyć o 2x w stosunku do 4tflops w krótkim okresie czasu. wcześniej zapewne też było ciężko, ale najwidoczniej docieramy do jakiejs granicy, a na pewno granicy opłacalności.

      Usuń
    8. co mniej wiedzej robi mantle:D ale jeszce trzeba zrobic pod to zasoby ,ale po co kiedy chipów z jednej rodziny mało

      oczywiscie ze z tego to wynika. jak widac w art skakali tak co roku:) a teraz trzeba obcinac gpu i sprzdawac przez 3 lata. gdyby skoki w procesach były tak szybkie jak kiedys moznaby .
      Limity :technologiczne i zwiazane z tym oplacalnosci, poboru pradu,

      Usuń
    9. ostatecznie tak czy siak wychodzi, że albo devsi musieliby przycisnąć (no na pewno :DD) albo nasi kochani zieloni & czerwoni musieliby w nieskończoność skalować sprzęt, a to drugie jest raczej niewykonalne.

      zresztą jak wiemy mantle jest tak wspaniały, że zieloni tylko wrzucili mały update do driverów i mantle siadło :D

      jakby chcieli to by mogli, a jak nie chcą i im się nie opłaca to nie mogą (wow kapitaie oczywistość). tak czy siak wyczuwam braki w dobrej woli developerów. przy 5tflops nie powinniśmy musieć skakać wokół kija

      Usuń
    10. @Filas
      Ale o jakiej stagnacji growego rynku mówimy?
      1. W 2012 roku Valve oficjancie informowało o 65 milionach kont założonych na Steamie, w styczniu 2014 tych kont było już 75 milionów: http://uk.ign.com/articles/2014/01/15/steam-tops-75-million-users.
      To jest 7,5% wzrost w CIĄGU ROKU, to jest sukces.
      2. WOT ma około 90 mln kont na PC: http://www.chip.pl/news/rozrywka/gry-rpg-i-mmorpg/2014/08/w-world-of-tanks-gra-juz-100-milionow-graczy
      "...Uniwersum Wargaming.net skupia w chwili obecnej ponad 100 000 000 graczy i będzie się powiększać. Na ten imponujący wynik składają się przede wszystkim zarejestrowani gracze w grach na komputery osobiste, czyli World of Tanks i World of Warplanes. World of Tanks: Xbox 360 osiągnęło wynik 3 800 000 użytkowników z 86 krajów. World of Tanks Blitz udało przekonać do siebie więcej niż 5 000 000 mobilnych miłośników..."
      Niech z tych 90 mln akywne będzie 50%, ja bym stawiał raczej gdzies 60-70%, to wciąz jest gigantyczna liczba 45 milionów.
      3. No i niezrozumiały dla mnie fenomen LOLa: http://league-of-legends.browsergames.pl/newsy/2356/1/league-of-legends-67-milionow-aktywnych-graczy.html
      67 MILIONÓW AKTYWNYCH GRACZY.

      Sory Filas ale te liczby mówią jasno i wyraźnie - to jest orgomny rynek zbytu i ogromna rzesza klientów. I ogromne pieniądze.
      To nie jest żadna stagnacja tylko dopasowanie rynku dla potrzeby klienta - gracze PCtowi sie zmieniają i wraz z nimi zmienia sie rynek, wola MMO i FTP. I tyle.
      Dla tej garstki zapaleńcw oczekujących tytułów pokroju Wasteland 2 czy Shadowrun pozostaje iestety kikstarter czy inny Sream Greenlight, bo żaden logicznie myslący wydawca i deweloper nie zabiora sie na trzaskanie na PCta tytułu pokroju GTA na wyłączność. Sorry.

      Usuń
    11. po pierwsze nie MMO, tylko MOBA przeżywa rozkwit. Po drugie gdybyś odjął tak zwany rynek 'competitive' (żeby nie było cebulowania: po prostu wszystkie gry oparte na czystym 'skylu'), to masz bardzo mały procent. Kolejna sprawa - wychodzi w takim razie na to, że niestety gracze PC świadomie wybierają model "darmowy", to znaczy - albo inwestujesz czas, albo pieniądz.

      Nie chcę tego nazywać w taki sposób, ale powiedziałbym, że coraz ciężej - może z tego wyrastam, ale boję się tego terminu używać - przychodzi mi granie w tytuły opierające się o napierdalanie raz po razie tego samego, a poza tego typu tytułami na PC mamy gigantyczny zastój. Nie mówię oczywiście o lolportach.

      A co do tych ostatnich: ja nie wymagam exowania GTA, MGS czy innych franczyz - nie, ja po prostu widziałbym bardzo mile wypuszczanie porządnych, dopracowanych portów, gdzie PC nie tyle nie będzie platformą drugiego sortu ani traktowany na równi, tylko po prostu dostanie w miarę równe szanse względem konsol na dobre doświadczenie bez wyskakiwania z geldów :)

      Usuń
    12. i tylko tak dodam, co coś nie widzę opcji edycji (lol informatyk) - w obecnej sytuacji nie mamy tak naprawdę wyboru, bo niekupowanie gier w ramach protestu będzie oznaką 'zwycięstwa piractwa' i w efekcie doprowadzi nas do wyjebanizmu na porty, a zaś jak zaczniemy płacić, to wezmą sobie do serca fakt, że i tak kupujemy chujowe porty, czyli doprowadzi nas to do wyjebanizmu na porty.

      tak czy siak skończymy źle, bo rozprzestrzenienie się tych rozmaitych f2potworków, gdzie ludzie topią o wiele większe pieniądze, niż utopiliby kupując po prostu tytuł przybiera formy coraz bardziej kuriozalne. TF2 to jeden wielki przykład.
      Dlaczego uważam, że to źle? Prowadzi to do tego rozdmuchanego rzekomego renesansu PC, gdzie i tak większość kont w WoT/LoLu/DOCIE/TF2 to są konta założone przez graczy, którzy ani grosza na te tytuły nie wyłożą, a firma z czegoś musi utrzymywać serwery i tak dalej. Czyli będzie się cięło content, a potem dawało go graczom za kilkukrotność pierwotnej, odpowiedniej sumy.

      Usuń
    13. @Filas

      "bo niekupowanie gier w ramach protestu będzie oznaką 'zwycięstwa piractwa' i w efekcie doprowadzi nas do wyjebanizmu na porty, a zaś jak zaczniemy płacić, to wezmą sobie do serca fakt, że i tak kupujemy chujowe porty, czyli doprowadzi nas to do wyjebanizmu na porty."

      Dokładnie, błędne koło i raczej z tego wyjścia nie ma. Nawet szkoda mi tych uczciwych pctowców co nie piracą, ale z to jak walka z wiatrakami.

      Co do exów, niech nawet będą w rzucie izometrycznym gierki i klikadła, ale czy nie idzie zrobić to w lepszej jakości, a nie jak podrasowany baldurs gate ? Świetne były te erpegi, ale wtedy wyglądało to dobrze, a dziś to jakieś żerowanie na sentymencie. Hello, mamy zaraz 2015 r.
      Gdzie jest blizzard który kasy ma jak lodu, a woli robić jakieś karty i moba i banda maniaków zadowolona..Daliby w końcu warcrafta 4 w jakości adekwatnej jaka miała 3 w 2002, ale niestety jakie wymagania ma statystyczny klient taka oferta i tj smutne.

      Usuń
    14. blizzard ma generalnie w dupie, bo kasa i tak płynie :D jak nie mmo to karcianki, bo schodzą i do tego sc2 i mamy potok złota.

      generalnie potrzebowalibyśmy albo firmy, która by się wyłamała, albo radykalnej zmiany polityki działania PC - czytaj standaryzacji.

      W tym momencie jest taki zastój, że z lepszych tytułów to jak czegoś jeszcze nie ograłem, to albo wiem, że trafi na przeceny/do magazynu i nawet nie muszę piracić, albo nawet się nie chce, bo nie ma czego.

      Usuń
    15. No, ale gdzie jest steam os i steam machines ( tzn pcty w pudłach ) ? Blisko rok minie jak zapowiedzieli, a tu ani widu ani słychu co dalej.

      Usuń
    16. tak czy siak to będą jedynie PC na Debianie (modyfikowany Debian), z pewnym stopniem standaryzacji (i tak niskim, bo przecież one będą występowały z różnym HW) i to w sumie tyle, ewentualnie wrapper i natywne API OGL (chyba), nic wielkiego. Ale gdzie one są? Nie wiem, spytajmy Gordona Freemana.

      Usuń
    17. Rok temu pamiętam komentarze fajnbojów, że konsole zostaną zbite, a zanosi się, że jak to wszystko na dobre się ropocznie to będziemy mieli już ps5 :)

      Usuń
    18. z punktu czysto growego będzie to na pewno miazga w porównaniu z obecnymi PC, ale jak to się bdize miało do konsol... Głównie przez lolporty wolę jednak się nie zastanawiać :s

      Usuń
    19. @filas gdyby była edycja to sam bym to moje wyżej wyedytował, google kiepsko cos rozwija tego bloggera. następnym razem nie będę pisał po impr:>
      Ja jak widzę te flopsy oczekuje zupełnie innego poziomu. Tymczasem pecetowi szczekacze dostaną CUDAwny ochłap-dymacz i jeszcze sporo z nich się cieszy. Jakbym pracował w fabryce grzałek najpierw padłbym ze śmiechu a potem dostał facepalmowej depresji bo uczciwy jestem:>
      Bardzo ładna dyskusja panowie

      Błędne koło to problem , aby choć trochę zmienić staus quo rada jest jedna

      Wielebny Jen z nvidi , rzucił ze gtx680 sprzedali 10mln sztuk ( co prawda już wytknięto z ich sprawozdań że to imposibruu i max 5) drogich kart które teoretycznie powinny być kupowane dla wymagających ładnych gier. dodajmy resztę na których” da się grać” i ma ich więcej niż next genowych konsol. W miesiącu premiery każdej jednej muliplatformówki proporcje sprzedaży dla peceta do max 10%.
      Ktoś powiedziałby ze winne lol porty, zatem cofnijmy się do ostatnich gier dla tej grupy specjalnie na pc , na warsztat wrzucamy np. crysis i wiedzmin 2 . Niesamowite ilości dumy i szczekania, „po to kupiłem pc” hurr durr. Wyniki sprzedaży max 500tys po pełnej cenie, potem dodawanie do kart grafiki i wyprzedaże za dyche , robienie dobrej miny do złej gry i następna gra muliplatformowa.
      GDZIE JEST te kilkanaście (a nawet dziesiat) milionów które kupiło dedykowane grzłkaki dla „jakości”. ? popatrzcie jaki raban się zrobił przy próbach wprowadzania jakichkolwiek drm przez wydawców tych” ładnych” gier, raz na kilka godzin online check przeszkadzał bo 10kg pc oddalił się od routera, ale już na wyprzedaży online nie przeszkadza:>.
      Ja tam jestem zwolennikiem ostrego zamordyzmu w kwestii piractwa, bez zlikwidowania tego pc nigdzie nie idzie. „market who buys 500$video card , knows how bittorent works” to wszystko najprawdziwsza prawda. Nawet ci z PRowym podejściem anty drm ‘po dobroci” dużo nie zyskali. Nawet technologiczna prowziora nie rujnuje tak bardzo jak mentalność ściągnę i mooooże kupie za 3 lata za 5E.

      Usuń
    20. BTW w steamboxy wykazały oznaki życia , ostatnio downgrade z 8Gb na 4 , z i3 na bailtrail(LOL) i tajną (lipna) karte grafiki) jedyne 550$ PLUS windows i pad:D. na gafie wyśmiał to nawet największy beton. Nie wiem ktol liczył na to ze intel , nvidia i producenci „kadłubków” zrezygnują ze swoich marży. Pewnie licza ze na razie symbolicznie a w 2018 nawet pomimo prowizory byle czym da się zawalczyć bo konsole 8 lat . Pudło wpadną wprost na playstation 4S, Władziu przepowiada zabójczy technologiczno softwarowy tick –tock , coś ala intel. Wszystko do czasu az streamowanie nie będzie w pełni sensowne . Mnóstwo sensu i znaków na niebie na to wskazuje . (przepowiednia władzia w tej sprawie już wkrótce)

      Usuń
    21. blizzard założył na diabolo3 duży kaganiec, piractwa nie ma a gra sprzedała się całkiem całkiem. Ale to chyba tylko dlatego ze to blizzard - nieważne ze gra mocno średnia to magia firmy działa.

      Usuń
    22. i3 i 4gb ramu, dobre, dobre, ale kicham :D

      a co do drmów - pamiętam jeszcze czasy starforce i to raczej kwestia tego, że za 120-160zł to aż po prostu wstyd kupować, a przy 30zł to się machnie ręką, bardziej o to chodzi. SF to był po prostu killer, zresztą do tej pory jako posiadacz legalnych gier z SF muszę crackować - bo nie rusza na W7 x64 :D

      Usuń
    23. hehe no starforce to była jazda:D ale wtedy na pc jeszce wiekszośc to płytki. dziś możnaby zrobic coś onlinowego aby chociaz oddalic zcrackowane releasey o kilka tygodni, tak zeby raczej nie przeszkadzało, ale natychmiast podniesie sie taki hejt że żadko kto próbuje. W pierwszej lini stoja zatroskani pecetowcy zarzucajacy konsolom zwalnianie branzy:D.

      Usuń
    24. Ja naprawdę nie uważam, że walka z piractwem sensu stricte (jakieś DRMy i inne jazdy) podnosi sprzedaż. To ta sama popierdolona mentalność co u firm nagraniowych liczących każdego pobierającego jako klienta.
      Uważam za to, że chętnie zobaczyłbym badania rynkowe sprawdzające zależności między piractwem i jakością produktu vs sprzedaż. Widziałeś może coś takiego?

      Ale nie powiesz mi, że za czasu X360 i PS3 konsole nie były chociaż odrobinę odpowiedzialne za zwalnianie rozwoju? :> W ten pośredni sposób, że przez nie była konkurencja dla PC i trzeba było szukać ścieżek na wzrost sprzedaży na konsolach. A to z kolei doprowadziło do cięcia budżetów dla PC (bo i tak sprzeda się słabiej) i potem w efekcie pociągnęło piractwo. Zresztą nie widziałem developerów płaczących o piractwo na X360, które przecież miało całkiem całkiem rozmiary.

      Usuń
    25. Oczywiście ze nie widać wzrostu sprzedaży bo wszystkie wysiłki zeszły na niczym."poczekam na pewno zcarkuja" gdyby rzeczywiście załatwić to na amen, na pewno nie jeden by sie przystosował. Tak czy inaczej prędzej czy później wszysko zawędruje w chmure i to zobaczymy.

      Tylko ze w generacji poprzedzajacej ps360 konsol i sprzedanych gier (nie liczac segemtu wii) było jeszcze wiecej w krótszym czasie (sam zobacz sprzedaz na wiki ) i pecet szedł swoja droga zupelnie na nie sie nie oglądając. nie dość ze miał specjalne wersje muliplatformowek to setki wysokobudzetowych exkluziwów. az tu bęc upowszechnił sie broadband...

      piractwo na 360 to 10%, owszem gearsów 2 pobrano milon w rok ale oprócz tego sprzedano 5mln. w miesiąc. , na pc odwrotnie z większą różnica.

      Usuń
  2. pecetowiec z radomia21 września 2014 15:30

    Za dwa lata zieloni wyprodukują sami tytuły które wam pokażą:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego tego nie zrobili tylko bawią sie w protezy? :P wiedzą jaki klient siedzi:)

      Usuń
  3. DriveClub tu jest dopiero piękno gry :)

    https://www.youtube.com/watch?v=fzT0rjMcpDE

    nvidia i pc master race oglądać i się uczyć a nie kity wstawiać o zamulaczach itd..............

    OdpowiedzUsuń
  4. kliknałem, zobaczyłem, gify zrobiłem:>

    OdpowiedzUsuń
  5. tak upiekszy ze bedzie 20fps na 780ti jak w black flag.

    Drive club jak nafjedzie bedzie bekowy wpis ze screnami i tabelkami:D

    OdpowiedzUsuń
  6. A ty nadal nie masz w co grać Vladziu? Czy cię na gry nie stać;)
    No ale rozumiem. Każdy kolejnych konolsowy super hit okazuje się przehypowanym gównem, mało tych hitów i człowiek zamiast grac to siedzi i pierdoli na blogu. Nie trać nadziei. Zawsze zostają ci gify z konsolowych renderów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witamy no-life'a grającego 23 godziny na dobę. A teraz wracaj do swojej DOTY i wykresów z 3Dmarka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Władziu "nvidia i ich protezy only pc"

    Deep Down PS4.
    https://www.youtube.com/watch?v=d8VBMmJeEK8

    nvida cuda nie widy :)
    https://www.youtube.com/watch?v=L1577QeCdwk
    https://www.youtube.com/watch?v=NDLPoJsqqoA

    Ale jak się chwalą jakie to cuda mają hue hue.

    OdpowiedzUsuń
  9. A z tym ostatnim hitem to nie do mnie, nigdy mnie ten nie interesował. Grindowanie punkcików zwane gameplayem w mninmalnym przywiązaniu uwagi do reszty , w kontencie- wydmuszka nastawiona na sprzdawanie kolejnych paczek z kolejnymi słabymi pretekstami do nabijania punkcików.

    Pomysł - Ohyda rodem z piicii i komórek :>

    Ale spokojnie jest też ogromny plus , zarobiło jak należy i krytyka dokladnie tego czego nie lubie, miod na moje serce, kasa jest wiec z czasem pokaże się jak to się robi i z-consol- iduje kolejny gatunek :*

    OdpowiedzUsuń
  10. "nvida cuda nie widy :)"

    śmiechłem i dodaje do slangu:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Prawda że PC bedzie miało FF XV? o.O Dziwne.
    W kazdym razie na PC najprawdopodobniej bedzie WWE 2k15 (na 90%)... Coż to sie stalo o.O.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MGS V też wyjdzie i zobaczymy jak to pójdzie, chyba kupię na zachętę jeżeli będzie warto :>

      Usuń
    2. FF chłopcy pecetowcy sobie wyobrazili jak na razie nie było żadej nawet sugestii.

      Spodziewałbym sie dosłownie każdego nie bedacymi ze studiów wewnetrzych. Tak czy inaczej nie jest tu nic dziwnego. przecież mają potężne , nieco podobne pecety, więc starac sie nie trzeba, a pare groszy wpadnie zawsze.

      dlatego każdy tytuł który: nie wyjdzie/wyjdzie z opóźnieniem/bedzie lolportem z 3x zawyżonymi wymaganiami jest godny większej beki niz ostatnim razem..

      Konsole zwalniaja rozwój , dopóki nie spadnie port wtedy mamy schizofreniczny renesans:D a tytułow zrobionych pod mocnegopc brak

      Usuń
    3. Lolport lolportami, ale pecetowcy dalej beda sie chwalic ze wiecej gier wychodzi, w kazym razie na pewnym forum wszedlem w temat Fifa 15 PC i tam byl jeden wielki placz jak ta gra chodzi i jakie bugi sa na PC :D (pierwszy lolport fify z konsol obecnej generacji).

      Usuń
    4. pewien człowiek powiedział, że ilość jest jakością samą w sobie - przypisuje się to Stalinowi, jednak nie jest to pewne. Widać, że mamy komunistyczne PC :)

      Usuń
    5. hordy atakują, motłoch porywają, oby porządeczku w krwawy sposób nie obaliły bo wieki ciemne na wiele lat z pamperkami :>

      Usuń