Na „słabych” konsolach kwitną. W dzisiejszym odcinku , global
iluminantion, voxele , subsurface scattering. tessalacja, Zobaczcie sami.
Większość develoeprów , szczególnie muliplatformowych , pracujących pod nieprzesuwalne deadliney, siłą rzeczy zmuszona jest do , ostrożnego rozwoju kodu , możliwie jak najczęstszego recyklingu . Dodajmy do tego efekt „psychologii tłumu” w ekipach z setkami ludzi i przepis na lolport gotowy, nawet na konsolach. Stawianie nowego silnika zdarza się dziś niezmiernie rzadko, jakiekolwiek nie byłyby zapewnienia.
Jak może zauważyć każdy, choć trochę myslacy, tak zwany „mocny pc” jest wybitnie śmieszny w tej kwestii. Praktycznie od 7 lat nie było niczego co solidnie korzystałoby z technologii i pokazalo po co kupować taki sprzęt, a wcześniej zdarzało się to kilka razy w roku. Nawet imponujące dema technologiczne są już coraz większą rzadkością
Wiadomo
że od 2009 GPU zyskały potężne możliwości przeliczania zaawansowanych efektów graficznych
gpgpu/compute, ale wykorzystanie tego było gorzej niż marne. Ale jest ratunek,
solidny ekosytem zapewniany przez konsole przychodzi z odsieczą.
Nawiązujac do powyższych realiów , dylan cuthbert z q-games w wywiadzie odnosnie tomorrow children, wspomniał rozmowe z architektem ps4 , Markiem cerny.
“I want people like Q-Games and Media Molecule to create new technology – or do things in a different way to how the big AAA studios have had to operate.” Those giant studios have their pipelines, and they just have to get this stuff made. It’s fine, and it usually creates a great looking game, but Mark also wanted something that was a bit different, and that’s what he encouraged us to do right at the start"
Q-games odpowiada i zgłasza sie z Tommorow children, działajacym na zupełnie nowym nietuzinkowym silniku pracującym na podobnej zasadzie co „octane renderer” , używany do tworzenia zaawansowanych animacji jak z filmów pixara. W dodatku działa to sprawniej niż tradycyjne podejścia.
Jak to zrobili? W skrócie, cała geometria pokryta jest
niewidzialnymi „pudełkami” voxelami , których zadaniem jest liczenie tego gdzie
pada i odbija się światło.
Efekt:
- w pełni dynamiczna symulacja zachowania światła
- cienie zbliżone do rzeczywistych a nie czarna tekstura je udająca
- -2-3 odbicia każdego „promienia” światła dodającego subtelnych
cieni i naciekania kolorem
- relastyczne efekty dymu
-subsurface-scattering symulujący przenikanie światła przez półprzezroczyste
materiały.
Z grubsza widać wszystko nawet na yt, rzeczywiście przypomina grafike pixara ,40minut gamplaya, polecam;
http://fumufumu.q-games.com/archives/Cascaded_Voxel_Cone_Tracing_final.pdf
http://blog.eu.playstation.com/2014/09/16/tomorrow-children-dylan-cuthbert-delves-deeper-weird-wonderful-ps4-exclusive
![]() |
Jedni oglądają HBO , inni tvp bo za darmo i lepiej nie wiedza:> |
Podobną technikę voxelizacji stosuje capcom w deep
down. Kto chętny może sobie poczytać
http://www.4gamer.net/games/032/G003263/20140911067/
A Władziu zostawi was z imponującymi filmami.
subsurface scattering
refleksy, tessalacja,
oświetlenie
, efekty cząsteczkowe
Bardzo ciekawa implementacja tessalowanego futra. Ileż bardziej naturalna niż , włosy zachowujące
się jak w wodzie nvidi … po włączeniu których , „da się grac” na nastepnym „mocnym pc”. :>.
Po raz kolejny konsolki ośmieszają prowizore pecetową, szkoda
tylko ze nawet tutaj czas i ekonomia nie pozwalają na to od razu, ale
przynajmniej wiadomo za co się płaci:).
Efekty na bazie GPGPU/compute/asynch compute to z pewnością
przyszłość. Dla pecetowej rzeczywistości w tej kwestii to o tyle zły news że takie
rzeczy muszą być zaprojektowane od podstaw pod niuanse konkretnej architektury danego
modelu karty grafiki. Widać to doskonale w porcie ryse zbudowanym pod
architektury AMD GCN w xbox one. W ryse tylko trochę zabawili się gpgpu a w późniejszym
porcie na peceta mocniejsze karty nvidi wypadły słabo w porównaniu z AMD, z
tych okazji na pewno będą w przyszłości lole i „da się grać”.
BONUS BEKA
Zatrzymajcie autobus nieporadny nerd nie wsiadł!. W nvidi pozazdrościli i podczas premiery nowych grzałek pokazali demo podobnej technologii do tej z tomorrow children , udając jakby to oni pierwsi wymyślili. Cóż, deep down grywalny w zeszłym roku , alpha toomorow children zaraz wystartuje a ich VXGI, będzie jako opcjonalana biblioteka nie wiadomo kiedy. Jakby tego było mało ich rozwiązanie oferuje tylko pojedyncze odbicie światła, podczas gdy silnik tomorrow children 2-3 + . Całość ubrali w marketing który próbwoał wmówić że dzieki technologii obalają teorie spiskowe o sfingowanym lądowaniu na ksieżycu. Czytam forum na którym bywają wysoko postawieni developerzy i zbiorowo przekazują sobie facepalmy z tej okazji(ale subtelnie co by koledzy z nvidi sie nie obrazili). Było w tym demie tyle nauki ile w sytuacji gdzie kserujac fotografie aparatem 10letniego telefonu , próbujesz udowodnic ze zdjecie jest prawdziwe:Dale spoko wódz Jen juz na poczatku "świeta graczy" zapowiedział z własciwym sobie usmieszkiem, że będzie mówił " o rzeczach o których nie mają pojecia".
Jedno jest pewne, kiedy wyjdzie będzie zrobione tak aby była „wiksa” na 10800gtx z cholera a wie ilu terraflopsami:>
Aż strach pomysleć co możnaby zrobić na topowym pc gdyby ten był bardziej przyjaznym miejscem dla ambitnych rzeczy a nie klikadeł i darmowych gier które grają toba:>
http://gifyu.com/images/NotBad.gif
OdpowiedzUsuńDobra dobra władzu, zobaczymy jak konsolowcy to docenią oby fifiy nie kupili zamiast tego.
OdpowiedzUsuńSwoją drogą najwazniejszy temat to: jaka rozdzielczość. Poza Tym beka z dzisiejszego bólu dupy na gafie. Porównują jakieś załosne jpg z AC:U z bulshotami, które nawet tej samej sceny nie przedstawiają i płaczą "oszukali! skandal!, AC1 wygladał lepiej" równie wiele głupoty jak u pecetwców, którzy tym razem , wręcz ich uspokajają.
Rozsadek w internecie? :D kryzys starczego wieku nerdowego xd, wzgledna( na tle ogółu) garstka na internetach (srednia na gafie zbliza sie do 30l) . stad krotka pamięc, cynizm , kiedys było lepiej i był nextgen( porównajmy black i resistance 1... LOL) . na pc granie w 800/600 aby tylko ładnie wygladało. Ale spoko jeszcze 5 lat i muliplatformowiki beda celować w komórki tablety i słabe laptopy z intelem, to dopiero będzie o czym pisać:D
UsuńUnity źle nie wygląda, ale widać od e3 różnice - tam nie było tego filtra wazeliniastego.
OdpowiedzUsuńWładziu, dynamiczny GI to chyba epic wymyślił, na którymś slajdzie twórcy od toomorrow children sami podkreślają, że sie wzorowali.
"Władziu, dynamiczny GI to chyba epic wymyślił"
UsuńWymysleć to pewnie ktos jeszce w latach 80ych:) epic miał też voxele ale bazujace na "drewku ósemkowym" capcom i q-agmes bazują na 3d teksturach. Epic sam zrezygnował . hehe pamietam jak jakis pcbeton meczył go na twiterze aby przywrocili bo on ma "pojedynczego " tytana i na pewno da rade. Tim odpisał że jako "pojedynczą" okresliłby liczbe fps w otwartym swiecie :D. Teraz korzystają z jecze innego, prostszego rozwiazania "light propagation wolumes" które rozwineli w lionhead do nowego fable.
" tam nie było tego filtra wazeliniastego"
troche wazeliny na pewno bedzie, podobno jest jakis dziwny AA, dziwne biorac pod uwage że drugi team od far cry zastosowal nierozmywajacy HRAA i bardzo dobry SMAA jest gotowy... ALE
Problem w tym że istotne, bierze się filmy/screeny z jakiś streamów wygladajace jak z kasety vhs i napedza histerie;) jakies takie masochistyczne samoubezwłasnowalnianie:D
te screeny byly robione z ps4, nie sa z filmikow. mimo to nie wyglada to az tak zle, jakbym gral na konsoli to bardziej bym sie martwil slabym fps bo podobno dropi mocno. moze day one patch naprawi
Usuńte screeny były robione nie wiadomo jak w najlepszym wypadku funkcja share to fb/tw pogarsza jacą jakośc.
Usuńhttp://www.gamersyde.com/thqstream_assassin_creed_unity_gameplay-WbwjiWqH4ArGSLvc_en.html
polecam pobrać. i zobaczyc , wciąż nie direct-feed ale zupełnie cos innego niz te durne obrazki. kolejna burza z dupy.
Znubionek czym nalezy bardziej sie przejmować? ewentualnymi drobnymi dropami które nie są na konsoli odczuwalne i zawsze jakos sprytnie zamaskowane czy może dropami w dowolnym przedziale na 6X mocniejszym haswellu, które zgrzytną czasami do 10fps jak to w kilku ostatnich portach ( bo cos tam) i jeszcze może jakims stutteringiem , "drobnym hitchingiem (lol nastepny termin) "czy innymi eufemizmami?
deleted
Usuńhttps://mega.co.nz/#!XhQAUY5Z!Eu5uyejZJ87koS-SRUQf2J7rInTVOuKzRqwDEnAHQoI
Usuń720p z share, ciagle kilometry lepiej niz te obrazki i youtube.
faktycznie, nie licząc drobnego doczytywania praktycznie to co pokazywali wczesniej. Obadałem ta stronke , rzeczywiscie dobre filmy mają.
UsuńNa tym filmiku naprawdę dobrze wygląda biorąc pod uwagę skalę świata. Gdyby nie ten filtr to byłaby rewelacja.
UsuńA już kubły pomyj wylano ehh.
Video 1:1 1080p30fps w bezstaratnej postaci, takie jak wychodzi z wtyczki hdmi ma 120MB/s
Usuńvideo na youtube jest skompresowane do 1MB/s w ich takzwanym fullhd, niezależnie jak dobry plik prześlesz, twich jeszce mniej.
video (w wersji do pobrania) na gamersyde ma przewaznie gdzieś 8-10MB/s
Do tego zanim video dostanie sie na youtube , juz jest obciete funkcją share albo kiepskim łapaczem. A wiekszośc nawet gamma ma żle ustawioną i dalsza strata ostrości.
im szybszy ruch w matraile video tym gorzej. Ya tam na yt ogladam tak tylko poglądowo.
a ten film to 720p( tez bitrate yotubeowy) z funkcji share, wyglada na pewno jeszcze duzo lepiej
UsuńTo na żywo będzie naprawdę dobrze, znów gaf się ośmiesza.
UsuńOby tylko to doczytywanie w locie naprawili.
Spora czesc gafa to roszczeniowa banda i subtelne trolle , szcegolnie w przypadku ubisoftu:D nie zwracałbym uwagi.. Mimo to poziom dyskusji przewaznie miazdzy to co mozna znależc w internetowym smietniku. zagladam bo newsy sa tam najszybciej w necie.:D
UsuńWład Pałownik2 listopada 2014 23:14
UsuńOK,ale jednak niektóre filmy n yt potrafią wygladać dobrze od czego to zależy?.
Jesli ktoś wie co robi, dobrze przechwytuje bez 5 konwersji to nawet marny 1080p w marnym1MB/s na yt, moze dac rade. jęsli:
Usuń1 detale są blisko kamery i ruch na video nie jest za szybki , porównaj sobie jakiś beyond 2 souls do kwadratów które mozna zobaczyć w wyscigach czy strzelankach. To samo tyczy sie jakis 500KB jpegów:D
https://mega.co.nz/#!BwZxgDYK!PqZQf9dnHRdgGEE2M2N_bMZ0RKkTevwQRw9s-ufn1mAA
kolejny:d (wciaz 720p 7mbit )gdzie te rozmycia ze screenów:D
paredziesiat devow oplacanych przez sony zrobilo gre z lepsza grafika niz minecraft zrobiony przez jedna osobe pare lat temu. wow jak to mozliwe ;o
OdpowiedzUsuńoswietlenie bardzo ladne, ale zauwaz ze w tomorrow children nie ma zbyt wielu obiektow na ekranie. w deep down glownie tunele czyli tez malo obiektow.
notch , pracował jednoosobowo bardzo krótko;) tak czy inaczej, tu już kilkadziesiat ludzi dla zrobienia "normalnej " gry na pc to za duzy budżet? nikt? fermi , keplere gcn? od 2009? nawet w stylu resogun? let that sink for a moment.
UsuńTC moze mieć wiele wiecej, po prostu takie demo, dylan twierdził ze mozna budowac po horyzont w zależnosci od wielkosci wyspy. Są nawet wybory posród graczy co budujemy nastepne., jara mnie ta gra:)
Dreamfall: Chapters. Poprawka informacji z komentarza z poprzedniego artykułu. Tam nie ma dropów - tam jest praktycznie stały, niski framerate ok. 20 fps na Core i5 i GTX 760! W głowie się nie mieści. Do tego gierka ma wychodzić w odcinkach - pierwszy odcinek na 4 h grania, a cena na Steamie 30 euro...
OdpowiedzUsuńA pecetowcy sobie jaja robią że DriveClub taki okrojony wyszedł i nie ma jeszcze zapowiadanych warunków pogodowych. Zapomnieli już, że w The Sims 4 nie ma nawet zmywarek. Pewnie będą w płatnym dodatku numer 7... DriveClub przynajmniej wygląda jak należy, a na blachach The Sims 4 wygląda tak samo jak The Sims 3 i niemal jak Sims 2: http://31.media.tumblr.com/c4029ac425962ba2bdd2c73ce5e4f353/tumblr_n13gmzMUwe1sh6xelo1_1280.jpg
i jak zwykle zła kondycja Simsów i wszystkiego innego to wina graczy PC a nie developerów :>> dobre, dobre.
Usuń@Filas
UsuńAle po co devs ma się starać? Gracz PC jest "udupiony" poprzez wszelkiego rodzaju Steamy i inne cuda uniemozliwiające odsprzedaz gry.
Więc albo delikwent kupi grę na premierę i jest w czarnej dupie, bo musi łaskawie czekać na łaty - devs na propsie bo kasa juz na koncie.
Albo gościu kupi gre w promocji na Parze za 10$ gdy będzie już połatana - on na propsie, devs w d...e, bo sprzedaje po kosztach.
Tylko że to sami gracze ukręcili sobie tan sznur - nikt inny.
@anonimowy
Usuńmasz jakies linki z LOLami z simsów, chyba trzeba porównac z poprzednimi czesciami i pokazac jak bardzo konsole winne są pogorszeniu jakosci simsów.... wait:D
filas,hanys
Usuńja bym jeszcze dodał że gracz pecetowy jest wychowany do wyrozumiałosci dla takich akcji. Prowizora od zawsze była na pececie, poczawszy od sharware/freeware w latach90 " łap za darmo ale moga byc błedy" , kultura nieustannego patchowania która osiagneła szczyty w momencie gdy produkcja duzych gier przekroczyla juz oplacalnosc . patrz gothic 3 i arma 2 które były grywalne po roku i wersjach 1.7:D
Nawet ktos z cryteka przy c2 powiedział " gracze konsolowi są bardziej wymagajacy, wile rzeczy które sa na porzadku dzinnym na pc zdecydowanie by tam nie przeszło".
Wytrzymali to, wytrzmaja brak pralek i basenów w simsach;)
https://www.youtube.com/watch?v=xDhaNtcGdxc
UsuńPrawdziwy przełom graficzny był między jedynką a dwójką, czyli w latach świetności PC. A teraz? 5 lat po trójce i tylko w kilku miejscach w bezpośrednim porównaniu coś widać. W mechanice też zacofania: brak niektórych elementów (wspomniane zmywarki, samochody, baseny) i brak pełnej otwartości świata.
konsole zwalniają rozwój grafiki LOL
UsuńJak Wam się nowy cod podoba ? Ogladając streamy to graficznie wygląda gorzej niż killzone SF, chyba nawet BF4 nie pobije :)
OdpowiedzUsuń
UsuńApeluje o nieocenienie grafiki na twichu i youtube, tam nic nie widać.
Muliplayer raczej niczego nie pobije , z singlem killozna bedzie ciezko bo ten ma 30fps i co zatym idzie 2 x wiekszy budzet na efekty, ale AV w pewnych aspektach ma szanse , sczególnie postacie i animacje;)
postacie w cut-scenach wyglądają mega, to fakt.
Usuńnie dziwota, jak ryjek podjezdza poł metra do kamery to czary:D detale widac nagle nawet na twichu i yt:)
UsuńTak szczerze, pokażcie mi w polskiej branży drugiego takiego redaktora który w tak spójny sposób pisze o cyfrowej stronie cyfrowej rozrywki. To co istotne , zaznacza, obśmiewa, wyciąga na światło i nie daje się wciągać w portalowe powielanie banałków i ploteczek. Leszcze z jakiegoś gola czy poligami nawet nie wiedziałyby o co chodzi.
OdpowiedzUsuńBo taka polygamia dla przykładu to naprawdę siedlisko debili, mam na myśli głównie redaktorów. Wiele błędów można tam wytknąć szczególnie jeżeli chodzi o stary sprzęt. Zachowują się jak "know-it-all" + wikipedia "żeby się upewnić", ta :D - na tym się niestety kończy to wszystko. :) Parę razy się też trafiły artykuliki z dupy, które zostały usuwane dosłownie po chwili - akurat miałem "farta" żeby na to trafić parokrotnie. Generalnie omijać z daleka, bo szkoda czasu. Gdyby tylko Wład częściej wrzucał mięso i poprawił nieco styl/pisownie to byłoby naprawdę spoko.
Usuń@RestinPC fan
Usuńhehe, prawda taka że techniczna osoba nie bedzie psiac jakis artykułów za dyche jak w tego typu portalach.:D BTW na weekend bedzie techniczny pocisk z prowiory, chyba najlepszy jak dotąd:D
buahaha polygamia, jak mi zamkneli gamecornera to siedzialem tam troche tropiac niedobitki:D . jesli chodzi o kontent to ziew totalny. Dostałem bana za wytkniecie ilosci monitorów full hd. Bewnie jakis swiadomy technologicznie redaktorek myslal ze troluje:D Wkrótce po tym gosc ktory byl tam moderatorem wpadl tutaj i w któryms z tematów o killoznie rok temu tak mu żyłka pękła że z imienia i nazwiska się podpisał:D. Jeszcze to wisi chyba, kamil jakis tam nie pamietam:D
UsuńOgólnie fakty mądrych rzeczy sie tam nie dowiesz, wystarczyło jedno popołudnie z serfinem i rubaszny tomcio sypał takimi kwiatami :
" wiiu ma technologie peceta (dx10) i ambitne gry (ghost reckon online) i dlatego uwazam ze ma szanse na zwyciestwo" facepalm nad facepalmy że pamietam do dziś.:D
"Czytam forum na którym bywają wysoko postawieni developerzy"
OdpowiedzUsuńWładziu, dasz linka do tego forum ?:)
beyond3d, gdzies jest to zakopane w temacie o maxwellu, póxniej moze znajde. Ogolnie zankomity lineup osobistosci, architekt directx, naczelny grafiki w intelu, kilku ludzi z amd i imagination technolgies , głowni programisci z redlynx, 4a, lionhead, byli z santa monica i cryteka,, ludzie od cgi z digic pictures i wiele innych. Sporo mozna sie dowiedziec w odróznieniu od "fps, pepepe OMG"
UsuńVlad - wielkie dzięki :) Uprasza się o umieszczanie skrótowych opisów definicji-nam laikom to się przyda :)
OdpowiedzUsuńI na poważnie-zastanawialeś się kiedyś nad rozbudową tego bloga? Osobiście mógłbym nawet przeznaczyć $ na ten światły cel :)
Pomyśl o tym.
ok postaram sie nie zapomnieć, tylko w internetach też nie ma co zbyt przeciagać bo nie doczytajO :)
UsuńPewnie ze władziu mysli, przymierzal sie do ang wersji ale najwieksza przeszkoda to brak czasu na pilnowanie tego, ale gdyby znalazło sie kilka osob to mozna działać
Ang wersja byłaby spoko, na gafie rozpropagować i publika byłaby większa niż na pclolu :D
UsuńWładzio coś dla ciebie zobacz jak ładnie gimbusów pc master race zapędzają w kozi róg :)
OdpowiedzUsuń"Star Citizen z obsługą rozdzielczości 4K i 8K"
http://pclab.pl/news60416.html
A gra wygląda przeciętnie ale 8K musi być cała prowizora pc master rac na psa urok tfu..... sami hamują rozwój grafiki a brzdąkają na konsole. Nie ma to jak zarżnąć przy okazji sprzęt a grafika jak z tamtej dekady :)
Władzio tylko zobacz co za przełomowa grafika hue hue
https://www.youtube.com/watch?v=R4AqSesoQyc
To już taki Killzone S.F też w takich futurystycznych klimatach wygląda lepiej wystarczy spojrzeć na te zajebiste oświetlenie w Star Citizen buhehehe a grafika zmasakrowała mi głowę pff......
I ten komentarz
"Star Citizen ma być od początku do końca zaprojektowany tylko i wyłącznie z myślą o komputerach osobistych. Na pytanie o wersję konsolową Roberts stwierdził tylko: „Nie obchodzą mnie konsole.”
uhuhu konsolowcy drżyjcie :) ja pier...........
Czary mary hokus pokus i mając 60 melonów zielonych + x raza mocniejszy sprzęt, gra na dziś wygląda rzeczywiście gorzej niż roczkowy killzone :D Takie cuda tylko na piecach :)
UsuńCiekawe czy rzeczywiście Roberts tak powiedział czy "redaktor" podkoloryzował aby dowartościować gawiedź :)
Biorąc pod uwagę fanatyzm i obłudę PCLola, podkoloryzowanie jest całkiem możliwe.
UsuńNo to blacharze mają sie z czego cieszyć - dostali grę tylko dla siebie, hehe. Dla konsolowców to chleb powszedni - np. większość mojej kolekcji to gry tylko dla konsol.
W dzień premiery okaże się, że w 4k może zagrać mniej niż 1% graczy, a w 8k nikt.
Buahaha redaktor gimba dostał dzis pewnie 15zl zamiasty dychy:D
UsuńKolejny przykład kompletnego zdziczenia na zdychajacym technologicznie peecee gdzie reklamuje się zmiany rozdzielczosci:D nawet durante i spólka rozkładaja mają z tego beke:D. nawe wiem skad pajac to przepisał, brukowy portalik powstały 2 lata temu z którego śmieją sie wszyscy powazni master race i nawet tam pisali zupelnie cos innego.:)
jedyne co roberts kiedykolwiek powiedzial o konsolach to " rozważą jesli nie beda ich ograniczać w kwestii patchowania i trybów sterowania". I te bardzo czeste prezentacje z padem:D przypadek?:;)
Miałeś chamie crysisa i feara , teraz wmawiaj sobie że rozdzilczośc i wieczne alfy cie ratują huhehue:D