Strony

poniedziałek, 15 grudnia 2014

Mapy drogowe producentów wskazują jasno, blaszana puszka na marginesie.



Władziu co prawda bardziej podobny do nate  drakea ale też da rade:>, oto prognoza pogody.


Fajnie kiedyś było bawić się PC , nich opowiem nam o tym tiger:D




Potwierdzam , desktop rozwijał  się świetnie, co roku podwajając możliwości.  Po roku można było  kupić higendowy sprzęt za grosze, a co najważniejsze było na co czekać. Władziu o mało spóźnił się na maturę próbną jak zobaczył Half life 2 , Doom 3 i Far cry, na dedykowanych mocnych pecatach wystawionych w empiku ( ciężko dziś sobie wyobrazić coś takiego).
Potem konsole pokazały która platforma jest lepsza do takich gier, a jeszcze później desktopa zaatakowały laptopy oraz tablety i smartfony. Czy coś się zmieni? Popatrzmy co słychać we wszystkich kwestiach.


Procesory



Intel  jest bezspornym liderem w procesie produkcji, są dwa lata przed pozostałymi producentami. Wszystko dlatego ze zajmują się badaniami , wdrożeniem technologii produkcji i budowaniem architektury, dlatego mogą sprawnie manewrować widząc co się świeci kilka lat do przodu i mając 10x więcej kasy.  AMD które nieźle sobie kiedyś poczynało ( za czasów athlona 64  frajerstwem było kupowanie intela) , popełniło błędy za błędem i mają  naprawdę niewiele czasu na ogarniecie się.

Odkąd Intel zdominował głównego konkurenta,  nie dość że ceny nawet dobrych ale kilkuletnich procesorów sa okropne( jeszcze 5 lat temu 3 letnie rzeczy można było kupić za grosze)  a  rozwój zwolnił jak nigdy wcześniej i sprowadza się do kilku procent rocznie.  rozpoczęło się ogromne  dymanie na kilku frontach.  

Zaczęli od zablokowania możliwość podkręcania za  którą trzeba dopłacić i jest tylko w modelu z dopiskiem „K” .  Jakby tego było mało ich architektura wcale nie jest już celowana w  super wydajnośc a w energooszczędność. Dlaczego? Aby skupić się na tym czego chce konsument i produkować coraz szybsze supermobilne i zgrabne  urządzenia typu apple macbook , chrombooki Microsoft surface, tablety id itp, nieważne . Tego chce rynek i   chwała za to , śmierć plastikowym pokrakom wyglądającym jak zabawki i blaszanym skrzynkom które myśla ze wygladaja jak f22 a wyglądają jak tuning pod dyskoteką w zakamarkach rolniczych. . Takie projektowanie BAAARDZO odbija się  na puszce. Oto schemat budowy i7 za 1200zł



Połowe powierzchni chipa zajmuje zintegrowana grafika i inne pierdoły , zamiast której można by wstawić kolejne 4 rdzenie( lub wiecej bo ten i7 ma tylko 177mm2 a dawniej intel robił sporo większe).   Gracza pecetowego to w ogóle to nie ustawia bo potrzebuje dedykowanej karty grafiki , jeśli taką ma to  ta z procesora jest kompletnie nieużywana, blokuje mozliwosci wyzszego taktowania  i klient płaci za coś czego nie potrzebuje. I dopłacaj tu panie za możliwość podkręcania takiej prowizory , której połowa faktycznie pracuje i kupuj dodatkowe wiatraki i pasty LOL. 

Na powyższym wybryki intela się nie kończą . Prawdziwy highend czyli 6-8 rdzeni ( a nawet 14 w opcji dla serwerów) oraz czterokanałowe pamięci intel schował w oddzielnej platformie za którą trzeba zapłacić jeszcze więcej.  O konkurencji nie ma co wspominać, błędy zostały popełnione i w świecie pc są w stanie konkurować tylko ceną i to tylko na pólkach które nie interesują chipzpziili .

Jest postanowienie poprawy? Oczywiście ze nie , procesory dla desktopów przesuwane są na sam koniec kolejki wydawniczej , jeszcze większa ich powierzchnie zajmują rzeczy potrzebne do laptopów a na możliwość podkręcania nowej serii skylake będzie trzeba czekać kolejny rok po starcie.  W ostatnim tygodniu puścili kolejnego bąka ku entuzjastom peceta.  Przyszłoroczny skylake miał oferować  nowe instrukcje AVX512 ( w skrócie  1Tflosp ) co  bardzo przydałoby się w np. obróbce video. Okazuje się że pomimo że te jednostki będą fizycznie na chipie , będą odblokowane tylko w wersjach serwerowych.  Kochamy was  nasi fanboje!  Podsumowując , co w kwestii procesorów? Otwieramy blaszkę a tam:





Karty grafiki


W odróżnieniu od Intela  producenci grafiki nvidia i amd-ati  nie posiadają własnych fabryk (są zbyt mali żeby im się to opłacało) i zdani są ma największą firmę produkująca kontraktowo czyli TSMC.   TSMC ostatnio też dostaje zadyszki z przejściami na niższe procesy i bidule w nvidi siedzą już 4 rok na 28nanometrach.  Na miejscu ich CEO na kolanach błagałbym intela o użyczenie jednej lini  produkcyjnej:>
TSMC co prawda produkuje już układy 20nanometrowe ale pojawili się bardziej znaczający klienci mianowicie APPLE i QUALLCOM z 20- krotnie większym zapotrzebowaniem niż jakaś tam nvidia . Pod ich dyktando proces 20nm został zoptymalizowany dla niskiego poboru energii dla  urządzeń mobilnych i NVIDIA została na lodzie, zmuszona kombinować latami jak sprzedawać kastraty w cenie drogich kart grafiki.  Być może pod koniec przyszłego  roku lub w 2016  przejdą na proces 16nm ( tak naprawdę bardziej podobny do 22nm intela , ale tak sobie nazwali żeby lepiej brzmiało) a potem kolejne 3 lata odgrzewania kotletów i dymanie klientów .  Z takim ślamazarnym postępem rewolucji w grafice na pc , nie będzie.

Jedynym pozytywnym newsem na przyszłe lata będzie wprowadzenie nowych typów pamięci HBM/HMC , które z czasem zastąpią gddr5 które jest u krańców możliwości.  O co z nimi chodzi ? są to chipy pamięci poprzeszywane pionowo połączeniami jak szaszłyk dzięki czemu ich przepustowość mnoży się.  640GB/s? , 1 TB/s więcej? Nie ma problemu .  Pierwsza wejście technologii  będzie drogie i topowych modelach, do tego to tylko max 4GB pojemności więc stutteringu się nie zlikwiduje:>. Ale w sam raz na wejście następnych konsol kiedy zrobi się z tym coś sensownego;)


Urządzenia magazynowania


Największym zamulaczem  w obecnych komputerach są urządzenia magazynowania danych . Porządne smartfony i tablety posiadające pamięć flash szybciej odczytują dane niż „mocne’ pecety ze zwykłymi dyskami. Żaden procesor nie robi takiej różnicy w komforcie pracy z komputerem jak system na dysku ssd . Kto jeszcze nie ma, niech kupi sobie dowolny  pod system i przeciera oczy ze zdumienia dlaczego tak wcześniej nie było .   Ale nawet tutaj musi kryć się prowizora i to chyba największa ze wszystkich. 

System operacyjny i programy to operacje na tysiącach małych plików. Zwykły dysk twardy szuka tych plików jak gramofon sprawdzając po kolei wszystkie ścieżki . Oparty na pamięci flash dysk ma niemalże natychmiastowy dostęp , znaczy miałby gdyby nie prowizora pecetowej branży, co spieprzyli?  Po pierwsze podłączyli pod wtyczkę SATA które nadają się do zwykłych dysków dlatego nawet najlepsze cacka są ograniczone do 550MB;/s choć mogłyby spokojnie kilka razy tyle, super interes .

 Po drugie do obsługi ssd użyli sterownika a nazwie AHCI , który również ogóle nie powinien być przeznaczony do SSD  gdyż jego limit to do 32 instrukcji w kolejce i w dodatku dodaje narzut na procesor, gigantyczne wąskie gardło.

Po wielu latach jaśnie państwo w intelu się obudzili i postanowili zabrać się za sprawę stworzyli dyski SSD z nowym modelem sterownika NVME  oferującym 65000 równoległych operacji , 10- krotnie szybszy  czas dostępu, brak obciążania procesora oraz przepustowość danych do 4GB/s , kogo interesuje temat niech poszuka recenzji potwora o nazwie intel p3700. Obstawiam że żaden pclol i wiesmark nawet nie zrecenzowały tego żeby chłopców z pecetami którzy myślą ze maja f22  do nauki nie frustrować”D . 
 Tymczasem Apple od 3 lat sprzedaje komputery korzystające z podobnych rozwiązań( i robi oprogramowanie pisane pod to ), ale na  temat dysonansu między tym co niepełnosprytna mądrość cebulaczna niesie a faktami w sprawi produktów tej firmy, możnaby osobną stronę zrobić, dokładnie ta sama sytuacja co z konsolami i peecee .


Powiew zmian? Oczywiście nie na otwartej platformie , prowizora musi trwać do granic absurdu. Intel nie zamierza wprowadzać takich rozwiązań dla konsumentów a branży producentów sprzętu po 7 latach przepychanki pod który port  podpinać dyski czy dalej sata , m2, pci czy wtyczkę od pamięci ram. Prowizora z dyskami SSD trwa od 7 lat i potrwa jeszcze następne , Gdyby to było przygotowane porządnie,  każdy miałby dziś komputer na którym można doczytywać tekstury z z dwóch Unity na raz a w tle obsługiwać serwer pclola gimbów płaczących o konsolowe exkluziwy ^^.  Ach jakie cuda można by zrobić ze sprzętem gdyby nie prowizora w


Oprogramowaniu

Kompletną prowizorke  w grach znamy doskonale , absurdy są programach do obróbki grafiki i video które nie korzystają z kart grafiki… ale pecetowy nonsens znajdziemy  nawet przy takiej  sprawie jak renderowanie w przeglądarce.

Od 12 Lat mamy w komputerach procesory 64bitowe, od niewielu mniej niemalze nie sposób kupić procesora 32bitowego  a google dopiero 2 miesiące temu zdecydowało się na wprowadzenie 64bitowej przeglądarki podnoszącej wydajność  i bezpieczeństwo, reszta nawet nie zapowiedziała.  To nie wyjątek.

Władziu lubi chroma, u mnie jest zdecydowanie najszybszy. Jedyne co mi się  nie podoba to dziwny, szarpany scrolling myszką , jest na to rozszerzenie „chromium smooth scroll” polecam . Władziu bawi się także wersjami rozwojowymi funkcji ukrytych pod chrome://flags.  Właczyłem sobie renderowanie na kilku rdzeniach i , smooth scroll przestał działać .  Szukam przyczyn a tu taki LOL

https://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=407121#c16

Okazuje się że w skrócie źródłem konfliktu jest to że w 2014 inżynierowie gogli boją się włączyć renderowanie na kilku wątkach w przeglądarce aby komuś nie czkało .  Wspaniałe wykorzystanie tych „ potężnych i7” nic tylko kupować:>  NA PEWNO KONSOLE SĄ WINNE TEMU ZWALNIANIU ;) I takich przykładów są setki.



Windows


Władziu zainstalował testową wersje windows 10 i w sumie to meh , rewolucji nie ma .  centrum powiadomień? Podstawa na ios i androidzie .  Odpalanie kilku pulpitów? Od lat na macosx i linuxie. W sklepie windows dalej gigantyczna bieda i toporne appki pisane na kolonach,  żart przy tym co mamy w sklepach mobilnych.

Windows nie jest już pępkiem świata, to samo można zrobić nawet za darmo i lepiej . Google i apple atakują na wielu frontach podgryzając ich z każdej strony. Microsoft czuje z tego powodu ciśnienie ostatnio, rozdaje za darmo swoje klejnoty , : office na tablety za darmo, visual studio za darmo, windows też tańszy, byleby zatrzymać w swoim ogródku. 

Ale i tak są w potrzasku, ich najważniejszy klient to firmy a te nie lubią radykalnych zmian nawet na lepsze.  Władziu spotkał się ostatnio z zabawną historią. Duża firma, 2 tys komputerów na windowsie xp, nadszedł czas wymiany , kupili nówki z windows 8,  ale pomimo ze pod maską pod każdym względem lepszy , musieli wymienić na 7 bo starsze Panie nie dawały rady z nowym przyciskiem start <facepalm> . Wkrótce do większości pracy biurowej wystarczy mały tani komputerek na usb na darmowym systemie i tylko przyzwyczajenie oddali trochę masową utratę użytkowników.


Za  każdym razem kiedy chcą robić coś nowego zaraz wiadro pomyj , vista zaorała część archaicznej prowziory-hejt, windows-8  hejtMożna by zrobić coś aby odróżnić się od mobilnych urządzeń tak żeby posiadanie stacjonarek miało jeszcze jakiś sens, ale zaraz pojawi się skandal z dupy.  I tak peecee który powinien  jakoś sensownie uciekać  od bardziej atrakcyjnych urządzeń mobilnych, drepcze w miejscu w prowizorze, a zegar tyka.


Za długie nie czytam, Władziu jakieś wnioski ? 

PROWIZORA , KASTROWANIE i OCHŁAPY, nie kupuj peceta , kup sobie ulrabooka czy  laptopa oraz konsole i wiedz za co płacisz:)


A w następnym odcinku sprawdzimy jak sprawują się „polecane zestawy” :> czy da się grać?







83 komentarze:

  1. 10/10 zintegrowane grafiki zabierające budżet w dadykowanych procesorach to faktycznie zło.

    Przy kablach na zdjęciu parskałem śmiechem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z kablami moznaby coś zrobić w końcu , w jabuszku zrobili już porządek

      Usuń
  2. "I uważam, że nie ma rozwiązania najlepszego, a pełnia szczęścia to mieć wszystko, bo każda platforma ma swoje charakterystyczne gry, których próżno szukać na innej. Tym sposobem nie ma bólu, że nie zagram w Uncharted na PS4 albo Gears of War na XB1.

    To jest żaden argument. Na konsolę kupię grę, przejdę, to wędruje ona na Allegro i niejednokrotnie uzyskana kwota to 70-80% wartości nówki (jeśli sprzeda się w porę).

    Na PC ląduje z grą przywiązaną do konta, bez możliwości odsprzedaży."

    http://forum.itpc.net.pl/topic/21719-konsola-czy-pc/


    Tak w temacie władziu. Czyzby XORowi spadły klapy z oczów? w stopce xbox i peecee. widywany także pod newsami na PPE gdzie mówi jak konsolowcy powinni przestac skupiac sie na pikselach. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Matko jedyna, co ten gtxxor wypisuję... GDDR5 jest właśnie skarbem ps4, xbox one co prawda ma esram, ale strasznie mało. Niech sobie przeczyta wywiad z devem metro.

      Jak ps4 dużo gier ciągnie w 1080p z stałymi 30fps, a xbox musi mieć 900p to jakie to kilkanaście procent przewagi mu wychodzi ? widać że xbox cierpi z powodu 2x mniej ropów.. eksperci ehh

      Usuń
    2. heheh nasz szympansik szaty z xboxem przyoblekł:D i jeszcze sie nabrał na te clickbaity DF " ps4 jest lepsze ale znaleźliśmy raz na 20 1fps mniej":D



      Usuń
  3. Ciekawe czy AMD umieści w 390x/390 pamięć HBM ? Bo wtedy nvidia trochę będzie z tyłu. Na proces 20nm raczej nie ma szans w takich kolosach , a pctowe portale z dupy takie newsy walą.

    Władziu trochę wróżenia z fusów.. wyobrażasz sobie że w następnej generacji konsol sony/Microsoft zamówi apu od intela ? Ich integry coraz lepsze, ciekawe co będzie za 6,7 lat ? Chociaż intelek bardzo się ceni, więc może być ciężko..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najczęsciej przepisują z głupawym znakiem zapytania z najwiekszego szmatławca technologicznego interentu czyli wcctech pisali już o "staked memory" przed startem r7XXX i R2XXX:D Być tym razem może wcisna do jakiegos topowego flagowca ale karty dla ludzi to kwestia co najmniej dwóch lat

      Usuń
    2. Co do konsol, pewnie władziu chętnie powróży.

      Przede wszyskim wszystko zależy od tego jak bedzie kształtowała się sprzedaż , nowych możesz spodziewać się powiedzmy 2-3 lata po tym jak sprzedaz w danym roku bedzie słabsza od poprzedniego. Na pewno nie bedzie to 8 lat, grzałki są nieistotne bo jarają tylko garstke nerdów liczacych piksele, ale za 8 lat to własnie te zintegrowane rzeczy bedą "good enough" do tego nintendo bedzie stratowac za 2-3 lata a jestem pewien ze ms równiez chciałby resetu. obstawiam gdzieś 2018-2020.

      Skoro są na standardowych komponentach i bez strat to równie dobrze moga powiedzieć za 3 lata , koniec lotów na ksiezyc , robimy nowe konsole, pełna wsteczna kompatybilnośc z obecnymi , macie cyferki jak chcieliscie , gry działaja na starej i nowej, kto chce niech kupuje i wieczny crossgen:D. Byłoby to zabójcze dla pecce bo dostaliby zadyszki od konsol co 4 lata:D, kto wie czy tak sie własnie nie skończy bo byloby to lepsze dla amortyzacji kosztów produkcji gier.

      Od strony technologi , musi byc przynajmniej 10x wydajniejsza ( w TDP 200W) żeby ludzie widzieli prawdziwy skok. Zauwaz ze obecne są dokladnie takim skokiem w specyfikacji jak xbox na xbo360 a nie brakuje marudzenia ze skoku nie ma, , wszystko dlatego ze coraz mniejsze detale ktore tak nie uderzają mimo ze pod maską faktycznie dzieje sie 10x wiecej, przykład:

      http://static.giantbomb.com/uploads/scale_super/0/5370/2572047-blog_1.png

      Kto to bedzie produkował nie jest istotne, po prostu ma byc apu co najmniej 10x wieksza wydajnośc w 200watach w zgrabnym pudełku i sensownej cenie tak aby kupiły to miliony juz w pierwszym roku. bo bez tego nikt nie zrobi gier i wszystko się sypie.kto lepiej spełni te wrunki ten dostanie kontrakt.

      Jesli krajobraz producentów pozostanie podobny jak obecnie (TSMC ew. global foundries ) to warunki takie beda gdzies przy 10-12nm w tsmc, czyli na oko w 2019.

      AMD jest prawie na deskach, maja dosłownie ostatnie strzały na zyskanie troche konkurencyjnosci. Gdyby sie zawineli byłaby to katastrofa dla graczy zostawionych z intelem i zielonym trolami. Nastałoby dymanie o jakim sie nie sniło.

      w konsolach wcale to nie musibyc tez x86, chipy arm tez bedą "good enough " do tego czasu. nawet nvidia robi juz sensowne apu na ARM. Wogóle dwa miesiace po tym jak pokazywali bol dupy z powodu braku kontraktów na konsole, ogłosili nowe zasdy sprzedawania licencji na swoje technologie. Tzw licencja "ewerything is possible" czyli dajemy ci pozwolenie na nasze klocki a ty zrób i wyprodukuj sobie jaką chcesz. jest tez PowerVR które przeskalowane z 5 do 150watów tez daloby rade:) a LOLporty na pc byłyby wysmienite^^ Na intela bym nie liczył sprzedaja swój tech tylko za bezcen kilku małym firmom ktore na zadnym polu z nimi nie konkurują, chyba ze zaczna licencjonowac tech.

      Zasady są te same , opcji wyboru może byc wiecej. Róznie sie to może potoczyć , jesli wszystko po staremu to pewnie AMD , 2019 , 16rdzeni wagi lekkosredniej, ~15TFlopsów , 8-16 GB HBM + 32-64 DDR4.

      Usuń
    3. Co do Nintendo, oni chyba będą pierwsi z nową konsolą, bo na obecnej tracą za dużo. Ale czy mają szanse żeby dorównać Sony czy Microsoftowi ? Szanuje ich, mają swój świat i inny target ( pewnie też inny budżet ), ale fajnie jakby pojawił się 3 mocny gracz.

      Ta teoria z pozostaniem na x86 i refresh co parę lat podoba mi się, tylko amd musiałoby się bardziej postarać :) Nie wiem co amd pokaże w przyszłości, ale na razie te skubance z nvidii sobie o wiele lepiej radzą z wydajnością/wat.

      Co do arm racja, już taka tegra k1 nvidii robi wrażenie, ale do mobile się słabo nadaję i nie ma szans z qualcomem czy jabłuszkiem, w konsolach za to mogłaby być bajka.

      Usuń
    4. " Wogóle dwa miesiace po tym jak pokazywali bol dupy z powodu braku kontraktów na konsole, ogłosili nowe zasdy sprzedawania licencji na swoje technologie"

      Tak naprawę były jakieś przecieki jak to wszystko wyglądalo przy wyborze dostawcy ? Amd chyba był jedynym dobrym wyboremze względu na sensowne apu.

      Usuń
    5. Pelna zgoda z nin. start na pewno jako pierwsi. Pewnie jest to ze musza zrobić coś inaczej niż ostatnim razem i przede wszystkim przekonać developerów. Na pewno wszyscy z konkurencji zdaja sobie z tego sprawę i nie myślą "who cares, my i tak 2022"

      Myślę ze to byłoby idealne, po prostu koszty produkcji gier sa tak duze ze moze to byc jedyne wyjscie sensowne wyjscie a nie zaczynanie od zera i czekanie 2 lata aż sie wszysko rozdmucha. przeszkoda są dzisiaj te powolne przejścia na niższe nm...

      AMD ma problem, wszysko co jest teraz w ich CPU to jakieś ściny z piledrivera 2011, od tego czasu wyrzucili 1/3 zasobów ludzkich i skarbonka niemalże wyschła do tego są prawie 2 procesy do tyłu... Maja coś wymyślić na 2016 ale nie widzę tego dobrze to jest nierówna walka.

      W GPU nie skreślałbym ich, juz nie raz pałeczka w performance/watt sie zmieniała ; amd- ati9800 geforcefx ssie, potem 6800-8800 dla nvidi i hd2000-3000 nie bardzo, potem fermi ssał a 5000 i 6000było ok. Pewne cykle widać. problem w tym razem niemalze jadą na oparach, a nvidia z jeszcze wiekszą wciekłoscią smaruje bulshitem gameworks, ponoć mają nawet opłacone bojówki forumowe... W ostatnich latach mimo ze amd maja dobra oferte zaczyna ucierać sie "amd meh , zaczekam na nvidie" ... Oby za pare lat nie było płaczu , ze dostają 5% wzrostu rocznie , jak w cpu...

      Usuń
    6. Anonymous15 grudnia 2014 21:11

      Absolutnie najbardziej sensowne wyjscie.

      Tegra była wtedy shitem którego nikt nie chciał (nawet w nintendo zrezygnowali z tego w 3ds) z fatalnym 32bitowym cpu, mogą zgrywć głupa dowoli, a prawda jest taka że nie mieli nic do zaoferowania, chyba że samo gpu. a nawet tu kiepsko bo decyzcje o specyfikacja zapadały jeszce za panowania grzałki zwanej fermi. Pewnie mozna gdybać, wymyslać co by było gdyby były 2 chipy róznych producentów, egzotyczne konfiguracje.. itd. ale

      Jestem pewien że w takim alternatywnym świecie dzisiaj bylaby mowa o tym jak po roku można dostać gołą konsole za 2300 ( obniżki odpadaja bo 20nm wciaz nieobecne) i zagrać na niej w asasisn creed rouge, a w internetach newsy o kolejnej plajcie jakiegoś deva.

      Usuń
  4. kupowanie stacjonarki straciło sens gdzieś od 2010 i z każdym rokiem coraz fajniejsze laptopy własnie dzięki integracji intela, zeby tylko te ekrany wstawiali lepsze bo bida najczęściej. No i ssd .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie chcą montowac ipsów i ssd bo laptopy już na granicy kosztów.

      Usuń
  5. Bardzo dobry tekst o starszych paniach z Win 8. Dokładnie tak jest w naszej firmie, gdzie jestem informatykiem. Jak były kupowane nowe kompy, to było zaznaczone w zleceniu żeby był Win 7 lub 8 z możliwością downgrade'u do 7. Wolimy sobie darować spacerów do sfrustrowanych oldtimerów szukających własnych plików na własnym pulpicie :) Menu kafelkowe by ich zabiło. Same kompy kupowane są tak tanie, że już taniej chyba nie można. Na chwilę obecną są po ok. 1200 zł wraz z systemem + monitor za ok. 250 zł. W tej cenie firmy oferują nam Celeronka, płytę microATX w obudowie made in China, która zapada się pod własnym ciężarem. A sam monitor oczywiście ma tylko gniazdo D-Sub! Ekran LCD na analogowoym D-Subie z roku 1987 bodajże. Kociokwik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a przecież teraz nawet oldtimerzy są na codzień zaznajamiani z androidem w kieszeni. za 5 lat (juz jakby sie uprzeć) wystarczy pudełko wielkości paczki fajek za 300zł podłączone pod usb monitora. Nie mówie że wszędzie ale na pewno sporo sie skusi czyż nie? ;)


      "A sam monitor oczywiście ma tylko gniazdo D-Sub! Ekran LCD na analogowoym D-Subie z roku 1987 bodajże. Kociokwik."

      Łooo matko bosko , czy oni wiedzą że przysługuje dodatek za ciężkie warunki pracy:D?

      Usuń
  6. Ps3 = mp3@128
    Ps4 = mp3@256
    PC = flac, audio CD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ohhh really?

      jak wydasz więcej, zacienisz poślady, wydasz ponownie, przebolejesz olewki, pogodzisz sie ze zmarnowanym potencjałem sprzętu i koniec końców nie widziałem jeszcze fidelity np beyond two souls , flac coś sflaczał :>

      Usuń
    2. LOL 21:03 a wiesz że w pierwszych PS3 był format SACD. Twój flac z falczył się wtedy kiedy odsłuchiwałem Depeche Mode w SACD w 5.1.DSD. Format istnieje od 1999 roku.
      Lepiej jasiu pochwal się grami z pc zakodowanych w DTS HD PCM 5.1 7.1. Na konsoli mamy od 15 lat w grach na PS2 zakodowany dzwięk DTS Dolby Digital 5.1 a nie pseudo 5.1 na pc w grach.

      Fidelity i fatality dla pc master race

      DriveClub PS4
      https://www.youtube.com/watch?v=VcRMr_T9ycs#t=23
      The Order 1886
      https://www.youtube.com/watch?v=Kv-PRgSlPm0
      https://www.youtube.com/watch?v=UGzNYWZBcmc

      Usuń
    3. SACD i DTS HD, jakie urocze placebo :>

      Usuń
    4. a do autora posta - skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać? :D

      chociaż w sumie ja mam trafniejsze porównanie

      PS3 = mp3@128
      PS4 = mp3@256
      PC = mp3@256 -> mp3@320 :>

      Usuń
    5. LOL niezły strzał z tym placebo szcególnei że pecetowa prowiozroa zbarała im to co mieli juz wczesniej:>
      http://restinpc.blogspot.com/2013/08/audio-na-pc-lol.html?q=audio+na+pc

      Nie mówiac już o skadalicznych mixach w 128kbit, wykastrowanych układach audio, i pierdziawkach:>

      Usuń
    6. chodzi mi o chwalenie się SACD i DTS-HD, podczas gdy obydwa standardy są naprawdę grubo nadmiarowe. W wypadku SACD jest to po prostu granie na pewnej bardzo fajnej grupie ludzi (wszyscy wiemy na której :)), w wypadku DTS-HD jest to pozytywne zjawisko, bo w sumie to po prostu wypełnienie możliwego pasma, które zapełnia standard :D

      Ja i tak będę zwolennikiem stereo, tylko muszę w końcu tą 'audiofilską' kartę dźiękową wypierdolić, bo jeżeli muszę zmieniać ręcznie sampling za każdym razem, jednocześnie nie mając pewności co do jakości to chyba jednak pora wywalić tego rzęcha :DD i tak lepsi posiadacze Logitechów G35 albo dowolnego headsetu "5.1". To jest dopiero szkoła prowizory. Z drugiej strony nawet nie miałem okazji doświadczyć 'superjakościdźwięku' na PS3, bo najwięcej miałem z tym do czynienia u znajomka który na PS3 pykał z cudownym zestawem 2.1 logitecha. co kraj to obyczaj

      a, znam ludzi, którzy nadal wspominają EAX z radością. nie wiem tylko dlaczego, ja EAX widziałem tylko programowo emulowany (słynne karty na CA0106, Creative taki dobry :>>), oni pewnie też. Jedno trzeba przynzać - rżnięcie na placebo na PC zaczęło się ojjj wcześniej :DD x-fi crystalizer.

      czy directsound wspiera prawdziwy dźwięk 3d? sam już nie wiem, ale coś mi się nie wydaje. ba, na ten moment w sumie nawet nie mamy standardu surround na PC, w sensie - do procesorów audio. to mówi bardzo wiele.

      Usuń
    7. oczywiście ze wypierdolić, z tym co robią w portach tzn, mixy 5.1 brzmiace jak gramofon, rozjechane poziomy glosnosci, skandaliczna kompresja w standardzie:>

      na papierze pewnie ma, ale mozna wymyslac dowolne techmumojubmo a twórca aplikacji ma to w tyłku z podejsciem" plebs i tak nie ma bo kupili wiatraczek" :D najnowszy przykład truaudio , znowu miala byc rewolucja i znowu rozeszlo sie jak pierd ( nawet konsole nie musialy pomagac) LOL

      chcesz posluchać? looknij resistance 1 , uncharted 1, mgs4 w 7.1 pcm (ew przekodowany na hdmaster) 25GB audio na płytce mówi samo za siebie:>

      Usuń
    8. znaczy, ja mam bardzo uroczą kartę stereo, ale ona jest straszie niewygodna, w końcu to soft- i hardware od vii :DD

      tak czy siak DTS powinien być standardem przezroczystym, chyba, ze mamy do czynienia z porządnym zestawem surround. ja takowego nie posiadam :> niemniej chciałbym widzieć tak duże ścieżki na PC.

      Usuń
    9. aaa no tak emulatora ps3 nie ma:> ja mam z-5500 przy picii ( przedtem byl do ps2 i powiem szcerze że dzwiek w grach byl tam lepszy niz w tych obecnych na pc) podłaczyłem po viscie wiec dobrodziejstwa eac nie znam:>

      tak przezroczystym jak tru audio czyli kolejne "who cares"? lepiej jak standard jest faktycznie standardem i jest ktos kto trzyma za morde, pilnuje i promuje niż kolejna prowziora na smietniku:D

      Usuń
    10. DTS jest po prostu standardem kompresji pokroju MP3, także teoretycznie nie powinno być dziur. Widząc, że dobre MP3@192 jest tak naprawdę przezroczyste (a i to nie na sprzęcie za dwa złote) wierzę w moc DTSu.

      Władziu, ale kto powiedział, że nie mam PS3? :> Nie jestem zwolennikiem grania na padzie, dlatego nie grywam na konsoli. Próbowałem, nie chciało mi się przestawiać. Ssałem tak bardzo, że to zabijało calą radość. ale infamousa sobie przeszedłem, i w sumie od czterech lat mając PS3 slim mam cztery pełne gry :D nie chce mi się kupowac, grać, nic.

      Usuń
    11. myślałem ze przezroczyste=open source:P . standardem kompresji tez ale to najmniej istotne, przede wszyskim mikowania i masteringu a z tym najwieksze LOL są a nie jak jest skompresowany.

      No co ja ci poradzę < rozkłada ręce> trzymaj kciku zamiast gałek za konsole , tylko one mogą dziś zafundować coś z powerem czego szukasz:D

      mam takiego kolege co mial problemy z padem, teraz miszczuniow cod halo i gearsy i "nigdy wiecej peceta" nic tam nie ma, co kto lubi:)


      Usuń
    12. nie no oczywistka że mastering i mixing są wazniejsze, ale chodziło mi o sam standard, standardowi się przypisuje a olewa się te właśnie dwa czynniki :))

      moze jak zmuszę się do kupienia mgs hd coll to wtedy samo jakoś poleci, hehe. chociaż ja tam lubię uroki bsodów :)

      Usuń
    13. własnie ten standard DTS , dokładnie określa w jaki sposób ma byc mixowane i masterowane. Tu tkwi cale dobrodziejstwo. Jeszce lepiej jak każde urządzenia ma taki sam hardware od audio i kupe miejsca, tak to można sie bawić.

      Usuń
  7. Vlad wielkie dzięki za tą łopatologię.

    Poważnie mówię, powiedz ile kosztowałby blog w wersji full prof + english version. Robimy zrzutę i klękajcie narody :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie potrzeba kasy , potrzeba rak na pokład, najbardziej przydałby się jakis komiksiarz , przemalowaloby się najprawdziwsze prawdy na obrazki i jazda!:D

      Usuń
  8. pozostawie juz cepy i grzalki bo nie mam nic do powiedzenia na ten temat, hajs si emusi zgadzac no niestety
    efekty 'monopolu' intela


    tak jednak jeblem ze smiechu z wykladu o dyskach, systemie i tego plebejskiego obrazka (8/8, did laugh)

    nie wiem ila lat temu to wprowadzili, ale na starych talezowcac system sobie tworzy indeks zeby wiedziec gdzie czego szukac, wiec bruteforcowanie kazdej sciezki caly czas jest troche nie na miejsu :v

    z drugiej strony, na konsolach sa jobane ekologiczne 5400rpm za groze, nawet w ultramocnych 'nextgenach' na ktorych juz sa ciecia :>

    analizujac przezajebisty obrazek (powaznie, usmialem sie)
    grane powstalo na oscyloskopach czy innym laboratoryjnym sprzecie, ziemia niczyja
    konsole od zawsze byly wybrakowane w mocy i nawet magiczne niskopoziomowe api, jednolita konstrukcja i 'optymalizacja' tutaj nie pomoze, na pc jak kto lubi tak ma

    kinowe 30fps to najlepsze stwirdzenie jakie sie pojawilo 30fps, pogratulowac ludziom od PRu z ubisoftu, ze tez ten pleb to lyknal :D

    kupowanie gier na pc i konsoli od jakiegos czasu wyglada tak samo, kup, wklep klucz, zainstaluj, dowal kilkugigowoa aktualizacje z wiecznie zajetych serwerow i graj

    community na wszystkich platrofmach jkest calkowicie zalezne od gry, wszedzie znajdzie sie gownazeria tylko jakos to na konsolach dzieciarnia jest bardziej liberalna z mikrofonem, ciekawi mnie czy dorzucany do konsolki smiec ma z tym jakis zwiazek :>

    przy 7 to juz w ogole jeblem ze smiechu

    10/10
    Wladziu drogi, miejscami masz racje ale wiekszoc czasu zastanawiam sie czy to satyra czy ty rzeczywiscie w to wierzysz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to nie przypadkiem koledzy od the order sypnęli 'cinematic experience'? :D

      władziu, a te twoje flesze od smartfonów to na pewno bardziej wydajne od dysków i o wiele? jedyne co mi się sunie do głowy to trochę więcej IOPSów :) wydaje mi się, że bursty i odczyt liniowy lecą jednak szybciej nawet na staruszkach HDD.

      Usuń
    2. koledzy z the order woleli x800 z 4MSAA niż 1080p bez tego aa. Pessino twittował na ten temat.

      Usuń
    3. -----------------------------
      "nie wiem ila lat temu to wprowadzili, ale na starych talezowcac system sobie tworzy indeks zeby wiedziec gdzie czego szukac, wiec bruteforcowanie kazdej sciezki caly czas jest troche nie na miejsu :v

      z drugiej strony, na konsolach sa jobane ekologiczne 5400rpm za groze, nawet w ultramocnych 'nextgenach' na ktorych juz sa ciecia :>"


      LOL zabrakło na taką podstawe jak ssd w nowym "rydwanie" czy ubodło osmieszenie przez nowoczesniejsze sprzety mobilne. ? :D tworzy sobie indeks i ma tysiace razy dłuzszy czas dostepu do niego:> fragmentacja tez magicznie juz nieobecna:S
      a jak ten indeks wyglada wystarczy zobaczyc sobie w ulimatedefrag4 , kompletny syf i proziora.

      Na nextgenach pomysleli lepeij i pliki gry są w paczce .pkg która nawet 5400 szybciej odczyta niż rozdrobniony syf w windzie:> jak na razie mamy wiecej upgradów niz cięc ale w tych grach których nigdy nie zobaczysz na piii-siku.



      Pewnie naczytałes sie jakies tworczosci od gimbów do gimbów w jakims rynsztoku i cinematic nie wymyslił zaden ubisoft, chyba half life sie juz nie pamieta lub też prawdziwie cinematic przygodówek na pieecie:>
      --------------
      "analizujac przezajebisty obrazek (powaznie, usmialem sie)
      grane powstalo na oscyloskopach czy innym laboratoryjnym sprzecie, ziemia niczyja
      konsole od zawsze byly wybrakowane w mocy i nawet magiczne niskopoziomowe api, jednolita konstrukcja i 'optymalizacja' tutaj nie pomoze, na pc jak kto lubi tak ma"

      Konsole do gier byly w sprzedazy 20lat przed pierwszym windowsem leszczu:> lubie drive club na pc:D chyba bede musial kupic nastepnego bo optymalizacji nie ma :D ohh wait:D

      ------------------

      "kupowanie gier na pc i konsoli od jakiegos czasu wyglada tak samo, kup, wklep klucz, zainstaluj, dowal kilkugigowoa aktualizacje z wiecznie zajetych serwerow i graj"


      czyzby?:D na ps4 instaluje gre w 30s a aktualizacje siagaja sie w nocy:> nie to co godziny isntalacji (sczegolnie z plytek:D) aktualizacji i szukania co psuje zabawe:> dxinput not found:D


      PS przy siódmy rzeczywiscie mozna jebnac ze smiech patrzac na to jakie porty dostajecie:D

      Usuń
    4. @filas

      nastepny ktory odkryl cinematic? ja wiem ze niejednemu dzis prawdziwiej filmowej gry brakuje na piecii ale gdzie was do cholery tak podpuszczają he?

      IOPSy i random read 4k to najwazniejsze rzeczy a nie bursty i odczyt liniowy( ten praktycznie wogle nieistotny.


      http://images.anandtech.com/graphs/graph8613/68393.png

      hdd7200rpm szcytuje na 1MB/s 80iops i 7ms acces time ( ssd =0.04)

      Usuń
    5. akurat cinematic mnie rozbawił już kupę czasu temu, ale ja naprawdę chwalę sobie to studio, bo tak ludziom wyjechać z pijarami to naprawdę jest sukces ogromny :DD mi by było wstyd się tka tlumaczyć. tak, brakuje mi filmowych gier. Nie, czekaj, brakuje mi dobrych gier na PC :D Z czymś, co chwyta za jaja, jakbym chciał film to bym obejrzał film :>

      tak czy siak pecetowa prowizory brać udowodniła, że nie ma zysków w wydajności z samego montażu SSD, mowa oczywiście o momencie, gdy gra już wszystko wczyta. ja tam lubię sobie czasem wypić herbatę, a PC dobrze do tego zachęca :DD





      Usuń
    6. zaraz cinematic mode czy cinametic games?:P ja wiem ze barkuje nie ma ani crysiów ani mysta 2014:)

      ej a ty serio słuchasz prowców? jakiejkolwiek firmy? w czym jest problem konkretnie? przecież nawet dla wiekszosci tych co komentuja gry w internetach ( wielka emotka ;) ) to brzęczenie muchy, wszak to pustosłowie:D

      skoków z wydajności? niby dlaczego czy cokolwiek jest napisane pod dobry hardware?:D obsluga systemu jest zepsuta , wystarczy na tym poprzestać:>

      Usuń
    7. te wasze 30 sekundowe instalacja bylo widac bardzo dobrze przy emgiesie 4 ktory musial sie chyba 4 razy instalowac, 5 minut kazda (dluzej jak mialo sie juz zajechany dysk zamiast funkiel nowki) :D
      pieceta tez moze na noc zostawic zeby apdejty sie sciagly, wszystkie platformy maja ten sam problem gdy w trakcie gry wyjdzie poprawka :>

      nie ma takiej sily w swiecie zeby z bluraja na 5400rpm sie >50GB w 30s zgralo :D nawet magiczna konsolowa struktura nie da rady

      wladziu, widzial tys w ogole budowe jakiejs nowszej gry na pc? bo tak jakby zdecydowana wiekszosc gier jest popakowana w ladne archiwa a drobnica jest zarezerwowana dla tych biedackich gierek z gamemakera :D

      "Konsole do gier byly w sprzedazy 20lat przed pierwszym windowsem leszczu:> "

      granie istnialo przed windowsem specu :D

      Usuń
    8. waldku drogi, nie chce wiedziec z jakiej choinki sie urwales
      ty sie rajcujesz ze psy4 i xkloc1 maja te swoje magiczne archiwa, ja patrze na jakakolwiek gre na pc wydana w ciagu, nie przesazajmy juz, ostatnich ~10 lat i z trudem dopatruje sie luznych plikow
      wszystko ladnie popakowane w .gcf, .ncf .pak czy co tam sobie devsi wymyslili :D

      rowniez nie wiem jak ograniczonym trza byc by uwazac ze pecetowy gaming zaczal sie i zakonczyl na windzie, bo jak wol widac ze pod nawet najstarsze pecetowe systemy byly proste gry tekstowe a jak ktos sie postaral to i z tego tekstu potrafil coc bardziej dynamicznego poskladac :D

      tak tez widzac te twoje instalacje 30s (przypominajac sobie chociazby niemalze 20 minut instalacji gtav czy epizodyczne instalacje mgs4) to nie ma na tym swiecie takiej sily ktora przez bluraja 50 giba przepcnie na ekologiczne 5400rpm w ciagu 30 sekund, nwet archiwa magicznej struktury konsolowej nie pomogo :>

      Usuń
    9. LOL

      nic nie wywołuje takiej beki u władzia jak pecetowy entuzjasta udajacego głupszego niz jest


      MGS4 to gra na ps3 ktora nie instalowaa w 30s , widze ze juz z wrazenia nad konsolowa elegancją zapomniałes:P

      a kto powiedzial ze w calosci zrzuca 50gBw 30? zrzuca tyle ile potrzeba żeby zacząć gre , wszystko dzieki stalej rezerwie sprzetowej i dodatkowym ukladzi arm. Tymczasem na pc instalowac i grac na raz najszybciej skonczyloby sie blu screenem:P no ok mozesz jedynie zrobic w klikadłach blizzarda:>

      To samo a updejtami na konsoli sciagaja sie w nocy na czuwaniu , a na pieeciie ? włacz oh boy sciagnij sobie samemu albo jeszce sobie poszukaj samoobslugowo i jszcze sprawdzic czy cos sie nie wysypało:P

      Budować mozna sobie dowolnie i nawet gdyby zamknąc się w 100 plikach windows predzej czy pożniej pofragmentuje je i prozzrzuca po dysku:P zrobiłes juz w tym tyg defgragmentacje?

      "granie istnialo przed windowsem specu :D"

      yep . jak sie przypatrzeć to doskonale widać że pc to mała częsc gamingu poza chwalebnym okresem 93-2006

      Usuń
    10. usuwanie niewygodnych postow jest niemile <3

      konsolowa elegancja? buczaca bula pod telewizorem i zamulajace 5400rpm w srodku :D/
      implikujac pelne instalacje w 30s wladziu drogi mopwisz o wszystkim, od gownianych demek z psstore po giganty wazace 50 giba :D

      apdejty na konsoli? te kochane apdejty ktory prawie kazdy uzytkownik kloca kwituje "kurwa apdejt, a pograc chcialem"? na pc apdejty tez w wiekszosci przypadkow blokuja dostep do matko bosko jednej gry bo windy io tak nitk nie aktualizuje ;p

      ogolem to kochany wladziu, racje masz w tym ze pecetowa prowizora to jest prowizora i nie jest kochana przez dewsow, najgorsze jest to ze ile by sie konsolowcy nie usrali przy recznie wydobywanych z najglepssych zrodel komptonentach to pececik i tak wygrywa zawsze i wszedzie bo pomimo bottleneckow i tak ma zapas mocy :D wyobraz sobie jak po dupie by konsole dostawaly gdyby ktos sie w koncu za to wzial i ogarnal :D

      a teraz idz sobie popodziwiac konsolowe obrazki nejta in-engine ktorych za cholere nie zobaczysz w grze jak my, pecetowcy, nioe zobaczymy uroczych mordek z prezentacji nvidii <3 <3 <3 do preimery wszystko poucinaja bo soczku zabraknie

      Usuń
    11. oczywiscie ze elegancja :D w odróznieniu od watraczków podświetlonych diodami. boli dupa z powodu 20minutowych instalacji i dlaszej walce co tu wyłaczyć żeby działao na karcie która miala byc next gen:D?

      "ogolem to kochany wladziu, racje masz w tym ze pecetowa prowizora to jest prowizora i nie jest kochana przez dewsow, najgorsze jest to ze ile by sie konsolowcy nie usrali przy recznie wydobywanych z najglepssych zrodel komptonentach to pececik i tak wygrywa zawsze i wszedzie bo pomimo bottleneckow i tak ma zapas mocy :D wyobraz sobie jak po dupie by konsole dostawaly gdyby ktos sie w koncu za to wzial i ogarnal :D"


      zaraz zaraz jak rozumiem pecetowiec zyje w świecie bajek ale zeby az tak robic z siebie niepelnosprytnego?:D rok temu lanie w infamus za chwile niedawno z drive cluba a chwile w the order , a za 3 lata gta6:P . a tak pozatym wlasnie gram w wolfenstaina w 60fps a ty?:P da sie grać ? skacze ? doczytuje sie?:P oczywiscie byloby milo gdyby ogarneli ale niestety to biedocie z piratbaya i wyprzedazy 5E nie grozi:)

      ależ oczywiscie że zobaczymy bużke i to jeszce ładniejszą niech tylko quantic dream sie wynurzy:p baaa peceiarz nawet nie widzial takiej z beyond two souls na swim rydwanie:D tymczasem pececiarz bedzie liczył czy juz moze kupic kolejnego kastrata od nvidi:D


      Usuń
  9. Wszystko rozumiem, ale za te wszystkie konsolowe wygody musimy płacić haracz w wysokości 100 zł więcej za każdą grę. Ja wiem, że za dobrego PCta też się płaci.. jednak jak w tym samym sklepie zaraz obok siebie stoją dwie te same gry tylko: PC - 140 zł - PS4 - 240 zł i to trochę wkurwia. Dlaczego M$ albo Sony muszą zarabiać na każdej kopii gry dodatkowe 100 zł bo ta kasa pewnie nie idzie do developerów?

    Sam mam PS4 i muszę gry wymieniać z dopłatą albo czekać aż stanieją bo na powiedzmy trzy nowe gry w miesiącu musze wydać 720 zł .. komfortowe granie w Polsce - czyli granie w nowe gry i nie czajenie się na allegro aż stanieje to nie dla przeciętnego Kowalskiego gracza. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chcieli gracze pozyczania i możliwości odpsredazy wiec coś za coś. sklep tez pora zmienić :) sony ms bierze okolo 40dychy.

      Usuń
    2. Czyli te 60 zł to dodatkowo zarabiaja devy albo dystrybutorzy a to znaczy, że produkcja i sprzedaż gier się bardziej opłaca na konsole niż PC. Nie ma co się zatem dziwić, że bardziej pieszczą się z wersjami konsolowymi skoro mają z tego więcej kasy. Kiedyś i PCtowe gry można było odsprzedawać i też były dużo tańsze niż konsolowe.

      Pora zmienić sklep? Na jaki? U mnie w okolicy wszystkie sklepy trzymają jedną cenę. No właśnie.. w jakiej cenie kupujesz nowości pudełkowe na PS4?

      Usuń
    3. oczywiście ze zarabiają więcej, nie dość ze na cenie to na kilkakrotnie większej ilości.
      sklepy , dystrybutorzy, podatki , a i sami producenci też nie maja interesu żeby sprzedawać płytki z kilkom wersjami językowymi taniej ( zaraz pojechałyby na zachód ;)

      taki mamy klimat nie tlko w grach , wogole w elektronice. Na szcescie na konsolach zostaly opcje sprzedazy, wymiany, kupowani cyfrówek na pół, nie pasują dwie stówki zaczekaj 2miesiace i jest za 140 , psplus , wyprzedaze, Na pc kupujesz torche taniej i jestes uwiazany. ( nie cyfrowke) lub czekasz na wyprzedaż.

      Ja bym sie cieszył że w ogóle są jeszcze te opcje , prędzej czy później i to sie skończy.

      Usuń
    4. trzy nowe gry w miesiącu ...facet ty cos robisz oprócz grania ? ja jednej nie przejde bo czasu nie ma .

      Usuń
    5. Dla Ciebie, Polaka te 240zl to duza, w US of A cena max przeklada sie na nasze 200zl, a dla nich to jak dla nas 50zl. (co wynika z niemal 4x wiekszej placy minimalnej) Im bardziej na wschod tym biedniej...

      Usuń
  10. Władziu, ale powiedz mi jedną rzecz - a konsole to nie APU, gdzie GPU są większe od cepów? Konsole nie pływają na HDD SATA? No i dlaczego w nextgenach nie ma superiorowego displayportu, tylko plebejskie HDMI, skoro tak bardzo idziemy w kierunku chwalenia Apple? :> Dlaczego te wspaniałe nextgeny nie dostały 4k? :>

    Jasne, na PC też nie ma, ale dlaczego devsi nie wypełnili nawet początkowych założeń (o których tak przecież dumano i huczano) w postaci 1080p@60?

    Ostatnio widziałem jakieś spekulacje odnośnie cen zestawów i wydatków na gry konsolowe vs PC - co ciekawe różnice w cenach poza naszym cudownym poliszlandem są naprawdę śmieszne między mocnym PC a konsolą - 200 czy 300 funtów pewnie nie zbawi potencjalnego entuzjasty (bo nie rozmawiamy tu zarówno o pecetowych jak i konsolowych normikach growych), a potem i tak odrabia się to kupując tytuły, które są tańsze.

    Sugerowalbym raczej utworzyć klub wyśmiewania ubiszrotu aniżeli klub bicia pecetowej prowizory, bo wtedy wszyscy mielibyśmy słuszny i dobry cel :> Unity spierdolili wszędzie :D W sumie to na PC chociaż można w niektórych warunkach przebić to jakże wspaniałe 24FPS, które chyba XOne tylko wyrabia, bo mocarniasciarskie PS4 jakoś se nie poradziło :>

    Gdybyśmy nawet wzięli do domu zestaw na Xeonie, z dyskami podpiętymi przez SAS, jak w prawowitych serwerach, to i tak nie wiem czy byśmy to poczuli przy poziomie obecnego kodowania ubiszrotu i kolegów. Ciekawostka :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. W kosnolach nie msz ssd bo przemawiają o tym względy finansowe, poza tym pctowi on jest bardziej potrzebny.
      2. Stawiam dolary przeciw orzechom że za rok nowy AC będzie hulał w stałych 30 fps. Pamiętasz sytuację AC1 - AC2 ? W sieci możesz nawet znaleźć ich prezentacje na temat przerzucenia części fizyki na gpu.

      Usuń
    2. powiem szczerze, że w AC1 grałem za czasów 'da się grać', a grałem na antycznym i najgorszym GPU dekady czyli HD2900XT (kto miał ten wie jaki to smok był, to dopiero była prowizora!), na konsoli nie doświadczałem tego cudu, ale skoro tak było, to może i ok - ale co z tego, skoro telewizory i tak natywnie są projektowane do pracy w 24p(br, kinowy) i w 50 klatkach (chyba na tylu nadal biegają transmisje TV, ale nie dam sobie dupy uciąć), a matryce są zwykle wielokrotnościami 50Hz, czyli 30 klatek nijak nie trafia w standard TV? pachnie prowizorą odrobinę :> no i gdzie to dumnie zapowiadane 60 klatek? Jasne, lepiej mieć obraz wyższej jakości ale w 30 klatkach, ale tak czy siak ostatnio chyba nawet Dying Light się wykruszyło, niż w 60 ale chujowy - ale czemu nie mieć hiresu w 60 fps? :>

      z SSD jeszcze się bratać nie miałem okazji (hehe, bieda, pecetowa prowizora, te sprawy :>), ale czy on daje wymierne rezultaty podczas kwestii z cyklu 'jakość życia' (loadingi i te gówna), czy wzmacnia także wydajność gier? Mi się zdaje, że to kwestia pierwsza, przynajmniej tyle wnioskuję z testów. Trzydzieści sekund więcej podczas ładowania systemu? 'dasiegrać', nie mam serwera, więc w sumie te różnice są śmieszkowe. No i do myślenia daje to, że jednak serwery pływają na mixowanych zestawach (ssd + hdd) z racji balansowania kosztów, bo ssd daje wymierne rezultaty, no ale nie przy grach :D

      Czepiańsko dla pecetowej prowizory, ale skoro konsole są 'good enough' (siema władziu, to twoje słowa :DD), to dlaczego na pc 'sienieda' (owszem, piractwo, tak tak, ale pomijając to :))) a na konsoli moszna? Jak ktoś wyda wielokrotność kosztu konsoli na PC to nawet na tych lolportach pośmiga w lepszej jakości i lepszej wydajności, a jak się postara to i tak będzie nakurwiał z kanapy :>> No dobra, okazyjny bsod, hehehhhe. tak czy siak to wszystko przypomina mi gapienie się ludziom do portfela.

      Usuń
    3. "Jak ktoś wyda wielokrotność kosztu konsoli na PC to nawet na tych lolportach pośmiga w lepszej jakości i lepszej wydajności"

      Coraz częściej wydanie dużej kasy na kompa nie zapewnia nawet frajdy że będzie lepiej.
      Ogrywałem ost na pc nowe call of duty i tam masz prawdziwe 60 fps ( bez spadków, stuteringu ) i grało się pięknie, tyle że na konsolach też masz 60 fps. Dragon age nawet na high ( nie ultra ) nie gwarantuje 60 fps + plus stuttering, unity stuterrin, far cry 4 żeby pograć bez stutteringu musisz textury dać na medium. Wydajnie tj tylko w teorii i jeszcze jak przepłacasz.

      Usuń
    4. a czy ja stwierdziłem, że jest inaczej? :> tym niemniej czy czepiać się, że v8 nie chce śmigać na chrzczonym paliwie (jak ktoś stwierdzi że może zapierdalać to jego sprawa, nie znam sie ale sie wypowiem bo porownanie mi sie podoba :D)? po prostu jak ktoś chce sobie inwestować to inwestuje, a potem z płaczem czyta władzia i widzi, że jest chujowo, ale czasem chociaż coś z tego ma :)) wina jest i tak zwykle po stronie deva, bo sie da, ale sie nie chce i sie nie oplaca. jedno to bezlitosna kalkulacja zysków, a drugie to poważne podejscie do klienta. rzuca sie ochłapy a potem narzeka, że nie ma zysków, żeby dalej rzucać ochłapy i nie odnotowywać zysków :D

      Usuń
    5. Władziu, ale powiedz mi jedną rzecz - a konsole to nie APU, gdzie GPU są większe od cepów? Konsole nie pływają na HDD SATA? No i dlaczego w nextgenach nie ma superiorowego displayportu, tylko plebejskie HDMI, skoro tak bardzo idziemy w kierunku chwalenia Apple? :> Dlaczego te wspaniałe nextgeny nie dostały 4k? :> "

      konsole maja apu i sprawa jest jasna , tymczasem kupujac procesor za 1200 chce miec maxymalną ogólna wydajnośc a nie polowe chipa zawaloną SOC z laptopa. konsole maja hdmi bo taka wyyczke mają TV, proste. displayport dostał juz 60hz czy dalej standard w wersji alfa?:D a pc dostał 4k?:D przecież wg nvidi na 770 mialem grac w watchdogs i asasyna ?:> mają kogos za plebs umyslowy czy jak?

      "jasne, na PC też nie ma, ale dlaczego devsi nie wypełnili nawet początkowych założeń (o których tak przecież dumano i huczano) w postaci 1080p@60? "

      Ci którzy OBIECALI najczesciej sie wywiazali bf i cod . a tak na marginesie oczywistym jest ze screeny> fpsy .


      zanim "odrobisz" wypada kupic nastepnego bo nie dośc ze obietnic z demonstarci nie ma to magicznie moc w muliplatformowkach ucieka:> wysarczy spojrzec na wymagania kolejnych cod:D

      Rozumiem pecetowy hejt na ubi , w koncu jedyna gra na pc ktora miala pokazac jakis power tej jesieni, konsolowcy zajma sie innymi rzeczami:>
      Na pc mozna w niektorych warunkach przebić sie ponizej i to "mocnym" o kompletnych zatrzymaniach na cale sekundy nie wspomne, widzilem na 970:>

      Usuń
    6. "tymczasem kupujac procesor za 1200 chce miec maxymalną ogólna wydajnośc a nie polowe chipa zawaloną SOC z laptopa."
      tylko po co, skoro do lolportów to i ten obecny jest wystarczający, bo i tych czterech rdzeni nie wykorzystają?! mogliby przecież na niektórych cepach przenieść część obliczeń CPU na OpenCL na integrach, ale to się nie godzi, bo to przecież drogie a i tak nikt potem nie kupi. nie wykorzystują obecnego potencjału, to w sumie (w trakcie obecnego zastoju) Intel dobrze robi, bo pozwala odrobić te zmarnowane $$$ na kosztach prądu, a nie, moment, przecież stacjonary chyba nie mają takiego wygodnego swapu między integrą a dedykiem jak lapy, a może? nie wiem, w sumie nie miałem tych nowych układow.

      nvidia miała mały czendż of plens :> odpowiednik gadania o 1080p@60, ale skoro kto obiecywał ten się wywiązał to calkiem miło :)

      pytanie tylko skąd jebanie piecyków, którzy sobie latają radośnie w 30 klatkach na ultra lub innych tego typu ustawieniach? nieraz takie zarzuty latają, a potem jest 'bo wy gadaliście że 4k/60fps/', mimo, ze niektórzy nawet palcem w bucie nie kiwnęli żeby kogokolwiek przekonywać? :> przeciez to taki sam wybór jak na konsoli, tylko dokonywany przez gracza, a nie przez devów.

      ale co do hdmi1.4 to w sumie nie mam pewności w gepach, 970 na pewno mają, ale karty poniżej? kurde, teraz muszę sprawdzić :D

      wiesz, naprawdę generlanie mnie wali ubiszrot, bo jedyne kiedy w ich tytuły pogram to pewnie z koszy w markecie (mógłbym kupować premiery, ale po co - ja wiem, że oni się z tym liczą i stąd tyle gniotów, ale to jest przecież pętla, a to tylko oni mniej zarabiają w efekcie, kogo stać ten i tak kupi se konsolę :>), ale manianę odwalili konkretną. a obrywa się prowizorze, ale prowizora nie potej stronie była :>>

      Usuń
    7. Kto mówi ze lolportów? moze czegowolwiek innego , w koncu topowa linia "moc" a w śrdoku podkrecony soc z laptopa:>
      z drugiej strony i7 przydałaby sie żeby wogle byc pewnym jakis 60fps z tymi lolportami:D taki standard panie:D jak nie kastracja to dymanie.

      Open CL nastepny mityczny "standard" z cyklu "sky is the limit" podobno mial wykorzyystwać grafike z integry i dedykowaną na raz! OMG . 5 lat poźniej czasami coś rzuci łyzeczką:>. Ahhh no ten wspaniałomyslny intel widzac sukces opencl obiecał łapoatologiczne roziwazanie avx512 w skylake a tymczasem bede renderowal video 3 x dluzej bo zastój trzeba utrzymać zeby sprzedac xeony:>


      U nvidia ma co roku (za 1500) change of plans ( puszcza demo dymu z 8800 dla beki ). Chłopcy pecetowcy mysleli ze w tym roku beda grac w 4k a tymczasem nawet w 2.5 zrobili krok wstecz:D ciekawe kto jest winny temu zastojowi:>

      "radosnie" sobie biegaja na Ultra( ustawienia konsolowe lub bonus placebo:D ) ? masz 4GB na karcie do tych ultra? ? zaraaaz przeciez takie maja tylko 2-3 mocniejsze i TYLKO tyle?:> jeszce skacze gorzej niz na konsoli WSTYD?

      Ciekawe czy to przez to ze ubi zrobił AŻ 3 " niecinemtic"( wiesz wchodzenie na wiezyczki po flagi itd) gry w jednym roku. jeszcze skacze gorzej niz na konsoli? OMG ' ciekawe czyja większa wina, ubi czy moze dobrodziejów pcgamingu skapiacych z 4GBgddr5 vram na kartach za 1500zl( i konieczne jest przerzucanie przez 3 magistarle z ram do vram i walczenie z antywirem w tle ) podczas gdy sony daje 8GB GDDR5 plus cały komputer:D za 1500). po tej stronie własnie stoi prowiozra, a za nimi zielone trolle majace z nich beke jak stad do banku:>

      Usuń
    8. opencl sobie ładnie radzi z przetwarzaniem obrazu w nnedi3, także jednak działa, poza tym ładne ciągnie prąd w koparkach :> czyli jest, ale devsom sieniechce

      no tak, nie ma grania w 4k bo ubi policzyło, że im się nie zwróci. Ja ich nie winię za liczenie $$$, po prostu niech nie robią jaj :D

      ultra czy nie ultra jest na konsoli, o tym mi się nie chce rozmawiać, ale część osób obrywa rykoszetem za biegaczy z GT620 krzykających jak to 4k + 144Hz popierdziela :D a to już trochę durno wygląda

      standard PC po prostu za długo już na rynku funkcjonuje, to wszystko :D takiego trupa powinni byli dawno ubić, ale jakoś się na to nie zanosi.

      Usuń
    9. No cos tam pierdnie czasami ale rewolucja miala byc?:>

      UBi ma pecetowcom kupic VRAM i ropy do 4k? LOL

      Ohhh jak wiele rzeczy durno wyglada:D dlatego Rest in pC :)

      Gdyby kazdy mial dysk SSD i brak pcie to nastałby juz PC2 :D

      Usuń
  11. Flawlles władziu


    Wład pogromca farmazonów
    a także wszelakich betonów
    Prowizore na wtyczke do SSD nabije
    A pierdzącym audio dobije
    Bullshit nvidi ośmieszony
    intel także pognębiony


    Władek chyba wiem co ich tak wnerwiło z tym "cheap blurry 60fps z obrazka"
    Przecież na tych lipnych monitorach i więcej ruchu(klatek) tym więcej blura;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz że przy monitorach ze zjebanym overdrivem nawet masz rację :DD

      Usuń
    2. O matryco!!!!

      thats indeed true:D tymbardziej ze co drugi nie-TN( choc może też , nie wiem tn skreslam od razu, nawet nie czytając) ma zjebany overdirve:D

      Usuń
  12. Abstrahując od kart grafiki, prockow i inny ch Wind, oto dzisiejsze info z Gamezilli dotyczące wprowadzenia blokady regionalnej na gry z niejtórych "podejżanych rejonów": http://gamezilla.komputerswiat.pl/newsy/2014/51/steam-wprowadza-blokade-regionalna-na-gry-z-rosji-brazylii-i-innych-tanich-panstw
    Czyżby ulubieniec PCtowych graczy zabierał sie za ukrócenie "handlu giftami"? Pisze o ty bo nie dawno Vlad cos o tym wspominał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. EA równieżzabiera się za te przekręty. Ostatnio cofnęli licencje ludziom którzy kombinowali kupujac przez bramki kluczyki z krajów gdzie były tańsze.

      Usuń
  13. w calym swoim konsolowym circlejerku zapominasz o kilku rzeczach drogi wladziu :D
    na piece pakowanie gry w archiwa zaczelo sie juz przed 2004 rokiem i od tego czasu z gorki, gowno nie standaryzacja ale typow jest <10 wiec nie jest zle jak na prowizore :D

    nie ma tez na siwecie sily ktora przepchnie 50 giba przez bluraja na eko5400 w 30 sekund :>
    przypominam sobie niemalze polgodzinna instalacje gtav czy jednego z mgsow, moze to dylatacja czasu powodowana dyskiem 5400 krecocym sie w x set szybciej niz powinien ale to nie bylo 30 sekund :D

    i jeszcze wazna sprawa, moze konsole istnialy dlugo przed winda, problem jest taki ze pisigejming nie zaczal sie na windzie :)

    wierzac wikipedi (gowno nie zrodlo wiedzy ale tutaj sie nada), pierwsza konsola (odyseja magnavox r. 1971) powstala grubo ponad 10 lat po pierwszych "grach" na 'pecetowa prowizore' i prowizora pasuje tu idealnie, bo granie na oscyloskopie czy lampach to jest definicja prowizory, problem pozostaje taki ze to wszystko komputery byly, maszny do liczenia i pisania a nie wszechmocne konsole :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Władziu, na pctowych stronach podnieta że demko MGS o wiele lepiej wygląda na pc, tymczasem z blogu nvidii :
    "(High is equivalent to the PlayStation 4's settings)."
    http://www.geforce.com/whats-new/guides/metal-gear-solid-v-ground-zeroes-graphics-and-performance-guide

    Tekstury high pc ( czyli jak piszą ps4 ) - zużycie VRAM 2250MB
    Tekstury very high - 2270
    Najlepsze podsumowanie różnic wys/ultra to ta różnica 20MB w teksturach :)

    LOL

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no wartość zmian nie dosięga tych 3-4k zł różnicy, ale to akurat nasza lokalna kwestia. nie wiem dlaczego nv zrobiła porównanie medium i low z high/ultra high, bo to się mija z celem :D

      tylko paczcie, moze w końcu pierwsza gra, gdzie PC przynajmniej nie będzie w plecy. Ja tam się jaram :D

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Co my tu mamy:

      potok słów ,patrzymy na video side by side iiii: mehhhh
      kilka efektów, które znalazły sie pewnie tylko dlatego że dopiero teraz wprowadzili je do silnika ( patrz demo PT ) lub jakis musztardowy brute force:D najwieksza beka z porownania dof ktory na pc jest wylaczony a nazwali to ulepszeniem:D domniemany screen z ps4 też nieprzypominajacy tego z gampelay. desperackie metody na desperackie czasy a terraflopsów dalej nie widać :D


      "Tekstury high pc ( czyli jak piszą ps4 ) - zużycie VRAM 2250MB
      Tekstury very high - 2270
      Najlepsze podsumowanie różnic wys/ultra to ta różnica 20MB w teksturach :)

      LOL"


      to sie zwie Ustawienia placebo , wiataj w pcgamingu 2006:D (BTW później piszą że tekstury sa te same więc prowcy juz sie zakrecili w jednym tekscie:D )

      Usuń
    4. "zrobiła porównanie medium i low z high/ultra high, bo to się mija z celem :D"

      bo ja wiem , najwięcej jest pecetów "da sie grac" przecież ;)

      Usuń
  15. Tymczasem na PC: http://tvgry.pl/?ID=5035 I na to idzie moc kart w cenie konsol :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Na PClolu dziś test konfiguracji tri-sli: http://pclab.pl/art59415.html

    Wnioski w skrócie:

    - dołożenie 3 karty daje znikomy wzrost wydajności (17-24%), bo producenci się nie starają
    - 4k na tri-sli jest osiągalny (z dropami) w mniej wymagających grach. Dla jednej karty 4k to fikcja.
    - mikroprzycięcia w najlepsze
    - przy 3 mocnych kartach nawet podkręcony Core i7-5930K bywa niewystarczający
    - pobór mocy potrafi osiągnąć 1 kilowat.

    Cenę takiego zestawu przemilczę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten test tricrossfire w ogóle jest bez sensu, bo i tak nikt zdrowy tego nie kupi. (chociażby przez ten śmieszny pobór prądu, tylko założyć wrzucarkę na monety :D). idąc dalej - czy microstuttery przy trisli to nie jest kwestia samego AMD? a może jednak nie, te testy są tak nieczytelne miejscami, że sam już nie wiem czy tylko AMD skacze czy nV też.

      cenę przemilczysz, bo i tak kupujących taki sprzęt grzeje restinpc i grzeją tego typu testy :> i grzeje ich wojna pc vs konsole, bo ich stać i tak na wszystko.

      no ale to, że takie kręcone i7 nie nadąża... oj intel, coś wy nie chcecie mieć tych superentuzjastów :D pytanie czemu pclab nie zrobi tego testu z xeonami.

      nieosiągalność 4k dla jednego GPU to i tak wina devsów :>>

      Usuń
    2. skacze na wszyskim , jak nie teraz to za poł roku jak juz oleja sterowniki, widziałem wilokrotnie. muligpu to najwieksza glupota w krainie prowizory.


      @filas

      alez oczywiscie ze ich grzeją takie testy maja kase na gry:D problem w tym ze ten dzisijszy pc gejmning jest jak złote wtyczki hdmi:>

      Usuń
  17. Teraz bedzie jazda dopiero z pc .Przez kurs rubla valve blokuje regionalnie .Mi juz Far Cry 4 poszedł sie dymać a kupiło go 88 osób a to tylko 1 aukcja .

    OdpowiedzUsuń
  18. "Star Citizen jest sposobem na życie, tak długo jak społeczność jest zaangażowana w ten projekt”
    Chris Roberts

    LOL
    To już można tak otwartym tekstem walić ?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak sie wyczuł ze frajer wyda 100$ na stateczek bo jak nie wyda to w grze nie zrobią:S to nie dziwota ze mocz do głowy uderza:D

      Usuń
  19. Władziu jest beka. Wiedzmin 3 wymagania: i7, gtx 770 / R9 290 xD mało kto sobie pogra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 5 tflopsów i wciąz nie bedzie jak sprzed dwongradu:D

      Usuń
  20. Władziu, wróć!

    OdpowiedzUsuń