Strony

czwartek, 14 kwietnia 2016

Pecety już za słabe? Można się uśmiać patrząc na wykresy wydajności polecanych zestawów.


" Jaki komputer do gier " pokaże konsolowcom  przez  generacje,  straszyli pecetowcy, spójrzmy jak wygląda to po dwóch latach. quantum break to tylko wisienka na torcie :>



Smutny los pecetowca w tej generacji, na początku poprzedniej onanizowali się takimi porównaniami  w pecetowych grach na wyłączność  a  dziś    konsolowych exkluziwach które w tej generacji na tle produkcji pecetowych , pokazują różnice  w oprawie jak na obrazku ponyżej, tyle że tym razem na " słabych konsolach "  LOL....    .




Myśląc o graniu dzielny chłopiec pecetowiec  zanim jeszcze straci godzinę na instalacje gry i sprawdzenie co trzeba wyłączyć bo psuje wydajność,  musi jeszcze sprawdzić czy producent zrobił już nowe połatane, sterowniki a także czy trzeba gdzieś pokrzyczeć bo jeden producent  zapłacił żeby mu gorzej działało,  przy każdej nowej grze wejsc na stronę , pobrać ,  zainstalować i sprawdzić wiadomości we wszystkich sklepach , przecież gdyby naraz były włączone w trayu ucierpiałaby optymalizacja.   Nigdy nie wiadomo też czy przypadkiem trzeba podpisać jakąś petycje. :>

Nie to co konsolowiec z błyskawiczną instalacją w tle , funkcjami suspend , aktualizacjami ściągającymi się w nocy i chatem / trofeami obsługującym tytuły od wszystkich wydawców.

Multplaformy na pc  po ponad dwóch latach prezentują mniejsze różnice niż po kilku miesiącach w poprzedniej generacji , wystarczy spojrzeć na obliviona, cod2 czy ghost recon. Nie wspominając już o dwóch generacjach wcześniej gdzie wersje konsolowe   tytułów z peceta miały nawet cale levele powycinane lub nie wychodziły wcale. Peesee miał pokazać a konsolowcy pożałować. Tymczasem trzeba się nieźle nagimnastykować aby pokazać jakieś różnice których nawet niesposób dostrzec podczas grania , zoom 400% na cienie lub 800% na daleki plan i sprawdzanie czy jakiegoś krzaczka  brakuje i inne tego typu wygibasy mentalne, które nawet nie często są bardziej związane z grafiką tylko z procesorem.

Nigdy nie było na konsolach tylu gier pracujących w 60 fps nawet w seriach które nigdy wcześniej sobie nie zawracały tym głowy, ostatni rok i kilka następnych miesięcy to :  project cars 60fps, metal gear solid 5 60fps, forza 6 60fps,  halo 5 60fps,  black  ops 60fps, battlefront 60fps , rainbow six 60fps , paragon 60fps, doom 60fps, dirt rally 60fps, asseto corsa 60fps,  overwatch 60fps, uncharted muli 60fps , multi gearsów 60fps. Chyba w tej dziedzinie pobito już poprzednią generacje :>


Ostatnio na mocnym pc jest tyle funu i powodów do zachwytu że próbuje się artystyczne medium zredukować do cyferek  ale nawet tutaj lipa co za chwile zademonstrujemy.

Co trzeba wiedzieć zanim poprawnie porównamy cyferki?


 Obiegowa opinia głosi że ps4 ma odpowiednik radeona 7870, otóż nie do końca.  Co prawda PS4 ma podobną konfiguracje jednostek ale działa z prędkością 800mhz żeby dało sie to zamknąć w małym zgrabnym i cichym pudełku i dlatego osiąga 1.8Tflops a nie  2,56tflops  jak w  r7870,  zatem podobna jest bardziej do 7850 z 1.7tflops.  To nie wszystkie różnice.  Absolutnym życzeniem numer jeden od developerów w kwestii specyfikacji była pojedyncza ujednolicona  pula pamięci, bo w takiej konfiguracji wygodniej tworzy sie gry,  jednak takie rozwiązanie  ma też  negatywny wpływ na osiągniecie teoretycznej maksymalnej wydajności. Inaczej na sprzęcie pochodzącym z mozolnie drepczącej w miejscu architekturze pecetowej jak na razie się nie da.

Radeon 7850 ma dla siebie całe 150GB/s przepustowości pamięci , natomiast jego wersja w ps4 dzieli się z  procesorem i kiedy zarówno procesor jak i grafika pracują na pełnych obrotach przepustowość znacznie się redukuje. Nawet wewnętrzni developerzy mówią wprost,  1Tflops/100GB/s to jest to co można łatwo wyciągnąć.   Ps4 staje zatem w nierównej walce z radeonem 7850 Z 1,7Tflops/170GB/s .   I nawet nie wspominajmy o cpu które na papierze jest czterokrotnie słabsze od i3 ale tym co ma radzi sobie fenomenalnie.


PODSTAWOWA TEZA Z POWYŻSZEGO JEST TAKA;  W KONSOLOWYCH PORTACH  DZIAŁAJĄCYCH W MIARE STABILNYCH 30FPS ( CZYLI DO 45fps PO ODBLOKOWANIU) RADEON 7850 NA PC POWINIEN BEZPROBLEMOWO ZAPEWNIĆ 60FPS WRAZ Z BONUSEM W POSTACI DZISIEJSZYCH USTAWIEŃ ULTRA PLACEBO.




Chłopcy pecetowcy cały 2013 straszyli ze kupią 660 albo własnie radeona 7850 na całą generacje , wrzeszczeli, co więksi desperaci wysyłali listy do psx extreme z apelami o niekupowanie konsol !  :D Nieco później, w 2014 wracali, napuszczeni przez technologicznego pudelka z mocno naciąganą bajką "750ti to wszystko czego potrzebujesz".  Zapomnieli jednak że konsola to nie pecetowa prowizora i zawsze wykorzystana jest lepiej niż maszyna do pisana skonstruowana w latch 80ych z doklejoną taśmą funkcją grania:>



Spójrzmy na wykresy co bardziej imponujących technologicznie ostatnich produkcji







































Już jesienią bajeczka o 750 , 660, 7870 zaczęła trzeszczeć w posadach. Battlefront i call of duty  działające na konsolach w 60fps zostawiły daleko w tyle swoje odpowiedniki na pc. Przepaść jest tak duża że nie zasypie jej żadna dynamiczna rozdzielczość czy jakieś cienie wymagające może 100gflops a zależne też od procesora.  Na pc 60fps w natywnej rozdzielczości zapewniają dopiero karty z mocą 2-3 krotne wyższą niż konsole po stronie amd i jeszcze więcej u nvidi.  Black ops ma do dziś problemy ze skokami we framerate a battlefront cierpi na mikroprzycięcia jeśli pecet nie jest wyposażony we więcej niz 8GB ram.  Pamietam jak polecali 4 aby dorównac konsoli.:> Ile moża ładować do tego pieca ? na konsoli działa to na  5.5GB a pc potrzebuje kilkanaście gigabajtów do tego samego?   developerzy mieli racje z unifikacją pamięci czy jak?:S




Po nowym roku dramat trwa , polecane zestawy przechodzą w tryb " da sie grać"  nawet w połączeniu z posesorem za 5 tys. W  Far cry primal różnice niewidoczne , podobnie jak zaginione terraflopsy. Wersja konsolowa trzyma stabilne zablokowane 30 fps ( czyli sporo wyżej bez synchronizacji)  Radeon 7850 nie zapewnia nawet 30 a ma spadki poniżej 20 , tymczasem zapewnia radeon 7850 - 1/3 przepustowości w ps4 . W tej samej lidze co konsola są karty z 2-3 krotne większa mocą :D osiągające na wykresie  30-4kilka klatek.  Żeby było jeszcze ciekawiej wersja konsolowa używa nowatorskiej metody wygładzania HRAA która często radzi sobie równie dobrze jak supersampling. Była już o nią petycja( poważnie) ale nie ma do czegoś dostępu w prowizorze.


Division bardzo podobnie.  750 na całą generacje walczy o życie ale nie pomoże mu obniżenie cieni:>  2-3 krotne szybsze karty grają wydajnościowo w konsolowej lidze nie oferując nic szczególnego.  780 który tak usilnie nvidia porównywała na swoich wykresach z konsolami, 970 , karta która miała być  do " 60fps ustawienia ultra na całą generacje nawet w 2.5 k" również rozpoczęła  quest ku wymianie staruszka  z frame rate poniżej optymalnego. Uwaga uwaga nvidia ostrzega że bez 6GB vram na karcie mogą nie doczytać się najlepsze tekstury, które nie różnią sie od konsolowych.








Zaraz zaraz czy nadejdzie odsiecz?  Lara nadjechała i dobiła prowizore.  Gpu podobnego do xbox one próżno szukać nawet na samym dole wykresu ale Władziu zdradzi że byłoby jeszcze sporo słabsze niż nasz radeon 7850- 1/3 przepustowości.  czyli co wersja na konsole w 10fps?  Niee to tylko w polecanych zestawach.  Wersja na xboxne wygląda świetnie i działa w 30.  Jakieś bonusy dla wersji peecee?  Tak,  naprawiono buga z krzaczkiem,  poprawiono wygląd kilku kamieni można przyglądać się pod lupą:>  MOC !!!

Pojawił się również patch na directx12 . Pecetowcy wstrzymali oddech , przecież w końcu odblokowana będzie moc i możliwości o której mówiły rożne slajdy.  Jest mniej niż w trybie dx11 :D. Ciekawe z jakiej wersji api korzysta xbox one ?  wydaje mi się że to musi być directx 15 :>
I to są zestawy z 2013 za jedyne 3,5 tys które "pokażą konsolom". Zapewne też w tej cenie pokażą też ps4k  LOL




Nic się nie stało , peesee nic się nie stało śpiewają pecetowcy czekając za następnym pokazem możliwości maszyn:D .  Patch do direcx12 znowu "odblokował moc" :> Przy hitmanie to już  można złapać sie za głowę :S.    Kepler titan i 780 czyli ponad 3 krotni mocniejsze układy które nvida tak zachwalała twierdząc że konsole nigdy nie dogonią pecetow  dorównują już wersji ps4 . Zaraz dorównują?  Podobno na peecee trochę lepsze cienie, niech ktoś poszuka czegoś pod lupą , musi się coś znaleźć jeszcze :>


Apropos odblokowania wersja konsolowa była rzadkim przypadkiem  gdzie developer pozostawia opcje odblokowanego  frame rate.  Można było zobaczyć jak na dłoni że stabilne zablokowane 30 fps równa się sporo wyżej po zdjęciu blokady  jednak kto by się chciał bawić w skaczący psujący wrażenia framerate jak wszystko na powyższych tabelkach a taki problem mają chłopcy pecetowcy z zestawami z poniżej minimum 60fps :> Tyle terraflopsów zgubić LOL.


I przy tym temacie dochodzimy do gwiazdy ostatnich tygodni, quantum break.  Pecetowcy zacierali rączki,  tym razem cudowny directx12 musi przecież pokazać , zasłyszeli przecież że wersja na xboxone jest w 720p.  Nie jest to 720p skalowane do 1080 tylko sprytna technika rekonstrukcji obrazu z kilku klatek 720p4xmsaa  i jest znacznie bardziej ostra niż zwyczajne 720 ale wiecie jak na razie nie ma tego na żadnych slajdach reklamujących karty graficzki ( podobnie jak rożne ciekawe typy antyaliasingu  HRAA, EQAA , TAA dostępne tylko na konsolach )więc w tej sprawie przeciętny szympans pozostaje w trybie chowania głowy w tyłek. Tym bardziej większość pc masturbace była w tym trybie kiedy okazało się że wersja pc korzysta z tego samego rozwiązania rekonstrukcji bufora 720p  LOL. Ja sie pytam co robią urządzenia żartobliwie zwane kartami grafiki z 3-4krotna wydajnością na papierze ?.

Dobra miało być o płynności, wszystkie minimalne i średnie ilości klatek można o pupe rozbić bez uwzględnienia  pomiaru frametime  a quantum break zajmuje honorowe miejsce jak pierwsza gra która jest bardziej płynna na xboxone niż na dowolnym pececie.   Popatrzcie na tą płynność na 980ti kiedy tylko ruszy sie kamerą



Niech każdy sobie oceni co określiłby  jako płynność.  Taka przykładowa sytuacja a właściwie dwie :  masz kontrakt na 30 miesięcy i co miesiąc tego samego dnia dostajesz taką samą kwotę  i w wersji alternatywnej  przez dwa miesiące nie dostajesz nic potem dostajesz za dwa , następny miesiąc normalnie a następny 28ego zamiast 10ego potem 3 miesiące nic a potem 3 miesiące w  normie  ale łącznie po 30 miesiącach  średnio wychodzi tyle ile powinno być albo nawet nieco więcej.  Do której sytuacji bardziej pasuje słowo płynność ? W świecie prowizory  " Płynnością" określana jest ta druga LOL.  Własnie taka głupota jest przekazywana  we wszystkich tabeleczkach typu "fps więcej =lepiej"przez większość portali pecetowych które przeważnie nie są dziś niczym więcej niż mini agencjami marketingowymi producentów sprzętu bo z reklam to lipa.  Aha  sprawdźmy jeszcze czy quantum czymś się rożni no bo przecież nie rozdzielczością :>(błyskawicznie można tez dostrzec " płynność ")


Znalazłem jeden statyczny cień w wyższej rozdzielczości  OMG nigdy nie było lepszego czasu na bycie pecetowcem :D

Właśnie !!! Sprawdźmy jeszcze jak radzi sobie słynna "przyszłościowa , gotowa na directx12, potężna karta do ustawień ultra w 60fps nawet w 2,5k " ogłoszona podczas święta peecegejmingu..   " Pora wymienić staruszka "  już?





Na platformie prowizory jak widać wszystko bez zmian,  nowe technologie uwolniły moc i pokazały przyszłość.  Przypomina mi się hajp na directx10 ( defacto wnoszący większe zmiany niż dzisiejsza 12) .  Polecam posłuchać tych tekstów  na filmiku poniżej.

Hurr durr , rewolucja , rosnące liście dzięki dx10,  teraz będzie moc, przyszłość gamingu , 100% wykorzystania sprzętu, od teraz wszystko kompatybilne  "   skąd my to znamy to są dokładnie te same śpiewki co teraz.  :D  




hajp był niesamowity a w praktyce rewolucja numer 10  wykorzystana była najczęściej do uruchamiania antyaliasingów a następnie stał się wymogiem  do działania  portów z konsol określanych przez niektórych ekspierdów jako " kompatybilnych z dx9 "

Cóż na prawdę nie trzeba być wielce rozgarniętym aby na oksymoron typu " otwarta platforma"" dostosujemy i wyciągniemy max ze sprzętu" nie  zareagować śmiechem  ,  szczególnie w czasach kiedy zabawa w ambitnie technologiczne tytuły jest strasznie ryzykowna ale pecetowcy ciągle się na to łapią xd

W maju czy tam czerwcu po zapewne znowu zobaczymy odpowiednio dobrane benchmarki, pełną kompatybilność z whatever  i obietnice na slajdach tak aby po kilkunastu miesiącach była potrzeba wymiany staruszka :>  gdzieniegdzie  już widać  symptomy

https://forum.beyond3d.com/threads/modern-textureless-deferred-rendering-techniques.57611/
http://frostbite-wp-prd.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2016/03/29204330/GDC_2016_Compute.pdf
https://twitter.com/idSoftwareTiago/status/709814902362275841
https://twitter.com/Donzanoid/status/719914684426678272


"peecee nie ma... tego pecc nie ma tamtego... to podejście jest nieodpowienie dla peceta... vulkan i driectx12 nie mają tego...  może coś da sie zrobić ... ale co z dx11 i nvidią,  async compute dał nam wielkie zyski.... wspaniały ficzer na xboxone, szkoda ze nie ma na pececie.... niekompatybilność pecetowa mnie zje itd "  A potem terraflopsy ,  batmany i quantum breaki i wyniki jak na tabelkach wyżej. :> No ale nie oczekujmy od tzw "redaktora" takich rzeczy oni tylko pracują jak na filmiku wyżej :D.


Ahh ten mocny pecet, hurra prowizora !:>






97 komentarzy:

  1. Rany Władziu, jak w 10 trafiliśmy z tematem, bo ja wlasnie mam w planie jako nastepny zrobic "mit o taniości pecetowego gej-mingu", wiec troche pracy mniej dla mnie, a bede po prostu linkował :P. I ew. jakieś cytaciki. No to zabieram sie za czytanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytałem i aż się łezka w oku zakręciła. Dobra robota. gdyby tak kurka trafić do większego grona PCMR, poza cebulandie :D.

      Usuń
    2. THX. Nie jeden już zagląda przez transalora :D za te polecane zestawy z 2013 które już mają problemy z pees czwórką byłaby ps4 + ps4k heheheh. Tanio i dobrze bo poczekam na cracka :>

      Usuń
    3. Ale przez translator malo da sie zrozumiec :/ serio, sprawdzalem u siebie, czesc slow pomija bo nie zna, czesto dziwne rzeczy tworzy, piate przez dziesiate da sie zrozumiec i to wiedzac, co sie mialo na mysli. Co dopiero taki szympans zrozumie...

      Usuń
    4. taaa wiem, ale już na samym wejściu są w szoku że coś takiego jest :D

      Usuń
  2. Władzio powiedz mi skąd bierze się cała ta gadka "30fps nie da sie grać" ? Widzę różnice ale gram sobie w division i w sumie no big deal, Na pc jest jakoś inaczej czy tylko:

    "Ostatnio na mocnym pc jest tyle funu i powodów do zachwytu że próbuje się artystyczne medium zredukować do cyferek"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skąd to się bierze ? Dość łatwo przewidzieć. Wyobraź sobie coś takiego:

      dzieciaczek pecetowy kupuje polecany zestaw da się grać. Do niedawana niemalże wszystkie gry na pc (a sporo nadal) miały zespsutą synchronizacje vsync a do tego lolporty i lol sterowniki, pofragmentowane dyski itd (na konsolach odwrotnie ) , którą lepiej było zastąpić blokowaniem zewnętrznym programem, dzieciaczek tego nie wiedział . Tymczasem polecany zestaw opadł z mocy i chłopiec pecetowiec pomyślał " coś mi tu szarpie , nie dobrze się gra ściągnę frapsa żeby zobaczyć ile fps " , fraps pokazał mu gdzieś w okolicach 30 ale średnio zupełnie pomijając co dzieje się w tych 30 klatkach (patrz obrazek z quantum break w artykule) . Delikwent wchodzi na jakiegoś pclola a tam już reklamują nową grzałeczke nvidi a inne dzieciaczki z podobnymi doświadczeniami z 30fps które konsole widziały w pudełku w sklepie myślą że to jest to samo i wzjamemie sobie to opowiadają XD

      Oprócz tego oczywiście jak się nie ma co się lubi na urządzeniach zwanych żartobliwie kartami grafiki to trzeba zadowolić sie tym co jest czyli cyferkami :>

      Usuń
    2. Jak myślisz dlaczego nie kładzie się na to nacisku?

      Usuń
    3. Wiele jest powodów; redaktor gimba sam może tego nie rozumieć, nie chce mu się bo testy wraz z frametime mocno sie komplikują, myśli że plebs co go czyta nie zrozumiiii, może nie chcieć tego tematu poruszać bo otworzyłoby to lawine prowizory, okazałoby się jak wszystkie odblokowane framraty są złudne w kwesti płynnosci a co za tym idzie wkurzyło nagle uświadomioną klientele i jeszcze sprzedaż spadłaby jeszcze bardziej :>

      Usuń
    4. Dark souls 3 chyba nie pasowałby do artykułu a podobno tylko na pece problemy z vsync :P

      Dobra zgoda, jako pecetowiec przyznam że na dobrą sprawę konsole faktycznie radzą sobie świetnie z tym co mają, oprawa optycznie niezbyt odbiegająca od najwyższych ustawień z pieca , ale czy zaraz okej jest zestawiać z ustawianiami ultra ?

      Usuń
    5. Na to pytanie odpowiem: http://suckmyjoystick.blogspot.com/2015/10/porownanie-multi-platformowek-konsole.html
      Czego konsole nie mają z pecetowego ultra takiego "suwaczki placebo na maksa" to HBAO+, AA w stylu MSAAx8 (ale konsolowe ekskluzywne AA i tak sa przezajebiste i AA na tej generacji jest juz na super poziomie). Czasem w jednej grze pod przybliżeniem 900x jeden krzaczek wiecej na PC i to tyle. Przypominam - te ustawienia czesto na zasadzie "trzeba wylaczyc bo skacze framerate na karcie w cenie dwoch konsol" xD.

      Usuń
    6. Co do pytania o "ultra" jeszcze TO zostawie: http://suckmyjoystick.blogspot.com/2016/02/bekowe-wejscie-pc-w-2016-rok-komedia.html

      Usuń
    7. A DS3 czemu nie pasowalby do artykułu? Na PC stuttering wiekszy jak bylo w BloodBorne przy premierze. From Software jest znany z kiepskiej optymalizacji i w DS3 cierpią nie tylko konsole, a PC rownież. Wiec jak najbardziej by pasowało, żeby pokazać, jaka tragedia totalna jest na "polecanych karcioszkach".

      Usuń
    8. "Dark souls 3 chyba nie pasowałby do artykułu a podobno tylko na pece problemy z vsync :P"

      są wyjątki od reguły ale owszem nie pasowałby, po co stzępic język nad czymś co nie ma technologicznych ambicji?:P


      " ...ale czy zaraz okej jest zestawiać z ustawianiami ultra ? "

      Oczywiście. widzisz czym one dziś są? praktycznie mamy tak ustawienia low bieda pc oraz med, high, whatever które niemalże niczym się nie różnią tu jakis post proces nieco ostrzejszy tam kamyczek dorysuje się gdzie nawet nie patrzysz to wszystko i pewnie jakiś suwaczek przesunięty w configu aby działało gorzej i niektórzy myśleli że sprzęt robi cos zaawansowanego . A przypominam że szukamy zaginionych terraflopsów , 2-3-4 a nawet 10x więcej niż siedzi ich w konsoli... pecetowcy chyba już zapomnieli jak powinno to wyglądać :>
      https://www.youtube.com/watch?v=Bsl3r5kBp_o



      Usuń
    9. "dzieciaczek pecetowy kupuje polecany zestaw da się grać. Do niedawana niemalże wszystkie gry na pc (a sporo nadal) miały zespsutą synchronizacje vsync a do tego lolporty i lol sterowniki, pofragmentowane dyski itd (na konsolach odwrotnie ) , którą lepiej było zastąpić blokowaniem zewnętrznym programem, dzieciaczek tego nie wiedział . Tymczasem polecany zestaw opadł z mocy i chłopiec pecetowiec pomyślał " coś mi tu szarpie , nie dobrze się gra ściągnę frapsa żeby zobaczyć ile fps " , fraps pokazał mu gdzieś w okolicach 30 ale średnio zupełnie pomijając co dzieje się w tych 30 klatkach (patrz obrazek z quantum break w artykule) . Delikwent wchodzi na jakiegoś pclola a tam już reklamują nową grzałeczke nvidi a inne dzieciaczki z podobnymi doświadczeniami z 30fps które konsole widziały w pudełku w sklepie myślą że to jest to samo i wzjamemie sobie to opowiadają XD "

      Jeszcze do tego klawiatura z myszką za 59zl w komplecie z padem z allegro dla gracza bo z diodą i tonami lagów xD

      Usuń
    10. " ...ale czy zaraz okej jest zestawiać z ustawianiami ultra ? "

      często czytam na gafie "pctowcow fachowców" ( dictator, durante, kezen i jeszcze paru innych ) " nie macie pojęcia jak kosztowne są miękkie cienie, dobra okluzja otoczenia hbao+ "( która w syndicate zabijała ) bla bla bla ... etc.

      A na portalach pctowych piszączy często programista Skoti48, dysponującą dużą wiedzą w porównaniu do kolegów pctowców.
      "Nie problemem jest gameworks, którego algorytmy i implementacja to najwyższa półka, a problemem jest to, że wielu producentów gier ma gdzieś wydajność. To, że gry na maxa nie chodzą znośnie na niczym poza HiEndem to jest norma od zawsze (ustawienia maksymalne są ustawiane tak, by wyglądało najładniej na maksymalnie szybkim dostępnym sprzęcie, a że często twórcy gry nie chcą od siebie nic robić, to parametry shaderów ustawiają na wartości których nigdy nie powinno się ustawiać ze względu na to, że poprawa jakości/spadek wydajności jest okropnie słaby). "
      http://pclab.pl/kom82306--0.html

      Przecież to jawne przyznanie się do prowizory i tego jak to wszytko działa i o czym Władziu piszesz, ale i tak pewnie nikt nie zrouzmiał:D

      Usuń
    11. "często czytam na gafie "pctowcow fachowców" ( dictator, durante, kezen i jeszcze paru innych ) " nie macie pojęcia jak kosztowne są miękkie cienie, dobra okluzja otoczenia hbao+ "( która w syndicate zabijała ) bla bla bla ... etc. "

      Jakoś musza bronić honoru mocnego peceta w tych desperackich czasach :D delikatnie bo pcmr grozi banem. widziałbyś co działo sie pare lat wcześniej kiedy faktycznie można było sie czymś pochwalić XD ciekawe czy jeszcze długo będa tak twierdzić teraz jak nvidia "uwolniła" kilka efektów w tym na hbao na github i jeszce sie okaze że ktos sobie przerobił i nagle działa to wszędzie:D . Tak są jakies róznice ale jak spojrzeć na specyfikacje to mozna się tylko śmiać bo od razu wali jakąś sciemą.

      Twierdzenia tego gościa są coś niekonsekwentne. Tak to jest norma od zawsze tylko jednak kiedyś faktycznie prezentowały jakieś solidne różnice a dziś jakoś kompletnie tego nie widać a przecież co to miało nie być bo "konsole słabe" ;) Gośc pisze " to parametry shaderów ustawiają na wartości których nigdy nie powinno się ustawiać ze względu na to, że poprawa jakości/spadek wydajności jest okropnie słaby "

      a przecież gameworks robi własnie dokładnie to i developerzy nie mają dostępu do parametrów tych bibliotek zrobionych jako zamknięta wtyczka. Przykład hairworks , wszystkie dzisiejsze gpu pracują w taki sposób ze jeśli polygon jest mniejszy od pikslea czy quada go opisującego to wydajnośc spada conajmniej 4 krotnie , co robi nvidia? 64x tessalacja na włosy :D. Inny przykład konwersacja devów na temat tessalowanych snopów światła od nvidi w falloucie https://twitter.com/olson_dan/status/661986056917512192

      Usuń
  3. Zamiast ketchupu powinna być musztarda i byłaby symbolika na 11/10 :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego mi sie wydaje, że PC Mustard Race / Mustard Pleb wymyslilem ja? :D Czy jest to jakis ogolno znany zamiennik dla PCMR, na który po prostu kiedys samemu wpadlem?

      Usuń
    2. xD. Te rączki symbolizujące moc, kolejne wersje directx i kolejny renasans a potem ... :D

      Usuń
  4. PcLOL kilka dni przed premierą szczuł dzieci na fejsbuku " qunatum break w 720p na xbox one, ahh te konsole" jak tylko pojawiły się pierwsze newsy o wersji pc wpis został usunięty. Ahh te pecetowe dziennikarstwo, wiedza i duma aż sie wylewa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonymous14 kwietnia 2016 23:42
      No właśnie mega beka - o rozdzielczości na Xone trąbiły wszystkie portale, ale o tym, że gra wykorzystuje rekonstrukcję ramki także na PC nie wspomniał już prawie nikt, a już na pewno nie pecetowe sajty.

      Rozwala też to, że pclol testował grę, ale nawet się nie zorientowali, że gra wykorzystuje ramkę, bo nie wspomnieli o tym słowem w technicznej analizie :D A z ich porównania graficznego wyszło, że wersja na Xone ma ostrzejsze tekstury, co zauważyli niektórzy czytelnicy (oczywiście minusowani).

      To jest naprawdę zabawne, co tam się dzieje. Aha, z testów Killer Instinct na DX12 kolejne jaja: 290X osiąga wydajność 980Ti, a 7970 wyprzedza 970 GTX. W tym wypadku 7850 ociera się o 60 klatek, ale to wydajniejsza karta niż to co w xone

      Usuń
    2. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAAAAAA.

      Ohhh trzeba było zrobić screena byłaby beka do jednego z artów w którym władzio będzie rozkładać standardy dzinnikarskie :D

      BTW po co czytać jakiegoś pclola przecież można mieć wszystko to samo kilka godzin lub dni wcześniej w jeszcze bardziej parówkowo-plotkarskiej odsłonie na WCCTECH.com, portal prowadzony przez grupe nastolatków z pakistanu ( wiadomo centrum technologi).Polecam kazdemu sprawdzić otworzyć wcctech i sprawdzić kiedy news pojawi sie na pclolu czy podobnym okraszony drętowo-mizdrzącymi tekstami przepisywane wszysko jak leci tylko nie wiem od której strony wiekszy rak mózgu :D

      Usuń
    3. @snejki

      Oni już się zorientowali, może tryb głowa w tyłku ma związek z tym co pisał anonimowy wyżej :D resztki rzetelności czy trzeba bronić ula ? chyba nie mam wątpliwości ;) Może ma ostrzejsze tekstury bo coś kombinowane było aby test wypadł lepeij, te zielone pełne nadziei paseczki z wydajnością są coś wybitnie długie w porównaniu do innych stron :D

      Cóż nie tylko oni cierpią na to, wiekszośc internetów stała się tabloidami, przykład

      Otwieram google aby poszukać czy są ślady tego wykasowanego posta pclola, pierwsza z góry strona o QB antyweb, kalka o zapachu cebuli amerykanskiego theverge. Otwieram patrze ( i tu zaczne od zaczepki ad persona bo kontnent głupokowaty) ooo jest p. winiarski, misio plotkarz który robił niegdyś filmiki z ploteczkami ze swiata gier dla polygami a oglądalo je kilkaset osób mimo że podczepione pod jeden z największy parówkowych portali. w sprawie quntum break dwa "arty" oto ich przekaz:

      1 "quantum break zawodzi bo jest 720" , a nie żartowałem ja nie mam problemu, ej kurde jest problem przecież to katastrofa "ms i sony obiecali 1080p60 " ( LOL gdzie i kto obiecywał i w którejkolwiek generacji , to jest decyzja dla developera jak wykorzysta moc)
      " pecetowcy graja w 60fps" taa wystarczy zobaczyc na tabelki z mojego arta jakim kosztem jest to dostarczone i zupelnym braku gier celowanych w ten sprzęt na pc., "w czasach kiedy pecetowcy przyzwyczajeni są do grania w 4k60" ( w quantum brek szczegolnie lol ) ,
      " Po exkluziwach oczekuje czegoś wiecej " i dlatego nie pamiętam w jakiej rozdzieloczosci działal alan wake gdzie remedy również zadecydowało o tym ze mniej pikseli ale lepsze , może to przez to że stawiałem wtedy na "mięsistych space marines z krwi i kości z obozu microsoftu".
      "tak popularana na konsolach rozdzielczość 900p " yyy chyba głownie na jednej nie tej od" marines z krwi i kości jak markus kucyków .
      "Remedy Entertainment dementowało plotki o 720p takimi słowami Quantum Break będzie działać w 1080p z limitem 30 fps’ów. " ahh jaki ze mnie parówkowy redaktor nie wiem ze finalny bufor to 1080, nie wiedziałem że od kilkunastu miesięcy pixel counterzy policzyli ze jest inaczej a remedy otwarcie mówiło w swoich prezentacjach że cześć buforów jest inna.

      Usuń
    4. 2 "microsoft nie potrafi robić gier na własny system" tu o wersji pc,
      "gdzie mityczne 60klatek" mityczne? przecież to taki standard na pc w poprzednim nawet w 4k, za chwile znowu
      "Jedną z najważniejszych różnic w graniu na PC i konsolach jest obiecane przez producentów X1 i PS4 60 klatek" kto obiecał i gdzie misiu? popatrz na pclola i dzieciaczki pecetowe zawiedzione wydajnością kart za które tyle zapłacili.
      " Można natomiast ustawić stałę 30 fps, które…nie działa." taaa sam nie rozumiem jeszcze o co w tym chodzi a nawet jeśli to nie powiem bo za trudne i barany klikną gdzie indziej.
      "rekonstrukcja , Technologia dobrze sprawdza się na telewizorach, przy lepszej jakości monitorach już niestety nie, co owocuje rozmytym obrazem " ahahahahahhahahahahaha lepszej jakosci monitorach? ścinki zeszłorocznych paneli tv klasy B/C bez żadnego procesingu to lepszej jakości monitory?
      " na nvidi dziala slabo bo są problemy sterowniki, przeinstalowane i nic nie dało" facepalm. I wiele innych głupot.

      Cóż za obskurny wodolejski kontent :D żryj plebsie bo chmura tagów mówi mi ze to lubisz. Doczytał sie jeszcze art o uncharted a tam " fajna gra autorzy zablokowali na 30fps aby była bardziej filmowa". Chyba wiedza weterana dziennikarstwa polega na czytaniu co bardziej przygłupich komentarzy zamiast dowiedzieć się dlaczego celuje sie w dany poziom co jest oczywistością od 20lat.

      Normalnie jakby czytać o odkryciach w CERN w superekspersie. Gdy widzę ten zalew parówkowego technologicznego dziennikarstwa to po głowie chodzi mi projekt nowej strony w którym taka amatorka będzie recenzowana, możne od razu miedzynardowa, merytorycznie ale z beką i szczyptą ad persona. oczywiście wraz z nazwiskami , najczęściej tego typu redaktorki po stażu w obskurnych redakcjach próbują wślizgnąć sie do jakiegoś działu PomidoR " nie wiem nie znam sie ale PRacujemy nad tym" i niczego sie tak nie boją jak recenzji swojego portfolio na internetach. :D hmm w jakiej formie to miałoby sens :D

      HMMM , teraz to sie zamyśliłem ^^^^

      Usuń
    5. Przeczytałem te parę zdań ( po ic liczbie widać że to jakieś brawo girl gejmingu ) i Władziu... pcLOL czy DF to są przy tym eksperci :) omg, myślałem, że na tym antyweb'ie coś lepszego..
      To już chyba lepsze recenzje dają na filmwebie, bez tego smrodu wydalanego przez większość Ynternetu wokół konsol. "60ps, 4k, konsole zwalniają rozwój"
      http://www.filmweb.pl/reviews/Bitwa+o+Angli%C4%99-17026

      Pomysł strony zaiste świetny, jak niektóre programy tv robiące beke z celebrytów, tak tu z dziennikarzyn udających dziennikarzy.
      Jakby str stała się popularna to goście dopiero mieliby głowę w dupie ze wstydu.
      Tylko jak ad persona to Władziu będzie wróg nr 1 portali gejmingowych :D

      Usuń
    6. @ Wład
      Błagam zrób taki program !! Napisze petycje do Ciebie żebyś takie cos stworzył :D To był by strzał w 10 !! ba nawet więcej. Połącz siły z Lordani jak sam nie dasz rady.
      To musi pójść w świat jak to gimnazjalna banda udaje ludzi mądrych i znających się na rzeczy. Nie mogę doczekać się ich tłumaczenia, że nie to mieli na myśli, albo, ze źle zrozumiałeś ich wypowiedz itp itd :D

      Usuń
    7. LOL skąd marczak wykopał tego talenta

      Usuń
    8. Jacek rozmowy z Władziem były jakiś czas temu o tego typu pomyśle ;). Ja oczywiście bardzo chętny, j. ang. na bardzo dobrym poziomie (chociaz sie pozapominało paru slowek od nieuzywania przez pare lat tak duzego jak kiedys, ale jest dobrze), materiały są (można na pierwszy rzut potlumaczyć kilka wcześniejszych wpisów, bo są bardzo aktualne) i iść w świat i tam kontynuować :D.

      Usuń
    9. "Jedną z najważniejszych różnic w graniu na PC i konsolach jest obiecane przez producentów X1 i PS4 60 klatek" kto obiecał i gdzie misiu?"
      Właśnie, niech ten red da choć jeden cytat kogoś z Sony i Microsoftu że obiecywali 60fps jako norma w nowych konsolach :D

      Usuń
    10. Najlepsze to ::)
      "Nie dajmy się zwariować całej tej wojnie na rozdzielczości i fps’y, bo w grach nie o to chodzi."
      Przecież sam tym artem dorobiłeś jeszcze trochę smrodziku, to po co ta bezsensowna konkluzja.

      Usuń
    11. Widze że nie tylko ja kisne na widok redakcyjnych głupot:) . Panowie kwestia tego w jakiej formie, jakkolwiek mądre to by nie było musi pobić tą breje w jej własnej grze :D, po pierwsze trzeba pomyśleć w jaki rodzaj beki to sformułować;)


      "Najlepsze to ::)
      "Nie dajmy się zwariować całej tej wojnie na rozdzielczości i fps’y, bo w grach nie o to chodzi."
      Przecież sam tym artem dorobiłeś jeszcze trochę smrodziku, to po co ta bezsensowna konkluzja."


      Ja mam czasami wrażenie że tego typu nieprzytomne wypociny są pisane na zasadzie " łap tu słowa klucze co kiedyś zrobiły sensacje i połacz je dowolnie " :D . rozumiem że przeciętny redaktor miksujacy ploteczki z mądrościami januszowymi nie jest orłem w technologiach bo zajmowałby sie czymś konkretniejszym przynajmniej na jakiejś polibudzie. Dobra, pisze sobie gdzieś o tych gierkach twierdzi ze " gra od 20 lat" i naprawdę nie zauważył takiej prawidłowości że choćby w konsoli za 1500 siedziały 4 titany wraz z dedykowanym transofrmatorem to i tak byłyby gry w 30 klatkach i nienatywnej rozdz bo devsi zawsze pchają ile sie da a peesee może mieć więcej bo ostatnio nic się tam nie robi w technologi oprócz ściemniania ?

      Najlepsze że te talenty nawet nie zauważyły że już w komentarzach nikogo to nie podnieca ale dalej ciągną jakby był 2013 :D

      Usuń
    12. "rozumiem że przeciętny redaktor miksujacy ploteczki z mądrościami januszowymi nie jest orłem w technologiach bo zajmowałby sie czymś konkretniejszym przynajmniej na jakiejś polibudzie"
      Tylko że Władziu zauważ, oni w wiekszosci mają wykształcenie dziennikarskie te redaktorki. Nie żadne IT engineers. Ich wiedza polega na tym, co uslyszą na innych portalach (zauwazcie, jak te wszystkie portale maja ciagle te same artykuły, niczym kopiuj-wklej, nawet słowa-klucze identyczne).

      Usuń
    13. Ależ ja wiem doskonale o tym stąd to moje powiedzonko dziennikarska ludzka stonoga (od filmu ) :D. Zauważyłem ze jeszcze bardziej niż jedni o drugich, sugerują co głupszymi komentarzami " było kilka technicznych słówek , o kurka to musi być prawda" :D

      Jestem ciekawy tylko czy w takich oczywistościach jak wyżej na serio są aż tak ciemni " po dwudziestoletnim stażu z grami" czy tylko na zasadzie żryj ciemny ludzie i nie zapomnij sie podniecić i skomentować:D i potrafią to sączyć nawet w z pozoru neutralnym artykule. Tak czy inaczej patrze z wysoka z pogardą:D

      Usuń
  5. kolejny przykład jak PCtowe bolki musza sie nawzajem pocieszac :D Takich zagrywek nie bedzie konca. W koncu ich sprzet kosztuje 3x tyle co konsola wiec nie ma prawa być gorzej. A jednak jest inaczej. Dymansko na sprzęcie jak w klasycznym niemieckim pornolu z lat 80'. A poziom dziennikarze z tych portali znają się jak świnie na westernach :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Od razu widać czy w duszy mentalność zwycięzców czy kompleks kurczącego sie wacka LOL

      Usuń
  6. Władzio co się dzieje ostatnio z tymi kartami nvidi? dx12 sprzyja bardzo amd? silniki konsolowe z optymalizacjami dla GCN ? musicie już pascala bo to on dopiero pokaże ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od dawna było wiadome że w tym temacie karcioszki nv będą w tyle. A w tytułach ktore mocno z async compute beda korzystac bedzie tylko gorzej. Tak to jest, jak sie kase ładuje w pijar (nv) a nie w technologie (amd).

      Usuń
    2. @ Anonymous15 kwietnia 2016 15:51


      Wszystkiego po trochu. :)

      Usuń
  7. Pecety juz za słabe? A może jednak nie...
    https://www.youtube.com/watch?v=TZsITS8_JAY

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale my tu mówimy o kompetentnych developerach i tytułach które choooociaż próbują technologicznie :P
      Ztakim czyms to nawet wykastrowane keplery dają rade:P

      Pytanie ? dlaczego tylko 30-40 fps na i3 który jest 3 krotne mocniejszy od jaguara ? ( 6 wątków x 1,6ghz vs 4 wątki x 3,4-3,9ghz x 2-2,5 wydajności na każdy)? gdzie prowziornia zgubiła tyle mocy nawet na wymuszaniu kiepskiego kodu?

      Usuń
    2. Lel xD. Jeden przykład na sto kontrprzykładów i już "pc taki mocny"? :D te ich "ustawienia konsolowe" to też ciekawe, czemu nigdy nie robią jakichś faktycznych porównań każdej opcji w ustawieniach z jakością grafiki. Tak samo było z GTA V i "konsolowymi ustawieniami" xD.

      Usuń
    3. Ale czy tego zagubienia mocy i3 względem jagura, nie należy tłumaczyć tym, że port pecetowy musi powstać z myślą o setkach pecetowych konfiguracji, a wersja konsolowa dysponuje jedynie jedną konfiguracją pod którą developer wykonuje optymalizacje? Zakładam , że na jednej konfiguracji można osiagnąć więcej niż rozdrabniając się na kilkanaście/kilkaset. Chyba że sie myle panowie.

      Usuń
    4. Nie mylisz nie mylisz. Jednak do tego zagubienia mocy jeszcze pare czynnikow sie przykłada. Nie chcesz chyba powiedziec że to wszystko co mogli wycisnąć z PS4 xD (tak widzialem gameplay'e i to jest tragedia w porownaniu do BB przy premierze xD). Właśnie taki BloodBorne sprzed roku z ładniejszymi assetami ładniej chodzi na PS4 jak DS3 na powyższym filmiku na PC. Nie mówiąc już o takim Uncharted 4.

      Usuń
    5. @Anonymous16 kwietnia 2016 18:31

      Tak ale sama sie zrobi ta optymalizacja/dostosowanie czy tu czy tu? nawet nie ma sensu gdybać kiedy z kilometra widać jaki kUń (fromsoftware) jest :P daj coś takiego dice i ten poziom techniczny zrobiliby ci w 120 xD

      Usuń
    6. Ano. Gry robią fajne, jednak optymalizacja to pożal się Boże. Np. Bloodborne naprawili patchami dosć szybko (grałem w wakacje i super stabilne 30 fps z rzadkimi dropami u bossów), natomiast po wydaniu DLC gra znów zepsuta... Tzn przynajmniej część DLC, nie wiem jak podstawka, czy pozostała dalej na takim dobrym poziomie.

      Usuń
    7. Panowie napiszcie coś więcej o PS4,5.
      Czytając różne komentarze na ten temat w necie, obawiam sie że nowa konsola nie będzie jedynie wyposażona w hdmi 2.0 i usługe netflixa. Boję się że zmiany dotkną jednak jej wydajności i faktycznie będzie mocniejsza. A co za tym idzie, podzieli naszą konsolową brać jeszcze bardziej (patząc na to co sie dzieje w komentarzach na portalach).
      Sony planuje rzucić swoje siły na wirtualne gogle, więc logiczym wydaje sie fakt, że PS4,5 będzie wydajniejsze choćby po to, aby udźwignąć wirtualne gry w zadowalającej oprawie (niby jakiś próg 60fps ma być wymagany). A jeśli developerzy wyczają większa moc konsoli, to czy nasze pobożne życzenia że ta sama wersja gry będzie sie jedynie różnić 60fpsami względem 30 dostępnych na PS4, nie pozostanie jedynie w sferze marzeń? Czy nie będzie tak, że jednak większość zacznie robić gry nadal w 30fpsach ale z odczywalnie lepszą grafiką na PS4,5? Np nowy Raceht, też pozostał w 30 fps żeby zaimponować wszystkim lepszą grafiką. Czy na PS4,5 nie będzie więcej takich przypadków?
      Przecież na casualowych graczach większe wrażenie wywoła lepsza grafika niz różnica w płynności między 30 a 60fps. Poza tym jeśli Sony chce iść w kierunku gogli, to tym bardziej będzie im to na ręke żeby sprzedawało się bardziej PS4,5 które udźwignie takie gry.
      Ja pewnie z bólem, ale tez będe musiał wtedy kupić PS4,5. Niby dodatkowy wydatek, ale będe chciał jednak grać w lepsze graficznie gry. I pewnie Sony tez tak podchodzi do sprawy, czyli zakłądają że z bólem, ale większość i tak przerzuci sie na PS4,5, bo gogle, bo lepsze graficznie gry.

      Usuń
    8. Anonimie, ale o tym już było stotysiecy razy i wszystkie mozliwosci rozwazalismy, jak nie tutaj w komentarzach, to u mnie na blogu jest napsiany osobny artykuł (drugi od góry obecnie). Poczytaj wpis, pozniej komentarze i masz odpowiedzi na swoje pytania :). Pozdro.

      Usuń
    9. Cóż, dopóki nie ma konkretów co do zakresu zmian w bebechach trudno coś nowego powiedzieć ( bo to że bedą to juz niemal pewne). gamestop wczoraj chlapnął "multiple console launches " detektywi wypatrzyli u inżynierów amd na linkedin wzmianki o "chipach dla konsol z zachowaniem kompatybilnosci" ....

      Jeśli to faktycznie będzie 2x to sprowadzi się to do 60fps i wygibasów w porównaniach pod lupą a biorąc pod uwage jak długo robi sie gry jakieś większe zmiany w tytułach które zanim wyjdą to i tak ps4 miałaby następce (2018-19). ps4 długo nie będzie olana, bo księgowi na to nie pozwolą ( zauważ ile czasu minęło do kiedy pojawiły sie tytuły/silniki faktycznie pisane pod ps4). Proponuje nie spinac się i na chłodno zobaczyć jakie faktycznie są róznice, ale tak jak mówisz to jest dla tych co chcą nieco więcej.

      Dobrym wskaźnikiem co do ich intencji będzie to czy po starcie ps4.5 bazowa czwórka będzie nadal produkowana czy jedynym modelem od tej pory bedzie 4,5. Jesli to drugie to oznacza ze jednak woleliby szybciej przeprowadzić klientele na nowy sprzęt ale , szczerze zdziwiłbym się bo wrzucając również ps4 na niższy proces możnaby zrobić zabójczą ofertę na bardziej casualowy rynek, ps4 slim za 900zł wypieprzyłaby sprzedaż w stratosferę. Tak czy inaczej właściciele czwórki jeśli chcą spokojnie mogą wyciągnąć z niej zwyczajowy drugi okres zycia.

      Usuń
    10. http://www.giantbomb.com/articles/sources-the-upgraded-playstation-4-is-codenamed-ne/1100-5437/

      specyfikacje znane :)

      Usuń
    11. Tak jak mozna bylo podejrzewać , nie jest to żadna nowa konsola tylko bardziej podkrecone ps4. W dokumentacji nawet jest konkretnie napisane ze gry celowane w bazowe ps4, które ciągle będzie sprzedawane.

      Tak jak podejrzewałem jaguary zostają , bo duże apu zen+gcn dopiero pod koniec 2017. Zostają też po to aby nie trzeba było robić dwóch mikro optymalizacji dla róznych typów procesora czy wręcz dwóch gier.

      Ogólnie wyglada mi na to że ten pomysł podbicia specyfikacji zrodził sie z tego że okazało się że po przeniesieniu na technologie 16nm, redukcja wielkości APU ps4 wcale nie jest tak duża ( te wszystkie szyny i tysiące pinów jednak muszą mieć przestrzeń i łatwo się nie dają skurczyć ) więc pomyśleli że w takim przypadku mogą równie dobrze dorzucić co sie da w tym samym koszcie.

      Co dla gier to oznacza ? Trudno powiedzieć:D Wszystkie na pewno nie będą w 60fps w stosunku do bazowej wersji bo potrzeba by znacznie więcej cpu ( innego senesownego w koszcie nie ma obecnie) i przepustowości pamieć aby coś takiego zagwarantować w kazdym przypadku. upgrajdy graficzne będą ale też bez szaleństw.

      Usuń
    12. No to będziemy liczyć ile więcej krzaczków oddalone hen hen od gracza, chyba że ND, SSM jakieś cuda wyczynią z tej dodatkowej mocy :D

      Usuń
    13. Krzaczki i cienie na dalszym planie są też zależne od cpu także nie jestem pewien czy będzie taki problem :D . Ale za to na przykład jakieś kozackie global iluminination jest do zrobienia :)

      Usuń
    14. "Tak jak podejrzewałem jaguary zostają , bo duże apu zen+gcn dopiero pod koniec 2017. Zostają też po to aby nie trzeba było robić dwóch mikro optymalizacji dla róznych typów procesora czy wręcz dwóch gier."
      Też tak podejrzewałem i spełnia sie najbardziej z pozytywnych motywów dla twórców gier - optymalizacja pod dwa urządzenia to bułka z masłem nawet dla początkującego developera! ^^

      Usuń
    15. PS. Wladziu cos na Twoim blogu mi piecyk szaleje (przegladarka) jesli jest troche wiecej komentarzy (podejrzewam ze wtedy)... A to dziwne bo mam to od tygodnia, wczesniej nigdy nie miewałem...

      Usuń
    16. W jakim sensie szaleje? chrome? może to przez to bo w zeszłym tyg była aktualizacja.

      Usuń
    17. Firefox. Nie siedze na pożeraczu RAMu xD. A świruje tzn. wiesza sie, jakies skrypty podejrzewam zamulają pamięc, być może cache dla blogspota jest niewielki i szybko sie zapycha. UJ go wie :D.

      Usuń
    18. Może specyfikacja ma też związek z przeciekami o nintendoNX. Według insiderów ma niby być w porównaiu do ps4 odczuwalnie szybsza w procesorze i sporo mocniejsza w grafice . Ps4Neo może być reakcją na to aby zachować tytuł najmocniejszej konsoli.

      Usuń
    19. @ przeinstaluj sterowniki i wyłacz/włacz komputer XDXD Według niektórych redaktorów technologicznych , quatum break powinno działać lepiej od tego, moze i ze stroną internetową pomoże:D


      @ anon

      To pewnie też jedno z "za"

      Usuń
    20. xDDDDDDDDDDD do tego jeszcze Władziu taniec deszczu i będzie git :D.

      Usuń
    21. Czas zbierać kasę na nowa wersje ;)

      Usuń
    22. Można ale w żadnym wypadku nie trzeba ;)

      Usuń
    23. Co ma do tego, że i3 jest mocniejszy? Tutaj gpu się kończy, a ten i3 nawet się nie spocił.

      Usuń
    24. Nie spocił się? to dlaczego wedle ich testu po dodaniu mocniejszego gpu framerate nadal stoi w miejscu i do 60 zalecają jednak i5 ? ja rozumiem narzut ale aż 3 krotny?:>

      Usuń
  8. Tabletwowe cpu jeszcze wam pokażą! :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pokaż mi tablet z jaguarami:P

      Ty tak na serio czy naczytałeś się stronek do nakrecania bólu tyłka oraz sprzedaży i pieprzysz jak potłuczony? Jakie inne cpu wchodzi w gre ? niewiele lepszy buldozer z 8 rdzeniami sam ciagnacy 120watów? jak chcesz to połaczyć z duzym gpu? 4 wiatraki, cegła zasilacz i cena 2500? a może kombinacja cpu intel i grafika amd czyli optymalizacyjne piekiełko , cena 2990 i brak możliwości jej zbicia bo nie ma opcji połaczenia dwóch układów?:p Aby powstały fajne gry musisz mieć rynek na dziesiątki milionów klientów a nie grzałki dla garstki nerdów o czym chłopcy pecetowcy powinni najlepiej wiedzieć:>

      Usuń
  9. http://www.pssite.com/news/49251/kolejne-plotki-na-temat-ps4k-kodowa-nazwa-to-neo.html

    Panowie, do kurwy nędzy, to zaczyna wyglądać coraz poważniej. Z naszej konsoli robią zasranego peceta. I co teraz, mamy grać w gorsze graficznie gry na PS4, bo jakiś japiszon ubzdurał sobie w Sony, że zrobi jakąś upscalowaną proteze 4K pod nazwą PS4 NEO? Pies go jebał. Ja nie chce grać w gorsze graficznie TLOU2, God of War 4, GT7. Jeszcze kurwa na to wyjdzie, że biorąc pod uwage że te gry wychodzą co kilka lat, to pewnie do TLOU3 GoW5, GT8 będzie kurwa potrzeba kupować PS5. Świat się kończy normalnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam oj tam , różnica będzie jak miedzy ps4 a xbox one , nic wielkiego jeśli odłożyć na bok wygibasy pod lupą a gracze sami wskazali jak jarają ich cyferki i drobne różnice :>

      Producenci samochodów , telewizorów , laptopów czy czegokolwiek też po wypuszczeniu jednego produktu nie mają prawa przez siedem lat wypuszczać nic nowego i czekać aż konkurencja ich podkopie? Szczególnie w czasach kiedy większość konsumentów ma uwagę chomika a wszelkie bzdury niosą się w internecie jak pierd w pustym kościele :D


      Czekasz na last of us i gt8 ? teraz powiem Ci co byłoby gdyby podczas ich premier była tylko ps4. Nvidia wypuszcza jakiś kolejny badziew udający konsole , rozdaje wszystkim youtuberom a ci " doradzają " całemu internetowi jaka to twoja pesczwórka BEeee , w ogóle nie wart a byla ceny i last of us 2 3/10 a wszystko co grałeś wcześniej przez tyle lat bo nie ma xyz P czy xyz FPS. Taki mamy klimat.

      "Jeszcze kurwa na to wyjdzie, że biorąc pod uwage że te gry wychodzą co kilka lat, to pewnie do TLOU3 GoW5, GT8 będzie kurwa potrzeba kupować PS5. Świat się kończy normalnie."

      Nawet lepiej. Te gry wyjdą też prawdopodobnie na ps4neo bo klientów z ps5 będzie jeszcze za mało :) Proponuje przyzwyczajać się do tego że od teraz konsole wychodzą jak telefony , kupujesz sobie jakiś i mówisz , jak nie chcesz nowego możesz trzymać go sobie nawet przez 6 lat i aplikacje nie przestana działać ale wiadomo że co jakiś czas może wyjść lepszy. Aha Jeśli xbox 1,5 wyjdzie w przyszłym roku a nie w tym to będzie lepszy od playstation ;)

      Usuń
    2. Nie lepiej po prostu zaczekać dwa lata i puścić ps5?

      Usuń
    3. A za dwa lata będą gpu w 10nm? Wątpię. Jak Władziu pisał, w 2017 będzie zen, hbm2 dalej będzie drogie, a gpu AMD - Vega to będą 200watowe grzałki wzwyż.

      Jeśli Xbox wyjdzie w przyszłym roku jako mocniejsza konsola to pewnie ne będzie tania - zen,hbm2, no i gpu nie wiadomo. A sony daje sobie kolejne kilka lat na 10nm.

      W tym wszystkim martwi jedno - gdy wyjdzie ps5 wolałbym reset tak jak zawsze i gry tylko pod nią,a nie ps4.5 jako podstawa. Być może Xbox tak zrobi skoro Spencer chce generacyjnej różnicy ( o dziwo parę tygodni wcześniej gadał coś innego)

      Usuń
    4. Jeszcze raz porównanie - poprzednie generacje po dwóch latach - wyjscie nowych designowo konsolek, wszystko okej; ta generacja - po trzech latach wyjscie konsoli w tej samej cenie z lepszymi bebechami, nagle wszystko be i fuj :D. Spokojnie, to nie wplynie na dlugosc zywota poprzedniczki, co juz historia pokazywała. Przedluzy jeszcze bardziej generacje o conajmniej rok (ale to juz tylko na Neo, ale zawsze to coś).

      Usuń
    5. "Nie lepiej po prostu zaczekać dwa lata i puścić ps5?"

      No właśnie najpóźniej za dwa lata nintendo nx wychodzi w tym roku( całkiem to ignorować byłoby nierozsądne) a do tego są inne szczucia. Co mamy za dwa lata w technologi (a właściwie rok bo tyle jest czasu pomiędzy zrobionym chipem a konsolą na półce) ? Jest spora szansa że dużo się nie zmieni, technologia 10nm jest pod sporym znakiem zapytania i czy podobnie jak 20nm w ogóle czy będzie nadawać się do czegoś więcej niż 2-5 watów w komórkach i tabletach. Także za dwa lata dostepna technologia w tych cenach wcalenie moze nie róznic się tak bardzo od tej z tego roku. Ogólnie może pozwoliłaby na to samo co widzimy teraz tylko w natywnym 4k.

      Jakie byłyby oczekiwania co do PLAYSTATION 5 ? Naturalnie gigantyczny skok do przodu a nie to samo tylko trochę ostrzejszy obraz jak na prowizorze , czyli co robimy w 1080p a nie 4k? 3...2...1... " nowa generacja to porażka nie kupuj " - krzyknęło tysiąc stron technologiedlajanusza.com. :D . Dlatego lepiej skorzystać z tego co teraz przyniesie przejście na 16nm i odsunąć w czasie ps5 do czasu aż będą większe zyski w technologi pozwalające na prawdziwą nową generacje a w międzyczasie Neo odświeży obecną bo niektórzy naprawdę tego potrzebują :> a do tego jest nx , steammaszyny a w przyszłym roku "dobre i tanie" laptopy atakowałyby pees czwórkę ze wszystkich stron , neo pomacha wszelakiej prowizorze rączką pokazując niedościgniona propozycje jakość /cena, a wersja bazowa pozamiata segment rynku dla którego liczy sie głównie cena.

      Usuń
    6. "A za dwa lata będą gpu w 10nm? Wątpię. Jak Władziu pisał, w 2017 będzie zen, hbm2 dalej będzie drogie, a gpu AMD - Vega to będą 200watowe grzałki wzwyż.

      Jeśli Xbox wyjdzie w przyszłym roku jako mocniejsza konsola to pewnie ne będzie tania - zen,hbm2, no i gpu nie wiadomo. A sony daje sobie kolejne kilka lat na 10nm.

      W tym wszystkim martwi jedno - gdy wyjdzie ps5 wolałbym reset tak jak zawsze i gry tylko pod nią,a nie ps4.5 jako podstawa. Być może Xbox tak zrobi skoro Spencer chce generacyjnej różnicy ( o dziwo parę tygodni wcześniej gadał coś innego) "


      Tak mi sie wydaje że za wszelką cene będą próbowali odreagować cyferkową traume z tej generacji, może nawet łykając lekką strate na sprzęcie bo w równej walce nie są w stanie z dużo większa marką. Te pitu pitu spencera odczytywałbym jako " o fuck znowu nas wyprzedzili, my też chcieliśmy refresh ale dopiero w 2017 ale jest szansa że za to podbijemy nico ich specyfikacje " Pewnie chodzi o zen cpu bo hbm 2 raczej za drogie.

      Jeśli dzięki refreshom dałoby się odsunąć prawdziwy next gen na 20-21 to jest szansa na zebranie zysków zarówno z 10 a nawet 7nm i skok który siłą rzeczy zagwarantowałby zupełnie nową jakość , problem w tym że niezależnie jaki będzie sprzęt produkcja gier trwa latami i przez pierwsze dwa po stracie tak czy inaczej większość będzie cross genowa. Podobne architektury też będą temu sprzyjać.

      Usuń
    7. " ...krzyknęło tysiąc stron technologiedlajanusza.com. :D..."

      Władzia teksty xD

      Usuń
  10. Do listy gier w 60fps w artykule można dopisać Mirrors Edge Catalyst. Gram w bete i już całkiem dobrze trzyma, pewnie do premiery drobne dropy jeszcze naprawią jak to było w battlefroncie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No szczerze w tym przypadku nie spodziewałem sie że wybiorą 60.

      Fun fact:
      last gen, mirrors edge 20-30fps, tearing , korytarzówka , potężny input lag , " ohhh jakie to kiedyś konsole potężne były"
      current gen , mirrors edge 60fps, open world " ohh jakie słabe konsole"

      Jeśli komuś nie pasują refreshe konsol to może podziękować w dużej mierze rożnym redakcyjkom ( również konsolowym ) które przez ostatnie lata zajmowały się głównie wyszukiwaniem powodów do "zatroskania" i sensacji związanej z cyferkami tam gdzie nie za bardzo jest. Ale tak to jest gdy wiedza techniczna sprowadza się do : " jakieś dziecko z komunijnym komputerem krzyczy coś w komentarzach, must be true " xD

      Usuń
    2. A krety z Df już narzekali "czekamy na pc i consistent 60fps". A na forach ludzie piszą na 970 niby 60 FPS a odczucie 20. Ogólnie tona stuterringu i olbrzymie zapotrzebowanie na ram. Widzę że u nich musi być totalny crap port żeby zauważyli i napisali.

      Usuń
    3. Tam gdzie nie ma kontrowersji to trzeba coś wymyślić a przynajmniej pobawić sie w kiepskiego copywritera wplatając tu i ówdzie głupawe aluzje;) szczególnie kiedy większość konsolowców przeszła w tryb " whatever "b o słusznie tym słowem można opisać muliplatformówki :D a przecież nie należy szczuć za bardzo nerdów z grzałkami bo zapewne stanowią sporą cześć i oglądalność jeszcze bardziej spadnie.

      Usuń
  11. Władziu, jak się pomyśli, ogólnie cała ta krytyka 30fps na konsoli w necie przyczynia się do tego, że pctowcy/ portale pctowe sami/same działają na swoją niekorzyść. Raz, że mieliby ładniejsze porty z gier 30fps konsolowych ( porty z gier konsolowych w 60fps i tak często są lipne i wymagania z dupy ), dwa - jeżeli pójdą z ps4NEO w wariant 60fps to zaleta cena/jakość może dodatkowo zabrać i tak słaby rynek grzałkowy.

    Z pozycje krzykacza pctowego który nie gra na konsoli i ma dobry sprzęt to piękny samobój :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście :D

      Gdyby w tym bólu dupy było choć trochę inteligencji to robiliby petycje o to zeby gry na konsolach byly w 30fps i 540p xd

      Ale cóż tak jak zgrabnie ujęło mi się to we wpisie , Ostatnio na mocnym pc jest tyle funu i powodów do zachwytu że próbuje się artystyczne medium zredukować do cyferek a nawet tutaj różnica jest najsłabasza w historii. jak sobie pomnozyć 640;360@25fps z czasów ps2 vs 1600x1200 na pc i porównać z tym co dziś to .... fiufiu LOL. Wtedy mieli swoje powody do zachwytu więc nawet nie bylo tego tematu za bardzo.

      Usuń
  12. http://www.polygon.com/a/epic-4-0/the-four-lives-of-epic-games
    Sweeney rzekł o teście "wersji demowych"
    "That whole era ended as PC piracy impacted the market and made single-player campaign games impossible," he says. "We estimated at one point that, for every game we sold, four copies were pirated."

    Ale pcotwcy dalej będą pisać, że Władziu to oszołom i rynek gier ma się na pc świetnie, a demka sprawdzają i potem kupują oryginały:)

    Cały wywiad pokazuję, że epic wybrał mniej ryzykowną drogę w coraz bardziej ryzykownym biznesie.

    Oglądałem 30 minutowy gameplay i jest solidny upgrade w stosunku do okazu z grudnia 14, porównując chociażby oświetlenie, więcej detali, lepszy foliage.

    Oświetlenie outstanding:)
    http://i.imgur.com/mHaRcJk.png


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. " Ale pcotwcy dalej będą pisać, że Władziu to oszołom i rynek gier ma się na pc świetnie "

      niech piszą niech piszą ilość wejść wzrasta za każdym razem :D

      Rynek na peecee ma sie świetnie jeśli jesteśmy okej z tym że coraz bardziej przypomina komórkowo-tabletowe wydmuszki do wyciągania pieniędzy. śmiechłem dziś widząc screeny z dałn of war 3 , będzie wersja na psp? :> Tymczasem właściciele mocnych najładniejsze co zobaczą to porty ze słabszej next genowej konsoli którą gry na peceta miały zmiażdżyć , szybko podliczmy fps i piksele , zobrazuje to nam co.... możnaby zrobić robiąc wysokobudżetową gre na peceta :D

      jeszcze większa beka patrząc na wyniki sprzedaży dystrybucji na psn w 2015 -4.8Mld $ vs szacowane 3.5 na steamie. nawet odejmując abonamenty z 20mln kont wychodzi na to samo z tym że dystrybucja cyfrowa na konsolach to 20-30% a na pc 90+. Cyfrowa Sprzedaż na dwuletniej konsoli przewyzszyła zbawce peceta z 150mln kont? Bida z nędza w kolejnym aspekcie :D

      Wywiad dobry szczególnie pierwsze 3 strony. Obejrzałem co nieco na yt i jestem rozjebany, wszystko co było dotąd pokazane to pikuś , a te animacje to chyba same zabierają 2GB Vram :D. na gafie są juz ludzie co skończyli i wszyscy rozjebani " lepsze od tlou" " najlepsza gra TTp w jaka grałem " " siedzę godzinę i robie zdjecia roślinności" :D

      Usuń
    2. Już widzę cytaty redaktorów z portalów pctowych , wygibasy typu "na pewno jest to najładniejsza gra konsolowa " heheheehe

      Usuń
    3. Odbyt pctowców otworzy się na niekontrolowane pokłady złości, frustracji przy Uncharted4.

      Usuń
    4. Szczególnie kiedy nawet poważane portale pecetowe są zachwycone grą i jej grafiką.
      http://www.pcgames.de/Uncharted-4-A-Thiefs-End-Spiel-55094/Tests/Review-Der-kroenende-Abschluss-der-genialen-Serie-1194410/

      ciężkie dni dla delikatnej psychiki "rasy zwycięsów" :D a niedługo e3 ... :> ;)

      Usuń
    5. "śmiechłem dziś widząc screeny z dałn of war 3"
      Fakt, taki alienation wygląda lepiej, do tego fizyka, której pewnie w DOW3 nie będzie, a to przecież niewielkie studio. W sam raz na 9 tera klopsa w gtx1080 :D

      Usuń
  13. http://suckmyjoystick.blogspot.com/2016/05/o-tanim-pc-do-grania-sow-kilka.html - Władziu, wiesz co robić - wchódź i czytnij :D. Ps. powiadomienia Ci działają, że dodałem nowy wpis?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie powiadomiło , ggle prowizora;)

      Usuń
    2. Alez ten blogger smierdzi ;). Tak czy siak, wpis już na wykopie powoduje bol dupy. A Ty Wladziu kiedy cos nowego wypuszczasz? Zapewne po premierze u4 w zwiazku z ta gra?

      Usuń
    3. jutro (raczej) będzie o podkręcaniu a uncharted po niedzieli bo więcej obrazków będzie:D

      Usuń
  14. Kolejna grzałkowa konferencja za nami, czyli "technologię których nigdy nie widzieliście" :D
    - photo mode LOL
    - oglądanie modeli w ue4 na gtx1080, zaakcentowane "real time!"
    - the division na 9TF działa w 60fps w the division, imponujące
    Ogólnie superowa parodia:D Sama grzałka bardzo fajna, dobre zegary, tylko to jak lambo które stoi w garażu i czasem można się przejechać po posesji 40 na godz;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Dobra grzałka" w takiej cenie? Raczej mediocre odgrzewany kotlet, ktory powinien robić kilka razy to, co potrafi heh.

      Usuń
    2. W takiej cenie oczywiście nie i biorąc pod uwagę jak wygląda dziś pctowy rynek gier. To inna historia. A dlaczego odgrzewany kotlet ? Pascalowi patrząc na układ to bliżej fermi i gcn, gdzie w compute znów będą mocne - bodajże 2x więcej SM niż w maxwellu i współczynnik cores/SM.

      Usuń
    3. No może odgrzewany kotlet to jeszcze nie jest ale teraz będzie parę lat odgrzewania aż do 7nm. Arghhhhh tyle sarkazmu Jen Sen sypnął że muszę zmienić plany wpisowe :D

      Usuń
    4. Chodziło mi raczej, że w praktyce to będzie to samo, tylko trochę więcej mocy, a de facto powinno pokazać małą rewolucję. Na papierze może i nie "odgrzewany kotlet".

      Usuń
  15. Przecież to jest bezczelna kłamliwa manipulacja.

    Po pierwsze sprawa 7850, niby na jakiej podstawie to jest karta do 60 fps placebo ultra? Przepustowość (rzekoma, bo nie podano wiarygodnych testów) to nie wszystko. Pff, czysta manipulacja, wmawianie, że karta jest do ultra (abstrakcja totalna), a potem atak, że nawet 20 fps nie wyciąga...

    I tu druga oczywista manipulacja, wszystkie testy z portalu który testuje tylko na ultra, tak placebo ultra zabija gpu na pc, więc to czysta manipulacja.

    W praktyce wspomniany far cry primal działa w najgorszym momencie na wysokich tak http://www.purepc.pl/karty_graficzne/test_wydajnosci_far_cry_primal_pc_wymagania_z_epoki_kamienia?page=0,6

    A więc podobnie do ps4, wszystko się zgadza.

    Jak już jechać po pc to może z głową, bo takie oczywiste manipulacje to tylko strata czasu i nic nie wnoszą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No własnie chciałeś pojachać ale tak niezbyt z głową wyszło. Umknło ci sporo istotnych niuansów.

      Cały 2013 chłopcy pecetowcy na widok specyfikacji podniecali się że " olaboga co to nie będzie" ultra na radeonie 7870/660 zabiją konsole bo mają tyle flopsów tego i tamtego " więc prosze oceniemy . Uważasz że prezentacja od sony dla developerów nie jest miarodajna a za to jest pobieżnie zmierzone frapsem średni "framrate który nic nie mówi o najgorszym momencie" w grach pecetowych które wiadomo jak sa robione. jordanlaugh.gif.

      Jeszce raz należy ci przypomnieć że te gry na konsolach które są blokowane do 30 dla konstsytencjii wyciagają równe 30/ 33ms frametaim, po zdjęciu locka oscyluja w okolicy 45. Uważasz że radeon 7870 z +33% flops oraz znacznie wiekszą przepustowością pamięci ( nie wspominając o cpu) nie powinie wyrabiać tego samego w 60? Powinien ale niefektywnosc pecteta na to nie pozwoli.

      Nie wspominając już o tych ustawianiach , do dziś konsole trzymają najwyższe w kwestii tesktur i oświetlenia i o tym trzebaby wspomnieć zamiast uciekać się do nieprecyzyjnego high a wiadomo jak często zachowują się gpu z 2Gb vram w tej sprawie. Także nic tu nie jest podobne , pecet traci gdzies 50%wydajnosci a powinien miec 50% więcej.





      Usuń