Strony

środa, 28 października 2015

Nie dla psa kiełb..... francuskie wina:> [ gif warn ]



Kolejna konferencja w kolejnym roku zakończona , Jak to z wytrawnymi rzeczami,  wszystko wszystkim do gustu nie przypadnie,  ale pewne jest że najbardziej niewsmak znowu pecetowcom.


Wczorajsza konferencja z Paryża smakowała zupełnie inaczej niż e3, Od razu bez owijania w bawełne powiem że coraz bardziej podoba mi się lineup od Sony. Różnorodność i ambicja w jaką inwestują , jak  na realia branży gier  jest naprawde godna podziwu. W dzisjszych czasach, kiedy wiekszość  tych droższych gier musi być produkowana pod ścisłą formułe aby gimby zatrybiły , kupiły  i kasa się zwróciła , u nich ( nie tylko ale IMO najbardziej ) wciąż widzimy  godną podziwu  chęć inwestowania w nowe ryzykowne projekty i to z dużymi budżetami. Wiadomo że sporo z nich nie sprzeda się w 20mln egzemplarzy a przecież mogliby zamiast zrobić ze 3 klony call of duty i wszyscy byliby zadowoleni ... prawda? ;/  .  

Albo jeszcze gorzej ; mogliby pójśc w ślady współczesnego valve robiącego wydmuszki do koszenia kasy z z mało wymagających, którzy chcieliby w coś "popykać za darmo" na swoich rydwanach komunijnych:>

Przy okazji kolejnej konfernecji stosik żalu pecetowego znowu się powiększa ( od strony graficznej najbardziej) , a słyszałem przed premierą tych konsol że  " od 2015 konsolowcy pożałują że je kupili "  i inne bzdety, ciekawe kogo  teraz pupa boli :D.   Dobra, Co władziowi sie podobało?



Zgodnie z tradycją quantic dream znowu  podbił poprzeczkę w najtrudniejszym temacie w grafice czyli w renderowaniu ludzi i emocji:>  Tym razem jednak oprócz głównych bohaterów widzimy ich całe tuziny i silną sugestie gameplay w otwartych/półotwartych  przestrzeniach .  Do ekipy dołaczyli nowi spece od fabuły więc może david cage za bardzo się kontrowersyjnie nie rozpędzi ze scenariuszem i Detroit pójdzie  bardziej w kierunku heavy rain /nomad soul niż farenheit/beyond two souls. Jakkolwiek nie wyjdzie należy spojrzeć na smutny stan przygodówke na pc i  śpiewać pieśni pochwalne że ktoś zrobił z takim rozmachem.   Tak czy inaczej fanboj peecee poczuł emocje chlipiąc  w kącie najbardziej na widok oprawy :8.    FUN FACT,  oficjalnie chłopcy pecetowcy na pewno zatroskani i wątpliwi ale władek zdradzi że z jakiegoś powodu, na żaden konsolowy exkluziwe nie miałem tyle wejść z googli jak na hasło "beyond two souls na pc". 


Chyle czoła szczególnie przed wygladem npców , to są grube miesiące roboty, że też im sie chce...  Tymczasem główna pohaterka ma zanimowane nawet mięśnie palców. Kiedy wszechmocny pc pokaże nam paluszek ze swojej mocy i to pobije?:D










Serii przedstawiać nie trzeba,  Często widze jak największy beton pecetowy w pierwszej kolejności podaje właśnie ten tytuł jako "jedyną gre dla której kupie konsoleeee" ( sure :> ) . Można być zwolennikiem róznych wyścigow ale  pewne jest jedno , nikt w branży nie modeluje tak relistycznie samochodów i oddaje oswietlenia jak ta ekipa.  przykład drive club vs last genowe GT7.   Już widze te  potwory z 1mln polygonów:>




Na pochwałe zasługuje inicjatwa stworzenia na bazie GT wirtualnego sportu i fanklubów które będą rozpoznawane przez FIA.  Dlaczego władek to takie ważne?  ano dlatego że popularność wyścigów jako gatunku bardzo spadła i trzeba robić coś dużego aby to odwrócić tak aby nie skonczyły jak RTSy na pc ostatnio.

Fajnie że Sony rzuciło kase na nowy projekt Michaela ancela- wild, styl tego pana poznają od razu fani beyond good and evil. .  Kolejna gra indie? nie powiedziałbym , raczej "indie AAA ".   Na pierwszy rzut oka widać że jest za tym jakaś wizja a nie tylko wizja " zróbmy kolejnego klona dayz , gimby kupią i będą reklamować na youtube ":> only on ps4:>







Nie sposób nie wspomnieć o Dreams.  Ilość pracy włożona w ten projekt jest po prostu KO_LO_SAL_NA.  Po pierwsze odjechany silnik graficzny budowany przez 3 lata w oparciu o całkowicie nowe podejscie do renderowania ( którą nie dałoby sie przepisać na prowziore) , który zrobił furore na branżowej konfernecji dla grafików siggraph .  Do tego od podstaw zrobione narzędzia które umozliwią graczowi w prosty sposób rzeżbienie i animowanie  dowolnych scenariuszy.  Gra dobra nawet na odpowiedni;)... melanżyk:>







Dla fanów japonistyki , ps4 to obowiazkowy zakup,  rarytasy typu persona, gravity gaze, i co chwile zapowiadane są kolejne. W odróznieniu od poprzedniej generacji, również produkcja flagowych rpg od square enix zdaje się sprawnie postepować. Jak to się ma do szympansiej gadki "konsole zwalniają rozwój"?:D. 

Dla technologicznych januszów herbu slajd nvidi dwa gify. Ładne no nie?Już mówie dlaczego ,  Toż to pierwszy dynamiczny global ilumination w grze open world . Nikt nie zrobił czegoś takiego na pc ?(juz nie mówiac o technologi w grze z takim rozmachem) ojojoj... Czy jeśli wyjdzie w 2022 na pc to będzie można ogłosić renesans i nazwać się zwycięscami? peecee przecież gotowy od 2012?:> 



Coraz lepiej zapowiada się playstation VR .  Z tego co pamiętam jak tylko zostały przedstawione pierwsze zapowiedzi Janusze ogłosili że na pewno się nie uda . Co mamy dziś? 200 developerów pracuje nad treściami, zapowiedzi cryteka, gt, drive club , tekken .  Na imprezach ustwiają się kolejki .  Specjaliści prowadzocy zachodnie strony o tematyce VR ,  zgodnie oceniają bardzo pozytywnie prototyp a nawet wprost mówią że pod pewnymi wzgledami jest najlepszy ze wszyskich ( optyka i panel oled z prawdziwym układem RGB a nie pentile).  Hełm będzie kosztować (no bo musi) ale najwiekszą  zaletą bedzie to że psvr jest konkretnym produktem "tu i teraz" zrobionym wokól niego kontentem a nie wiecznym prototypem (kup teraz , za rok kolejny model , no jak na starym siedzisz? itd) jak na peecee.  Chłopcy pecetowcy znowu nie wiedzieli o czym mówili? Zaskakujące:>  .  


Już za troche ponad miesiąc kolejne zapowiedzi na PSX ,  będzie God of war oraz horror open world na unreal engine 4 który "zabierze ps4 tam gdzie jeszcze nie była "od studia sony bend.   Konsole jak HBO , peecee to klan:) ( a już "mocny pc" to wręcz program ryszarda cebuli xD) 









43 komentarze:

  1. "Może by tak.... petycja?" :) Władzio genialnie jedziesz prowizorze pcmr# Ale jak tu nie jechać każdy widzi ten renesans ryszarda cebuli :)

    OdpowiedzUsuń
  2. PIERWSZY!

    (Detroit miazga )

    OdpowiedzUsuń
  3. 660nacalageneracje28 października 2015 23:20

    Pierwszy komencik, choć czytam bloga od dawna. Chciałem powiedzieć że naprawde "beka" jak autor przewidział wszyskie wydarzenia podczas gdy trwał okres sączenia głupoty w 2013. Ile razy widze cytat z tymi bzdurami zmasakrowany dzisisjszymi faktami ogarnia mnie śmiech. szkoda że nie było po angielsku od początku :-D

    PS 660 ledwo zipie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Crytek today announced a partnership with Sony Computer Entertainment to bring new IP “Robinson: The Journey” exclusively to the upcoming PlayStation®4 virtual reality platform. "
    http://www.crytek.com/news/sony-and-crytek-collaborating-to-bring-robinson-the-journey-exclusively-to-playstation-vr

    Oj, niedługo tego Cevata pctowcy znienawdzią;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie chce wyjść na jakiegoś "master race" (wręcz przeciwnie), no ale chyba nie wierzysz, że Detroit to realtime z konsoli?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałeś moze beyond two souls na 10x słabszej ps3?

      https://lh3.googleusercontent.com/-SxZ08ZSU7II/UlmBawcPRvI/AAAAAAAAEgQ/pbplli1XrYs/w1045-h530-no/BeyondTwoSouls_RyanCIA16fps.gif

      widziałeś ich wczesniejsze dema "the casting" i póżniej jeszcze ładniejszy heavy rain, podobnie kara i Beyond two souls? . Akurat to studio ma track record solidny. Wszystkie ujecia z głowna postacią poza ujeciami flag na szczycie wieżowców ( kto by sobie tym głowe zawracał) dlaczego nie? no moze ze słabszym anty aliasingiem Pamietam jak the order miał tez być renderem:>

      Usuń
    2. Nie wierzysz w taką postać i animację realtime z konsoli
      http://gifyu.com/images/DetroitOurStory.gif

      A na PS3 było też nie do pomyślenia realtime ;)
      http://vignette1.wikia.nocookie.net/beyondtwosouls/images/6/6f/Allie9.gif/revision/latest?cb=20130925032411

      Usuń
    3. Z Władziem się zgrałem przez przypadek no własnie a the order był wczesniej renderem nazywany a co wyszło ;)

      Usuń
    4. http://i.imgur.com/30IbKIo.png

      obecnie działa w 27fps ;)

      Usuń
    5. Na końcu filmiku jak byk było napisane "przy użyciu silnika gry" czy coś takiego. Czytaj: Odpalone na PC z wszelkimi możliwymi wodotryskami i wygładzaniem, a renderowanie zajęło jedynie tydzień...
      Także ja bym się tak nie jarał, to szkodzi. Poczekamy, zobaczymy. Póki co, hajp i PS4 źle się kończy...

      Usuń
    6. weles pieprzysz jak zenek pod sklepem czy na onecie.

      Czy oni robią gre na peecee żeby pisać jakies efekty których nie da się zrobić? czy dostali devkity dopiero i nie wiedzą na co sie porywają czy maja od 3 lat ? czy bedą siedziec miesiacami nad modelami których nie upchną? Jakbyś nie zauważył to ten developer w kilku ostatnich grach pobił to co obiecywał w demonstracjach i detroit wygląda na zupełnie naturalne rozwinięcie ich mocnych stron. Tak antyaliasing będzie mniejszy ( choć kto wie może znowu wymyślą jakis nowy typ który da sie tylko uruchomic na konsoli jak HRAA EQAA i inne) jak to zawsze jest na zwiastunach .
      I wiesz co tak na prawde doskonale zdajesz sobie z tego sprawe i toche jesteś w szoku że z takiego sprzętu da się tyle wyciągnąć . Nie pierwszy raz to widzimy, The order, quantum break same story:).


      "Póki co, hajp i PS4 źle się kończy... "

      LOLOLOLOLOL

      tylko w ostantnim kwartale sprzedali 4mln sztuk ps4 ( dla porownaia nigdy sie to nie zdarzyło latem od czasów ps2) tymczasem ich konkurent zrezygnował z podawania kwartalnych wyników sprzedaży bo według szacunków sprzedali max 1,2mln. Jakby tego było mało prowadzi w sprzedaży w najbardzij przychylnym kraju konkurencjinawet w misiacu w którym ta odpala swoją największą markę. Trudno sobie wyobrazić co będzie w przyszłym roku ... z tym lineupem , japonia wkracza do akcji , vr ,mozliwa ps4 slim i efektem kuli sniegowej . tyle w kwesti kończenia.

      Trzeba czekać ? sorry taki mamy klimat. Jakbys nie zauważył jesli chcesz zrobić coś specjalnego trwa to dziś grube lata. Chwała że komuś się jeszce chce wogóle. Wolałbyś killzone : call of duty ? ( postepu nie ma ale mapy z wczesniejszych included) ale koniecznie na ten listopad? a może peeceee pokazał coś WOW tej jesieni? :>

      Usuń
    7. "tymczasem ich konkurent zrezygnował z podawania kwartalnych wyników sprzedaży bo według szacunków sprzedali max 1,2mln"

      Jakieś śmieszne ploty chodziły, że sony ma w planach wydanie mocjniejszej ps4 co jest absurdem.... Jeżeli z xboxem będzie coraz gorzej w sprzedazy to kto wie, może za 2, 3 lata wypuszczą coś nowego, żeby skrócić ta generacje.

      Usuń
    8. nie nie nie prosze nie zwracać uwagi to tylko wypociny i nieumiejętnośc czytania ze zrozumieniem dziennikarskiej ludzkiej stonogi.:D Już widze te nagłówki " sony planuje mocniejszą ps4? " )

      Widziałem ten wywiad i inzynier sony miał na mysli tylko : " skoro teraz jesteśmy na x86 to rozwijanie technologi jest mozliwe szybciej niż budowanie nowego procesora" a słowo upgrde dotyczyło wprowadzenia playbacku filmów ultrahd.


      To byłoby bardzo mikrosoftowe , jak nie mają lekko to bail out w pierwszym dogodnym momencie więc kto wie. Od strony technologi problem w tym że do momentu kiedy bedzie mozliwa produkcja procesorów na 10 nm nie ma szans na zrobienie "generacyjnego" skoku ( no chyba że jakaś straszna, ryzykowna grzałka na 14nm). Nie wygląda na to że 10nm będzie dostępne przed 2019 więc trzeba chyba zacisnąc poślady.

      Usuń
    9. Wojne konsolową można uznać za zakończoną. PewDiePIe dostał tort urodzinowy z dualshockiem

      https://www.youtube.com/watch?v=rjkkVRJP3PI

      Usuń
  6. Jak zwykle wyprzedziles mnie Wladziu z wpisem o konferencji kolejnej, a z tego co widze spostrzeglismy dokladnie te same highlightsy. :D no coz, zeby u mnie bylo oryginalniej bede musial uzupelnic o gamescom (co i tak mialem w planie). Dobre podsumowanie! Ps. Z komciow pozycze sobie ciekawe linki nie zjedzcie mnie :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. thumbs up

      do gamescoma ja tez jeszcze wróce bo wszakże co jak co ale tej jesieni ( i dalej też) peceta najbardziej ośmieszyła " skandalicznie słaba konsola" xbox one

      Usuń
  7. A tym czasem na rydwanach pcmr#

    "Rekomendujemy 12GB RAM" - patch do pecetowej wersji Batman: Arkham Knight nadal z problemami"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. LOL

      BTW batttlefront na 8 GB również wyraźnie mniej stabilny niż na 16.
      8
      http://www.pcgameshardware.de/screenshots/original/2015/10/StarWars_-_Frametimes_Hoth20vs20_-_8_GiByte_RAM-pcgh.png

      16
      http://www.pcgameshardware.de/screenshots/original/2015/10/StarWars_-_Frametimes_Hoth20vs20_-_16_GiByte_RAM-pcgh.png


      " konsole majOm dla gier 5-6GB więc na pc spokojnie na cała generacje wystarczy 4GB ram + 2Gb vram" rzekł pecetowy ekśpierd :D

      Jak wyjdzie fallout to trzeba chyba zrobić kolejną bezlitosną analize polecanych zestawów :D

      Usuń
    2. Batman:D
      970
      http://www.gamersyde.com/thqstream_batman_ak_performance_test-q7Nn5EkpsEhV53zx_en.html

      liczni pokazuje 60 a odczucia jak 20:D

      Usuń
    3. "liczni pokazuje 60 a odczucia jak 20:D"
      niby tak, niby troche lipa, ale juz lepiej, moze sie wyrobia do nowej czesci batmana z tymi patchami ;D chociaz nie powiem wyglada niezle

      Usuń
  8. pecetowiec z radomia29 października 2015 15:24

    Chyba postacie w tym Until Dawn były bardziej imponujace :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pod względem realizmu raczej nie.. spójrz na pierwsze zdjęcie z wpisu.. twarz wygląda dużo bardziej realistycznie.
      Swietne shadery skóry ma acti
      https://www.fxguide.com/wp-content/uploads/2013/11/Stare-Into-The-Future.jpg

      Usuń
    2. mogą mieć więcej polygonów w until dawn ale widać że quantic dream chce całych stad dobrze wykonanych postaci a nie tylko kilka:)

      Usuń
  9. Na peceta również dałoby się zrobić dreams. Nie będzie tylu takich postaci w detroit bo pojedyńczy wątek został wykorzystany:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Na peceta również dałoby się zrobić dreams"

      Funkcje na których opiera się dreams a których nie ma nawet dx12 ( badali już na pclol?) :

      - DS swizzle lanes
      - 64bit atomics operations

      no i jeszce async compute o konfiguracji którą ma tylko r290 ( karty nvidi gotowe od 2012) huhehehe.


      " bo pojedyńczy wątek został wykorzystany "

      Zrób sobie mały eksperyment. Sciągnij przeglądarke chrome , wersja np25 , otwórz restinPC i popatrz jak pięknie działa. Potem pobierz najnowższy i porównaj. Pojedyńczy wątek został wykorzystany na v25? . Chyba rozumku. :>

      Usuń
    2. Jednym słowem :)
      https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/12193689_760508864054576_4562880026180001602_n.png?oh=6a81281c1662fd4e42398193dec0b735&oe=56CF52DE

      Usuń
    3. Na PC dało by się zrobić nie tylko Dreams ale i gry Cage`a i The Order i całą serie Uncharted i wiele innych super gier tylko że :
      - po pierwsze z gier na PC nie ma specjalnie kasy - chodzi mi o tytuły single player
      - po drugie - skoro nie ma kasy to nie ma adekwatnych ludzi do pracy i chęci do pracy nad takimi tytułami
      - po trzecie i ostatnie - kółko sie zamyka - nie ma dobrych gier -> ludzie nie wydaja kasy ->dews i wydawca marnie zarabia -> więc nie inwestuje w produkcje -> a skoro nie inwestuje to otrzymujemy niezbyt dobry produkt.
      Zaś kwestia Paciaciakowej mentalności - po co płacić jak se pobiorę z "torentóf" - to kolejny element układanki.

      Usuń
    4. ogólnie zgoda ale co do dreams, to jest zbudowane w taki sposób że przenieść to na zasadzie kopiuj wklej to jak postawić domek z kart przestawić na dach samochodu, ruszyć i oczekiwać że wszysko będzie ok.:)

      Usuń
  10. https://www.youtube.com/watch?v=HpiXwtg93EM

    Efekty jak zamulacze nvidi tylko działające na ps4 w 1080@60 :-D

    OdpowiedzUsuń
  11. Rany Wład, jaki Ty tu masz spokoj od fanbojstwa, u mnie tego sie wylęgło jak muchów :D Wpadłbyś czasem zaorać jakiegoś, mi już czasu nie starcza na masakrowanie blaszaków :D.

    OdpowiedzUsuń
  12. LOL
    http://www.techpowerup.com/217308/black-ops-iii-12-gb-ram-and-gtx-980-ti-not-enough.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Wlad może pomysł na nowy wpis -Steam OS pałer: http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=95116

    OdpowiedzUsuń
  14. Władziu jak wpadniesz to zrób podsumowanie 2015 roku ;)
    Będzie beka na całego:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. troche późno ale będzie bo jest pare dobrych tekstów:D

      Usuń
  15. Władziu żyjesz? Czy porwali cię musztardowcy?

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam. Dawno mnie już tutaj nie było blisko 2 lata, ale widzę że wszystko po staremu.:) Władziu jak zwykle zmasakrował piecyki i tyle. Stwierdziłem że wtrącę swoje trzy grosze, nie tyle w obronie PC co bardziej wytłumaczeniu jak widzę tą całą "Krucjatę"
    1. Zapominacie o rzeczy najważniejszej, a dokładniej chodzi mi o tworzenie gier. ps4/xone maja jeden typ podzespołów, na pc każda karta graficzna jaka wychodzi trafia w ręce innych firm dzięki czemu mamy na rynku 20 modeli tego samego produktu różniące się często tylko drobną zmianą. Są także procesory, pamięć ram czy płyta główna o czym trzeba pamiętać.
    2. Za pc nie stoi żadna duża firma (nvidia, intel czy amd odpadają, bo nie są korporacją typowo stojącymi za blaszakami, amd potwierdziło to przy premierze konsol), a za tym idzie oczywiście brak jeżeli chodzi o "exy" na kompie
    3. Jeżeli jakieś studio zechciałoby zrobić grę na jednych podzespołach, to wydaje mi się że konsole schowałyby się grzecznie pod dywan.
    Nie jestem fanboy'em, mam konsole i PC. Fakty są niestety takie, że PC to po pierwsze zabawa dla bogatych (ceny flagowych kart graficznych to często równowartość konsola+tv, a gdzie reszta?), a po drugie cierpliwych (naprawili już batmana?:P). Jednak gdy skończyłem wiedźmina na ps4 i potem zobaczyłem u kumpla na PC w full detalach to więcej już wieśka nie odpaliłem...
    Prawda jest jednak taka, że to konsole są najlepszą formą elektronicznej rozgrywki. Czekałem jeszcze na steam machime, ale gdy zobaczyłem różne podzespoły to stwierdziłem że to poprostu zwykły piec. PS4 się troszkę nachapie, Xone dojebał i już raczej tego nie nadrobi. Miejmy tylko nadzieję, że Microsoft nie skończy z konsolami, bo monopol w rękach sony będzie straszny...
    PS. Sprzęt wcale nie musi być mocny, żeby grafika miażdżyła, a tu dowód w postaci gry z wiiu
    https://www.youtube.com/watch?v=m_h80NRMm9A

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajny post. Myśle że każdy tutaj zdaje sobie sprawe z tego, beka jest z ignorantów którzy to wszysko bagatelizują czy wręcz zawracają kijem wisłe;)

      Usuń
  17. Czy blog jeszcze żyje ? a może renesans pc nastał:P
    Polewa z komentarzy na gafie o division. Wychodzą już leaki z wersji pc " to na pewno nie ultra! może medium, wygląda jak na konsolach". Po premierze lupa i " na drugim planie jest więcej śmieci, wygląda o wiele lepiej niż na konsolach" :D

    https://www.flickr.com/photos/137925626@N06/with/24550133395/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja juz mówiłem wiele razy władzio nigdzie nie idzie:D bedzie mial przerwy ale gdyby mialbyc koniec to byloby oznajmione;)

      to jest jak w zegarku:

      - nagranie kartoflem : dałngrejd:D!
      -"wersja pecee pokaże"
      - pokazują sie pierwsze filmy; " na pewno nie ma wszyskich ustawien"
      -premiera : niewielkie różnice na zmooo 8x w tendencyjnych porównaniach , a jak spojrzy sie na specyfikacje to pozostaje tylko się śmiać:D

      Usuń