Nie o taki renesans walczyli fanboje prowizory. Tymczasem
już nawet konsolowe gry indie i remastery ośmieszają dokonania pecetowe zobaczcie sami.
Smutny ten wykresik dla pecetowego fanboja. Spadki o których władzio już kiedyś wspominał jeszcze się
nasiliły . Chłopcy pecetowcy mogą
zapomnieć że powstaną jakieś gry które pokażą tym wstrętnym konsolowcom i ich
listom wypasionych exkluziwów pięknie wykorzystujących sprzęt za który my
przepłaciliśmy i już wypada go wymienić.
Najbardziej powinno zastanawiać typowego pecetowego fanboja co spowodowało skok w 4kwartale 2007, Władzio już zrobił liste : CAŁA MASA PIEKNYCH PECETOWYCH PRODUKCJI NA CZELE Z CRYSISEM
Prawdziwe Pecetowe high endowe produkcje wyginęły już w czasach kiedy sprzedaż kart grafiki była 2-3 razy wyższa i były tańsze niż teraz oraz koszty produkcji gier były kilkakrotnie niższe.
Lepiej na pewno nie będzie, sprzedawanie kastratów udających flagowce, flagowców za
ceny 2 x wyższe niż kiedyś, karty grafiki z 2GB vram za 1000zł, które mają najgorsza wartość od 5 generacji i inny
pecetowy nonsens który rozpanoszył się od 2012 na pewno nie wywoła
odbicia.
Jakby tego było mało kształtuje się nam monopolista. Analitycy donoszą że nvidia odnotowała w
ostatnim kwartale wzrost udziału kosztem amd i trzyma już ponad 80% udziału w
rynku dedykowanych kart. Mimo mocnego wzrostu
kosztem amd i tak sprzedali 12% mniej niż przed rokiem.
Wieści o dalszych spadkach zainteresowania dedykowanymi kartami grafiki tym razem głośno odbijały się w dużych portalach głównego ścieku i aby uspokoić nastroje po kilku dniach z komitetu obrony peceta wypłynęła informacja jakoby wartość sprzętu gamingowego przekroczyła wartość sprzedaży konsol. Absolutnie nic w tym dziwnego skoro jeden trochę lepszy podzespół kosztuje tyle co konsola... a zaglądając tam gdzie małym druczkiem napisali co konkretnie maja na myśli okazało się że wliczyli do tego , rutery słuchawki , głośniki i inne bzdety bez wątpienia kupione" do gier" i napędzające branże gier . ale ciiiiiiiiiiii...... pecetowi fanboje łykneli :D
Również nvidia rzuciła bełkotem na pocieszenie. Jakiś gostek z tejże firmy zasugerował że spadki dotyczą tylko low endowych kart których rynek wykosił im intel w żadnym wypadku nie ma to związku z konsolami a high end trzyma się dobrze. Oczywiście nie odnosił sie do sztuk ( popularności) tylko do ich zarobków. LOL totalny , oczywiście że dla nich ma sie dobrze kiedy zdzierają jak nigdy sprzedając śmieszne kastraty za ceny z kosmosu z marżami 60% ( 25-30% w 2009) . all is good ... pecetowcy łykneli LOL . Argumentacje ta trzyma sie kupy jak przewody zasilacza w " dobrym i tanim pc" jak tylko spojrzymy na powyższy wykres sprzedaży (2007-2008) a potem ówczesną na listę pecetowych gier na wyłączność z podlinkowaną na początku :D. na pewnoooo ten potężny wzrost wywołały Low-endowe grafiki.... ;)
Tak czy inaczej mniejsza sprzedaż liczbowa to fatalna wiadomość z jeszcze innego powodu. Firma TSMC, która produkuje nvidi te rdzenie , na widok spadającej sprzedaży dalej będzie odsuwać przygotowania nowych procesów technologicznych nadających się do kart grafiki . negocjacje wyglądają tak.
- nvidia : " hej tsmc, chcemy wrzucić nowego geforca na taśmę , macie już nowy proces który zapewni nam 2x wyższa wydajność? "
- tsmc : " mamy nowy proces od dwóch lat ale nie nadaje się do grzałek tylko chipy mobilne do kliku watów "
- nvidia : " why ! byliśmy dobrymi kolegami "
- tsmc : " nvidia , chcesz dedykowaną taśme pod wasze potrzeby , proszę 4MLD$ na lade (tyle to dziś kosztuje)
- nvidia: " ale ale mamy zysku 1MLD przez cały rok"
- tsmc: " nvidia idz do domu , 200mln iphonów jest do zrobienia a quallcom czeka w kolejce"
- ( nvidia idzie do domu i doi pecetowy rynek kastratami)
Przednia beka do jakich głupawych tłumaczeń muszą sie odwoływać komitety obrony peceta , a jeszcze większa z fanbojów którzy to łykają.
Tymczasem o wiele rozsądniej przygotowana , ósma generacja konsol radzi sobie o wiele lepiej niż 7 w której więcej w pierwszych latach było mnóstwo hypu a mało konkretów w każdym aspekcie.
Te same wieści widzimy na wykresach trendów w google:D
Z danych ukazanych no powyższym gifie też można wysnuć beka wnioski. Zabawne jak zainteresowanie przeniosło się z bogatszych krajów zachodnich na wschód .Czyżby konsolowe porty z ustawianiami "ultra-placebo" i możliwością przełączenia rozdzielczości na sprzęcie który powinien pokazywać różnice jak miedzy ostatnimi batmanami nie przemawiają do wyobraźni graczy ?:D W Brazyli , Algierii i Turcji urządzenia żartobliwie zwane kartami grafiki już wyszły z mody ale na wschodzie sie trzymają ciekawe dlaczego , cyfrowa dystrybucja na platformie utorrent?:>
Nie tylko to sie zmieniło.
W 2005 pecetowy fanboj rzekł " ...precz mi z tym portem z konsoli mamy swoje lepsze , nie interesują mnie gierki z dużymi mieczami chce poważnych rzeczy.... " ".... phii konsolowe fpsy kto by grał w jakieś timespliters przy FEAR " ( snejki, aihs, pamiętacie te wywody sławusia i starszyzny ?:D)
W 2015 pecetowiec wysyła petycje o bloodborne nie do tej firmy co trzeba (o mieczach ani wzmianiki) , platforma do fpsów do dziś nie zobaczyła destiny , a na wieść o konsolowym porcie starocia zrobionym przez stażystów krzyczy renesans pc gejmingu
TAKI OTO DAŁNGREJD PRZESZŁY STANDARDY PECETOWEGO FANBOJA
Dla konsolowców mam z tej okazji również złe wiadomości. zazdrosne pecetowe bidule będą dalej nawiedzać konsolowe tematy zatruwając swoimi gorzkimi żalami obiektywnymi niczym opis peceta dla graczy za 1400 z allegro ( :D ) Wszystko aby uzasadnić sobie jakoś utopiona kasę, jednocześnie nie widząc absolutnie żadnego problemu po swojej stronie.
Peecee taki mocny miał być mijają dwa lata od premiery konsol, a żadna pecetowa gra nie dorównuje kunsztowi graficznemu wielu konsolowych produkcji nie mówiąc już o czymś 3-4 x lepszym co powinni oglądać na specyfikacjach od 970gtx w góre :> Takie stworzyli warunki do rozwoju niepełnosprytni wojownicy i monopoliści. Jak się z tym czujecie chłopcy ? powspominamy crysisa? :>
Nawet nie potrzeba już średnich 100- osobowych ekip z drive club i the order . Tym razem 60-osobowa ekipa silnik killzone shadow fall/ horizon w unitl dawn ośmieszyła "mocnego peceta" , podbijając stawkę choćby w modelowaniu postaci.
![]() |
"NIE DLA PSA KIEŁBASA" |
aż strach pomyśleć co co zrobią mistrzowie w tej dziedzinie; quantic dream którzy to niebawem zaprezentują swój nowy projekt na playstation 4 , zresztą nawet remaster beyond two souls /hevy rain wpędzi w tej kwestii peecee w kompleksy na lata :>
Wiemy już ze bieda , wiemy już że za wysokie progi budżetowe dla garstki( w sporej części ucebulowi klienci) którzy dali się nabrać na urządzenia żartobliwie zwane " kartami grafiki" . W muliplatformach na które się powołują też kiepsko się spisują , z takimi specyfikacjami powinny pokazywać taką różnice:> :
W następnym odcinku o wybrykach pecetowego monopolisty z niebieskim logo , albowiem to co się wyczynia nie wymyślił by ani Bareja ani Monty python.
Cóż, wychodzi na to że faktycznie szersza publika ma zlew na pecetowe cyferkowe "zalety" .
OdpowiedzUsuńi słusznie bo pixele i klatki są niematerialne a na monitorze wręcz konieczne. Chciałbyś kupując ps5 grac tylko w remastery czy zobaczyć zupełnie nowy poziom ? a do tego sie to sprowadza.
UsuńNomen omen to na PS4 póki co nie ma zbyt dużo exów godnych uwagi za to era remastera na całego...
UsuńLinup marzeń może to jeszcze nie jest ale to własnie skutek ogromnych czasów produkacji i pitolenia z 2012-2013 " konsole juz sie nie przyjmą" które to wywołało chwilowe "wait and see" developerów.
UsuńTak czy inaczej w kwesti oprawy i next genowosci już jest dużo lepeij od tego co pecet zaprezentował przez 5 ostatnich lat.
Żyjemy w takich czasach że wydanie porzadnej gry to nie 1,5 roku roboty jak przy poczatku poprzediej generacji. Liste eksów na ta i koncowke poprzedniej generacji znajdziesz tutaj: http://suckmyjoystick.blogspot.com/p/blog-page.html
UsuńW nastepnym roku doslowny wysyp eksów.
Gran Turismo nawet nie zostało jeszcze zapowiedziane, więc póki co zadowalam się Driveclub'em w którym już prawie mam platynę, ale to nie to samo...(BTW: To, że akcesoria które działały na PS3 nie działają na PS4 to jest czyste kurewstwo w wykonaniu Sony, wydajesz 1600zł na kierałę Logitecha i możesz sobie ją wsadzić w rzyć, a nie pograć na PS4 bo...nie ma przycisku share, no bez jaj...)
UsuńBrakuje porządnego boksu (UFC jest tak drętwe i sztuczne, że na widok dema doznałem doliny niesamowitości). Brakuje w ogóle takiego pierdolnięcia w postaci gry AAA która zrobiłaby z reszty platform swoje suki ;) Może Uncharted 4 będzie takim zjawiskiem. W ogóle to nie rozumiem, dlaczego tak mało Indiana Jones'owych action-adventure powstaje, przecież takie tytuły jak Uncharted i Tomb Raider dobrze się sprzedają.
nie powtarzaj jakiś słabych forumowych bredni. nie chodzi o żaden przycisk share tylko o brak chipa odpowadającego za enkrypcje drm co daje wektor dla łamania zabezpieczeń a wtedy miałbyś jeszce mniej "pierdolnięcia". BTW trzebaby się przyjżeć czy wina nie jest tez po stronie logitecha. Devkity były na długo przed premierą , kto wie czy nawet nie wtedy kiedy wydawali kierownice o ktorej mowiszi jakby chcieli zrobić " future prove".
UsuńJeśli czegoś brakuje ( na dowolnej platformie) w wydaniu wysokobudżetowym to jest efekt małego zapotrzebowania które nie pokryje kosztów. bijatyki również są o wiele mniej popularne niż kiedyś i da się odczuć zastuj. ea wydali na poczatku poprzediej generacji fight night i def jam i sprzedały się średnio. For honor od ubi to ciekawe nowe spojrzenie na temat.
Mi nie brakuje na konsoli tytulow ktore zmiota konkurencje z ziemi:
UsuńWyscigowka: Driveclub
Wyscigowka-symulacja: Forza
TPP: nadchodzący Uncharted 4 i Quantum Break
RPG-akcji: Bloodborne
RPG turowe: Nadchodzący FF XV
Open world: nadchodzący Horizon
FPS: Halo 5
Horror: Until Dawn
Gry fabularne: Order 1886, TLOU
Z bijatyk w produkcji jest Tekken (czeka żeby najpierw u kitajców zarobić na arcade'ach) i DOA, w linku wyżej reszta eksów konsolowych bo tutaj tylko te najnajwiększe. jedyne czego mi osobiście brakuje do 100% szczescia to nowy porządny RPG i chociaz jedna bijatyka (licze ze tekken bedie dobry).
Poprzez RPG mam na mysli cos w rodzaju wlasnie nadchodzacego FF, bo RPG akcji w sensie Bloodborne juz mamy :D.
Usuńz kierownicami faktycznie można się zastanowić gdzie leży wina, w końcu to logitech sprzedaje kierownice a nie sony... Władek orty!!! :P
UsuńLordani
Usuńrpgów bedzie wiecej :) ze sprawdzonych zródeł są hinty na to że bloodborne to pierwszy z 3 projektów miedzy sony a from software :D a do tego sami pracują nad jeszce czymś w japonskim odziale oprócz last guardian:)
15 października 2015 21:20
Czasem celowo robie orty aby ktoś skomentował :>
W 2005 pecetowy fanboj rzekł " ...precz mi z tym portem z konsoli mamy swoje lepsze , nie interesują mnie gierki z dużymi mieczami chce poważnych rzeczy.... " ".... phii konsolowe fpsy kto by grał w jakieś timespliters przy FEAR " ( snejki, aihs, pamiętacie te wywody sławusia i starszyzny ?:D)
OdpowiedzUsuńW 2015 pecetowiec wysyła petycje o bloodborne nie do tej firmy co trzeba (o mieczach ani wzmianiki) , platforma do fpsów do dziś nie zobaczyła destiny , a na wieść o konsolowym porcie starocia zrobionym przez stażystów krzyczy renesans pc gejmingu
TAKI OTO DAŁNGREJD PRZESZŁY STANDARDY PECETOWEGO FANBOJA
Władek w formie XD
jest sporo rzeczy do omówienia :D
Usuń"pecetowe bidule będą dalej nawiedzać konsolowe tematy zatruwając swoimi gorzkimi żalami obiektywnymi niczym opis peceta dla graczy za 1400 z allegro ( :D )"
Usuń"Argumentacje ta trzyma sie kupy jak przewody zasilacza w " dobrym i tanim pc"
Kwieciste opisy trzymają sie Władka po tej przerwie . Nareszcie.
Czyli co, wychodzi na to że zwalniają rozwój:P
OdpowiedzUsuńhttp://suckmyjoystick.blogspot.com/2015/08/zaledwie-34-pececiakow-gra-w-1080p-mamy.html
Usuńhttp://suckmyjoystick.blogspot.com/2015/03/konsole-zatrzymuja-rozwoj-pc-czyli-co.html
Polecam poczytać i widać jak na dłoni kto zwalnia rozwój :D.
@pecetowiec z radomia
UsuńPozwól ze wyprostuje ta dewiacje :
Duże produkcje które napędzają rozwój graficzny są markami znanymi konsolowcom , zrobionymi pod pada, przez konsolowe firmy. To że masz sporo na peecee jest wynikiem tylko i wyłącznie tego że dziś wszystkie maszyny z podobnych klocków i kilku stażystów może zrobić porta minimalnym kosztem.
Gdyby nie stabilne platformy zwane konsolami nie miał byś nawet tego, wystarczy popatrzeć na dzisiejsze gry " tylko na peecee " i na jaki "rozwój graficzny " może pozwolić ten ekoststem . klub włascicieli titana może stupać , płakać i dalej pokazywać "dogłębne" roszczeniowe zdolności anlaityczne a karawana jedzie dalej:>
Dobry wpis, długo na Ciebie czekaliśmy Władysławie. I od razu pare spraw:
OdpowiedzUsuń- Nie dziwi to, że zainteresowanie kartami przeniosło się na wschód. Pisałem o tym u siebie, wystarczy zobaczyć mapke z zaznaczonymi państwami w których jest najwięcej piractwa: http://1.bp.blogspot.com/-T5KlwewIiM8/VRWOA_6f84I/AAAAAAAAAVA/1SlM3xb_yZw/s1600/piractwo_polska.jpg i co sie okazuje? Najwieksze piractwo na wschodzie, tam gdzie zainteresowanie pecetami najwieksze :D (nie dziwi tutaj zaznaczona brazylia, w której gry video są opodatkowane tak jak gry hazadrowe i niebotyczne kilku-tysięczne ceny (przeliczajac na zł) potrafią osiągnąć, Meksyk to biedny kraj to wszystko jasne, ale reszta pokrywa się z Władziowymi słowami).
- Może się stać tak, że przez lub "dzięki" DX12 nvidia nie bedzie mogla sobie na taki cudowny monopol pozwolić, jak doniósł mi snejki na blogu, karty ze stajni zielonych nie obsługują całej biblioteki DX, a konkretnie ficzera tzw. Async Compute, który odpowiada za działanie między innymi bodajże global illumination: https://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/3j1916/get_your_popcorn_ready_nv_gpus_do_not_support/ i tam gdzie AMD włożyło kase w technologie, zamiast jak nv w marketing, w niedalekiej przyszlosci moze im sie to bardzo oplacic. Bede miał beke jak maxwelle w cenie 2 konsol będą miały performance 1/4 konsoli w grach DX12 xD. I żadne cyferki i zapowiedzi 10000x wzrostu mocy w grach dzieki DX12 nie osłodza zycia fanbojom.
dzieki prowizorze api było to latami pogrzebane , ale to nie żadna nowość, wiadomo im szerszy wybór podzespołów tym gorzej są wykorzystane i wspierane.
UsuńTo jest klasyczny numer nvidi . ta sam historia chocby z zunifikowanymi shaderami . amd wprowadza w r x1900 nvidia mówi " ryzykowne, nie potrzebne, może w dalekiej przyszłości, nie jesteśmy zainteresowani" i sprzedaje 7800 który dobrze wyglada w benchmarkach battlefilda. Po 9 miesiacach , bęc " spadki wydajności? no jak to czego oczekujecie dziś wydajność wymaga zunifikowanych shaderów, marsz do sklepów po 8800gt " .
Ten sam manwer w shader model 3 , model 5 , róznymi funkcjami direct x, vram itd.
Szczególnie niebezpieczne jest to teraz kiedy mają łapy na 80% rynku . Podobno epic już kreci nosem na implementacje async w ue4 , kto ich sponsoruje? no własnie.
I teraz widać... kto sobie sam zwalnia postęp, ale pozniej oczywiscie "konsole finne", mimo że te żyją swoim zyciem, znacznie bogatszym niż pecety nawiasem mówiąc :D. Wgl Władziu jakie gry kupujesz w tym roku? Ja na pewno w przyszlym tygodniu ide do sklepu albo zamowie Uncharteda bo nie grałem w 1-3, także remaster dobra rzecz, pozniej WWE i batlefront i mnie NFS korci też. W przyszłym roku bedzie jeszcze wiekszy wysyp gier, bo przecież już wiadomo o FF XIII, Horizon, Uncharted 4, The Last Guardian, możliwe że Kingdom Hearts 3 też wyjdzie w 2016, nawet ratchet & Clank mnie interesuje a pomyslec ze jeszcze nie ogralem wszystkich eksów które wyszły do tej pory xD.
Usuńtakie remastery jak uncharted collection, metro, tlou czy gearsy to mogą być (reszta to syf do wypalenia ogniem) :) osobiście jeśli juz w tytuł grałem to nie dla mnie bo żadko kiedy zdarza mi się przechodzic wiecej niż raz gre powyzej 10h:)
UsuńW tym roku , tak bankowo to fallout ( jesli będzie w miare z bugami) , tomorow children ( jesli nie bedzie delaya) i moze need for speed jakby był tomb raider to tez chętnie ale cóż ... :> . Szczelnie za dwie stówki mnie nie interesuje ostatnio, chociaż jeśli bylbyfree weekend czy coś to pewnie zrobiłbym kilkanaście godzin. xD.
Przyszły rok to jakaś masakra już od samego stycznia będzie legendarny niczym 98, 2001, 2004, 2007 :)
Faktycznie, duzo remasterów niepotrzebnych, szczerze to jak dla mnei metro nawet niepotrzebne, ta gra przeciez wyszla dopiero pare lat temu to nei ma takiego sensu robic remaster IMHO, w przypadku TLOU i Uncharteda to inna bajka, bo mnostwo graczy przezszlo z X360 na PS4, dlatego wazne zeby przed kolejnymi czesciami zapoznali sie z porpzedniczkami, najgorsze jednak sa remastery Residentów -.- OMG.
Usuńktoś z ND powiedział że wedłg ich research, 80% z posiadaczy ps4 nie grało w żadną część. remaster zatem bardzo logiczny i pożądany przed premierą u4 :)
UsuńPol dnia spedzilem nad 1 czescia Uncharted i nie zaluje ani sekundy i ani grosza wydanego na ta gre :D, a ponoc jedynka z calej dotychczasowej trylogii najslabsza, to ja chce widziec co bedzie przy 2, 3, już o 4. czesci nie mowiac :D. Spokojnie bym dał 9/10 za swietne łamiglowki i elementy zrecznosciowe, strzelanie nieco biedniej wypada w porownaniu do tak przyjemnego skakania, cos jak w TR 2013, ale i tak ogolem gra lepsza znacznie od ostatnich przygód Lary. Mimo że nowy TR zapowiada się wysmienicie, jestem prawie pewny że i tak uncharted 4 go zje.
UsuńPs. ta gra momentami wyglada lepiej jak cokolwiek widzimy dzis w dużych multiplatformówkach, mimo niezbyt wysokiej rozdzielczosci tekstur (ostre tekstury bedziemy mieli przy U4), a jest to gra z 2007 roku, z konsoli z 2006, któa ma bebechy z 2004 roku xD. Jak to nie jest pogrom pecetowej biedy w kwestii gier to ja nie wiem co nim jest :D.
*strzelanie coś jak w TR 2013
Usuńdwójka imo najlepsza ciut prze 3 . tekstury w 2&3 o niebo lepsze, są też efekty sniegu , symulacja wody które dziś nawet rzadko kto robi.
Usuńu2
https://imgur.com/40qcQRe
crysis1
https://imgur.com/CUwjaaq
crysis 1 był ład ... oh wait :D
Hohohoho roznica miedzy dwojka a jedynka masakryczna, szczegolnie wlasnie w teksturkach. Crisis to juz gniot od lat, ale tonacy (pecetowiec) brzytwy sie chwyta. I wlasnie tez tak slyszalem ze najlepsza pod wzgledem fabułyi generalnie jest 2, pozniej 3 i 1 (graficznie ponoc trojka miazdzy), dlatego to beka ze pierwsza i nakslabsza czesc miazdzy dzisiejsze multiplatformowki iloscia funu i nie raz efektami :D.
UsuńCo do arta, wszystko się zgadza - prężnie jedynie będzie rozwijał się rynek sprzętu dla MMO i intel na tym mocno korzysta.
OdpowiedzUsuń"marsz do sklepów po 8800gt "
Tym razem może być podobnie, tylko z tą różnicą, że marsz do sklepów po Pascala :)
"Szczególnie niebezpieczne jest to teraz kiedy mają łapy na 80% rynku . Podobno epic już kreci nosem na implementacje async w ue4 , kto ich sponsoruje? no właśnie"
Nie znam tej branży z wewnątrz, ale IMO Sony i Microsoft będą mieli więcej do gadania. Cross platformy gierki sprzedają się lepiej na konsolach, więc dla ubi czy ea na pewno wprowadzą async compute , nvidia ? Będzie kolejny argument do zmiany - nvidia " dajemy Wam Pascala z pełną kompatybilnością " i wiadomo, że pctowcy kupią :)
Władziu kiedy obstawiasz pierwszą wielką grę na 100 % async compute. Mamy dreams, ale to początek.
p.s
Na szczęście w exach nikt nie będzie bruździł :)
"Tym razem może być podobnie, tylko z tą różnicą, że marsz do sklepów po Pascala :)"
UsuńTo jest jak w banku , podczas prezentacji async i compute będzie odmieniany na wszystkie sposoby :D
Co do tego unreala . wsparcie dla obliczeń asynchronicznych podobno było na liście priorytetowej ale jak wyszła afera z maxwellem jakos zniknał z priorytetów;)
Obliczenia na bazie nowoczesnych metod compute/gpgpu czy to kolejce "sztywnej" czy asynchronicznej która pozwala wykorzystać czas kiedy gpu nic nie robi ( a jest tego sporo wbrew pozorom) , mają to do siebie że naprawdę muszą być dostosowane do niuansów/konfiguracji konkretnego gpu. W zamian dają ogromną elastyczność w tworzeniu nowych metod renderowania ( jak np dreams) których przeliczenie w tradycyjnym podejsciu vertex/shader- pixel shader- Rop- ekran może trwać kilka razy wolniej Na peecee naturalnie mamy spore różnice wiec nikt nie będzie pojedzie z tym po bandzie ala dreams , bo jest to niewykonalne a mogłoby sie wysypać podczas uruchomienia na jakimś gpu za kilka lat. . Żeby było bezpiecznie, muliplatormowych czy to na peecee raczej pojedyncze efekty będą przepisywane pod techniki compute , początki juz w battlefield 3 były.
Co innego na konsolach , szczególnie ps4 która jest lepiej zbalansowana hardwaerowo i ma sporo developerów od generacji znanych z niskopoziomowych popisów. Compute to elastyczność i możliwość tworzenia nowatorskich metod, ograniczają ich deadliny i wyobraźnia. Może to być abstrakcje z dreams , może to być efekty pogody , gi , i fizyka deszczu na szybie w drive club, może kozackie metoda naśladowania raytracingu w tommorrow children , lub symulacja chmur w horizon a pod nimi dwa t-rexy zbudowane z 550tys polygonów kazdy.
https://d.maxfile.ro/myorkjznjr.gif
http://www.guerrilla-games.com/publications.html
Władzio mamy temat na forum pclab hue hue.
Usuńhttp://forum.pclab.pl/topic/1076629-Czy-dzisiejsze-gry-eksploatuj%C4%85-ps4-w-100/page__st__40__gopid__13667830&#entry13667830
Jesteś guru dla nie których he.
Ahahahahah yoshi & arszenik kimkolwiek jesteście z tutejszej ekipy jestem dumny , dzięki za srogiego śmiecha , wróciłem z piwka i jebUem patrząc na to. odniosę sie do najlepszych fragmentów
Usuń"moderator "
"Crysis to pierwsza/sztandarowa gra DirectX 10, Uncharted : Kolejna gra na DX9c.
Jak chcesz porównywać jakość grafiki, porównuj ją w takich samych środowiskach programistycznych."
LOL czy ten pan w ogóle wie co to jest directx czy kolejny ekspert który tylko cytuje marketingowe slajdy i nalepki z pudełek urządzeń żartobliwie zwanych kartami grafiki ? :D
direct x to tylko sposób w jaki system operacyjny przemawia do gpu a nie to co faktycznie układ potrafi. ps3 nie korzysta z żadnego directx9 ( to dopiero byłaby katastrofa) a z GCM którego to rozwiązania widzisz dopiero 10 lat później w dx 12 na prowizorze(serio) . Na szczęście znalazły sie rozumne osoby które przypomniały jak to naprade było i pomimo hajpu edycja config .ini dalo sie osiagnąc to samo na dx9:D, A żebydodatkowo posolić przypomne porta crysisis1 Z wiloma upgradami (POM, linearHDR , ambient oclusssion itd) na konsole bazowanego na cry engine 3 który to silnik uwaga : Nie dał sie uruchomic na kartach dx 10:D a mogł z wieloma upgradami na konsolach "z dx9". Załączyć dla przypomnienia linki z bólem tyłka fanbojów peceta , petycją o przepisanie crysis 1 i REKT od devów na forum cryteka?
"**Bo nie da się wycisnąć więcej mocy, jeżeli nie ma gdzie jej znależć ("bottleneck" w postaci jednego wątku CPU - został osiągnięty)."
I napisał to gość który nie ma pojęcia co to api a co to hardware:D Na bazie czego? kiepskich porównań pikseli /fps muliplatformowej prowizory( słabo dostoswanego softu w okolicach premiery)? ( która i tak wypada na korzyść jak sie dobrze przypatrzeć konsol) Gośc pisze o wątku cpu w temacie gpu? co ma piernik do grafiki? przecież compute i nowoczesne silniki to marginalizowanie znaczenia cpu?:D o czym jest to pitolenie? Jeśli nie ma gdzie jej znaleźć trzeba wymyslec sprytniejsze techniki i tak jest za kazdym razem (oczywiście na pc zlew bo trudne sprawy API oraz frajerzy i tak kupią jak Jen-sen tupnie nózką) Stało się tak równiez w najbardziej pecetowej konsoli w historii czyli pierwszym xboxie patrz róznice halo i halo 2 i każda przyzwoita ekipa może to zrobić kilka razy , tym bardziej będzie to prawda w tej generacji która jest lepsza w programowaniu nie ma katastrofalnych bottlenecków w odróznieniu do poprzedniej(~ 390mb ram). Tymczasem w tej generacji elita 2 lata po premierze zastanawia sie czy vramu starczy na dotrzymanie kroku konsolowym teksturom :>
yoshi wstaw to co napisałem wyżej albo napisz gościowi na priv że ode mnie , linka że odemnie jesli zbyt wrażliwy, ja aż tak sie nie upodle na tym łez padole aby założyć konto na pclabie. to co napisał jest po prostu śmieszne , niech zgłosi sie do mnie dam mu namiary na naprawdę ciekawe rzeczy odnośnie developmentu a nie marketingowe slajdy. aż wzbudza u mnie instynkt opiekuńczy taki "entuzjasta" :D
tylko żal czasami developerów że musza czytać takie roszczeniowe głupoty z grupy która uważna się za najbardziej światła w technologi :>
UsuńDalej : "Jedyną śmieszną rzeczą w tym wątku, jest Twoje naginanie rzeczywistości pod własne urojenia. Typowe dla skrajnych fanbojów, niezdolnych choćby do podstawowej analizy sytuacji w branży, co dałoby odpowiedzi na wiele z tych banalnych pytań. Wracaj więc na swojego blogaska, który - jak widzę - cieszy się cały czas takim samym, czyli praktycznie znikomym zainteresowaniem. :cool: Nie ma się co dziwić, ludzie nie będą robić z siebie idiotów, przyznając się do jakiegokolwiek
związku z tym miejscem czy jemu podobnym. "
ahhahahahah. skończyły sie argumenty i zaczęły się zarzuty o brak rzeczowych argumentów u przeciwnika:D ,przedstawienie sytuacji tak jak jest to naginanie rzeczywistości :D zabrzmiało jakby ktos poczuł sie urażony spadkiem wydajności kastrata za ciężkie pieniądze " na cała generacje" ;) dalej w kwestii bUlu pupy dodam że Restin PC odwiedza co tydzień 2-3 tys unikalnych światłych ludzi nawet wtedy kiedy władek ma " wakacje" a fanboje z pclola i wieśmarka czytają po nocach wszystko od początku a potem kupuja kąsole:D. Nawet pewien spadek retardacji da sie odczuć w tych przybytkach dzięki tej skromnej działalności:> , co niezmiernie cieszy ilekroć spojrzę w statystyki :8
"To, że takich gier nie ma, nie wynika z faktu, że ich się nie da zrobić, zwyczajnie na takie tytuły nie ma zapotrzebowania."...że na rynku pecetowym brakuje tytułów nastawionych na oprawę"
I własnie dlatego warto nadal jarać się pecetem , nowymi grzałkami oraz bezkrytycznie bronić tego niewydajnego ekosystemu ahahahahahahahahahah. "nie masz nic sensownego do napisania" rotfl! "Prymitywna, dziecinna szydera" ( przedstawienie prawdy) "Z czego się tutaj śmiać?" no własnie z tej przepysznej ironi:) a gdyby chłopcy pecetowcy mieli choć trochę instynktu samozachowawczego nagłaśnialiby to a nie bronili prowizory i obrażali się nie w tym kierunku co trzeba" :D
aha Panowie nie linkujcie tak swobodnie do postów sebastiana na b3d (cytat wystarczy) bo w obawie że podchwyci to eurogamer czy inny pudelek, wyrwie z kontekstu i zrobi gównoburze dla plebsu , zamknie się w sobie i nie będzie wrzucał mięcha zza kulis . Devów obowiązują NDA ;) Pssst Jakby co to "zoltan " na anandtech również sprowadza pecetowych januszy na ziemie:)
Usuń"To, że takich gier nie ma, nie wynika z faktu, że ich się nie da zrobić, zwyczajnie na takie tytuły nie ma zapotrzebowania."...że na rynku pecetowym brakuje tytułów nastawionych na oprawę"
UsuńHhahahaha zdanei na koniec niszczące :D, przypomina mi sie artykuł jaki mi przysłał snejki na blogasku w srpawie HL3, o którym jak to pisał jakiś redaktorzyna "nie wychodzi bo valve boi sie ze gra nie sprostuje wygórowanych oczekiwań" xD. Jak nie ma argumentów czemu gra nie wychdozi trzeba wymyślać bajeczki, swoją drogą bardzo żałosne, idąc tym tokiem myslenia w dzisiejszych czasach wgl nie powinny wychdozić gry bo wymagania za wysokie, za duże ryzyko :D. Taka logika tylko na piss sea (ostatnio lubie to powiedzenie :P).
zapuściłem pare miechów temu half-lifa 2 i cóż ten experience mocno się zestarzał . Dziś byle jaki black ops bije to na głowę. Faktycznie żeby dorównać legendzie potrzebne byłoby setki ludzi i lata pracy. w valve pracuje bodajże 300 osób rozdzielonych do wszystkich projektów. Ciężka sprawa odrywać ich od sprzedawania kapeluszy is skinów w cs ;) Jesli half life kiedykolwiek wyjdzie to zostanie przerobiony na jakąś słodziutka sztuczkę ala portal, może coś w epizodach, może muliplayer może community samo sobie zrobi, nie wiem. Na pewno jednak nie nie pójdą na czołowe z największymi specjalistami w cinematic AAA ani też jako graficzny benchmark.
Usuńpisss sea ? huhueheue :D
Usuń"Nawet pewien spadek retardacji da sie odczuć w tych przybytkach dzięki tej skromnej działalności:> "
UsuńCoś w tym jest. Na pure pc czy pclab coraz mniej tekstów typu konsola to dno, a jeśli są to zminusowane.
Władzio Morfeusz, który uwalania z martixa ?:D
XD
Usuńfanboje posmutnieli nieco po e3 a redaktorki boją się że pisanie głupot będzie wyciągnięte na świecznik i będą mieli do portfoliooo .... beke z "umiejętności" analitycznych wiszącą na internetach :>
zresztą będzie niedługo taki art , mam linka z taką koncentracją głupoty redachtóra która po paru miesiącach nie mogła być dalsza od rzeczywistości że zasługuje na wpis:D ale najpierw rzeczy na czasie :)
Władzio jest do porównania :
OdpowiedzUsuńuntil dawn :
http://3.bp.blogspot.com/-pg8PkZeL23E/VeTT_L5trNI/AAAAAAAABGA/m6vE0kkA-3Y/s1600/2g3szd.png
star citizen
https://youtu.be/8EC4WHPxnrk?t=48
U4
https://youtu.be/sB0xy74Zrj8?t=857
Ryse
https://youtu.be/uV81ARSmo8A?t=5964
IMO z tej czwórki te z star citizen modele wyglądają najgorzej... najmniej naturalnie.. Taki budżet , taki sprzęt i dev konsolowy lepszy ? Może najlepsi od cry engine nie chcą robić na tak niepewnym gruncie , w świetle ostatnich newsów. Mają tam kogoś dobrego od cry engine ? Taki Tiago Sousa wolał wybrać ID software.
Bo jest najsłabsza. synchronizacja jest kiepska i wogóle art direction plastikowy , scena na siłe patetyczna , jest po prostu słabo jak na ta kase i tylko na pc , a ta scena to kolejny" target " w demonstracji gamplay było znacznie gorzej przecież nie będą nagrywać od nowa) chyba trzeba napisać o star citizenie w końcu:>
UsuńMożesz mieć cała kasę na świecie , jeśli ekipa nie jest zgrana , ciąłe zmiay, są problemy w komunikacji i kiepscy liderzy projekt tej skali szybko zacznie się rozłazić. Nie wiem kto z cryteka przeszedł do nich ale efekty pracy nie są zadowalające szczególnie na 9 tflopsach na których zwyczajnie to prezentują.
Ale bieda z tym star citizen a już wieszczą że zamiotą konsole w kwestii grafiki uhahaha. Z której strony Until Dawn czy Uncharted4 już klepią a co dopiero jak tylko pokaże swój projekt Quantic Dream ;)
Usuńz każdym pokazem star citizen coraz bardziej to widać LOL
UsuńPrzecież ta gra wychodzi już od conajmniej 3 lat (jak nie 4) i premiere ma miec w 2017... toż to tyle lat produkcji, że nie sposob dotrzymać kroku tym najnowszym, tymbardziej że jest to spowodowane nie rozmachem tej gry (jak w przypadku Horizon, czy GTA) a przerwami w dostawie pieniazkow do budżetu twórców ze zrzutek pececiaków. Wgl jestem ciekawy jak sie gra sprzeda xD, cos czuje ze bedzie kiepsko i torrenty aż bedo huczeć xD.
Usuńi żeby spełnić zapowiedzi i nadzieje , minimum następne 2 lata pracy. ale ciężko będzie widać ze projekt się rozłazi.
Usuń"synchronizacja jest kiepska i wogóle art direction plastikowy , scena na siłe patetyczna"
UsuńNo dokładnie. Ta scenka wygląda bardzo marnie pod względem artystycznym. Jeśli np. scenki z Coda to taki przeciętny filmowy akcyjniak, to scenka ze Star Citizen to polska telenowela.
Nie wiem co twórcy sobie myśleli - że jak wrzucą znane twarze i zrobią motion captura twarzy na odwal, to ludzie zaczną sypać kolejnymi dolarami? W ogóle graficznie gra się starzeje i choć nadal jest ładna, to nie robi już takiego wrażenia.
Desperacja pctowców
OdpowiedzUsuń"Niskopoziomowe Api takie jak DX12/Vulkan dopiero pokaża gdzie jest miejsce konsol w szeregu ;)"
Niezły koleś na wieśmarku :)
Pewnie następny co widział tylko na slajdzie :D zapewne tak pokaże jak dx10 i 11 :>
UsuńPanie Włądimir witamy po przerwie :)
OdpowiedzUsuńAlez mi brakowalo tego bloga. Czekam na kolejne udane wpisy. Licze, ze po przerwie masz wene i bedzie ostro !!
Hehe , są grube sprawy jest wena , jutro kolejny wpis:)
UsuńWładziu a pecetowcy znowu zaklinają rzeczywistosc:
OdpowiedzUsuńTakie cos znalazlem na YT: https://www.youtube.com/watch?v=1gF4kgOvrUg Porównanie bety Battlefronta na PS4 i PC (Ultra), widać ogromne roznice na korzysc pc w minutach 0:54, 1:33, 2:09, moglo by sie wydawac ze faktycznie jest znacznie lepiej na PC bo tekstury mniej rozmyte? Okazuje sie, ze na wersji PC WYŁĄCZYLI DOF (depth of field - efekt rozmazywania tego co jest w tle, jak ktoś nie wie), przy czym na PS4 oczywiście tego sie wylaczyc nie da, także mamy kolejne porownanie robione pod publike, żeby wersja PC wyszła na lepszą ostatecznie, mimo że obie są identyczne (konsolowe ustawienia to pecetowe ultra z DOFem ktory jest dodatkowym pożeraczem zasobów)... Czy oni kiedykolwiek przestaną oczerniac konsole tylko po to żeby pecetowcy poczuli sie lepiej, ze kasa wydana na 970 w góre nie poszla w bloto? Bylo tak samo przy GTA V pamietamy, jest i teraz...
A jak wiadomo dof to dodatkowy pożeracz czasu klatki. Sprawdziłem na pc - w opcjach osobno dof nie występuje,przy post process na ultra też go nie ma, czyli całkowicie jest wyłączony. Ciekawe....
UsuńMoglbym przysiadz ze w sobote jeszcze go widzialem w opcjach ustawien grafiki. Szczerze to troche trailerowo wyglada i nieco za mocny tak mi sie wydaje. Moze jeszcze pracuja nad nim. Tak czy siak porownanie obu wersji ma tyle sensu co kupowanie nowego gpu co rok.
UsuńJednak dobrze mowilem... w opcjach jest DOF, pod opcją POST PROCESS QUALITY, to ustawienie dotyczy m.in. DOFa (co jest napisane w ramce obok), ale za chiny nie wiem czy to cokolwiek zmienia.
UsuńNa gafie również pare dni temu pixel counterzy ustalili że albo wersja pc nie ma albo niemalże niewidoczny. Chwalili z to własnie ten z ps jednakże z zastrzezeniem że jest zabugowany jeszcze, stąd są te plamy .
UsuńCo do pierwszego posta to oczywiscie cryk dla klików plebsu trzeba zrobić pierwszy komentarz pod filmem beka:D
W ogóle mozna byc pod wrazeniem battlefronta ustawinia high/ultra, bardzo ostre tekstury , w pełni tessalowany teren , upgrade oswietlenia , efektów cząsteczkowych i framerate dużo lepszy niż w battlefield 4 . " bf3 na medium" "z konsol nic już nie wycisnom " hurr durr :>
Haha ta xD, jedyne co slabsze to teksturki, tak wlasnie na high nie na ultra, ale framerat lepszy jak na moim kompie z tego co wiem, ktory zlozylem za ponad 4K *nie liczac pozniejszych niektorych dokupowanych wiatraczków i pierdołek tego pokroju* na ultra... Pożal sie Boże OPŁACALNA platforma do "gier" TFU!
Usuń@Lordani66, a co masz za sprzęt ? Kiedys chyba pisales o 7970. Na hoth na high nie wyciąga 60 fps ? W tej grze bardzo dobrze wypadają radeony.
Usuńtekstury też są te same w 3;26 oraz na końcu , patrząc na ziemie w bezruchu jak byk widać że dokładnie ta sama rozdzilczość/jakośc tekstury . na dalszym planie mozna odnieśc takie wrażenie ze są miękkie ale to nie tekstury tylko skalowanie + kompresja + miejsca gdzie są te bugi z dof. Whatever , pee cee znowu pokazał " moc" , pozostaje pytanie jak radzi sobie 660 :D
UsuńNie na high tylko ultra, hoth akurat nie dzialal najgorzej, gorzej bylo w trybie z escape pod. I mam r9 280x a to jest chyba bardziej mocniejszy 7950 niz 7970 ale moge sie mylic. I fakt gra powinna smigac bo to radek, bf 4 dzialal o niebo lepiej a to ten sam silnik fb.
UsuńAle wladziu widac nieco roznice jak jest porownanie tekstury klifu z bliska (mozliwe ze to bylo w innym filmiku a siedze na wykladzie i nie mam jak sprawdzic xd) ale nic co urywa dupe i to tylko ta jedna skala, roznica jak miedzy high a ultra xd. Na konsoli w cenie jednej karty ktora daje gorsze efekty w tej grze... Pogrom.
w gameplay na tatooine jest wszędzie to samo nawet cienie niespecjalnie przycięte.( na cutscenki sa bugi z dof). Jeśli chodzi ci o ten klif na hoth to też porównanie z dupy zrobili bo jak niby masz porównać teksture robiąc zoom x8 na skompresowane video z 900p. Nie mówie że nie ma tam żadnych różnic w LOD ale, To już nie jest żadne porównie jakosci tekstury tylko ostrosci obrazu po zoomie.
UsuńZupełnie jakby zrobić fote kupy komórką i aparatem , nastepnie wyzoomować i wysnuć wniosek że w rzeczywistości to dwie rózne kupy :D
Dobrze, że wróciłeś Władzio.
OdpowiedzUsuńPrzypomniałeś Sławka, to zobaczyłem co tam u niego słychać. Recenzuje pecetowe, dwuwymiarowe indyki na gramie, chwaląc je za oprawę graficzną. Nie mam nic do dwuwymiarowych gier, mogą być fajne i złożone, ale Sławek chyba na coś innego liczył, gdy na gamecornerze zachwycał się mocą pecetów i roztaczał te swoje wizje. Dziś zamiast wysokobudżetowych fpsów musi grać w półamatorskie produkcje, które można spokojnie odpalić na laptopie z integrą.
Dla odmiany gtxxor chyba trochę się ogarnął, bo czasem widzę jego komentarze na konsolowych portalach. Zajrzałem na jego profil i wystawia 10-ki konsolowym exom
No to ci sławuś , archetyp pecetowego dysonansu osobowości:D . BTW teraz na gram pisze? myslałem ze na golu. Tego drugiego też kiedyś widziałem za kazdym razem miał odjazdy xbotowe. :D
UsuńChuju przestań szkalowac peceta Chuju.
UsuńZdechniesz w pierdlu w sztumie Chuju.
Prokurator generalny Dziura w Dupie
a to co? opis z pudełka karty grafiki?:D
UsuńMiałem dokladnie taki sam komentarz u siebie :D, jeden z nielicznych usunietych u mnie na blogu. Pecetowe argumenty w akcji :D.
UsuńTo tylko nawiązanie do filmiku "list od prokuratora" a wy tradycyjnie wszędzie wstrętnych pecetowcow widzicie.
OdpowiedzUsuń